Pappa hade fått samtal om höleveransen sent igår eftermiddag när jag var på jobbet, så den hade kommit. En stor lättnad, har gått åt mycket mer än jag trodde eftersom de har i princip fri tillgång om nätterna. Och en bale hade vi redan påbörjat innan flytten.
Fick dessutom prata av mig både med föräldrarna och med två kollegor om det som kollegan berättade (det är alltså strul runt det här med att vi är två som delar på en tjänst, men den andra personen säger inte det till mig direkt utan det kommer fram när hen är där ensam och då är det jäkligt svårt för mig att bemöta det om jag bara får reda på det om någon kollega säger det till mig sen). Men vi kan väl lugnt konstatera att jag ångrar djupt att jag gick med på att byta de där dagarna runt jul. Jag hade mycket väl kunnat ta hens dagar, men hade jag vetat vad jag vet idag hade jag INTE gett bort mina egna. Samarbetet funkade jättebra fram till de veckorna, efter det har personen haft svårt att släppa över kontroll/ansvar/uppgifter på mig, utan vill göra allt själv. Jag har själv ett stort kontrollbehov, men vi är ju två och det är något chefen vill, så jag har verkligen jobbat med mig själv för att det ska funka.
Jaja. Några timmars jobb nu, sen stallet och därefter hockey. Ska bli jäkligt skönt när jag väl är i ishallen, för den här veckan har varit mentalt påfrestande att tänka på.