Beach 2017

Här har vi en som är på väg mot västra delarna av vårt land. Två dagar med fältjobb står på planeringen, det kommer bli långa dagar så jag sover kvar till fredag och åker hem då istället i lugn och ro.

Fortfarande massa träningsvärk i hela kroppen :p Fick pulsa i snön på väg till bussen så fick ett konditionspass ändå haha.

Ingen morgonpromenad i morse då maken är borta så jag är själv med barnen. Men det får bli en längre promenad på lunchen om det är lugnt på jobbet. Måste ju sluta lite tidigare för att hämta barnen som maken egentligen brukar göra :)

Syndade en kexchoklad igår kväll som maken lämnade kvar hemma åt mig :o Men annars tycker jag det går bra med maten mot vad det gjort förr. Jag har lyckats få bättre vanor och tänk även där.

Halsen gör inte ont idag men är lite rosslig. Men i morgon ska jag träna :banana:

Hahaha du det var ett rejält pass det :laugh: Vad är deadmills?
Jo tack, det känns idag! Dock inte lika mycket som jag hade befarat, men det kommer väl... :nailbiting:

Deadmills är när man ställer in löpbandet på full lutning (alltså 15 grader), drar ur kontakten och så är det du med dina ben som ska driva bandet så fort som möjligt. Så det blir typ som stillastående sprint, fast med ett löpband som extra vikt :p Bra övning för dig som har löpband hemma förresten @FengurLaugar, om du känner för att dö lite som avslutning på ett pass :)

Lagen om alltings jävlighet? Igår var tre personer på jobbet borta på utbildning. Chefen hade glömt bort att han lovat en av de som skulle stanna kvar föräldraledigt just igår, så vi blev tre personer. Varav en är helt låst på sin avdelning för att där är fullständig hysteri just nu, och jag har inget truckkort så min andra kollega fick ta allt som innebär trucken. Som grädde på moset kom det fram att det hade varit mer bråk om den uppdelade tjänsten igen i måndags, så nu funderar jag på om jag ska ta upp det med chefen idag. Den andra personen är väldigt känslostyrd och jag tror mycket flyger ut ur munnen på vederbörande i stress och ilska (som inte hade behövt finnas om hen bara hade pratat med mig), men nu är det i ett läge där det går ut över andra. Knivig sits. O_o

Dessutom ramlade mamma på jobbet och ligger nu inne med ett brutet ben. Jag kände att gårdagen liksom bara blev lite för mycket på alla plan efter det.

Jo tack, det känns idag! Dock inte lika mycket som jag hade befarat, men det kommer väl... :nailbiting:

Deadmills är när man ställer in löpbandet på full lutning (alltså 15 grader), drar ur kontakten och så är det du med dina ben som ska driva bandet så fort som möjligt. Så det blir typ som stillastående sprint, fast med ett löpband som extra vikt :p Bra övning för dig som har löpband hemma förresten @FengurLaugar, om du känner för att dö lite som avslutning på ett pass :)

Haha det lät svinigt jobbigt :p

Ladies Lifting avklarat, och här sitter jag med lår som känns som darrande stenblock. Jag inbillade mig naivt nog att det kanske inte skulle vara så himla jobbigt eftersom att det var en grupp på lägre nivå än min vanliga, men den teorin tog jag snabbt tillbaka!

Vi körde en överkroppscirkel, en underkroppscirkel, en helkroppscirkel och en konditionscirkel:

- Armhävningar x12
- Militärpress x15
- Renegade man makers x10
4 varv, 10 sekunders vila mellan varje övning

- Kettlebell swings x18
- Goblet squats x15
- Gående utfall med hantlar x20
4 varv, 10 sekunders vila mellan varje övning

- Mountain climbers
- Gående utfall med medicinboll ovanför huvudet
- Step ups på bänk
- Bulgarian squats med skivstång
- Sumo squats med kettlebell
3 varv, 10 sekunders vila mellan varje övning

- "Deadmills" 20 sekunder
- Burpees x10
3 varv, 10 sekunders vila mellan varje övning

Kräääk.

God natt!

Det där passet verkar helt sjukt jobbigt :eek: Hur lång tid tog det totalt? Var det åtminstone liiite mer vila mellan de olika cirklarna? :p

--------------------------------------------

Jag har varit på Crossfit igen idag på morgonen. Först en-arms axelpressar med kettlebell 8-10 x 4. Fick kämpa lite med tekniken, axelpress med kettlebell är ingenting jag gjort innan, men det gick bra tror jag :)
Därefter körde vi 3 min där man först skulle ro 500 meter och därefter på återstående tid göra så många bänkpress repetitioner som möjligt (25 kg). Vila 3 minuter medan de andra laget körde och sen repetera x 4. Gick ut jäkligt hårt i första rodden så fick en hel del mjölksyra i benen men det gick :up: Väldigt kul! :bump:

Skrev i Vikttråden och blev hitskickad istället av @FengurLaugar :D Där skrev jag iaf:
Idag ska jag till gymmet! :bump: Fyra år sen jag satte foten på ett gym senast! Som jag har längtat efter att få lyfta skrot igen :love: (jag slutade för att mitt ex tyckte det var äckligt med tjejer med muskler. Jättebra relation :meh: ) Ska se hur mycket grundstyrka som finns kvar. Har för mig att jag låg på ungefär 100kg marklyft, 70kg benböj och 40kg bänkpress. Om jag klarar hälften av det i dagsläget så känns det okej :D

Så, det kan vara början på min presentation. Fortsättningen leder väl typ: 25 år, har pendlat mycket i vikt sen jag var liten. Haft en uppmätt maxvikt på 97kg (är 180cm lång), förmodligen haft mer vikt än så. Fann styrketräningen när jag blev deprimerad 2012 och började gymma järnet - gick ner till 82kg. Slutade gymma och har sen pendlat mellan 78-85 kg. Väger idag 85 kg, vill ner till 80 iaf.
Fokuset ligger dock inte på vikt utan på mående. Jag har aldrig mått så bra som när jag tränade som hårdast. Livet hade struktur och jag hade energi. Nu känns kroppen slö och sinnet mosigt.
Kommer räkna kalorier via Lifesum, ligger på en högprotein-diet med 1700kcal/dag.

Motiveras av resultat, både i prestation och utseende, kommer därför eventuellt vilja lägga upp bilder (som ni ska hylla såklart :p ), är det okej i den här tråden? Eller kan det vara stötande?

Skrev i Vikttråden och blev hitskickad istället av @FengurLaugar :D Där skrev jag iaf:
Idag ska jag till gymmet! :bump: Fyra år sen jag satte foten på ett gym senast! Som jag har längtat efter att få lyfta skrot igen :love: (jag slutade för att mitt ex tyckte det var äckligt med tjejer med muskler. Jättebra relation :meh: ) Ska se hur mycket grundstyrka som finns kvar. Har för mig att jag låg på ungefär 100kg marklyft, 70kg benböj och 40kg bänkpress. Om jag klarar hälften av det i dagsläget så känns det okej :D

Så, det kan vara början på min presentation. Fortsättningen leder väl typ: 25 år, har pendlat mycket i vikt sen jag var liten. Haft en uppmätt maxvikt på 97kg (är 180cm lång), förmodligen haft mer vikt än så. Fann styrketräningen när jag blev deprimerad 2012 och började gymma järnet - gick ner till 82kg. Slutade gymma och har sen pendlat mellan 78-85 kg. Väger idag 85 kg, vill ner till 80 iaf.
Fokuset ligger dock inte på vikt utan på mående. Jag har aldrig mått så bra som när jag tränade som hårdast. Livet hade struktur och jag hade energi. Nu känns kroppen slö och sinnet mosigt.
Kommer räkna kalorier via Lifesum, ligger på en högprotein-diet med 1700kcal/dag.

Motiveras av resultat, både i prestation och utseende, kommer därför eventuellt vilja lägga upp bilder (som ni ska hylla såklart :p ), är det okej i den här tråden? Eller kan det vara stötande?

Välkommen! :banana:

Välkommen!

Bilder är helt okej. :up:

Det där passet verkar helt sjukt jobbigt :eek: Hur lång tid tog det totalt? Var det åtminstone liiite mer vila mellan de olika cirklarna? :p
Det sög! Det tog en knapp timme totalt, men det var en jäkligt lång timme! Mellan cirkel ett och två var det en minuts vila, men sedan tog det tyvärr lite längre tid att ställa i ordning för helkroppscirkeln och konditonscirkeln så där fick vi nog en 3-4 minuters vila i alla fall. Mycket uppskattat!

Och alltså gud vad roligt det låter med crossfit! Jag blir alldeles avundsjuk! PT:n beskrev faktiskt vår helkroppscirkel som inspirerad av en crossfit WOD, så jag hoppas att vi får se mer av den varan!

Välkommen hit, vad spännande det låter! Det ska bli kul att följa dig tycker jag :) Bilder är helt ok med mig också, så kör på du om du vill!

Välkommen hit, vad spännande det låter! Det ska bli kul att följa dig tycker jag :) Bilder är helt ok med mig också, så kör på du om du vill!
Egentligen är jag en återvändare! 2012 när jag tränade som mest och bodde i England var jag mycket aktiv i dåvarande beachtråd! Vissa av er känner jag igen från "den tiden" (även om jag känner igen de flesta av er efter 11 år på buke :p ) Men vet att jag fick mycket pepp, råd och stöd av buke, så det känns skönt att vara tillbaka!

Egentligen är jag en återvändare! 2012 när jag tränade som mest och bodde i England var jag mycket aktiv i dåvarande beachtråd! Vissa av er känner jag igen från "den tiden" (även om jag känner igen de flesta av er efter 11 år på buke :p ) Men vet att jag fick mycket pepp, råd och stöd av buke, så det känns skönt att vara tillbaka!

Välkommen :bump: Och jag känner igen dig från tidigare beach-trådar :up: Ursäkta men vilket stolpskott till ex det där låter som :eek: Kul att du är på gång igen!!
Bilder är bara kul imo :)

Det sög! Det tog en knapp timme totalt, men det var en jäkligt lång timme! Mellan cirkel ett och två var det en minuts vila, men sedan tog det tyvärr lite längre tid att ställa i ordning för helkroppscirkeln och konditonscirkeln så där fick vi nog en 3-4 minuters vila i alla fall. Mycket uppskattat!

Och alltså gud vad roligt det låter med crossfit! Jag blir alldeles avundsjuk! PT:n beskrev faktiskt vår helkroppscirkel som inspirerad av en crossfit WOD, så jag hoppas att vi får se mer av den varan!

Haha, det ser ut som att passet borde tagit typ 2 timmar :D

Det är faktiskt jättekul! Vill redan tillbaka o köra igen men nu är vi borta tors-sön så det får bli på måndag eller tisdag nästa gång... Men har du inte någon box i närheten du kan testa? Du bor väl i en storstad eller har jag fel? :)

Välkommen :bump: Och jag känner igen dig från tidigare beach-trådar :up: Ursäkta men vilket stolpskott till ex det där låter som :eek: Kul att du är på gång igen!!
Bilder är bara kul imo :)
Tack! Jo, jag mådde inte så där jättebra själsligt efter den relationen.. Egentligen inget fel på killen, han var bara.. lite osmidig? Men i en osund relation tog det mycket på min självkänsla och självförtroende. Min nuvarande partner sa att "du får inte bli jättemusklig" när jag sa att jag skulle börja lyfta igen. Jag sa ungefär 1: Som tjej som inte tränar på elitnivå är det svårt att bli jättemuskulös, 2. Om jag skulle bli det så får han leva med det. (eller så kan han dra).
Men det är väl en ganska vanlig fördom. Folk tror att man kommer se ut som en bodybuilder om man börjar lyfta, inte att man får en mer (vad som traditionellt ses som) kvinnlig kropp.

Tack! Jo, jag mådde inte så där jättebra själsligt efter den relationen.. Egentligen inget fel på killen, han var bara.. lite osmidig? Men i en osund relation tog det mycket på min självkänsla och självförtroende. Min nuvarande partner sa att "du får inte bli jättemusklig" när jag sa att jag skulle börja lyfta igen. Jag sa ungefär 1: Som tjej som inte tränar på elitnivå är det svårt att bli jättemuskulös, 2. Om jag skulle bli det så får han leva med det. (eller så kan han dra).
Men det är väl en ganska vanlig fördom. Folk tror att man kommer se ut som en bodybuilder om man börjar lyfta, inte att man får en mer (vad som traditionellt ses som) kvinnlig kropp.

Helt rätt! :up::up::up:

Har gymmat! :banana: Men fy fan vad svag man blir av att inte göra något på fyra år. Alla stänger var upptagna, så blev hantelpress, biceps, triceps och benpress. Körde 3x10 på alla och det var nog ganska lagom.

Imorgon slutar jag 14.45 så förhoppningsvis mindre folk på gymmet då.

Heeej och välkommen tillbaka! :) Du brukar skriva aspeppiga inlägg vill jag minnas, även om alla sorters inlägg såklart är välkomna.

Liten uppdatering här: 56,5 väger jag nu. :) Ett halvt kilo kvar bara!

Känner mig rätt nöjd med det. Mår även bättre mentalt. Har fortfarande mycket att stå i, men har varit hemma hos familjen under veckan och fått vila mentalt en del iaf. Passade på att åka skidor idag innan jag åker hem till mig. Heeelt underbart! Riktigt sagolandskap! :love:

På fredag ska jag på bal, som kåren anordnar. Ser verkligen fram emot det. Kommer se fab ut i nya klänningen! :bump:

Enda som stör är att en viss kille kommer vara där som jag hade en kortare romans med under januari. Honom pratar jag egentligen inte med. Vill vara kompis men går inte så bra att vara kompis med killar för mig... Han tycker vi ska höras av men jag mår faktiskt inte så bra av det. Fastän han verkligen inte är rätt kille för mig och fastän han verkligen är jättetrevlig och vi hade en väldigt bra vänskapsrelation. Men sen hamnade vi i säng ändå...

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar