Beach 2017

Har morgongymmat, militärpress med mera. Kortaste passet i mitt program, väldigt lämpligt då bussen var 20 min försenad :meh: Dagens hiss var att jag lyckades ganska lätt hänga i ett räcke 30 sekunder i sträck :up: och att jag gjorde alla 3x12 armhävningar på tå :up: (visserligen orkar jag inte gå ända ner i backen så de är inte strikta, men det kommer!)

Hejja dig!

Jag orkar heller inte gå ända ner när jag gör armhävningar på tå men att jag kan göra det på tå över huvud taget är en stort steg för mig :)

Ongen fick feber inatt, så här vabbas det idag. Tur att de första föreläsningarna på nya kursen är först imorgon.

Ska bänk- och militärpressa idag, är det tänkt, samt lite latsdrag och tricepsdips. Kommer inte bli det tyngsta passet, sömnen har inte varit den bästa senaste nätterna. Men det ska bli skönt att komma ut, har legat på soffan med ungen på mig hela förmiddagen och känner mig halvt ledbruten.

Jösses ja, veckoplanering var länge sedan @FengurLaugar! Jag som tycker att det är så bra, men jag har lyckats glömma på något vis! Dags att börja med ett vinnande koncept igen :)

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Tisdag: 6 km transportpromenad + styrketräning axlar & biceps
Onsdag: Vila
Torsdag: 6 km transportpromenad + spinning
Fredag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Lördag: Styrketräning rumpa och core.
Söndag: Vila/eventuellt en power walk.

Känner mig peppad efter en helg full av goda måltider, spa och vila för såväl kropp som knopp. Jag märker dock att mitt sötsug har återkommit med full kraft efter allt som varit de senaste dagarna, vilket är tufft, men jag är ändå nöjd med att ha hållit det i schack relativt väl. Melon, vindruvor, yoghurt, te eller müslibars har varit räddningen många gånger. Det är socker det med, men i alla fall en någorlunda bättre variant av socker! :up:

Ridit pålle som gick jogga idag efter att varit duktig med hoppning igår, han var lite trött men mysig! :love:

Sen drog jag och sprang, tanken var 6km men jag överraskades med att det var halt lite överallt i skogen och jag hade inte broddarna med mig så det blev 3km i härligt solsken! :)
Nu vila, sen jobba i natt och gym imornbitti!

Jag behöver input. Halva personalstyrkan på jobbet ska iväg under veckan, därför ska jag jobba mer än jag brukar. Med andra ord måste jag äta lunch på jobbet tisdag-torsdag, fredag kan jag äta hemma innan. Största anledningen till att jag äter hemma är för att det är en kollega som hela tiden kommer in och avbryter om jag äter på jobbet (hen gör det med alla, så folk har börjat äta i panik när hen inte är där eller åker iväg för att undvika att bli avbrutna). Men jag är både ny och ganska.... mesig så hen tycker väl det är roligast att störa mig jämfört med att störa någon som käftar emot. Att gå till chefen är ingen idé, det har redan varit på tapeten, så det här med att undvika lunchrummet verkar vara vinnande koncept.

Jag blir ju av med 45 minuter hur jag än gör, även om jag bara får tio minuter innan människan kommer in och hämtar mig (oftast med någon uridiotisk grej som mycket väl hade kunnat vänta en halvtimme). Onsdag och torsdag är inte hen där, men imorgon kommer hen vara det. Jag vet inte när jag kommer kunna gå ifrån, men människan slutar relativt tidigt på eftermiddagen. Hade ni väntat med att äta tills hen gått hem, eller hade ni gått ut tidigare? Jag vill gärna slippa åka till donken bara för att få äta ifred liksom.

Jag behöver input. Halva personalstyrkan på jobbet ska iväg under veckan, därför ska jag jobba mer än jag brukar. Med andra ord måste jag äta lunch på jobbet tisdag-torsdag, fredag kan jag äta hemma innan. Största anledningen till att jag äter hemma är för att det är en kollega som hela tiden kommer in och avbryter om jag äter på jobbet (hen gör det med alla, så folk har börjat äta i panik när hen inte är där eller åker iväg för att undvika att bli avbrutna). Men jag är både ny och ganska.... mesig så hen tycker väl det är roligast att störa mig jämfört med att störa någon som käftar emot. Att gå till chefen är ingen idé, det har redan varit på tapeten, så det här med att undvika lunchrummet verkar vara vinnande koncept.

Jag blir ju av med 45 minuter hur jag än gör, även om jag bara får tio minuter innan människan kommer in och hämtar mig (oftast med någon uridiotisk grej som mycket väl hade kunnat vänta en halvtimme). Onsdag och torsdag är inte hen där, men imorgon kommer hen vara det. Jag vet inte när jag kommer kunna gå ifrån, men människan slutar relativt tidigt på eftermiddagen. Hade ni väntat med att äta tills hen gått hem, eller hade ni gått ut tidigare? Jag vill gärna slippa åka till donken bara för att få äta ifred liksom.

Kan du inte säga att du kommer när du ätit och rasten är slut? Inte vara otrevlig utan bara svara att du äter och vill gärna göra det medan maten är varm :)

Kan du inte säga att du kommer när du ätit och rasten är slut? Inte vara otrevlig utan bara svara att du äter och vill gärna göra det medan maten är varm :)

Jag har provat, och det funkade inte. Hen säger då att det är jätteviktigt, men när jag väl kommer ut sen var det någon bagatell. Jag är ju långt ifrån den enda, personen gör likadant mot alla. Så fort någon har en chans att kunna äta hemma antingen före eller efter jobbet gör man det för att slippa bli ivägsläpad. Hen hämtar en ändå, men det är lite lättare att gå ifrån om man "bara" har rast och inte sitter och äter.

Hör ju till saken att människan själv har rast i över en timme varje dag, trots att hen inte har mer officiellt sett än vi andra. O_o

Jag är rätt nöjd med att jag pallrade mig till gymmet igår efter en välkomstjuice med en nykomling i stan. Eftersom klockan var sent (21) så blev det en liten bencirkel och lite kettlebell-svingar. Idag känns det lite lagom i benen, däremot har jag ägnat halva dagen åt att nysa och andra halvan åt att snyta mig. Förkylning - check. Men eftersom det bara är näsan som rinner tänkte jag försöka mysa mig igenom ett snällt yogapass lite senare.

@Kiwifrukt Låter som en väldigt märklig person O_o Jag hade nog inte orkat vara diplomatisk utan fräst ifrån om hen inte kan respektera min lunchrast. Hen kan ju inte gärna släpa med dig mot din vilja. Men, vill du verkligen inte bråka och personen slutar hyfsat tidigt så kan du kanske ta med mellis som du äter vid lunch så att du står dig ett tag och sen tar längre rast när personen gått hem.

De mer garvade kollegorna säger ifrån, men det hjälper inte där heller. Jag får inte ens ha min jacka inne, utan får ha den i bilen = fryser röven av mig när vi stänger för att vi då får gå ut genom en bakdörr i andra änden av lokalen. Nu går det normalt sett att lösa alla andra dagar, och onsdag och torsdag är människan iväg.

Men funderar på att antingen faktiskt vara lat och åka iväg och äta imorgon, eller äta direkt när hen går. Jag skulle i och för sig kunna äta tidigt också, när människan är iväg på lunch själv, men det är inte säkert att jag kan gå ifrån då p.g.a kassaschemat, och det varierar från dag till dag.

De mer garvade kollegorna säger ifrån, men det hjälper inte där heller. Jag får inte ens ha min jacka inne, utan får ha den i bilen = fryser röven av mig när vi stänger för att vi då får gå ut genom en bakdörr i andra änden av lokalen. Nu går det normalt sett att lösa alla andra dagar, och onsdag och torsdag är människan iväg.

Men funderar på att antingen faktiskt vara lat och åka iväg och äta imorgon, eller äta direkt när hen går. Jag skulle i och för sig kunna äta tidigt också, när människan är iväg på lunch själv, men det är inte säkert att jag kan gå ifrån då p.g.a kassaschemat, och det varierar från dag till dag.

Med tanke på att du har en inneboende stress redan som det är skulle jag definitivt välja the path of least resistance när helst det är möjligt. Ät ute och njut av att slippa människan!

Med tanke på att du har en inneboende stress redan som det är skulle jag definitivt välja the path of least resistance när helst det är möjligt. Ät ute och njut av att slippa människan!

Lite så är det ju. Jag har svårt för den här personen, men det har å andra sidan alla andra också. Annars trivs jag jättebra på jobbet och med mina andra kollegor, så jag orkar inte riktigt ta den fajten med vederbörande när det är så mycket bråk och tjafs i stallet. Jag behöver jobbet som en frizon.

@Kiwifrukt Trots det jag sagt har såklart Tassetass en väldigt bra poäng här. Du behöver nog inte mer drama just nu så välj det alternativ som ger dig mest lugn i själen så blir det nog bra! Man får väl välja sina strider. Även om jag just nu ger din kollega tusen onda ögon över internet ;)

Lite så är det ju. Jag har svårt för den här personen, men det har å andra sidan alla andra också. Annars trivs jag jättebra på jobbet och med mina andra kollegor, så jag orkar inte riktigt ta den fajten med vederbörande när det är så mycket bråk och tjafs i stallet. Jag behöver jobbet som en frizon.

Äh, ladda för att ta den striden en annan gång. Rätt vad det är så har du lite uppdämd energi och ilska som behöver tas ut på någon som förtjänar det. :angel:

Och @zassoo

Jag tycker ni är skitduktiga! Jag kan knappt göra en armhävning på knä!

Övning ger färdighet :D Jag kunde absolut inte göra på tå förut. Dels har jag övat på just armhävningar (man blir bra på det man tränar), dels har yogan hjälpt mig massor med allmän stabilitet i kroppen (plus att chaturangas är rätt jobbigt liksom) och sen har jag också börjat fatta tekniken. Det är inte bara att häva sig upp och ner med överkroppen (även om många gör så), utan det handlar mycket om att ha en anspänning i precis hela kroppen, ha rätt tyngdpunkt mm.

(pris för flest parenteser i ett inlägg? :laugh:)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar