Beach 2017

Jaa men gör det! Testa kan man ju alltid göra :laugh: Vad tränar du nu?
Ingenting :o Nej men det blir stalljobb, ridning/tömkorning några dagar i veckan, lätt styrketräning hemma och cykling. Vill komma igång ordentligt med cyklingen igen, har bara blivit några få rundor när vädret tillåtit och orken funnits nu i vinter och den fina stålhingsten jag har bör få komma ut oftare.
10990.png
:love:

Tack för pepp! :D Det är ju bäst att tänka som ni säger, att alla är nybörjare i början och man i alla fall är bättre än majoriteten hemma i sofforna. Men jag har lite svårt för det där, vill kunna allt på en gång, helst utan övning. :p

Jag är likadan när det kommer till yoga, känner mig som en noshörning bland ett gäng katter, men även om det i stunden känns som om jag verkligen inte klarar det så känns det betydligt bättre efteråt :D

Jag är likadan när det kommer till yoga, känner mig som en noshörning bland ett gäng katter, men även om det i stunden känns som om jag verkligen inte klarar det så känns det betydligt bättre efteråt :D

Ja verkligen! Och det enda sättet att bli bättre är ju att göra det. Kommer ju inte bli bättre på burpees av att ligga i soffan liksom. Något jag tycker är rolig är att det går rätt snabbt framåt när man är urdålig! :D För bara typ 3 pass sedan kunde jag göra en burpee, resten var jag tvungen att kravla fram och tillbaka på knäna. Idag gjorde jag alla burpees med små hopp, inget mer knäkravlande här inte! :banana: :D

Ugh, jag har suttit och småladdat lite hela dagen för en löptur efter jobbet då det har varit så soligt och fint på senaste. Tror ni inte att det börjar spöregna nu, en kvart innan jag ska gå från kontoret?! Motivationen bara rann ur mig, och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra... Känner att det kommer att bli väääldigt svårt att piska ut mig i det här vädret igen när jag väl kommit hem - oavsett om det är för löpning eller gymmet. Det finns ett kettlebell-pass imorgon 06.45 och ett spinningpass 07.30, så det kanske slutar med att jag går imorgon bitti istället. Får försöka att inte se det som ett nederlag. Hmmm...

Spring bara spring! :D
Mvh älskar att springa i regn :love:

Ingen morgonpromenad i morse för vi överraskade yngsta dottern med paket och sång på sängen innan maken åkte till jobbet. Hon fyller 2 år idag! Fatta att hon redan är 2 år :confused::eek::love: Fixade ett stort fat med frukt som hon fick med till dagis och bjuda sina kompisar på när hon firas. Ikväll blir det mer paket och tårta :)

Ska ta en promenad på lunchen idag tänkte jag och ikväll när ungarna lagt sig ska jag försöka köra ett lätt styrkepass och packa inför i morgon då jag och hästen ska på kurs :banana:

Det känns som att typ alla som testar Crossfit älskar det :D Hade en kollega för att par-tre år sedan som bearbetade mig för att få mig att prova men jag ville inte av någon anledning (typ tyckte det verkade dyrt och jobbigt :p)
Du som gillar kräksjobbiga pass och burpees o sånt, känns som gjort för dig ;)
Haha, jag vet ju inte om jag gillar burpees direkt, men annars kan du ha en poäng! Det är kräkjobbiga pass och lagandan som lockar mig, det ska jag inte sticka under stol med! :p

Spring bara spring! :D
Mvh älskar att springa i regn :love:
Yeah right! Jag må vara galen, men riktigt så illa ställt är det faktiskt inte med mig! Du däremot är ju närmast övermänsklig! ;)

• Gilla
Reactions: WS6
Nämen hörni, vilken fin morgon det blev! Jag var på gymmet 6.45 för kettlebells och det var ett lagom kräkigt pass. Tillräckligt för att känna "herregud hur ska jag orka" men inte för "herregud nu dööör jag!".

Eftersom jag inte börjar jobba förrän 9 så kunde jag ta det jättelugnt efteråt, så jag unnade mig en lång dusch och nu frukost på café innan jag knatar vidare till jobbet :love: Känner mig också nöjd med att inte ha valt croissant eller något annat med tomma kalorier till frukost här, utan istället försökte jag tänka på vad kroppen behöver just nu och valde en grov macka med skinka samt en smoothie :)

Känner mig också nöjd med att inte ha valt croissant eller något annat med tomma kalorier till frukost här, utan istället försökte jag tänka på vad kroppen behöver just nu och valde en grov macka med skinka samt en smoothie :)

Jag tänkte göra samma kloka val imorse. Sedan kom mensvärken så det blev rostade mackor med Nutella... :angel:

Måste bara slänga in ett tack i tråden till den som postade chokladkrämen till havregrynsgröt (var det @zassoo kanske?)! Jag har inte kunnat hitta något bra sätt att äta gröt då jag inte dricker mjölk pga proteinet sen flera år tillbaka och det var känts onödigt att köpa frö/nötmjölk till gröt.

Nu käkar jag gröt med chokladkräm till vardags och det är både supermumsigt och jag står mig på på det.
Så tack beach-tråden! :bow:

@Tassetass @imrahil @Bexzor @zassoo

Tack för pepp! :D Det är ju bäst att tänka som ni säger, att alla är nybörjare i början och man i alla fall är bättre än majoriteten hemma i sofforna. Men jag har lite svårt för det där, vill kunna allt på en gång, helst utan övning. :p

Jag kom i alla fall iväg på passet! Dels tack vare er (:love:) men sen också för att jag trodde passet var senare än det var så jag kunde inte avboka. :angel: Detta ledde också till att jag åt middag lite för nära inpå..

Det var SÅ jobbigt, hade ordentlig puls redan efter uppvärmningen. Körde 4 stationer med helkroppsövningar och pulshöjare. Första varvet 3 minuter, andra varvet 2 minuter. Körde på utav tusan sista varvet trots att jag kände illamåendet men tänkte att "nu är det sista". Nä. Efter sista varvet så skulle det tydligen vara tabata. Icket det, sprang till omklädningsrummet och spydde istället.

Men nu är jag riktigt stolt över att jag vågade gå själv, kändes toppenbra! Ska fortsätta gå på de passen. :D

Heja! Kul att du kom iväg :)

Och jag känner SÅ igen mig angående att vilja kunna allt på en gång... :angel:

Måste bara slänga in ett tack i tråden till den som postade chokladkrämen till havregrynsgröt (var det @zassoo kanske?)! Jag har inte kunnat hitta något bra sätt att äta gröt då jag inte dricker mjölk pga proteinet sen flera år tillbaka och det var känts onödigt att köpa frö/nötmjölk till gröt.

Nu käkar jag gröt med chokladkräm till vardags och det är både supermumsigt och jag står mig på på det.

Jag äter också gröt och chokladkräm typ varje dag! Så himla gott och jag står mig lätt till lunch utan problem :)

Yes det var jag! Kul att det blev en sån succé :D Jag äter det inte jätteofta men om jag äter gröt så blir det chokladkräm till :d

Vaknade med huvudvärk :down: Jobbar ändå hemifrån idag så jag ställde om väckarklockan och sov 1,5 timme till. Eller ja, det blir inte så värst mycket jobb men ska ha planeringsmöte via skype i alla fall. Sen åker jag till Stockholm ikväll, ska gå på en konsert/show med mina systrar och pappa :) Träningsmässigt blir det vilodag, tror det är välbehövligt.

Nu börjar jag bli sugen på att springa! Har inte gjort det på drygt en vecka pga förkylningen som legat och lurat. Ska låta bli helt den här veckan så får vi se på måndag kanske om jag kan köra ett lunchpass på bandet kanske :)

Dys i skogen med laget igårkväll.. som vanligt 10-20-30, knäböj, knäböj på ett ben, utfall, plankan osv sen lite mer intervaller spurta - gå och så avslutades alt med step up.. och så cykel hem! :D

Massa vardagsmotion idag, stallet imorse, sen varit iväg och ridit en något grön 5åring men som kan komma bli väldigt fin! :) Ska rida pålle i eftermiddag och sen ut och käka med en vän ikväll! :)
Matchen i helgen är inställd pga att motståndarlaget inte fick ihop spelare.. :mad: :turd:

Frukost/lunch idag: smoothie på banan, blåbär, mango och vatten. Hade i lite lönnsirap med för att få upp kalorierna (får jag inte i mig tillräckligt med kalorier under dagen så dras jag till skräpmat på kvällen)… :d

I eftermiddag blir det en promenad med hästen (har slopat schemat helt).

En och en halv timmes jobb kvar. Lätt död, och har ont i huvudet. Sov riktigt kasst i natt (hade problem att somna), lilleman SOV när jag kom och skulle ta ut (tydligen tyckte han också att arla morgonstund var för tidigt), ingenting är klart i stallet, min höleverans lyser med sin frånvaro vilket skrämmer mig då det inte är mycket kvar, en kollega berättade en grej som var allt annat än rolig och ja, det är väl bara en sån dag.

Sen var det en man på hockeyn igår som kände morfar som tyckte jag var så lik honom. Jag höll på att börja gråta. Förmodligen det som var grunden för sömnproblemen just i natt.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar