Beach 2017

Tusen tack igen för alla kramar och kloka ord! Morfar gick bort i går morse. Jag har varit hemma sedan lunchtid igår och jobbar lite smått hemifrån, men blandar upp rätt bra med själavårdande aktiviteter som roliga filmer och promenader i solen. Äter förmodligen lite för mycket lite för ofta och sockerlöftet har flugit ut genom fönstret, men det får kanske vara okej. Orkar inte riktigt tänka på träning men tror jag ska försöka få in något imorgon, då jag tror att det kan göra mig gott.

Begravningen blir förmodligen inte förrän framåt februari vilket känns jättejobbigt, men det är tydligen så det fungerar i Sverige. Här borta begraver man inom en vecka, vilket känns betydligt mer vettigt. Det känns som att den här väntan kommer att vara helt olidlig. :crazy:

Ursäkta att jag spammar med icke-träningsrelaterade texter, men det är så fantastiskt skönt att ha någonstans där jag kan skriva helt fritt utan att behöva tänka så mycket. Älskar, älskar, älskar den här tråden! :heart

Beklagar. :heart

Vi hade inte begravning förrän en månad efteråt, i början kändes det jättekonstigt. Men vi behövde absolut den tiden för att smälta vad som hade hänt och inse att det var på riktigt. Tänker på dig!

Idag var det alltså boxning, gick på ett pass med syrran. Jättekul! :) Vi ska försöka gå på det lite då och då, inte varje vecka men när det passar.

Imorgon är det slut på ledighet, då ska jag bli seriös och börja skriva på mitt examensarbete... O_o

Nyss avslutat ett bra pass med hästen :love: Det är ingen dålig utmaning att ha fyra gångarter där målet är att alla ska bli felfria. Mycket dressyr och styrka blir det! Men det är det roligaste jag göt också :love: Unghästen är femgångare så där blir det ännu en till att slipa på!

Förutom ridning blev det morgonpromenad och sen promenad till och från svärföräldrarna :) Bra matdag idag förutom två och en halv Lindt kula :o Men jag håller mig till rätt antal kalorier ändå :D

Chokladkräm:

1 halv banan (eller en hel om den inte är så stor)
1 msk jordnötssmör
1 msk kakao

Bara att röra ihop!

Bara det är ganska mättande. Havregrynen kokas i mjölk och så kan man röra ner ett ägg strax innan det är klart så har du en rejäl frukost! :D

Tack! Det ska jag testa! :)

Igår körde jag 22 min styrketräning eftersom jag fått veta att grupppasset Power mest är överkropp. Vilket var fel för Power var verkligen kraft urladdning för alla kroppsdelar :wtf: :wtf:

Men nästa vecka är jag bokad igen för instruktören passar mig; hon ger tydliga instruktioner, peppar och ger tips på hur man kan göra istället om man inte klarar en övning pga skada eller dylikt. Tränar yoga för henne sedan flera månader tillbaka, så det var kul att se henne i ett helt annat tempo :p

Idag är kroppen bokstavligt talat helt slut, gårdagens natt var 4 timmar och inatt var det 4 timmar. Våran minsting tycker att sisådär 4-tiden på morgonen är en lysande tid. Men sambon var hemma igår, redo för snöjour så han fick sovmorgon igår, så imorse fick jag sovmorgon.Välbehövligt eftersom det är förberedelser för tårtfyllningar snart :up: :d

Gårdagens: Jogapass 20min som uppvärmning. Bröst och biceps. Avslut: modifierade den där kettlebell-burpee övningen till armhävningar 9st-1 burpee, 8 armhävn -2 burpees osv. Svetten rann. Känns i kroppen idag.
Blir en promenad med vagnen idag. Första dagen på hela veckan det inte blåser storm! :)

Gårdagens: Jogapass 20min som uppvärmning. Bröst och biceps. Avslut: modifierade den där kettlebell-burpee övningen till armhävningar 9st-1 burpee, 8 armhävn -2 burpees osv. Svetten rann. Känns i kroppen idag.
Blir en promenad med vagnen idag. Första dagen på hela veckan det inte blåser storm! :)

Fy fasen vad det där lät jobbigt! Men jag ska se om maken hänger på och gör den ihop med lite axlar, armar och mage ikväll :p

Sådär, nu börjar jag känna mig lite tillbaka på banan igen. Det var nog bra att bara släppa allt i onsdags & torsdags och tillåta mig själv att vara hur ledsen och oproduktiv som helst. I morse vaknade jag med ett lite lättare hjärta och det känns som att det har sjunkit in på riktigt nu. Nästa tuffa omgång blir ju begravningen och det suger att behöva gå runt och vänta på den, men jag får acceptera att det är så det fungerar helt enkelt.

Jag jobbar hemifrån idag också men min snälla chef har tagit bort all press och sagt att jag gör så mycket jag känner att jag kan helt enkelt. Resten kan vänta. Så jag knatar på i eget tempo lite grann, och det är fantastiskt skönt att inte behöva känna mig stressad för jobbet mitt i allt!

Var iväg en sväng till gymmet på lunchen idag och körde kondition, axlar och rygg. Sambon och jag har bokat en spa-vistelse med 2 x massage (axlar och rygg samt ben- och fotmassage) imorgon, så jag hoppas ha lite lagom mycket träningsvärk i ryggmusklerna sådär. Älskar massage när jag har träningsvärk!

Kram till dig @Mineur! :heart

Apropå gröt. En kollega steker gröten istället för att koka den, använder kaffe istället för vatten och har i proteinpulver. Ser ut som en sjukt mättande frukost och verkar rätt gött med!

Idag blir det ingen träning, vilket min träningsvärkiga kropp tackar för. :D Är just nu i Sthlm och inväntar några goda vänner som jag ska gå och se Jason Mraz med. :love:

Imorgon blir det nog också vilodag, beroende på när jag kommer hem. På söndag blir det marklyft! :bump:

Jag fastnar så otroligt snabbt i ett tvångsmässigt beteende speciellt när det gäller saker som mat och kompensationsaktivitet. Det räcker att jag gör eller inte gör något en enda dag eller en enda vecka och så är jag fast i det.

Jag märkte det nu idag då jag satt och funderade lite på min lista med varningssignaler och tecken på bakslag i anorexin som jag skrivit. Jag kom på att det här är en otroligt viktig punkt som jag glömt skriva med. Idag såg jag fällan som jag var halvvägs nere i och tar nu kommandot och styr upp det här. Jag bestämmer i mitt liv. Inte anorexin!

Anorexin hade bestämt att eftersom jag ätit sallad ett par dagar förra veckan och redan ätit det två gånger den här veckan och ska äta det som matsäck när jag reser hem på permiss imorgon så måste jag nu alltid äta sallad i princip varje dag eller alltid planera in en måltid som är mindre "farlig", mer kalorisnål eller liknande varje dag.Det är helt enkelt inte ok för mig att äta "vanlig" lagad mat till både lunch och middag, fast jag hade börjat komma in i att det ju var naturligt och normalt intalade mig anorexin efter att jag ätit sallad några gånger att det inte ska komma på fråga när det gäller just mig.

Så nu gör jag tvärtom, jag ska äta falafel, stuvade makaroner och gröna ärtor och det kommer vara jätte gott. Sallad kan man äta då och då, det är gott och nyttigt men det som inte är bra är när det går till överdrift eller beror på ätstörda tankar.

Det är lite dubbelt det här. har en positiv sak att "skryta" om och en sak jag har svårt för.

Vi vegetarianer här på behandlingshemmet måste äta en knäcke till lunch och en till middag för att kompensera att vi får i oss mindre av vissa ämnen i vår kost. Nu är läget så att mina tänder är så förstörda att det är en kamp att tugga något som är minsta lilla hårt och det är ju knäcke, knäcke är faktiskt bland det allra svåraste att äta för mig.

Så då bestämde vi att jag ska äta en mjuk smörgås istället för två knäcke som jag lägger till på antingen eftermiddagsmelliset eller vid kvällsmålet. Detta ska alltså vara utöver det jag redan äter. Där kom problemet upp direkt, det här går inte, jag klarar det inte, det blir för mycket med mjukt bröd och ett mellis, ska jag då äta 2 smörgåsar på eftermiddagen? Eller både yoghurt och flingor och en smörgås på kvällen? Nej, idag gick inte det där bra. Vet inte hur jag ska klara av det här. Det tar bara stopp och jag är livrädd. egentligen blir det ju ingen dramatisk höjning, jo min mjuka macka innehåller kanske lite mer kalorier än vad två knäcke gör beroende på vilken sorts knäcke och smörgås man tar men det handlar ju inte om hundratals kalorier. Imorgon är en ny dag och jag tar nya tag.

Det positiva är att vi har ett formulär där man utvärderar olika saker som har med ätstörningen att göra varje vecka och den här veckan hade jag halverat poängen inom ett av områdena nämligen matkontrollerande beteenden, jag gick från 52 poäng till 25! Och det är ju fantastiskt. Så bra! Vet inte hur det gick till riktigt men stolt är jag :banana:

Kraftigt dålig matdag idag :rofl: Frukosten var bra men sen delade jag och maken på en kebabpizza till lunch. Jag orkade dock inte hela min halva. Nu ska jag göra tacos och så blir det semla till efterrätt :D Har inte småätit nåt iaf! Alltid något :p

Oj, jag hade visst räknat lite fel och missat lite, det var 47 poäng. Det var därför jag inte förstod hur det hade gått till att få 25 poäng ;)

Oj, jag hade visst räknat lite fel och missat lite, det var 47 poäng. Det var därför jag inte förstod hur det hade gått till att få 25 poäng ;)
Det går ju i alla fall åt rätt håll! :) Jag hänger mest med och läser lite i den här tråden ibland och ville bara passa på att säga att det är jättekul att läsa om din utveckling.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!