Beach 2017

Då var dagen igångsparkad! Dags för andra kaffekoppen och fortsätta jobba :)

Rida unghästen på lunchen och ett överkroppspass med maken ikväll står på schemat idag :)

Lyssnade på Styrkelabbet på väg hem från jobbet igår samt på väg till jobbet idag, tack för tips @zassoo eller om det var @Tassetass! Det enda jag inte gillar är att en av killarna låter alldeles för mycket som en suuuperdryg typ från min gymnasieklass, men det kan ju inte han hjälpa... Känner mig hursomhelst mycket taggad på ett styrkepass ikväll tack vare detta, och det känns verkligen som att träningsglädjen återvänt såhär efter jul! :bump:

Nu sitter jag på jobbet och har min rast. Än så länge ostört. :up:
Ska ha kassan vid tre, så var tvungen att ta den nu, för när jag blir avlöst där ska jag bara jobba en halvtimme till och sen är det dags att gå hem. Jag har åtminstone hunnit äta upp nu, så skulle hen komma in nu störs jag bara i mitt extremt viktiga slösurfande. :angel:

Grattis @FengurLaugar! Hoppas du får en skön födelsedag

Jag var äntligen tillbaka på gymmet idag efter min vecka av man flu :p Gjorde bara yoga och två lättare övningar för att komma igång igen, imorgon blir det ett mer ordentligt benpass. Så skönt att vara tillbaka, har nästan klättrat på väggarna när man måste vara stilla hela tiden! Har nyss gjort om mitt träningschema också (och gjort det färgkodat i excel också, because nörd :D) och då blir jag alltid extra taggad

Grattis @FengurLaugar! Hoppas du får en skön födelsedag

Jag var äntligen tillbaka på gymmet idag efter min vecka av man flu :p Gjorde bara yoga och två lättare övningar för att komma igång igen, imorgon blir det ett mer ordentligt benpass. Så skönt att vara tillbaka, har nästan klättrat på väggarna när man måste vara stilla hela tiden! Har nyss gjort om mitt träningschema också (och gjort det färgkodat i excel också, because nörd :D) och då blir jag alltid extra taggad

Tack! :)

Och excel is the shit! :love:

MVH en nörd till :D

Hallå alla!
Jag tänkte göra entré i beach-tråden igen, hoppas det går bra :D
Eftersom det är en ganska ny tråd tänker jag att jag kör en liten presentation:
28 år gammal, jobbar som sjuksköterska och bor i ett litet hus på Hallandsåsen tillsammans med sambo. Sen jag slutade med ridningen för 8 år sedan har jag blandat friskt med styrketräning, pass på gymet, spinning, löpning, landsvägscykling och yoga.
Sen ungefär ett par-tre år tillbaka är yogan min största träningskärlek och senaste året har jag yogat nästan dagligen. Men sen jag började jobba på ett nytt jobb i maj -16 där jag står ganska mkt vid skrivbord samt kör bil fick jag ont i ryggen i slutet på sommaren, började då styrketräna vilket direkt hjälpte och sen slutade jag styrketräna i november pga lite bekväm och - vips - i december hade jag ont i ryggen igen :down: Sååå, nu har jag börjat stryketräna igen och ryggontet försvinner direkt :up: Jag får helt enkelt inse att jag behöver aktivera ryggmusklerna ordentligt för att inte få ont, och yogan är bara inte tillräckligt för det. Menmen, det är ju egentligen kul att styrketräna med så jag är ganska nöjd ändå!
Gymar gör jag på ett stort friskis&svettis, vågade gå på mitt första pass i måndags (cirkelträning) och yogar gör jag hemma (själv eller med youtube) samt på en yogastudio i Båstad :)

Lyssnade också på Styrkelabbets podd efter att ni tipsat om den här och den var ganska mysig, kommer nog lyssna på fler avsnitt även om jag inte är jätteintresserad av styrketräning och muskelbyggning direkt :D

Jag har egentligen inte så mycket mål för beach 2017, typ "bli starkare" kanske haha. Tycker jag är lite klen just nu (fett imponerad av alla dina armhävningar @zassoo) men jag borde kanske fila på nåt mer mätbart mål.. Kostmässigt ska jag försöka äta mer kvalitativt, sen jag började äta en ganska strikt vegetarisk kost (aldrig kött/fisk och ägg/mjölkprodukter mycket sällan) har jag inga problem öht med att gå upp i vikt men jag känner att jag behöver vara noggrannare med att få i mig ordentligt med protein nu om jag vill bli starkare. Inte för att jag tror att 2 g protein/kg kroppsvikt är behövligt, (kommer ändå aldrig nå upp till det :p) men typ mer än 1 g/kg är nog bra, haha. Kanske borde börja logga lite i MyFitnessPal igen för att se var jag hamnar en normal dag?

Oh well, ROMAN, sorry :angel:

Idag har jag iaf tagit en härlig långpromenad i förmiddags och en timmes ashtanga-yoga på eftermiddagen. Ikväll ska jag laga en kikärtscurry med aubergine, svamp o blomkål :d:d + rött ris (seriöst ni måste prova det om ni inte gjort det, supergott!)

OVER and OUT :D

Fasiken vilken skön känsla jag hade på gymmet ikväll! Det var supermycket folk men jag hade sjukt bra flyt och alla redskap jag behövde (utom ett) blev lediga exakt när jag behövde dem. Överhuvudtaget kände jag mig jäkligt pigg, stark och självsäker och vågade prova nya tyngre vikter i två olika övningar!

Joggade dit och körde shoulder flys, militärpress, neck to neck shoulder press, chin pulldowns och face pulls. Avslutade med 10 Renegade man makers och sen joggade jag hem igen! :)

På grund av klanteri från min sida får jag nu sätta mig och jobba i nån timme till, men efter en dusch och med lite bra musik i högtalarna borde det inte bli så jobbigt faktiskt!

Unghästen riden en kort sväng i skogen på lunchen igår. Hunden sprang med och fick sin motion också :) Det var väldigt bökat på ett ställe så jag tror vi har vildsvin på besök igen. Hästarna bryr sig inte när vi är i skogen så dom är nog vana vid doften kanske?

Jaja, fyllde ju år igår. Firade med fruktsallad och grädde med familjen igår kväll :) Sen när ungarna somnat körde jag och maken ett styrkepass. Axlar, bröst, rygg och lite rumpa blev det. Börjar känna av träningsvärk i bröst och rumpa :D Ökade ett par reps per set i bröstpress och enarmsrodd :up: En annan sak jag känner av är en eventuell förkylning....KUL!!! Jag har ju varit frisk i två veckor nu så det är väl dags :arghh::meh:

Idag tar jag ingen lunchrast för onsdagar är fullt upp på jobbet så jag jobbar mig genom lunchen också. Ikväll ska dottern på rida. Vi har utsett onsdagar till hennes riddag :) Kanske tar en promenad med hunden ikväll eller om maken får gå en sväng med henne.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar