Maten idag har varit riktigt god och jag har haft fullt upp efter det att huvudvärken försvann för innan dess låg jag som en strandad val i sängen.
Jag har sedan hunnit prata i telefon med två olika kompisar, lagat mat, dammsugit och gått till affären, så dagens aktivitet blev en promenad på 30 minuter, ser fram emot att gå mer när jag kommer hem, blir tokig av att vara så mycket inne och att röra mig så lite. Förstod absolut syftet i somras och höstas när jag var så sjuk och då var det ju otroligt kämpigt att ens röra mig också men nu vill jag bygga upp kroppen igen och promenader känns som ett bra sätt att komma igång på eftersom jag älskar att gå. Antingen med en pod i öronen eller med hundrackarn
.
Nu håller jag på att förberedda middagen, dvs jag tinar grönsaker i micron
. Haha, jag är inget stort fan av matlagning, det ska vara enkelt och gå snabbt eller sköta sig självt om det är något som tar tid.
Frukosten: yoghurt, all bran, mango, flingor, ostsmörgås
Lunch: sötpotatis i ugn med quornfärssås, majs, knäcke (det här med knäcke är jätte jobbigt för jag har ingen emalj kvar på någon av kindtänderna så tandhalsarna är blottade vilket gör det djävulskt ont att äta, detta beror på en blandning av att skelett och tänder urkalkas av anorexin, jag är torr i munnen, äter mediciner som påverkar tänderna och att jag har druckit cola zero som frätt på tänderna. Så jag har plastlack på tänderna men det gör ändå ont, kan knappt tugga något med lite motstånd
)
Mellanmål: Ostsmörgås, havremjölk
Middag: Kikärtssallad och en smörgås och havremjölk
Kväll: yoghurt, mango, all bran, havremjölk (Och panodil för att kunna äta flingorna, det får vara standard att äta det 2-3 gånger per dag för mig tills jag får mina riktiga porslinskronor som jag väntat på i över ett år
)