Skrev i Vikttråden och blev hitskickad istället av
@FengurLaugar Där skrev jag iaf:
Idag ska jag till gymmet!
Fyra år sen jag satte foten på ett gym senast! Som jag har längtat efter att få lyfta skrot igen
(jag slutade för att mitt ex tyckte det var äckligt med tjejer med muskler. Jättebra relation
) Ska se hur mycket grundstyrka som finns kvar. Har för mig att jag låg på ungefär 100kg marklyft, 70kg benböj och 40kg bänkpress. Om jag klarar hälften av det i dagsläget så känns det okej
Så, det kan vara början på min presentation. Fortsättningen leder väl typ: 25 år, har pendlat mycket i vikt sen jag var liten. Haft en uppmätt maxvikt på 97kg (är 180cm lång), förmodligen haft mer vikt än så. Fann styrketräningen när jag blev deprimerad 2012 och började gymma järnet - gick ner till 82kg. Slutade gymma och har sen pendlat mellan 78-85 kg. Väger idag 85 kg, vill ner till 80 iaf.
Fokuset ligger dock inte på vikt utan på mående. Jag har aldrig mått så bra som när jag tränade som hårdast. Livet hade struktur och jag hade energi. Nu känns kroppen slö och sinnet mosigt.
Kommer räkna kalorier via Lifesum, ligger på en högprotein-diet med 1700kcal/dag.
Motiveras av resultat, både i prestation och utseende, kommer därför eventuellt vilja lägga upp bilder (som ni ska hylla såklart
), är det okej i den här tråden? Eller kan det vara stötande?