Beach 2017

Jag vet flera som dubbat sina skor och det har funkat bra så länge det är en sko med hyfsat rejäl/styv sula som dubbats. :)

Så särskilt styv sula är det inte men ganska tjock tror jag, i alla fall väldämpad (asics gt 2000). Är lite orolig att själva gummiblandningen är för mjuk, eftersom det är "vintervarianten" av skon, så dubbarna kryper inåt.

Idag har jag asat in en stor rundbal hö som visade sig vara jätteäcklig så vi fick asa ut skiten igen och rulla ut allt hö för att lägga det i gödselvagnen och sen asa in en ny bal som tack och lov var underbart fin!!
Sen har jag ridit fina pålle som var så duktig på dressyrträningen igår! Idag var tanken att skritta ut, men det började snöa massor och då ser man inte var det är halt på grusvägarna.. (givetvis är all snö borta igen.. :meh:) så vi mys/busred i ridhuset istället! Barbacka på hack först, skritt och joggade lite, red över presenning och bara mjukgörande arbete, sen avslutade vi med att rida lite utan träns i bara halsrem :love:
Har gått en massa idag också, imorn blir det pålle + en löprunda!

Vilka? Jag har såna som löplabbet säljer, nu var det visserligen flera år sedan jag använde dem, men de var jobbiga att trä på, gled under användandet och dubbarna var inte särskilt smart placerade.

Mina är från springyard och jag har aldrig haft problem med dem :)
ser ut så här..
2497_svart.jpg

Behöver pepp för att komma igång med träning och bättre kost så hoppar in här!

Ska vara med på en 4 veckors träningsutmaning som startar med ett fystest den 19/1 så då hoppas jag få en skjuts i rätt riktning!

Igår morse drog vi till Göteborg. Jag och äldsta dottern var på Disney on ice och maken och yngsta dottern var på universeum. Nu har vi precis vaknat upp i vårt fina hotellrum i Gothia Towers :) Åt på en av restaurangerna här igår och nu ska vi snart göra oss klara och äta hotellfrukost :love:

Har ni slutat med bukeutmaningarna på endomondo? Har börjat träna men behöver pepp för att komma igång med promenader (som ska leda till joggning när fötterna pallar). :)

Har ni slutat med bukeutmaningarna på endomondo? Har börjat träna men behöver pepp för att komma igång med promenader (som ska leda till joggning när fötterna pallar). :)

Det startades någon i höstas tror jag? Efter det har det inte varit uppe. Men jag använder inte endomondo längre så jag har inte haft koll.

Marklyft på schemat idag! Har fan inte markat i år :o så jag tog det lugnt. Lång uppvärmning och tre arbetsset på 70 kg. Magnesiumblocket blev av någon anledning kvar i omklädningsrummet och slö som jag är orkade jag inte hämta det, så jag fick stanna på 70 kg för det är vad mina händer pallar utan magnesium. Fick köra sista setet med mixat grepp vilket jag inte gillar. Körde lite sittande rodd och T-bar rodd som assistansövningar och sen min magövning och fotledsstretch som avslutning. Gick till och från gymmet så knappt 40 minuter rask promenad blev det också.

Nu har jag ätit lunch, ongen sover och Vinterstudion väntar! :D

Stallmöte idag, kändes väl varken bu eller bä. Var beredd på mycket mer tjafs, men någon vettig lösning presenterades väl inte precis heller. Min mest samarbetsvilliga stallkompis frågade den "riktiga" hyresvärden rakt ut om planerna på paddock, och det verkar som att vi kan glömma det. Kallt var det också, frös så jag skakade innan vi kunde åka hem.

Nu försöker jag deala med mig själv. Antingen en promenad ute i kylan (det blåser dock inte och är faktiskt sol) eller titta på Skam. Försöker intala mig att jag kan titta på Skam efter promenaden, det går så där. (Min manliga kollega retar ihjäl mig för att jag tittar på "det där norska barnprogrammet", men det är ju skitbra. :angel::D)

Äntligen hemma! Kul att vara borta men hemma är såååå mycket bättre :)

Ska ta med båda hästarna på en tur medan yngsta dottern sover. Ska hämta hunden sen och ikväll tänkte jag kära corepasset jag körde förra helgen :)

Nu är jag äntligen hemma på permissionen! Herregud vilken pärs gårdagen var. Vi reste typ hela dagen, sen handlade jag mat, kom hem, var tvungen att packa upp 2 resväskor, en sportbag, 3 stora säckar, ett par påsar och lite smått och gott och så ville jag ju ha hembakt bröd så ställde mig dessutom och bakade filmjölkslimpa och mitt i allt liksom glömde jag det här med vila och mat så till slut var blodsockret så lågt att jag skakade i hela kroppen och trodde jag skulle svimma.

Idag har det också varit fullt upp. Har gått på stan, köpt kläder i min nya storlek (bland annat ett par mjukisbyxor! Åh vad jag saknat det, växte ur mina gamla för ty 4 månader sedan...), två sport bh, lite tröjor, smink, parfym, hörlurar bakformar och en massa smått och gott. Hade glömt bort det men det är ju nästan som ett träningspass att gå på stan, i alla fall om man är jag ;) Haha, jag kan ju aldrig göra något lite "lagom" sådär så jag är alltid sjukt effektiv så när jag kom hem var jag så varm efter allt flängande och provande att jag var tvungen att byta kläder för att jag blev svettig. Dom där timmarna på stan var jobbigare än alla promenader jag gått senaste halvåret... :rofl:

Jo och så var vi i skogen med hunden också, en timme. Jag har promenerat 1 timme och 50 minuter idag och varit på stan ca 1,5 timme och jag får promenera max 2 timmar per dag är dealen från min psykolog så hunden får sig en kort runda ikväll på 10-20 minuter.

Det blev en promenad på drygt fem kilometer. Jag måste verkligen få in rutinen på det igen, för det är verkligen en avkoppling att gå med musik och inte tänka på något annat. Den här veckan har jag trots allt faktiskt lyckats få till tre dagar med motion utanför stallet, corepass samt tre kilometer promenad i måndags, tre kilometer promenad i tisdags och så promenaden idag. Vädret har varit uselt däremellan, så det hade inte varit någon njutning att vara ute på vägarna.

Morgonpromenad gjord, alla djur utfodrade, barnen är på dagis och jag har precis börjat jobba och har ätit frukost :)

Idag ska jag rida på lunchen. Blir ett varv i skogen blandat med lite träning så inte superjobbigt. Ikväll ska jag på möte och efter det tänker jag inte göra något mer än natta hästar och ligga i soffan :p

Kort promenad igår i rask takt med sonen i pulka. Känns direkt tyngre:p efterlängtat gympass igår efter 2v hemmaträning - som jag njöt:love: rygg och triceps blev det. Om 1v får jag börja med benträningen igen. Gjorde en skumbehandling av ytliga blodkärl på ena benet i mellandagarna.

Länsen jag skrev en veckoplanering så här kommer en :)

Mån: Morgonpromenad + ridning
Tis: Morgonpromenad + unghästridning + överkroppspass
Ons: Morgonpromenad + kvällspromenad
Tors: Morgonpromenad + ridning + hiit pass
Fre: Morgonpromenad + ridning
Lördag: Promenad + ridning (ev två ridpass)
Söndag: Promenad + ridning (ev två ridpass) + corepass

Har morgongymmat, militärpress med mera. Kortaste passet i mitt program, väldigt lämpligt då bussen var 20 min försenad :meh: Dagens hiss var att jag lyckades ganska lätt hänga i ett räcke 30 sekunder i sträck :up: och att jag gjorde alla 3x12 armhävningar på tå :up: (visserligen orkar jag inte gå ända ner i backen så de är inte strikta, men det kommer!)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar