Beach 2017

Egentligen är jag en återvändare! 2012 när jag tränade som mest och bodde i England var jag mycket aktiv i dåvarande beachtråd! Vissa av er känner jag igen från "den tiden" (även om jag känner igen de flesta av er efter 11 år på buke :p ) Men vet att jag fick mycket pepp, råd och stöd av buke, så det känns skönt att vara tillbaka!
Så pass! Det känns som att jag har hängt här i all evighet, men när jag tänker efter kom jag nog inte in förrän i slutet av 2013 eller nått... Men vi har ju faktiskt träffats på riktigt, tror jag? På nån buketräff i Lund för ett par år sedan?

Apropå Styrkelabbet så kommenterade han igår på en film på min instagram där jag gör frontböj och sa "Riktigt snygg teknik!" Blev rätt mallig då, haha! :D
Men gud vad coolt! Jag blir alldeles starstruck å dina vägnar :D

Haha, det ser ut som att passet borde tagit typ 2 timmar :D

Det är faktiskt jättekul! Vill redan tillbaka o köra igen men nu är vi borta tors-sön så det får bli på måndag eller tisdag nästa gång... Men har du inte någon box i närheten du kan testa? Du bor väl i en storstad eller har jag fel? :)
Jo, jag tror att det ligger något ett par kvarter från jobbet. Min förra PT "konverterade" faktiskt till crossfit för ett år sen, så jag skulle kunna fråga honom om jag kan komma och prova. Det verkar så hiskeligt dyrt bara... :nailbiting:

Så pass! Det känns som att jag har hängt här i all evighet, men när jag tänker efter kom jag nog inte in förrän i slutet av 2013 eller nått... Men vi har ju faktiskt träffats på riktigt, tror jag? På nån buketräff i Lund för ett par år sedan?

Ja visst har vi det! Jag hade med mig hunden på min avtar :) Det var våren 2014 tror jag, när jag precis flyttat till Skåne.

Jag vaknade med skrapig hals och kände bara :arghh::arghh::arghh:

Jag ska åka till London i eftermiddag för att hälsa på en kompis, och förra gången jag var där var jag så dyngförkyld att jag spenderade 2/3 av tiden i sängen och missade massor, inklusive en konsert vi hade biljetter till. Jag orkar inte att jag ska vara där och vara sjuk igen, så dagen ägnas åt lugnt jobb och mycket mat och dricka. Träningen jag planerat i morse var bara att glömma. Förhoppningsvis lyckas jag jaga bort det värsta, annars blir jag väldigt ledsen!

Jag hoppar in här jag också! Jag har gymmat på halvfart (rehabgymmat hos sjukgymnasten först, sen när jag var för stark för att vara kvar där gymmat lätt i närheten av hemmet) för att komma åt en gammal ryggskada. Min historia i kort är att jag drog axeln ur led för ett par år sen och efter ett drygt år hamnade jag hos en sjukgymnast som upptäckte att jag inte arbetade som jag skulle med ryggmusklerna efter en gammal vurpa (vilket jag bestämt hävdat är grunden till mina problem hela tiden, men läkare och tidigare sjukgymnast har lutat sig på att jag inte haft någon fraktur och därmed inga problem). Med nya sjukgymnastens hjälp har jag sen kunnat arbeta (och leva normalt, tidigare har jag i omgångar haft så ont så att jag bara kunnat sitta 15 min i taget sen var ryggen tvungen att vila). Och jag har kunnat rida vettigt igen! :bump:
Jag blev dock lite övermodig i mitt normala liv och sköt på gymmet. Började med att jag blev sjuk, sen var det svårt att hitta tid och ja... Ni vet kanske hur det är? Några veckor blev till månader och började närma sig ett år och så smällde det till och ryggbesvären kom tillbaka. Förlorade mitt jobb (som satte djupa spår i ryggproblemen också för att jag inte mådde bra och därmed spände mig) i början av januari och kom faktiskt igång igen. Januari-början av februari var jag rätt aktiv och tog minst 45-60 min promenad utöver ett gympass eller ridning. Sen blev jag dunderförkyld och har gått i nästan en månad med hosta och att tappa andan när jag gjort minsta ansträngning.

Och här är jag nu! Jag börjar dock känna mig bättre och har kunnat rida, så nu ska jag bara tillbaka till gymmet också. Tänkte att jag kanske får lite mer jävlar anama om jag hänger i den här tråden? Nästa onsdag börjar jag nytt jobb, som ligger precis bredvid mitt gym i alla fall, men jag misstänker att om jag inte har hjälp med motivationen så kommer jag dra på det igen...

Jag har innan skadan undvikit gym som pesten och tänkt att det är för trist för mig, men jag tycker konstigt nog att det inte är en pina att gå dit. Jag måste bara släppa bromsen som gillar att plantera sig i soffan när jag kommit hem.

Har under min förkylning laddat upp med lite nya träningskläder så med det och er kanske jag får upp tempot igen? :D

Kom på att jag kanske ska skriva nåt om mål och sådant också. :D Grundmålet är att få bättre grundstyrka igen, så att normalt liv och ridning inte lider. Sen har jag ju tyckt att det varit förvånansvärt roligt att träna och se skillnad på kroppen, så det klart jag vill ha mer av det- en vältränad kropp tycker jag är otroligt vackert.
Jag har nästan alltid varit slank och när jag tävlade som mest trivdes jag rätt bra med min kropp (jag var dock för smal, så nu vill jag ha mer muskler på kroppen- men mindre fett än jag har nu). Sen fick hästen ont i ryggen men jag fortsatte äta som i full träning och tappade de få muskler jag hade och gick upp 14 kilo på mindre än ett år. :p Har sedan dess inte kommit igång ordentligt igen- ryggskadan visade sig för mycket när jag tappade core styrkan och sen blev jag rädd för smärtan. Därmed har jag formulerat målet att bli slank och vältränad, vilket då innebär att gå ner en bra bit i vikt (tappat ca 7 kg sen förra vintern), få tillbaka core styrkan (som varit helt väck också) och sen börja vidareutveckla min kropp.

Om någon här inne är bra på kost- och motionsbalans är det därmed uppskattat! Jag har genom MyFitnessPal gått ner de 7 kg jag än så länge förlorat, men jag har dålig koll på optimal balans i kosten och den träning jag håller. Som jag hade det för en månad sen var jag glad, med promenad+ett träningspass per dag men jag misstänker att jag käkade fel eftersom vikten stod stilla (hade dragit ner rejält på kalorier.

När jag blev sjuk började jag istället med periodisk fasta dygnsvis, och gav mig ett ätfönster mellan 12-20 eftersom jag upptäckte att det hjälpte mig stå emot snacksandet. Jag har annars lätt för det- smärta i ryggen gör att jag äter mer socker än jag borde för att hålla uppe energin.

Alltså, fy fan säger jag bara! Ryggdödaren förtjänar sitt namn! :arghh: Jag höll på att börja gråta för det var så jobbigt. Ville ge upp efter första setet, men är glad att jag gjorde alla tre. Eller ja, egentligen inte för mina ryggmuskler är fortfarande helt döda - med det var bra för den mentala styrkan.
Hittade styrkelabbets träningsprogram för nybörjare, så kommer börja köra efter det. Blev alltså marklyft, lats och militärpress. 3x8. Körde med 40 i marklyften och fick fan ta i ordentligt i sista setet.
Men det positiva är ju att man kommer se en snabb utveckling i styrkan förmodligen.

Nu ska jag unna mig Findus Oxpytt med massa sockrig ketchup. För det är jag värd! :banana:

Fy så gött det var att träna riktigt igen! Blev axlar, lite rygg, mage och rumpa :)
Maken är som sagt ute med jobbet och jag har precis lagt barnen. Ska sätta mig och jobba en liten stund. Har en sak jag vill få klart innan ett möte i morgon bitti. Sen ska jag se om jag finner nåt att äta och slappa i soffan i dusch och sängen :)

Hey alla flitiga, har läst men inte skrivit sista tiden.. blev rejält depp då jag av okänd anledning fått benhinneinflamation, på insidan av båda benen.. vilket gör att jag inte kan springa och således inte heller spela fotboll.. vilket är två saker jag råkar älska att göra.. jag vilar just nu från allt vad löpning/jogging/fotboll heter och det är grymt svårt.. jag cyklar lite som kompensation, men det är inte lika kul.. och såklart gymmar jag och motionerar fina pålle, men jag tappade gnistan lite..

Någon som har erfarenhet av benhinneinflamation? Funderar på om biolight skulle hjälpa? Eller kinesiotejp kanske? Eller nåt annat?

Allt har varit upp och ner under sista dagarna, men jag har ändå gjort allt stalljobb och rört mig på jobbet, så jag har inte varit helt stillasittande ändå. Är dock nästan rörd över att mina kollegor varit superfina de här dagarna. :love:

Nu är jag ledig över helgen, och det ska bli fruktansvärt skönt. :D

Nu ikväll har jag verkat en tung ponny som envisas med att lägga vikten på det benet man håller på med :devil: Dock väldigt skönt att hovarna är så fina trots att han gått länge sedan sista verkningen. Det underlättar verkligen arbetet när hovarna är så fina :love: Klarade att ta alla fyra hovar trots att jag är van vid att ta två åt gången. Var dock rätt svettig när jag väl var klar ;)

Har även märkt att jag blivit mer dubbelsidig i mitt arbete, föredrar fortfarande att arbeta med höger hand, men nu klarar jag även av att ta en hel del med vänster (innan fick jag ingen kraft i vänster när jag försökte). På söndag blir det ponny nr 2, en 30+årig dam som kräver många pauser.

Imorgon, lördag och söndag blir det ridning :bump: ska bli gött att få rutin i det igen.

Redig träningsvärk i rumpa och lår sen igår :D Gjorde utfall med vikter med ena foten på en stol och det känns idag för det är ingen övning jag brukar göra :p Borde göra den oftare.

Morgonpromenad gjort och nu äter jag min gröt. Ska snart klä onödigt morgonpigga barn för att åka till dagis. Jag ska in till kontoret några timmar idag men hoppas vara klar så jag kan rida på lunchen :) Ikväll tänkte jag springa lite på bandet.

Träningsvärk i ryggen kan vara bland det värsta som finns! Kan knappt sitta upp! Tur att fredagar är en lugn dag.. :meh: Blir gym idag med, men tror kanske att det blir cardio. Eller träningsprogrammet från Styrkelabbet.. Men sträckte mig lite i baksida lår igår tror jag, så är himla stel.

Träningsvärk i ryggen kan vara bland det värsta som finns! Kan knappt sitta upp! Tur att fredagar är en lugn dag.. :meh: Blir gym idag med, men tror kanske att det blir cardio. Eller träningsprogrammet från Styrkelabbet.. Men sträckte mig lite i baksida lår igår tror jag, så är himla stel.

Alltså, det här med vila och proteinsyntes och att låta kroppen vänja sig vid ett belastning efter ett längre uppehåll, är det något du funderat på? ;)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar