Beach 2017

Ingen jätteaktivitet för mig igår förutom morgonpromenaden och gå med när dottern red min häst :)

Dom är så duktiga! Hästen är en känslig individ samtidigt som han är grymt snäll och lugn! Tycker han något är äckligt kan han ta några snabba steg åt sidan och då kan det vara svårt för dottern att hänga med. Men hon har bra balans! Hon fyller 5 år i maj och har ridit mer regelbundet sen 1 år tillbaka. Nu har hon så pass bra balans så hon får hålla i tyglarna och styra, stanna och stoppa själv medan jag bara har en longerlina att hålla i ifall han skuttar. Igår körde dom slalom mellan hinkar och lite cavalettibommar i skritt. Han travar så jäkla stort så hans trav är svår för henne än :p Vi får träna på lättridning så ska det gå bra! Min klubb har bestämt att vi ska ha en barnklass på tävlingen i maj. Valfri gångart ett-två varv runt banan med ledare och alla som deltar får rosett. Dottern vill vara med givetvis :love:

Båda ungarna åkte till farmor och farfar igår kväll. Hade inte räknat med att båda skulle åka, bara en :p Så vi städade källaren inför husvärderingen idag och sen slappade i soffan. Jag valde att sova lite längre i morse och skippa morgonpromenaden när jag ändå bara hade mig själv att tänka på. Och djuren då men det är inget tidskrävande :p Tänkte köra ett dressyrpass på lunchen och efter jobbet tar jag hunden och går till svärföräldrarna och det obligatoriska torsdagsmiddagen hos dom (vi är bortskämda!). Halsen känns bra idag, bara täppt i näsan så jag kör kanske mitt planerade hiit/tabatapass ikväll ändå, eller om jag tar det i morgon. Får se sen.

Fixde årskort på nyöppnade gymmet i min hemby. Passar perfekt då både mamma och svärmor är nära att passa W. Dessutom är det bättre utrustat så även min man är nöjd att träna där. Planen är alltså att vi ska träna ihop fredagar och söndagar:)
Passade på att köra ett ryggpass igår. I tisdags hade jag axlar som jag körde totalt slut på så pumpet i ryggen blev inte lika bra som vanligt. Hade behövt en bendag mellan. Imorgon ska jag med kompisen till fingymmet och köra ett 2-3h pass - bröst och biceps fredagen till ära:p

Undrar när vi får fingrarna ur och fixar till rummet i källaren där vi ska ha gym? :angel: Vi städade ju som sagt källaren igår och det första vi ska göra är att måla det stora rummet och sen det mindre där gymmet ska vara. Så ja, det är ju egentligen bara att skaffa färg för vi vet hur vi ska ha det :D

Hatar när det är lugnt på jobbet! Vill ha massa att göra så tiden går fort! Av den anledningen passar butiksjobb inte mig :)

Typ så. Vi har ofta ganska mycket att göra, och skulle det vara lugnt kan man alltid prata bort en stund med en kollega. ;)
Men just nu är vi bara tre kvar, för de andra är iväg. Jag satt i kassan i princip hela dagen igår, och det kunde gå en timme innan det ens kom in en kund. :eek: Plus att jag började två timmar tidigare igår för att vi är så få, samma idag. Så det blev en väldigt lång dag. Men samtidigt är det väl bara att tacka att det är lugnt när vi inte är så många, i vanliga fall är vi minst två till varje dag.

Typ så. Vi har ofta ganska mycket att göra, och skulle det vara lugnt kan man alltid prata bort en stund med en kollega. ;)
Men just nu är vi bara tre kvar, för de andra är iväg. Jag satt i kassan i princip hela dagen igår, och det kunde gå en timme innan det ens kom in en kund. :eek: Plus att jag började två timmar tidigare igår för att vi är så få, samma idag. Så det blev en väldigt lång dag. Men samtidigt är det väl bara att tacka att det är lugnt när vi inte är så många, i vanliga fall är vi minst två till varje dag.

Ja det är ju bättre att det är lugnt när man är få än tvärtom :D

Värderingen på huset gick MYCKET bättre än vi hoppats så nu ska vi byta bank och lägga upp lånen på ett förmånligare sätt! Rätt lycklig nu :banana:

För övrigt red jag på lunchen och min extremt travstarka och svårtöltade häst kunde knappt trava :rofl: Han skulle bara tölta fick han för sig... Jaja, jag ser det som att töltträningen ger resultat och han känner sig starkare och säkrare med tölten än innan :up: Vi blev svetta båda två på de 25 minuterna i alla fall :D Jobba 1,5 h till nu sen promenad till svärföräldrarna.

Idag är det lite segproppigt. Värk i käken :down: Ska försöka få ihop mina steg, i övrigt hoppas jag att lite choklad hjälper (viktminskningen går kanon :meh:). Ska komma i säng tidigt så att jag får sova ordentligt, imorgon är det gym igen.

Idag är det lite segproppigt. Värk i käken :down: Ska försöka få ihop mina steg, i övrigt hoppas jag att lite choklad hjälper (viktminskningen går kanon :meh:). Ska komma i säng tidigt så att jag får sova ordentligt, imorgon är det gym igen.

Alltså, vikt och allt sånt i all ära, men på dina bilder på insta så ser du fit, fräsch och välmående ut, bara så'ru vet.

Choklad hjälper mot det mesta :up:

MVH hon som också försöker gå ner i vikt :o

Chokladfest här med, jag skyller på PMS samt på min gottegris till chef som inte har bra inflytande på en annan gottegris! :angel:

Dagar som den här är jag så vansinnigt glad över att jag har just det jobb och den arbetsmiljö jag har, med alla möjligheter det innebär. Vi blev fast i Edinburgh i går kväll på grund av tågproblem, och kom hem aaalldeles för sent. Då är det skönt att kunna skicka ett sms till chefen och säga att jag kommer in en timme senare på morgonen, samt att efter lunch kunna packa ihop, åka hem och vila för att sedan fortsätta jobba med fräsch hjärna och mindre sömnbrist. Kvalitén på arbetet blir liksom så mycket bättre om man inte håller på att somna medan man gör det...

Jag tänkte ta vara på det hela ännu lite mer och dra iväg och träna lite mer mitt på eftermiddagen, innan det blir alldeles för januari-knökat på gymmet. Sambon jobbar sent för en gång skull, så det gör inget alls att jag kanske får sitta och jobba till 19-20 sedan för att bli klar med det jag ska. Så skönt att kunna styra så mycket över sin egen tid! :up:

Dagar som den här är jag så vansinnigt glad över att jag har just det jobb och den arbetsmiljö jag har, med alla möjligheter det innebär. Vi blev fast i Edinburgh i går kväll på grund av tågproblem, och kom hem aaalldeles för sent. Då är det skönt att kunna skicka ett sms till chefen och säga att jag kommer in en timme senare på morgonen, samt att efter lunch kunna packa ihop, åka hem och vila för att sedan fortsätta jobba med fräsch hjärna och mindre sömnbrist. Kvalitén på arbetet blir liksom så mycket bättre om man inte håller på att somna medan man gör det...

Jag tänkte ta vara på det hela ännu lite mer och dra iväg och träna lite mer mitt på eftermiddagen, innan det blir alldeles för januari-knökat på gymmet. Sambon jobbar sent för en gång skull, så det gör inget alls att jag kanske får sitta och jobba till 19-20 sedan för att bli klar med det jag ska. Så skönt att kunna styra så mycket över sin egen tid! :up:

Jag är också bortskämd med att kunna styra mitt jobb och mina tider själv! Bara jag svarar i telefon och löser paniksaker så fort jag kan så kan jag lägga upp det hur jag vill :)

Alltså, vikt och allt sånt i all ära, men på dina bilder på insta så ser du fit, fräsch och välmående ut, bara så'ru vet.

Håller helt med :up: (@zassoo)

Håller också med :)

:love::love::love:

Ni är väl för fina! Egentligen borde jag inte bry mig om de här kilona som stör mig (ca 5 kg). Det är väl mest att jag lägger mig till med ett osunt ätbeteende i perioder. Men med fokus på träning och rörelse och annat som får mig att må bra så kommer jag nog känna mig mer tillfreds på det stora hela :)

Jag ÄLSKAR mjuka grusvägar!! :love: Pålle och jag har varit ute och travat och galopperat massor idag!! :) Längesen sist! Pålle var taggad och sprallig, men glad och som han njöt! (jag också)! Och så smutsiga vi var när vi kom tillbaka till stallet! :D Lera långt upp på mina stövlar..

Ikväll är det löpning/fys i skogen med laget!

Woop woop!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter