Beach 2017

Just nu känner jag att allting bara går käpprätt. Stallet är en katastrof, maten är en katastrof. Allting hänger typ ihop, så det är svårt att ändra något när grundproblemet är så pass omfattande. Känner mest :turd: på allt idag.

@Kiwifrukt Vad jobbigt det låter. Jag hoppas att du snart hittar en lösning, så att det lättar lite!

---
Hade egentid på gymmet i förmiddags och körde ett axelpass som var svinjobbigt:
1. Lyft skivstång (fast jag använde viktplatta eftersom skivstång saknas) från golv till tak, 4 gånger per minut i 8 minuter.
2. Armhävningar - axelpress - burpees Tre omgångar med 21, 15 respektive 9 repetitioner.
Del två dödade mig, jag fick dela upp axelpressen och burpeesarna för att ta mig igenom dem. Dessutom hade jag ingen musik, för jag fick inte igång stereon. :(

På eftermiddagen promenerade jag till stranden, solade och badade lite. Nu på kvällen har jag bakat kakor för att ta med på utflykten imorgon. Det var dock inte jättesmart att baka kakor först och sen laga mat, jag var som inte så hungrig när det väl blev mat... :D

@Kiwifrukt Vad jobbigt det låter. Jag hoppas att du snart hittar en lösning, så att det lättar lite!

---
Hade egentid på gymmet i förmiddags och körde ett axelpass som var svinjobbigt:
1. Lyft skivstång (fast jag använde viktplatta eftersom skivstång saknas) från golv till tak, 4 gånger per minut i 8 minuter.
2. Armhävningar - axelpress - burpees Tre omgångar med 21, 15 respektive 9 repetitioner.
Del två dödade mig, jag fick dela upp axelpressen och burpeesarna för att ta mig igenom dem. Dessutom hade jag ingen musik, för jag fick inte igång stereon. :(

På eftermiddagen promenerade jag till stranden, solade och badade lite. Nu på kvällen har jag bakat kakor för att ta med på utflykten imorgon. Det var dock inte jättesmart att baka kakor först och sen laga mat, jag var som inte så hungrig när det väl blev mat... :D

Jag har skrotat alla planer på att lyckas sätta igång med ridningen i alla fall nästa vecka. Finns liksom inte på kartan att det ska funka, kommer jobba extra nästa vecka för att några ska iväg på jobbresa. Försöker andas och inse att det är så livet är just nu.

Vad underbart det låter med sol och bad och värme! Vill ha sommar. Njut lite åt mig också. ;)

Är missnöjd då det inte blivit någon träning eller promenader på veckor .Men om kroppen inte vill så får det vara .Så jag får nog hålla mig i badkaret till sommaren :p

Är förkyld, det var väl en tidsfråga med alla diverse baciller som cirkulerat i bekantskapskretsen på sistone. Sitter följaktligen i soffan och tröstshoppar promarkers medan min sambo åker skidor.
Bra sak med det, jag hinner rita en massa. Det är bra för den mentala formen, och blir tyvärr ofta bortprioriterat.

Hej hopp mina damer! Här är en som har träningsvärk i underarmar och handleder efter torsdagens boxning, lite märklig känsla. Igår blev det promenad 6 km fram och tillbaka till stallet och lite yoga på kvällen. Idag har jag kört knäböj! Skönt trött i benen nu. Massa promenerande idag också, kommer väl sluta på en mil eller så. Fram och tillbaka till stallet plus fram och tillbaka till bussen. Innan träningen laddade jag upp med gröt med chokladkräm :D

Någon som dubbat sina löparskor med bestgrip eller liknande? Jag råkade köpa för stora Icebugs insåg jag, de är sålda nu och jag har inga dubbade skor. Jag är inte jättesugen på nya, dels för att jag behöver nya vandringsskor till sommaren också och dels för att mina fötter har blivit så kräsna och jag har ett par Asics i goretex "över" som jag gärna skulle vilja dubba.

Maten är katastrof, som alltid på helger, menmen!

Jag kan skriva under på det. Eller, för mig är det tvärtom. Jag lyckas hålla maten ganska okej på helgerna, men vardagarna är en katastrof. De vardagarna jag jobbar i alla fall. Blir mest ägg eller yoghurt eller något när jag kommer hem så jäkla sent efter att ha varit i stallet också efter jobbet. Och värre lär det bli, jag har stängning i princip varje pass under hela februari förutom på helgerna. Det är typ 45 minuter som skiljer i sluttid, men det är helt sjukt vad den ynkliga tiden gör skillnad! :eek:

Jag kan skriva under på det. Eller, för mig är det tvärtom. Jag lyckas hålla maten ganska okej på helgerna, men vardagarna är en katastrof. De vardagarna jag jobbar i alla fall. Blir mest ägg eller yoghurt eller något när jag kommer hem så jäkla sent efter att ha varit i stallet också efter jobbet. Och värre lär det bli, jag har stängning i princip varje pass under hela februari förutom på helgerna. Det är typ 45 minuter som skiljer i sluttid, men det är helt sjukt vad den ynkliga tiden gör skillnad! :eek:

Jag är hopplös med mat på helgerna istället. Äter frukost och middag, däremellan småäter jag godis/kakor/glass/annat som kan finnas hemma. På vardagar äter jag frukost, lunch (middag), mellis och kvällsmat. Mycket bättre!

Någon som dubbat sina löparskor med bestgrip eller liknande? Jag råkade köpa för stora Icebugs insåg jag, de är sålda nu och jag har inga dubbade skor. Jag är inte jättesugen på nya, dels för att jag behöver nya vandringsskor till sommaren också och dels för att mina fötter har blivit så kräsna och jag har ett par Asics i goretex "över" som jag gärna skulle vilja dubba.

Jag vet flera som dubbat sina skor och det har funkat bra så länge det är en sko med hyfsat rejäl/styv sula som dubbats. :)

Den där chokladkrämen till gröten blir ungefär som min gröt. Jag kokar vanlig havregrynsgröt med en skvätt vaniljpulver i. Sedan lägger jag på en klick jordnötssmör (sälta), en halv banan i skivor (sötma) och ca två msk kakaonibs (beska). Mumsigt och mättande! Ibland tar jag äppelskivor/-bitar istället för banan, och fitnesstjejen jag snott receptet av brukar lägga till blåbär eller frystorkade hallon också (och hon använder vaniljproteinpulver, inte bara vaniljpulver).

Jag har skrotat alla planer på att lyckas sätta igång med ridningen i alla fall nästa vecka. Finns liksom inte på kartan att det ska funka, kommer jobba extra nästa vecka för att några ska iväg på jobbresa. Försöker andas och inse att det är så livet är just nu.

Vad underbart det låter med sol och bad och värme! Vill ha sommar. Njut lite åt mig också. ;)

Inte för att vara sån, men jag njuuuuuuuter! Har tillbringat hela dagen på stranden och i vattnet, snorklat lite, men såg inget roligt, solat, pratat, slappat. Bra dag, som avslutades med danslektion och nu ska det bli en avsaltningsdusch och sen lite yoga. (Men jag kan tillägga att njöt lika mycket fast på ett annat sätt för drygt en vecka sen, med sol, snö och -15)

Den där chokladkrämen till gröten blir ungefär som min gröt. Jag kokar vanlig havregrynsgröt med en skvätt vaniljpulver i. Sedan lägger jag på en klick jordnötssmör (sälta), en halv banan i skivor (sötma) och ca två msk kakaonibs (beska). Mumsigt och mättande! Ibland tar jag äppelskivor/-bitar istället för banan, och fitnesstjejen jag snott receptet av brukar lägga till blåbär eller frystorkade hallon också (och hon använder vaniljproteinpulver, inte bara vaniljpulver).

Låter gott! :d

Jag har sådana man drar utanpå skorna funkar bra! :up:

Jag har sådana man drar utanpå skorna funkar bra! :up:

Vilka? Jag har såna som löplabbet säljer, nu var det visserligen flera år sedan jag använde dem, men de var jobbiga att trä på, gled under användandet och dubbarna var inte särskilt smart placerade.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter