PT-pass idag, fokus på marklyft. Jag har hört orden "Jag har inte testat det här passet förut på någon av mina kunder..." från PT och då brukar det kunna göra ont, så även denna gång.
Vi inledde med vanliga marklyft, målet var 3 * 10 reps på en vikt som jag precis fixade. Vi landade på 70 kg och det var mest greppet som svek, precis som när jag körde på 70 kg i söndags. Hade dock magnesium med mig idag så jag krämade ut dubbelt så många reps per set idag jämfört med i söndags.
Efter den vändan var jag lite lagom trött, inte överdrivet trött men en vanlig dag hade jag varit nöjd. Då kom övningen som skulle trötta ut mig, vilket den också gjorde. Vi lastade av stången så jag hade 50 kg kvar. Sedan körde vi en sekvens där jag först skulle lyfta extremt långsamt (typ hinna räkna till 10, minst), gå ner i vanlig fart och sedan köra fyra explosiva marklyft med bra tempo, sedan ett långsamt lyft igen, fyra snabba, ett långsamt, fyra snabba. Totalt 15 lyft i ett set alltså. 50 kg var lite tungt så de sista två seten körde jag på 40 kg. Efteråt låg jag på golvet och bara ville dö. Kan hända att orden "Jag hatar dig!" uttalades också.
Sedan var det även tänkt att vi skulle köra en liten station med cable cross pull down, push press och turkish get up. Hann dock bara en vända istället för tre eftersom jag behövde hem och avlösa barnvakten. Hann ändå dra stången rakt i näsan i push press och bryta ihop av skratt under turkish get up eftersom något så enkelt som att ställa sig upp blir så jävla komplicerat när man ska göra det på ett specifikt sätt.
Det här passet innebär att jag nu kört 20 pass med PT sedan första maj första året. Lätt de bästa tusenlapparna jag någonsin investerat i mig själv, så jävla värt! Nu ska vi fortsätta ses typ en gång i månaden, så jag har någon som ställer mig till svars och håller mig på tå.
Träningsåret 2017 kommer att bli awesome, känner jag!