Beach 2017

Vi har fått 10-15 cm snö på två dagar. :p Det var den våren det... Ska ligga i några dagar i alla fall. Önskar nu jag bara kunde spänna för släden lite lätt och ledigt!

Har kaos på jobbet så jag ska nog bara unna mig lite stalltid ikväll. Vet inte vad vi ska göra. Promenad i 15 cm nysnö med djupa drivor och blåst? Vi får se.

Här snöar också, även om det inte lägger sig som tur är. Är måttligt trött på det, har egentligen massor av motivation till att komma igång, men det blir liksom inte av när man inte vet om det är regn, snö eller havsvatten som piskar en i ansiktet så fort man sticker ut näsan. :cautious: Stackars soptunnan i stallet lever ett farligt liv just för tillfället, vet inte hur många gånger jag rest den upp sista dagarna.

Här snöar också, även om det inte lägger sig som tur är. Är måttligt trött på det, har egentligen massor av motivation till att komma igång, men det blir liksom inte av när man inte vet om det är regn, snö eller havsvatten som piskar en i ansiktet så fort man sticker ut näsan. :cautious: Stackars soptunnan i stallet lever ett farligt liv just för tillfället, vet inte hur många gånger jag rest den upp sista dagarna.
Ska komma mer både tisdag och onsdag men på torsdag ska det töa! Körde i snön på oplogad grusväg ikväll och lelle bilen bara tuffar och går, tog mig till och med upp för kullen till torpet. Volvo ska man ha. :D Har inte ens fyrhjulsdrift men backade ur en snödriva i morse medan sambons Kia fastnade på samma gårdsplan. :devil:

NU snöar det minsann så det lägger sig här också. Känner för att gråta och krypa tillbaka ner i sängen igen. Det är tydligen inte meningen att jag ska kunna rida alls. :arghh:

Inte vill jag ut och sladda med bilen i skiten heller. Bara för det jobbar jag sent tre dagar i rad nu.

Axlar och biceps igår med syrran. Effektivt pass för hon hade så trötta armar att hon inte kunde inte röka efteråt. Kunde inte låta bli att inflika att det kanske är läge att sluta? Men en sak i taget. Hon kämpar med sitt sockerberoende nu samt att börja gilla styrketräning.
Hann också med en vagnpromenad igår i det fina vädret. Verkar bli samma idag så jag tror jag och lurarna går till skogs.:)

Morgonpromenad i morse och det är skönt att det mer eller mindre är ljust vid kl 6 när jag går iväg :)

Idag tänkte jag springa ut och lägga ett spår åt hunden som vi sen går på lunchrasten min. Tänkte också städa övervåningen på lunchen, eller del av den i alla fall. Det är så skitigt pga att vädret varit som det är så hunden drar in massa och maken åker på kurs ikväll. Han kommer hem sent i morgon kväll och sen på torsdag kväll ska han ut och äta med jobbet så det blir svårt att få till en städstund ihop innan helgen och så länge orkar jag inte vänta :p Yngsta dottern har gympa ikväll och så äldsta dottern ska rida så det är fullt upp :angel:

Halsen känns liite bättre idag så jag hoppas på träning på torsdag :up:

25 minuter yoga nu på morgonen och på väg till jobbet om några minuter. Lugnt med träning i eftermiddag men har bokat mig på crossfit imorgon 8:15 :)

Passet igår var först
4 x
12 knäböj med sandsäck, 14 situps (raka armar hela vägen ner bakom huvudet och fram till tårna) och 16 wall balls
Därefter lag om 3 där en person rodde och två personer körde
2 x
10 burpees och 15 kettlebellswingar synkade, sen roterade man. Totalt 15 minuter.
Sjukt jobbigt. Burpees alltså. Går inte ens att fuska tillräckligt mycket för att det ska bli lätt :cautious::D

Igår hann jag 10 % av mitt 20-minuters pass av yoga innan bebisen sa "Nä nu :devil:, jag tänker inte ligga alldeles ensam och övergiven!". Ensam var då på mjuk filt cirka 30 cm från min matta. :rofl: Blev inget mer förutom vår promenad då hon ville vara nära nära hela dagen.

Idag kom jag på, klantigt nog efter att hon redan sovit en kvart, att jag kunde ju dra fram mattan medan hon spontansov! :idea: Fick ändå en dryg kvart av välbehövlig stretching innan hon vaknade upp utsvulten. :up: Ska se om hon vill sova en längre sväng till idag som inte är i mitt knä så jag hinner göra lite tunga rörelser också. :)

Passet igår var först
4 x
12 knäböj med sandsäck, 14 situps (raka armar hela vägen ner bakom huvudet och fram till tårna) och 16 wall balls
Därefter lag om 3 där en person rodde och två personer körde
2 x
10 burpees och 15 kettlebellswingar synkade, sen roterade man. Totalt 15 minuter.
Sjukt jobbigt. Burpees alltså. Går inte ens att fuska tillräckligt mycket för att det ska bli lätt :cautious::D

Låter inte alls jobbigt :angel:

Tro't eller ej, men jag lyckades faktiskt genomföra hela passet! :up: Först bänkpress där jag höjde vikterna och körde 4x5 med 30 kg vilket kändes som lagom tungt för att det skulle börja bli lite jobbigt. Har en del att fila på tekniken dock men det känns som att det tar sig för varje gång jag kör. Därefter bulgariska utfall, tricepspress/smala armhävningar mot upphöjning, korsande utfall, en magövning och bicepscurls.

Nu har jag tränat ordentliga pass söndag, måndag, tisdag så det blir rätt bra med två vilodagar nu när jag åker iväg. Min packningsteknik kommer avgöra om jag tar med träningskläder för att gymma på fredag eller inte :D

Haha jag tänkte på det jag också när jag gjorde burpees senast, de antingen blir av eller inte liksom - det finns inte riktigt någon genväg man kan ta för att fuska och göra dem lite halvdant. Undrar om det är därför de är så hatade?

Jag har upptäckt att jag när det blir riktigt jobbigt börjar sätta i fingertopparna istället för handflatan på väg ner, så jag går liksom ner balanserandes på fingrarna. Tveksamt om det hjälper :laugh:

Tro't eller ej, men jag lyckades faktiskt genomföra hela passet! :up: Först bänkpress där jag höjde vikterna och körde 4x5 med 30 kg vilket kändes som lagom tungt för att det skulle börja bli lite jobbigt. Har en del att fila på tekniken dock men det känns som att det tar sig för varje gång jag kör. Därefter bulgariska utfall, tricepspress/smala armhävningar mot upphöjning, korsande utfall, en magövning och bicepscurls.

Nu har jag tränat ordentliga pass söndag, måndag, tisdag så det blir rätt bra med två vilodagar nu när jag åker iväg. Min packningsteknik kommer avgöra om jag tar med träningskläder för att gymma på fredag eller inte :D
Grymt jobbat! Förhoppningsvis får det träningsvärken att släppa lite, det brukar ju vara bra att träna igen oavsett hur ont det gör :)

Det kändes som att jag inte hade tränat på evigheter när jag gick och la mig igår kväll, men i själva verket handlade det om ca 36 timmar... :angel: Men vad härligt det var att känna så, jag är verkligen supermotiverad nuförtiden!

I helgyran lyckades jag dock glömma bort att jag ju skulle börja med grupp-PT-passen igen den här veckan. Innan jag kom på det hade jag hunnit köpa teaterbiljetter till samma kväll...:banghead: Tack vare flexibel PT kunde jag dock hoppa över i en annan grupp denna veckan, så jag kör ikväll istället för imorgon den här veckan. Det ska bli spännande, och jag räknar kallt med att bli fullständigt slutkörd!

Låter inte alls jobbigt :angel:

Haha nääädå :D :angel:

Härligt att ditt pass gick så bra trots träningsvärk! :up:

Haha jag tänkte på det jag också när jag gjorde burpees senast, de antingen blir av eller inte liksom - det finns inte riktigt någon genväg man kan ta för att fuska och göra dem lite halvdant. Undrar om det är därför de är så hatade?

Jag har upptäckt att jag när det blir riktigt jobbigt börjar sätta i fingertopparna istället för handflatan på väg ner, så jag går liksom ner balanserandes på fingrarna. Tveksamt om det hjälper :laugh:

Haha, eller hur! Man måste liksom ner på mage och sen måste man ta sig upp till stående och med händerna över huvudet och någon millimeters skutt. Det är omöjligt att göra det 10+ gånger med lite fart utan att det blir jobbigt oavsett hur mycket man försöker :p 70 gånger dessutom (som igår) och samtidigt synka med fett vältränad kille, omg vad jobbigt :eek::laugh:

Ladies Lifting avklarat, och här sitter jag med lår som känns som darrande stenblock. Jag inbillade mig naivt nog att det kanske inte skulle vara så himla jobbigt eftersom att det var en grupp på lägre nivå än min vanliga, men den teorin tog jag snabbt tillbaka!

Vi körde en överkroppscirkel, en underkroppscirkel, en helkroppscirkel och en konditionscirkel:

- Armhävningar x12
- Militärpress x15
- Renegade man makers x10
4 varv, 10 sekunders vila mellan varje övning

- Kettlebell swings x18
- Goblet squats x15
- Gående utfall med hantlar x20

- Mountain climbers
- Gående utfall med medicinboll ovanför huvudet
- Step ups på bänk
- Bulgarian squats med skivstång
- Sumo squats med kettlebell
3 varv, 10 sekunders vila mellan varje övning

- "Deadmills" 20 sekunder
- Burpees x10

Kräääk.

God natt!

Ladies Lifting avklarat, och här sitter jag med lår som känns som darrande stenblock. Jag inbillade mig naivt nog att det kanske inte skulle vara så himla jobbigt eftersom att det var en grupp på lägre nivå än min vanliga, men den teorin tog jag snabbt tillbaka!

Vi körde en överkroppscirkel, en underkroppscirkel, en helkroppscirkel och en konditionscirkel:

- Armhävningar x12
- Militärpress x15
- Renegade man makers x10

- Kettlebell swings x18
- Goblet squats x15
- Gående utfall med hantlar x20

- Mountain climbers
- Gående utfall med medicinboll ovanför huvudet
- Step ups på bänk
- Bulgarian squats med skivstång
- Sumo squats med kettlebell

- "Deadmills" 20 sekunder
- Burpees x10

Kräääk.

God natt!

Hahaha du det var ett rejält pass det :laugh: Vad är deadmills?

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar