Beach 2017

Bytte dag pga vädret så jag rider ett rejält dressyrpass i morgon istället och så longerade jag båda hästarna nu istället :) Jäkligt pigga :D

Känner mig slapp som bara fått ihop 7000 steg idag. Brukar alltid landa på 12000 en vardag. Men har man sjukt barn hemma, måste få jobb gjort och det är skitväder blir det lätt så :) I morgon får maken ta sjuklingen och jag ska ha möte inne i stan på kontoret så jag tar en morgonpromenad innan jag åker :)

Kram @Mineur !

---
Kom iväg till gymmet och trillade in strax efter att step-passet hade börjat, men instruktören tyckte att jag skulle vara med ändå, så jag hoppade på. Halvvägs in i passet ser jag den här lilla godingen och blir jätteglad - ett nytillskott precis i min smak. Om jag inte vet vad jag ska göra kan jag alltid svinga lite :love:

15977404_10154234654517467_8780675806834172793_n.jpg

Har någon testat att äta magnesiumtillskott för att minska sötsug? Jag började med magnesium för ca 2 veckor sedan för att minska trötthet. Det har väl inte funkat super, plus att jag blir konstig i magen. Men det jag har upptäckt är att de två gånger jag glömt att ta magnesium i mer än två dagar har sötsuget kickat in, trots att jag haft ett ovanligt lågt sötsug senaste tiden. Jag upptäckte det i kväll när jag stod och åt ljus sirap med grädde (ja det låter säkert sjukt, men det är sjukt gott! :D En klick sirap på skeden, på med en skvätt grädde och in i munnen :o). Jag har inte tagit mg på tre dagar och i går blev jag oväntat sötsugen och åt av dotterns kvarlämnade lördagsgodis plus någon ruta mörk choklad, och i dag några after eight på jobbet plus choklad plus sirapsguckan. Förra veckan gjorde jag också uppehåll med mg en eller två dagar och då åt jag choklad.

Så mg verkar funka mot sötsug för mig. Synd att det gör mig konstig i magen.

Har någon testat att äta magnesiumtillskott för att minska sötsug? Jag började med magnesium för ca 2 veckor sedan för att minska trötthet. Det har väl inte funkat super, plus att jag blir konstig i magen. Men det jag har upptäckt är att de två gånger jag glömt att ta magnesium i mer än två dagar har sötsuget kickat in, trots att jag haft ett ovanligt lågt sötsug senaste tiden. Jag upptäckte det i kväll när jag stod och åt ljus sirap med grädde (ja det låter säkert sjukt, men det är sjukt gott! :D En klick sirap på skeden, på med en skvätt grädde och in i munnen :o). Jag har inte tagit mg på tre dagar och i går blev jag oväntat sötsugen och åt av dotterns kvarlämnade lördagsgodis plus någon ruta mörk choklad, och i dag några after eight på jobbet plus choklad plus sirapsguckan. Förra veckan gjorde jag också uppehåll med mg en eller två dagar och då åt jag choklad.

Så mg verkar funka mot sötsug för mig. Synd att det gör mig konstig i magen.

Jag käkar magnesium citrat (och zink) för musklernas skull, att det skulle påverka sötsug hade jag ingen aning om.. :p oavsett så släpper mitt sötsug efter ca 1 vecka när jag börjar ett "sockeruppehåll" :) Och jag blir inte konstig i magen av magnesium..

Duktigt med träningsvärk efter gårdagens pass med tränare på Friskis. Verkligen guld värt att få köra ett pass med tränare när man är bara tre pass. Så bra!
Benen vet att de lever idag...

Imorse red jag igen. Så kul! :D
Samma häst som förra veckan, så nästa gång rider jag nog gärna en annan :)

Fick en otroligt oskön start på dagen, jag brukar gå upp runt 8, är ofta vaken innan (vaknar ofta runt 5) men ibland lyckas jag somna om och då är den där sista lilla stunden av sömn så sjukt skön. Men idag klockan 07.58 rusar en personal in i mitt rum, jag hade dörren låst men den låste hon upp illa kvickt innan jag ens hann upp för att öppna och sen typ skriker hon, "sover du?" "Vad gör du?" "Ska du inte äta frukost nu?". Herregud, jag har ju frågat henne om man får vara lite flexibel med tiderna här och hon har själv sagt att man kan börja äta frukost någon gång runt 8/8.30. Känns som man ligger i lumpen eller något, det enda som saknades var en kastrull som hon bankade i mitt öra och en hink iskallt vatten att hälla över mig...

Angående magnesium stod jag faktiskt och höll i en sån burk på jobbet igår. En kompis tipsade om det för nervösa/tittiga hästar, så jag funderar på att ge det ett försök. Åtminstone när hon ska sättas igång igen, för nu är det bara att acceptera den här ofrivilliga vintervilan, bara att ta sig in och ut ur stallet är en pärs nog. Det hade tydligen funkat på hennes, så man verkar kunna använda det till lite allt möjligt. :p

Alltså, är ni det minsta intresserade av styrketräning så lyssna på Styrkelabbets podd. Dels är det intressant och lärorikt, men sen är de så himla roliga också. :D

Tusen tack igen för alla kramar och kloka ord! Morfar gick bort i går morse. Jag har varit hemma sedan lunchtid igår och jobbar lite smått hemifrån, men blandar upp rätt bra med själavårdande aktiviteter som roliga filmer och promenader i solen. Äter förmodligen lite för mycket lite för ofta och sockerlöftet har flugit ut genom fönstret, men det får kanske vara okej. Orkar inte riktigt tänka på träning men tror jag ska försöka få in något imorgon, då jag tror att det kan göra mig gott.

Begravningen blir förmodligen inte förrän framåt februari vilket känns jättejobbigt, men det är tydligen så det fungerar i Sverige. Här borta begraver man inom en vecka, vilket känns betydligt mer vettigt. Det känns som att den här väntan kommer att vara helt olidlig. :crazy:

Ursäkta att jag spammar med icke-träningsrelaterade texter, men det är så fantastiskt skönt att ha någonstans där jag kan skriva helt fritt utan att behöva tänka så mycket. Älskar, älskar, älskar den här tråden! :heart

Tusen tack igen för alla kramar och kloka ord! Morfar gick bort i går morse. Jag har varit hemma sedan lunchtid igår och jobbar lite smått hemifrån, men blandar upp rätt bra med själavårdande aktiviteter som roliga filmer och promenader i solen. Äter förmodligen lite för mycket lite för ofta och sockerlöftet har flugit ut genom fönstret, men det får kanske vara okej. Orkar inte riktigt tänka på träning men tror jag ska försöka få in något imorgon, då jag tror att det kan göra mig gott.

Begravningen blir förmodligen inte förrän framåt februari vilket känns jättejobbigt, men det är tydligen så det fungerar i Sverige. Här borta begraver man inom en vecka, vilket känns betydligt mer vettigt. Det känns som att den här väntan kommer att vara helt olidlig. :crazy:

Ursäkta att jag spammar med icke-träningsrelaterade texter, men det är så fantastiskt skönt att ha någonstans där jag kan skriva helt fritt utan att behöva tänka så mycket. Älskar, älskar, älskar den här tråden! :heart

Beklagar :heart

Och spamma bäst du vill om annat, det gör vi allihop.

Morgonpromenad i morse, riktigt gött!

Gröt med chokladkräm till frukost även idag och jag har inte blivit hungrig förrän kl 11.30! Så länge brukar jag inte stå mig! Har träff med en av mina norska kollegor och vi jobbar på och jag får med mig massa bra. Efter jobbet vankas middag hos svärföräldrarna och efter ungarna lagt sig ska jag köra ett rejält dressyrpass med hästen. Riktigt bra dag! :up:

Alltså, är ni det minsta intresserade av styrketräning så lyssna på Styrkelabbets podd. Dels är det intressant och lärorikt, men sen är de så himla roliga också. :D

Jag lyssnar också på den :D Eller jag började för ett par veckor sen så har lite att ta igen. Den är en av mina favoriter, tillsammans med Träningspodden och Styrkebyrån :)

:heart:heart:heart

Morgonpromenad i morse, riktigt gött!

Gröt med chokladkräm till frukost även idag och jag har inte blivit hungrig förrän kl 11.30! Så länge brukar jag inte stå mig! Har träff med en av mina norska kollegor och vi jobbar på och jag får med mig massa bra. Efter jobbet vankas middag hos svärföräldrarna och efter ungarna lagt sig ska jag köra ett rejält dressyrpass med hästen. Riktigt bra dag! :up:

Jag stod mig också superlänge på den gröten! Tänkte göra den i morse men någon hade druckit upp mjölken... :meh: Och det fanns lite yoghurt att äta upp så det fick bli frukosten istället.

Kram på dig!

(Och jag stämmer in med de som sagt att du får spamma hur mycket du vill!)

Jag beklagar verkligen, tänker på dig och tycker du ska strunta helt i vad sockerlöften och matmängder och träning har att göra med. Träna om det känns som du mår bra av det men om du verkligen inte orkar är det absolut inte konstigt. Ta hand om, kramar.

Maten idag har varit riktigt god och jag har haft fullt upp efter det att huvudvärken försvann för innan dess låg jag som en strandad val i sängen.

Jag har sedan hunnit prata i telefon med två olika kompisar, lagat mat, dammsugit och gått till affären, så dagens aktivitet blev en promenad på 30 minuter, ser fram emot att gå mer när jag kommer hem, blir tokig av att vara så mycket inne och att röra mig så lite. Förstod absolut syftet i somras och höstas när jag var så sjuk och då var det ju otroligt kämpigt att ens röra mig också men nu vill jag bygga upp kroppen igen och promenader känns som ett bra sätt att komma igång på eftersom jag älskar att gå. Antingen med en pod i öronen eller med hundrackarn ;).

Nu håller jag på att förberedda middagen, dvs jag tinar grönsaker i micron:D:p:o. Haha, jag är inget stort fan av matlagning, det ska vara enkelt och gå snabbt eller sköta sig självt om det är något som tar tid.

Frukosten: yoghurt, all bran, mango, flingor, ostsmörgås
Lunch: sötpotatis i ugn med quornfärssås, majs, knäcke (det här med knäcke är jätte jobbigt för jag har ingen emalj kvar på någon av kindtänderna så tandhalsarna är blottade vilket gör det djävulskt ont att äta, detta beror på en blandning av att skelett och tänder urkalkas av anorexin, jag är torr i munnen, äter mediciner som påverkar tänderna och att jag har druckit cola zero som frätt på tänderna. Så jag har plastlack på tänderna men det gör ändå ont, kan knappt tugga något med lite motstånd :crazy::arghh:)
Mellanmål: Ostsmörgås, havremjölk
Middag: Kikärtssallad och en smörgås och havremjölk
Kväll: yoghurt, mango, all bran, havremjölk (Och panodil för att kunna äta flingorna, det får vara standard att äta det 2-3 gånger per dag för mig tills jag får mina riktiga porslinskronor som jag väntat på i över ett år :banghead::banghead::banghead:)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 915
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar