Beach 2017

Ja det har du rätt i, det som är perfekt för en frisk person kan trigga igång en väldigt ond spiral hos en sjuk person. Min mamma tog upp frågan med mig för några månader sedan, hur jag tänker kring träning när jag kommer hem. Jag sa att jag vill börja springa och vara med i vårruset. Mamma tyckte inte det var en bra idé, hon tycker sig se mönster i att när jag börjar träna mer så faller jag in i anorexin igen. Så jag vet inte, det kanske får vänta ett tag. Prioritera min hälsa och daglig aktivitet som inte är träning och att få till det bra med maten. Bara det är ju ett heltidsjobb :p

Jag tror din mamma har en mycket god poäng.

Fruktansvärt seg dag idag. Har liksom inte vaknat till. Tog en lång promenad och köpte godis på vägen hem. Har tillbringat eftermiddagen i min fåtölj med katten i knät, godisskålen bredvid och läst gamla Min Häst :p Nu laddar jag för stallet, är inte det minsta sugen på att åka dit men det är sista dagen som hästvakt så det är bara att göra det. Får se vad jag gör med hästen...

Du å jag, zassen. Har också haft en sån där dag, fast minus så väl promenad som godis.

(Efter att ha sett din bild på insta måste jag dock säga säga att du har USEL godissmak... :D )

Jag har lite tankar om det här med träning, hur ofta tränar ni och hur länge?
Nu när jag fått en normalviktig kropp som dock inte hunnit återhämta sig riktigt känna det som att man "borde" eller "måste" börja träna igen. Jag saknar löpningen väldigt mycket, att ge mig ut och springa med hästen eller hunden och nu på senare år med en pod i öronen. Jag saknar också zumba, dans och boxpass. MEN jag vill inte göra det just nu för att jag vill låta min kropp återhämta sig helt, jag vill få tillbaka längtan efter att träna normalt och just nu prioriterar jag inte träning alls. Jag har ju promenadtvången att kämpa med och det är ett stort projekt att jobba med det. Jag får och ska ju inte röra mig hur mycket som helst, det triggar anorexin och anses inte "normalt" vad nu det är. Mina prioriteringar ligger i att klara av hundens promenader, att orka gå till centrum och kolla i affärer, hälsa på släkt eller vänner och att gå hundkurser sen i höst eller vår börja plugga något.Jag vill hitta en balans i livet mellan allt som ingår i det, jag vill inte att mitt liv ska handla om så små saker om det blir en bra dag eller inte.

Men då skäms jag lite och känner mig utanför normen. Man SKA ju älska att tränna, om man inte tränar är man typ inte en lika bra person. Och jag vill inte vara en del av det tankesättet eller ha dom kraven på mig.

Jag tänker låta min kropp formas och fördela sig lite bättre på den naturliga vågen, "tidens brödkavel" kallar min psykolog det, att i början när man går upp i vikt från väldigt låga vikter så sätter sig kanske inte allt riktigt som man vill, men att det bara gäller att stå, det kommer bli bättre. Tålamod, tålamod det kan ta upp till ett år. Jag promenerar jag ändå ett par timmar med hunden hemma och gör lite annat också och det är ju också lågintensiv träning .Här på behandlingshemmet har jag rekommenderat typ 20 minuter men mer om jag ska hitta på något. Hemma rör det sig om mycket, mycket mer. Fattar inte hur man ska stå ut i att bara sitta still, jag blir tokig här :nailbiting::arghh:

Jag var i affären och handlade lite imorse men nu MÅSTE jag gå ut igen innan jag går under av ångest. Borde inte men måste, det är en sjuk tanke. En sjuk tanke som är svårt att stå emot, väldigt svår. Går ut max 10 minuter bestämmer jag.

Jag håller med Tassetass inlägg, fokus är inte att komma tillbaka till träning i ditt fall utan att i första hand hitta bra matrutiner och behålla dom innan du fokuserar på träningen.

Jag blev frisk från mina ätstörningar för 12 år sen ungefär, men än idag får jag tänka på att kosten går i första hand. Äter jag dåligt på grund av tidsbrist med två sjuka barn en dag så tränar jag inte, mina träningsdagar med styrketräning är i princip ätar-dagar för att orka 60 minuters träning på kvällen.

Dagen började bra, eller jag vaknade aningens förtidigt men spenderade den tiden med att se på Kvarteret Skatan och lyssna på podar. Sen åt jag en smarrig frukost, tog en promenad till lilla Coop (tar ca 30 min t/r så inte så långt) och när alla frågade mig hur det var så kände jag att jag sken upp som en sol och bara ville berätta för alla hur fantastiskt allt är. Var kommer det här ifrån? Det är ju jätte bra men det får inte gå över i ett hypomant skov i och med att jag är bipolär. Men jag tror inte det är så, det är så mycket bra nu, mina tänder gör inte ont just nu för jag fick dom fixade igår men bara med den tillfällig lösning så får se hur länge det håller i sig,jag kommer få ha samma rum i minst 4 veckor så jag slipper städa ur och byta och den här veckan är jag helt ensam på nedervåningen och på lördag åker jag hem! Blir borta lite mer än en vecka och jag längtar som sagt innan ihjäl mig, och det största i-landsproblemet jag har nu är hur jag ska hinna äta allt jag vill på så kort tid? Det finns ju så mycket god mat men bara ett visst antal måltider att dela upp det på. Får ta lite nu och annat när jag är hemma nästa period och komma ihåg att jag snart är hemma för gott, om 2 månader!!!

Just nu har jag otroligt hög ångest över allt som har med kropp och mat att göra men ska se till att allt blir som det ska. Jag ska äta och inte promenera mer.

För att distrahera mig innan och efter maten ska jag läsa bloggar, se på kvarteret skatan, se på film med tjejerna i det andra huset och sen avsluta kvällen med en jätte söt tjej så vi ska sitta och prata lite. Så jag försöker ge anorexin så lite plats och betydelse som det bara går.

Åh vilken fantastisk eftermiddag det lät som @zassoo! En sådan hade jag också behövt idag. Blir för övrigt pinsamt nyfiken på din godissmak nu... Så länge det är mycket surt så är den godkänd av mig!

Jag har varit alldeles off sedan igår kväll och kan inte sluta tänka på hur det går med morfar där hemma. Sov urkasst och känner mig inte alls som mig själv, kan inte fokusera på något och vill bara ligga i soffan och se på film. Det är dock fullt ös på jobbet vilket nog är rätt bra egentligen, så får jag inte så mycket tid att deppa och tänka på allt annat.

Har ätit lite choklad på jobbet idag trots att jag lovat att låta bli sådant fram till semestern om ett par veckor. Lättad kan jag dock konstatera att det inte ens var gott, och att jag inte alls kommer att ha några problem att hålla mig borta från chokladasken resten av veckan. Inte illa för en gottegris som mig!

Har för övrigt en jäkla träningsvärk efter överkroppspasset igår och vilar idag. I morgon börjar Ladies Lifting igen, men vi får se om jag tar mig dit eller om jag väntar till nästa vecka.

Åh vilken fantastisk eftermiddag det lät som @zassoo! En sådan hade jag också behövt idag. Blir för övrigt pinsamt nyfiken på din godissmak nu... Så länge det är mycket surt så är den godkänd av mig!

Mycket surt såklart! :D

15941486_10154238016301297_5336164525278261030_n.jpg

Jag varken red eller longerade idag. Hästen sprang omkring i hagen (lite motion i alla fall :p), det blåste och det var dessutom dressyrträningar i ridhuset hela kvällen. Så det fick vara, det hade inte blivit något bra av det ändå. Sista dagen som hästvakt och nu vet jag inte ens när jag ska dit nästa gång.

Oj, vad ni skriver!
Roligt att du är tillbaks @Qelina! Låter som en bra plan för kvällen.
Prioritera min hälsa och daglig aktivitet som inte är träning och att få till det bra med maten. Bara det är ju ett heltidsjobb
Låter som vettiga saker att prioritera just nu.
@zassoo godis och hästtidningar är ju helt rätt ibland! (fast jag hade valt mer choklad:d)

Här är min aningens sena presentation:
30 år, gillar diverse utomhusträning (men är på tok för bollrädd för fotboll och sånt:nailbiting:) pendlar 2 timmar om dagen=försöker transportträna då och då. Dåligt med konkreta målsättningar för tillfället.
Imorgon skall jag åka skidor. Är fortsatt lycklig över mina vallningsfria (samt över att snön som kom i förra veckan gör att jag kan åka skidor från tomten till elljusspåret) som gör att ställtiden blir minimal.

Oj, vad ni skriver!
Roligt att du är tillbaks @Qelina! Låter som en bra plan för kvällen.
Låter som vettiga saker att prioritera just nu.
@zassoo godis och hästtidningar är ju helt rätt ibland! (fast jag hade valt mer choklad:d)

Här är min aningens sena presentation:
30 år, gillar diverse utomhusträning (men är på tok för bollrädd för fotboll och sånt:nailbiting:) pendlar 2 timmar om dagen=försöker transportträna då och då. Dåligt med konkreta målsättningar för tillfället.
Imorgon skall jag åka skidor. Är fortsatt lycklig över mina vallningsfria (samt över att snön som kom i förra veckan gör att jag kan åka skidor från tomten till elljusspåret) som gör att ställtiden blir minimal.

Vilka skidor har du? Måste köpa nya längdskidor och har kollat på de vallningsfria. Hatar att åka skidor men måste för att jag lovat att göra Tjejklassikern. :D

Jag har varit alldeles off sedan igår kväll och kan inte sluta tänka på hur det går med morfar där hemma. Sov urkasst och känner mig inte alls som mig själv, kan inte fokusera på något och vill bara ligga i soffan och se på film. Det är dock fullt ös på jobbet vilket nog är rätt bra egentligen, så får jag inte så mycket tid att deppa och tänka på allt annat.

Har ätit lite choklad på jobbet idag trots att jag lovat att låta bli sådant fram till semestern om ett par veckor. Lättad kan jag dock konstatera att det inte ens var gott, och att jag inte alls kommer att ha några problem att hålla mig borta från chokladasken resten av veckan. Inte illa för en gottegris som mig!

Har för övrigt en jäkla träningsvärk efter överkroppspasset igår och vilar idag. I morgon börjar Ladies Lifting igen, men vi får se om jag tar mig dit eller om jag väntar till nästa vecka.

När det händer tråkiga saker på hemmaplan får man vara helt off. Min morfar gick bort i september, jag har aldrig, verkligen a.l.d.r.i.g, gråtit så mycket i hela mitt liv. Jag har på riktigt minnesluckor från begravningen där jag inte ens minns hur jag tog mig in i kyrkan och att gå efter mamma och mormor direkt efter kistan och veta att där ligger en av de absolut bästa människor som någonsin funnits, det var vidrigt. Det har gått fyra månader nu, jag tycker fortfarande det är pissjobbigt vissa dagar.

Nu vet jag ju inte vad som hänt din morfar, och jag hoppas det inte är så allvarligt, men man har rätt att vara orolig och inte på topp med det vanliga livet. Andas, och skjut bort alla krav på "det vanliga". Kram!

Vilka skidor har du? Måste köpa nya längdskidor och har kollat på de vallningsfria. Hatar att åka skidor men måste för att jag lovat att göra Tjejklassikern. :D
Rossignol R-skin. Funkar förvånansvärt bra! Glidet är ju sämre än på vallaskidor men för mig är det klart värt det, jag har alltid fäste och har åkt betydligt mer i vinter än jag gjort tidigare säsonger bara för det går så smidigt att komma iväg. Vet att en kompis har några vallningsfria skidor från Yoko som är ruggade under och är nöjd med dom så det verkar finnas flera bra lösningar.

Rossignol R-skin. Funkar förvånansvärt bra! Glidet är ju sämre än på vallaskidor men för mig är det klart värt det, jag har alltid fäste och har åkt betydligt mer i vinter än jag gjort tidigare säsonger bara för det går så smidigt att komma iväg. Vet att en kompis har några vallningsfria skidor från Yoko som är ruggade under och är nöjd med dom så det verkar finnas flera bra lösningar.

Det gör mig inget att ha lite sämre glid, "Fart dödar!" är mitt motto. :D Ska kolla på Rossignol, har för mig att jag sett ett bra paketpris på deras vallningsfria på en butik här i närheten. :up:

Jag har börjat denna veckan med bra mat! Igår blev det ett totalt misslyckat ridpass. Just nu får man stryka herrn väldigt medhårs, annars är svaret att springa :grin:

Idag blev det 25 minuters promenad, och sen en hoppträning som gick okej i alla fall. Lite ringrostig, och laddad häst... Jaja, träning har jag fått iaf!

Den här veckan blir lugn för hästarna då vi ska bort under helgen. Men ikväll ska jag rida ett pass på äldsta hästen :) Blåser storm här så det är ju inge kul väder men hästen behöver tränas så det är bara att försöka ignorera vädret och ge sig ut :p Han skiter fullständigt i blåst. I morgon tror jag att jag longerar båda och så kan jag rida på söndag em när vi kommer hem. Mer än så blir det inte :)

Jag har börjat denna veckan med bra mat! Igår blev det ett totalt misslyckat ridpass. Just nu får man stryka herrn väldigt medhårs, annars är svaret att springa :grin:

Idag blev det 25 minuters promenad, och sen en hoppträning som gick okej i alla fall. Lite ringrostig, och laddad häst... Jaja, träning har jag fått iaf!
Stryka medhårs? Säker på att du inte har ett sto? :D Såg en minnesbild på FB för övrigt och det var 3 år sedan (!!) jag var med och kollade när ni tränade. Jösses.

Igår flytspacklade vi tvättstuga + hall. Denna gång hade vi hyrt en proffsmaskin för att blanda smeten och det var succé! Trots detta mycket tungt. En person fick plocka upp och hälla ur säckarna, små säckar a 25 kg. Jag blandade med maskinen och en annan fick gå och hälla ut hinkens innehåll. Idag är jag TRÖTT. Dessutom så himla ont i halsen varje morgon och kväll, sådär så man inte kan svälja. Sen går det över efter någon timma... Men just nu känns det mest snurrigt, ont och snorigt.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar