Beach 2017

Ställde mig på vågen idag och kunde konstatera att hclf (jag) visade bättre resultat än lchf (mamma), vi ändrade kosten samtidigt i samband med att fastan började förra veckan och ingen av oss har egentligen lagt till så mycket mer träning.

Har inte varit så aktiv på buke de senaste dagarna, men det har i stort sett blivit promenader var dag tillsammans med hästen och stallkompisen med häst. Hon var med sin häst hos kiropraktor igår och har nu fått ordinationer att rida 15-20 min var dag och tanken är att jag ska hänga på (även om min kamel är mer igång än hennes) för att få ordentlig rutin i ridningen igen. Idag blev det dock ingen tur för mig och min häst då vi fick stanna kvar och hålla sista hästen sällskap då resterande hästar skulle ut och rida samtidigt, istället fick pålle borstas ordentligt då han fäller som bara den (jag blev ordentligt varm av det iaf)!

Tror inte det blir någon ridning imorgon heller då jag nyss blev kontaktad om att verka en häst imorgon kväll (samtidigt som stallkompisen är i stallet), men resten av veckan blir det ridning var dag :) Igångsättningsschemat min vän fick är på 4 veckor, men då hon åker iväg en vecka rätt snart så blir det istället tre hästar för min del under den veckan så då får jag att göra :D

Hade vilodag igår, eller vilodag, eftersom jag börjat mäta min hundrundor med Fitbit så har jag upptäckt att jag går i snitt en mil om dagen, så kan inte vara alltför hård mot mig själv :D Idag är fjärde dagen i rad som jag äter frukost (tar med till jobbet, kan inte äta för tidigt på morgonen) och en nyttig sådan istället för att smälla i mig en mazarin när blodsockret sjunkit i botten vid tio.

VARNING FÖR SKRYTBILD! :D
Kanske inte skryt för det är ju inget resultat, men jo, ändå skryt för min kropp är cool. Ni som har träffat mig irl vet ju att jag är en ganska kraftig bit. Är född med skogshuggarkropp helt naturligt. Slank och spinkig kommer jag aldrig bli, det har jag accepterat. Jag bygger därmed stora muskler extremt lätt (jag gissar att jag har mycket testosteron då jag har krångelmens och knappt några bröst) och det är tacksamt när man gillar muskler.
Så tack vare att min kropp är som den är upptäckte jag att jag fortfarande hade pump när jag vaknade imorse :laugh: För att ha gymmat EN gång på halvfart så tycker jag ändå att det är en ganska imponerade muskel som skymtas lite under ett lager fett!

_20170309_064033_zpstekvrkgt.jpg

Idag ska jag gymmat ordentligt. Känns i kroppen att jag tränade igår, men har ingen direkt träningsvärk. Imorgon ska jag inte kunna ta mig ur sängen :bump:

Maken kom hem igår så i morse blev det morgonpromenad med hunden som vanligt :) Snön som smälte bort igår kom tillbaka i natt...undrar när det tänkt bestämma sig? :cautious:

Planen idag är ridning på lunchen. Ska fokusera mest på tölten då det inte blev så mycket tölt på kursen i helgen. Och ikväll ska jag träääna :banana: Blir någon helkroppsvariant tror jag så jag känner mig genomtränad efter att ha tagit det lugnt i 2 veckor. Eventuellt blir det promenad till svärföräldrarna i em. Beror på om maken behöver sticka därifrån tidigare än oss eller inte. Han ska ut med jobbet och tacka va en kollega som slutar så jag har nattningen själv ikväll också. Kanske tränar ihop med barnen så kan jag duscha och slappa efter dom somnat :D

Fått i mig frukost vid en rätt "normal" tid idag :banana: Hoppas kunna fortsätta med detta framöver :) En grej som inte är så bra för mig, viktmässigt, är att jag har lätt för att hoppa över måltider. Kan lätt gå en hel dag och inte äta förrän på kvällen (och gärna sent på kvällen då), vilket inte är det bästa… Behöver verkligen få rutin i måltiderna.

Fått i mig frukost vid en rätt "normal" tid idag :banana: Hoppas kunna fortsätta med detta framöver :) En grej som inte är så bra för mig, viktmässigt, är att jag har lätt för att hoppa över måltider. Kan lätt gå en hel dag och inte äta förrän på kvällen (och gärna sent på kvällen då), vilket inte är det bästa… Behöver verkligen få rutin i måltiderna.
Samma här! Speciellt på helgerna då jag har fullt upp. Jag har även svårt för att äta på morgonen på jag inte har någon aptit. Men för mig har måltidsersättning funkat! Jag är ju även lat så hoppar hellre över måltider än fixar en frukost att ta med. Men måltidsdryckerna är ju redan färdigblandade (pulvret kan jag inte dricka för det smakar pyton) så har alltid ett gäng i väskan. Då vet jag iaf att jag har fått i mig lite näring!

Idag ska jag köra ryggdödaren! Jag kommer dööö :devil: Dvs 30 sek rygglyft, 30 sek omvänt rygglyft, 30sek helkroppslyft (lyften är mer eller mindre statiska), vila 1 minut, gör lyften igen, vila 1 minut, kör en sista gång. Sen är man ganska nöjd :D

Sen blir det dropset marklyft och knäböj (med kettel förmodligen). 3x5 på varje vikt. Brukar ha 3-5 olika vikter i dropsetet.

Samma här! Speciellt på helgerna då jag har fullt upp. Jag har även svårt för att äta på morgonen på jag inte har någon aptit. Men för mig har måltidsersättning funkat! Jag är ju även lat så hoppar hellre över måltider än fixar en frukost att ta med. Men måltidsdryckerna är ju redan färdigblandade (pulvret kan jag inte dricka för det smakar pyton) så har alltid ett gäng i väskan. Då vet jag iaf att jag har fått i mig lite näring!
Jag har börjat tvinga mig själv att äta frukost, tänker att får jag in vanan så bör den sitta i ett tag. Kör mest smoothies till frukost, idag blev det banan och mango på ca 680kcal :)

Jag har börjat tvinga mig själv att äta frukost, tänker att får jag in vanan så bör den sitta i ett tag. Kör mest smoothies till frukost, idag blev det banan och mango på ca 680kcal :)
Oj vad duktigt! Tanken är att jag ska gå över i perodisk fasta sen och köra 16:8. Då kommer frukosten falla inom fasteperioden, så vill inte riktigt vänja in mig på frukost. Körde PF innan och trivdes väldigt bra på det :)

Oj vad duktigt! Tanken är att jag ska gå över i perodisk fasta sen och köra 16:8. Då kommer frukosten falla inom fasteperioden, så vill inte riktigt vänja in mig på frukost. Körde PF innan och trivdes väldigt bra på det :)
Mina måltider har tidigare hamnat inom tidsramen för PF, utan att jag haft det som mål, men vill vänja mig av med att äta så sent som det ofta blivit så försöker få i mig så mycket som möjligt tidigare under dagen så jag inte stannar uppe så sent. Vill liksom få till en "normal" dygnsrytm och mer regelbundna mål innan jag börjar trixa med det igen.

Mina måltider har tidigare hamnat inom tidsramen för PF, utan att jag haft det som mål, men vill vänja mig av med att äta så sent som det ofta blivit så försöker få i mig så mycket som möjligt tidigare under dagen så jag inte stannar uppe så sent. Vill liksom få till en "normal" dygnsrytm och mer regelbundna mål innan jag börjar trixa med det igen.
Du får börja jobba som lärare! Igår gick jag och la mig 20.15 :D När man sover kan man inte äta.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar