Beach 2017

Vad glad man blir när man för en gångs skull sov och får sova en liten stund till, och då kommer det ett sms... Om att jag måste ladda min telefon med mer surf. :mad: Jag har den självklart på ljudlöst, men är otroligt lättväckt så vaknade så klart ändå. Varför är det alltid Telenor/liknade sms som piper in just när det är som absolut allra mest olämpligt? :p

Idag har det blivit en promenad på en timme tillsammans med ponny. Vi hörde en skogsmaskin på väldigt nära håll som skrämde upp henne, annars var hon förhållandevis lugn innan dess med tanke på att hon stått en vecka på grund av jobb, väderkaos och andra omständigheter sista veckan. Ännu ett tecken på hur mycket bättre hon ändå trivs efter flytten. :up:

Nu försöker jag tagga upp till att dammsuga hela huset. Mördande trist eftersom vi har fjorton rum. :wtf:

Hemma från möte nu och slänger i mig mat och svarar på mejl. Blir sen lunchrast så jag ska ut och rida snart i solen :)
Maken ringde och var på akuten. Han har klämt sig i någon maskin (jobbar som bilmekaniker) så pekfingernageln och en bit av fingertoppen har lossnat :nailbiting:

Min häst måste ha knarkat i natt för hjälp vad hyper han va :p Han är alltid pigg men såhär hyper och uppstressad blir han sällan. Om inte min kompis ska låna honom i morgon så tror jag vi ska ut och springa en del i morgon så kanske lite spänningar lossnar annars får det bli på söndag :) Knäpphäst :love:

Hemma från möte nu och slänger i mig mat och svarar på mejl. Blir sen lunchrast så jag ska ut och rida snart i solen :)
Maken ringde och var på akuten. Han har klämt sig i någon maskin (jobbar som bilmekaniker) så pekfingernageln och en bit av fingertoppen har lossnat :nailbiting:

Gud, vad läskigt! Hoppas han ändå är hyfsat okej!

Tjolahopp! Jag har läst tråden lite slarvigt de här dagarna jag har varit iväg men ni verkar träna på riktigt bra :D Jag kom hem för någon timme sedan efter att ha varit iväg på fältjobb i två intensiva dagar (plus en resdag), vi jobbar verkligen hela tiden så man blir rätt slut. Men å andra sidan, när jobbet består av att titta på fina hästar så är det inte så farligt :angel: Men det blir konstigt med maten också, vi äter när vi hinner ungefär. Skönt att vara hemma igen.

Jag lyckades packa med mig träningskläder så jag hoppade in på gymmet på vägen hem för en rejäl marklyftsbonanza :D Så skönt att ha all tid i världen och bara gå in i min egen bubbla. Värmde upp ordentligt med ökande vikter, sen körde jag en femma på 60 kg och en femma på 70 kg. Efter det skulle jag egentligen fortsätta på samma vikt i två set till men jag kände för att lyfta riktigt tungt. Så det blev en tvåa på 80 kg vilket var tangerat PB men det kändes riktigt bra så jag gjorde en etta på 85 kg och sen slog jag till med två ettor på 90 kg! :banana: Inte mina absolut snyggaste lyft men stången kom upp :D Därefter raka marklyft (på betydligt lättare vikt) supersettat med hantelrodd, sen step-up och avslutningsvis sittande kabelrodd.

Nu ska det bli en väldans lugn fredagkväll här, tänkte inte göra många knop utan bara gosa med katten :love: och försöka hitta på något gott att äta.

Hade ju tänkt springa men blev så jäkla trött så jag skiter i det. Tar det och ett corepass under helgen :) Har sån fruktansvärd träningsvärk från igår också så det känns som att kroppen kan få vila idag :D Har ju promenerat och ridit iallafall.

Redan rastlös gubbe och det har inte ens gått ett dygn :rofl:

Vi ska på dop idag och i morgon har vi kalas för dottern som fyllde år förra fredagen. Jag håller på med tårta nu. Kommer gå i tårta hela helgen :angel: Hade tänkt springa innan vi åker idag men det blir nog tajt eftersom jag får sköta dusch av barn när maken är bandagerad. Ska rida och springa senare idag istället :)

Idag är det vår här. Tio plus, vindstilla och strålande sol. Ponny och jag har ridit ut en timme tillsammans och det var helt, helt underbart. :D Lite laddad ponny precis i början, men blev väldigt mycket bättre ju längre vi var ute. Jag har verkligen saknat att rida när hon uppför sig som en normal häst.

Vi har också vårväder :love: Riktigt varmt i solen! Jag tog en promenad till stallet och tittade på när pålle dressyrtränade, han var verkligen supeduktig så det var roligt att se. På tisdag ska jag rida! Fick skjuts hem från stallet, åt litegrann och sen stack jag ut i skogen och sprang nån timme. Jättehärligt ute! Nästan lite för mycket kläder på mig. Nu ligger jag i soffan med katten på magen och chillar, ikväll blir det mello :p

Jag åkte tillbaka till stallet, och gick ut en sväng med Lilleman. Vår tanke är ju faktiskt att han inte enbart ska gå och skrota i hagen, utan jag vill att han också ska känna sig delaktig och få röra lite på sig, men i och med att han enbart gått som sällskap hos ägaren har det inte varit prioriterat när allt motarbetat min ridning med den större ponnyn också. Jag har ju en liten kusin som fyller sju år senare i år, och som bor i närheten, så jag har tänkt att hon ska få rida runt på honom och utöver det att han ska få gå lite promenader och kanske följa med som handhäst om stora ponnyn tillåter det.

Men eftersom barnet inte har suttit på en häst mer än en gång på ponnyridning och dessutom är en försiktig general överlag, så ville jag se hur han är med ryttare på ryggen innan vi sätter upp henne. Idag fick han sadel och träns, sen gick vi en kortisrunda som kanske tog en kvart eller tjugo minuter. Hälften fick han gå med mig vid sidan om, hälften satt jag på. Tackar gudarna för att jag inte är speciellt stor, även om det absolut inte är meningen att jag ska rida på honom i fortsättningen. Jag har nog en ganska skev uppfattning om min egen storlek, eftersom jag inte hade några som helst problem att sitta i ponnysadeln som är 15", och dessutom inte ens såg extremt för stor ut på honom, möjligen lite lång överkropp. :o Hoppas dock ingen såg mig, folk hade väl trott att jag inte vågar rida på en större häst. :rofl:

Blev en mysig tur i skogen på hästen :love: Jag älskar att träna med honom men de där lugna turerna i skogen är oslagbara och nödvändiga :heart

När jag kom tillbaka från ridturen gick hela familjen bort till skogen som vi ska köpa och planerade för vart vi ska bygga grillplats och vindskydd :D Sen in och laga mat och mysa i soffan. Nu har barnen somnat och jag körde 15 min på löpbandet med svettiga intervaller. Snabb och effektiv träning :up: Nu ska hästarna nattas sen soffan en stund till. I morgon vankas 2 års kalas :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar