Beach 2017

Det blev en trevlig promenad i leran :D iom att sällskapet gick långsammare än oss så tog jag och pålle några extra rundor fram och tillbaka i trav, tänk att det är så mycket lättare att springa när man har en häst vid sidan om… Fick upp flåset lite, så är rätt nöjd trots att det inte blev så långt :)

Nope! Blir ingen träning ikväll som jag tänkt. Maken ska få hjälpa mig byta koppjärn i sadeln sen ska det packas inför kursen och hästar ska fodras. Sen får det bli en tårtbit till och en tidig kväll :D

Pappa hade fått samtal om höleveransen sent igår eftermiddag när jag var på jobbet, så den hade kommit. En stor lättnad, har gått åt mycket mer än jag trodde eftersom de har i princip fri tillgång om nätterna. Och en bale hade vi redan påbörjat innan flytten.

Fick dessutom prata av mig både med föräldrarna och med två kollegor om det som kollegan berättade (det är alltså strul runt det här med att vi är två som delar på en tjänst, men den andra personen säger inte det till mig direkt utan det kommer fram när hen är där ensam och då är det jäkligt svårt för mig att bemöta det om jag bara får reda på det om någon kollega säger det till mig sen). Men vi kan väl lugnt konstatera att jag ångrar djupt att jag gick med på att byta de där dagarna runt jul. Jag hade mycket väl kunnat ta hens dagar, men hade jag vetat vad jag vet idag hade jag INTE gett bort mina egna. Samarbetet funkade jättebra fram till de veckorna, efter det har personen haft svårt att släppa över kontroll/ansvar/uppgifter på mig, utan vill göra allt själv. Jag har själv ett stort kontrollbehov, men vi är ju två och det är något chefen vill, så jag har verkligen jobbat med mig själv för att det ska funka.

Jaja. Några timmars jobb nu, sen stallet och därefter hockey. Ska bli jäkligt skönt när jag väl är i ishallen, för den här veckan har varit mentalt påfrestande att tänka på.

Pappa hade fått samtal om höleveransen sent igår eftermiddag när jag var på jobbet, så den hade kommit. En stor lättnad, har gått åt mycket mer än jag trodde eftersom de har i princip fri tillgång om nätterna. Och en bale hade vi redan påbörjat innan flytten.

Fick dessutom prata av mig både med föräldrarna och med två kollegor om det som kollegan berättade (det är alltså strul runt det här med att vi är två som delar på en tjänst, men den andra personen säger inte det till mig direkt utan det kommer fram när hen är där ensam och då är det jäkligt svårt för mig att bemöta det om jag bara får reda på det om någon kollega säger det till mig sen). Men vi kan väl lugnt konstatera att jag ångrar djupt att jag gick med på att byta de där dagarna runt jul. Jag hade mycket väl kunnat ta hens dagar, men hade jag vetat vad jag vet idag hade jag INTE gett bort mina egna. Samarbetet funkade jättebra fram till de veckorna, efter det har personen haft svårt att släppa över kontroll/ansvar/uppgifter på mig, utan vill göra allt själv. Jag har själv ett stort kontrollbehov, men vi är ju två och det är något chefen vill, så jag har verkligen jobbat med mig själv för att det ska funka.

Jaja. Några timmars jobb nu, sen stallet och därefter hockey. Ska bli jäkligt skönt när jag väl är i ishallen, för den här veckan har varit mentalt påfrestande att tänka på.

Vad ska du se för match? :)

På väg till gymmet med sambon! Jag hade egentligen tänkt vila idag och köra spinning imorgon, men varför välja när man kan köra både och? :D

Jag är verkligen motiverad att få till så mycket träning som möjligt nu för tiden, för ju mer man tränar desto lättare blir det ju - både fysiskt och psykiskt. Det känns som jag är på god väg att ta mig över tröskeln nu, tröskeln till att träning flera dagar i veckan är något som blir av av bara farten liksom. Flummigt, men jag förstår vad jag menar i alla fall! :p

Skönt "mest för skojs skull"-pass klart! Det blev längre uppvärmning på roddmaskinen följt av plankan 3x1 minut, armhävningar på tå 3x5, höftlyft med stång 3x15, jorden runt med medicinboll, Russian twists med medicinboll och slutligen rygglyft på bänk medan sambon satt på mina ben, 3x12. Roligt och skönt att för omväxlings skull inte ha så mycket press på mig själv. Det borde jag kanske testa oftare... :angel:

Jag är verkligen motiverad att få till så mycket träning som möjligt nu för tiden, för ju mer man tränar desto lättare blir det ju - både fysiskt och psykiskt. Det känns som jag är på god väg att ta mig över tröskeln nu, tröskeln till att träning flera dagar i veckan är något som blir av av bara farten liksom. Flummigt, men jag förstår vad jag menar i alla fall! :p
Jag förstår också vad du menar. :D Jag var nästan där i januari 2016 när jag tränade varje dag. I princip så fort sambon kom hem bytte jag om och stack ut och sprang eller så körde jag styrketräning hemma efter middagen. Tyvärr bröts det i slutet av månaden av att min mormor låg för döden och jag var tvungen att resa iväg. Några fallgropar innan dess hade jag också ramlat i. Sedan kom jag aldrig igång igen och nu har vi en helt annan situation här hemma med två heltidsarbetande och en treåring, men vi kämpar på båda två med att få till träningen. :p

Har varit och hjälpt till att löshoppa hästen, han var jätteduktig :D Sen tog jag en timmes promenad i rätt ruggigt väder. En plusgrad, snömodd och iskalla vindar var sådär :p Men jag lyssnade på Träningspodden och det var skönt att röra på mig. Nu är det soffläge och skid-vm!

Blev 5 timmar i stallet med mockning, lådbygge, ryktning, flytt av hösilagebalar och utjämning av gödselstacken (för hand, vi har ingen traktor)…

Hästen motionerade sig själv i hagen, började busa med unghästen och drog igång hela flocken så det var full rulle, upp och ner för backarna, med bockningar, sparkar och stegringar. Antar jag har en frisk 25åring, själv höll jag på att få en hjärtattack… :mad:

Tuff match alltså.

Jag ska och se Örebro, troligtvis sista hemmamatchen för säsongen. Vi kör back-to-back mot Växjö, fick stryk med 7-4 igår. Hoppas på revansch idag, men det blir svårt.

Håller tummarna för er.

För vår del kunde det inte gått bättre, sitter i bilen på väg hem nu. Nu ska bara Malmö piska djurgården ikväll så ser läget något ljusare ut sen. :D

Helvete. Mitt alarm ringde sexton minuter för sent (utan att snooza) imorse. Nu var jag ju ändå ledig, så ingen större skada skedd, men hade det exempelvis hänt i fredags hade det varit kört. Börjar nog bli dags att skaffa ny telefon, tyvärr.

Blåser dessutom orkan typ. Det var den ridningen det. Vattenhinkarna flög runt i stallet. Blärk.

Spinning avklarat, det var kräkjobbigt trots att det blev 10 minuter kortare än det skulle pga försenad instruktör :grin: Nåja, vi fick jobba lite hårdare under de 35 minuter som återstod och benen meddelar att det var fullt tillräckligt.

Nu ska jag duscha, byta om och promenera in till stan för att käka lunch med en vän :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30