Jag har lite tankar om det här med träning, hur ofta tränar ni och hur länge?
Nu när jag fått en normalviktig kropp som dock inte hunnit återhämta sig riktigt känna det som att man "borde" eller "måste" börja träna igen. Jag saknar löpningen väldigt mycket, att ge mig ut och springa med hästen eller hunden och nu på senare år med en pod i öronen. Jag saknar också zumba, dans och boxpass. MEN jag vill inte göra det just nu för att jag vill låta min kropp återhämta sig helt, jag vill få tillbaka längtan efter att träna normalt och just nu prioriterar jag inte träning alls. Jag har ju promenadtvången att kämpa med och det är ett stort projekt att jobba med det. Jag får och ska ju inte röra mig hur mycket som helst, det triggar anorexin och anses inte "normalt" vad nu det är. Mina prioriteringar ligger i att klara av hundens promenader, att orka gå till centrum och kolla i affärer, hälsa på släkt eller vänner och att gå hundkurser sen i höst eller vår börja plugga något.Jag vill hitta en balans i livet mellan allt som ingår i det, jag vill inte att mitt liv ska handla om så små saker om det blir en bra dag eller inte.
Men då skäms jag lite och känner mig utanför normen. Man SKA ju älska att tränna, om man inte tränar är man typ inte en lika bra person. Och jag vill inte vara en del av det tankesättet eller ha dom kraven på mig.
Jag tänker låta min kropp formas och fördela sig lite bättre på den naturliga vågen, "tidens brödkavel" kallar min psykolog det, att i början när man går upp i vikt från väldigt låga vikter så sätter sig kanske inte allt riktigt som man vill, men att det bara gäller att stå, det kommer bli bättre. Tålamod, tålamod det kan ta upp till ett år. Jag promenerar jag ändå ett par timmar med hunden hemma och gör lite annat också och det är ju också lågintensiv träning .Här på behandlingshemmet har jag rekommenderat typ 20 minuter men mer om jag ska hitta på något. Hemma rör det sig om mycket, mycket mer. Fattar inte hur man ska stå ut i att bara sitta still, jag blir tokig här
Jag var i affären och handlade lite imorse men nu MÅSTE jag gå ut igen innan jag går under av ångest. Borde inte men måste, det är en sjuk tanke. En sjuk tanke som är svårt att stå emot, väldigt svår. Går ut max 10 minuter bestämmer jag.