Tjolahopp! Jag har läst tråden lite slarvigt de här dagarna jag har varit iväg men ni verkar träna på riktigt bra
Jag kom hem för någon timme sedan efter att ha varit iväg på fältjobb i två intensiva dagar (plus en resdag), vi jobbar verkligen hela tiden så man blir rätt slut. Men å andra sidan, när jobbet består av att titta på fina hästar så är det inte så farligt
Men det blir konstigt med maten också, vi äter när vi hinner ungefär. Skönt att vara hemma igen.
Jag lyckades packa med mig träningskläder så jag hoppade in på gymmet på vägen hem för en rejäl marklyftsbonanza
Så skönt att ha all tid i världen och bara gå in i min egen bubbla. Värmde upp ordentligt med ökande vikter, sen körde jag en femma på 60 kg och en femma på 70 kg. Efter det skulle jag egentligen fortsätta på samma vikt i två set till men jag kände för att lyfta riktigt tungt. Så det blev en tvåa på 80 kg vilket var tangerat PB men det kändes riktigt bra så jag gjorde en etta på 85 kg och sen slog jag till med två ettor på 90 kg!
Inte mina absolut snyggaste lyft men stången kom upp
Därefter raka marklyft (på betydligt lättare vikt) supersettat med hantelrodd, sen step-up och avslutningsvis sittande kabelrodd.
Nu ska det bli en väldans lugn fredagkväll här, tänkte inte göra många knop utan bara gosa med katten
och försöka hitta på något gott att äta.