Beach 2017

Är proppmätt efter Vasaloppsfrukost hos grannarna. Hade med en ca 600kcal blåbärssmoothie som de fick smaka på i utbyte mot våfflor (tekniskt sett är det ju inte fasta idag;)).

Lär nog bli några timmar i stallet idag igen, mockning, verkning (två framhovar) och hölådebygge står på schemat. Får se om det blir en promenad med, men tvivlar på det, lär nog inte vara så pepp på det när vi är klara med sysslorna. Grått, trist och blåsigt :mad:

Årets första löprunda! :banana: I strålande sol och lite snö på marken, lite kalla vindar men det kändes knappt i solskenet. Var ute knappt en timme, sprang det jag orkade och gick resten. Det känns som att min strategi har fungerat, nämligen att bygga upp kroppen med styrketräning innan jag börjar springa. Kroppen kändes stark trots att jag inte sprungit alls på tre månader, jag kunde hålla upp överkroppen och skjuta ifrån ändå liksom. Skön känsla!

Såhär såg det ut på dagens pass :love:
17155223_10154370501051297_1709500712673401167_n.jpg

Nyss hemkommen från 45 min promenad i snålblåsten. Det är den enda motionen jag lyckats få till sedan i måndags. :p Det var riktigt skönt att komma ut trots att det stundtals blåste riktigt kallt, och jag lyssnade på Fredrik Backmans Björnstad. Provlyssnar på Bookbeat så jag får väl motionera järnet närmaste två veckorna för att utnyttja provperioden till max. :D

Gick till och från stallet mitt på dagen idag. Haglade småspik från sidan så var allt annat än trevlig upplevelse, men kom i alla fall ut.

Jag är så himla nöjd med veckan som gått! Fyra träningspass varav tre var riktigt tuffa, men det gick av bara farten! Maten hade absolut kunnat vara bättre, men jag känner ändå att jag har varit lite bättre på att undvika onödigt socker och göra smarta val.

Jag hade hemskt gärna fortsatt så den kommande veckan, men "tyvärr" ska jag till London torsdag-söndag, så då lär det gå lite utför är jag rädd. Tanken är dock att försöka hålla i det smarta mattänket lite grann (mao inte alltid välja det belöningshjärnan säger att den vill ha "bara för att jag är på semester") och så blir det säkerligen en hel del promenerande när jag är där. Ska även få in två träningspass innan jag åker. Planen är som följer:

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila
Tisdag: 6 km transportpromenad, styrketräning med fokus axlar och biceps.
Onsdag: 6 km transportpromenad, annars vila
Torsdag: HIIT-pass på gymmet.
Fredag-söndag: London.

Vad sur jag blir. :( I torsdags kväll hade jag känningar i halsen, men de gick över och har varit borta sedan dess. Men i morse när jag vaknade vid 5 för att packa ihop mig till gymmet var de tillbaka. Jag vill INTE bli förkyld, så jag stannar helt enkelt hemma från träningen i dag.

Ok jag gör en skamsen återkomst. Fick en dipp och har inte motionerat mer än med hunden och dessutom ätit så jäkla mycket onyttigt (vad sägs om sex semlor på en helg?!). Nåväl, nu är jag taggad, jag har tagit bort appen som leder till matinköp på jobbet ( i mitt fall mazarin och kexhoklad), laddat med nyttigt matinköp och nu jäklar ska det tränas.
Någon som testat Försvarsmaktens träningsapp? Tänkte testa ett av deras kom igång program.

Förra veckan får ändå godkänt med tanke på att antalet jobbtimmar var som de var.
Måndag - 20 minuter promenad med hästen innan jobbet.
Tisdag - vila, heldag jobb.
Onsdag - 50 minuter promenad med hästen.
Torsdag - 55 minuter promenad med hästen, coreträning och promenad fram och tillbaka till stallet.
Fredag - vila, jobb hela dagen.
Lördag - vila, jobb.
Söndag - promenad fram och tillbaka till stallet.

Maten har varit hyfsad de dagar det har varit mat. Ingen är speciellt hågad till matlagning när alla kommer hem sent, så vissa dagar blir det ingen middag. Den här veckan kommer bli en katastrof ur matsynpunkt, imorgon ska hela resten av familjen på kalas till min kusin och äta där, men jag slutar jobbet nästan en timme efter att kalaset har börjat och sen ska jag ta stallet också, så nej, det kommer inte bli någon middag. Förmodligen inte onsdag och torsdag heller för att jag slutar så sent (och ska direkt till hockeyn efter jobbet på torsdag).

Shit vilken träningsvärk jag har i lår, rygg och mage efter helgens kurs! Hästen lär känna han också :p Men oj vad roliga de här kurserna är! Det är uppbyggande, styrka och rakriktning som är fokus och det är alla möjliga sorters hästar och ryttare med. Islandshästar, halvblod, arab, frieser, Connemara mm. Så himla roligt att alla passar in :up:

Jag är lite sur för förkylningen som grodde förra veckan och inte blev mer än snuva har nu satt sig i halsen så jag vågar inte träna :cry: Jag hade tänkt lite styrka och en stund på bandet idag som lunchträning. Får ta en promenad i solen med hunden istället.

Ingen värre träning föra veckan som sagt. Fick en styrkepass, många km promenad, en skrittur i skogen på hästen och fyra rejäla ridlektioner. Har gått ner 0,5 kg sen mitten av förra veckan och minskat 0,5 cm runt, midja, rumpa och lår så jag är nöjd ändå. Men jag vill ju träna :p Men men får fortsätta promenera och rida några dagar så kanske jag kan träna på torsdag :)

Vad sur jag blir. :( I torsdags kväll hade jag känningar i halsen, men de gick över och har varit borta sedan dess. Men i morse när jag vaknade vid 5 för att packa ihop mig till gymmet var de tillbaka. Jag vill INTE bli förkyld, så jag stannar helt enkelt hemma från träningen i dag.

Typiskt! Hoppas det ger sig med lite vila.

Ok jag gör en skamsen återkomst. Fick en dipp och har inte motionerat mer än med hunden och dessutom ätit så jäkla mycket onyttigt (vad sägs om sex semlor på en helg?!). Nåväl, nu är jag taggad, jag har tagit bort appen som leder till matinköp på jobbet ( i mitt fall mazarin och kexhoklad), laddat med nyttigt matinköp och nu jäklar ska det tränas.
Någon som testat Försvarsmaktens träningsapp? Tänkte testa ett av deras kom igång program.

Äsch, inte behöver du skämmas. På't igen bara :) Jag testade FMTK litegrann när appen var ny och tyckte det var helt okej, låg tröskel på träningspassen. Har för mig att @Mumfie körde ett av deras träningsprogram förra året!

Gym i morse :) Övade på tekniken i frontböj och det gick riktigt bra. Sen superset med utfallsgång + armhävningar, sidoutfall + push press.

Jag planerar gym imorgon också eftersom jag sen är bortrest onsdag morgon till fredag förmiddag. Får se om jag packar med mig träningskläder och kör på vägen hem på fredag, annars får det bli ett pass i helgen istället.

Två dunderförkylda barn och ett äldre blivande tonårsbarn som har sportlov. Sambo som kört snö sedan 12 inatt. Nånting säger mig att min styrketräning i eftermiddag/kväll kommer bli inställd av antingen en trött mor eller en trött sambo :cautious: Jaja, 5 träningspass totalt förra veckan; 2st styrketräningar, 2st löp-intervaller och 1st core/yoga/stretch-pass. Sjuka barn ställer till det, och efter den fina blöta hostan jag fick igår så är det bara en tidsfråga innan jag själv blir sjuk. Igen.

Blåser lika förbannat här idag. :mad: Var mycket bättre igårkväll när jag tog in hästarna, men idag är det tillbaka. Suck, två lediga dagar som helt gått i stöpet. Nu måste ponny ändå vila imorgon för att jag jobbar hela dagen, så jag hoppas det åtminstone slutar vara storm till onsdag i alla fall.

Jag körde ett program med dem förra året. Jag var dum nog att hoppa på det tuffaste, "utmanaren" tror jag det hette, utan att ha tränat ett dugg innan. Inte jättesmart ;) Men det var lätt att anpassa övningarna till sin egen nivå. Jag tyckte appen var helt okej, i början var det mycket problem med den men jag har för mig att det blev bättre sen. Själv tyckte jag att de flesta passen var skittråkigt, men det var väl inte appens fel :o Det som var bra var att man fick en tydlig plan med uppvärmning, huvudövning och nedvarvning och det var skönt att ha ett program att hålla sig till, så man visste hur man skulle planera veckan. Negativt var att man iallafall då inte kunde pausa programmet vilket var tråkigt om man blev sjuk, jag blev lite stressad av att "hamna efter".

För mig har det inte blivit någon träning alls förutom ridning sedan i.. Somras? Det känns som det varit det ena efter det andra som ställt till det. Jag var ute och promenerade mycket fram till november med pokémon go men sen sa min ena fot upp sig totalt och sen dess har det knappt blivit någonting. Jag skulle egentligen behöva gå till läkaren men står i kö till en annan vårdcentral, så jag väntar.

Min plan är att prova att börja springa lite smått när snön och isen är borta. Med smått menar jag verkligen smått, jag måste ta det lugnt och se vad fötterna klarar. Jag hatar att springa kort, det känns så omotiverande, men den här gången ska jag verkligen börja från noll.

Annars har jag spårat ut lite med maten igen. Jag la om min kost under förra hösten och började äta mestadels veganskt vilket fungerade superbra. Jag fick i mig en bra frukost och iallafall havregurt med bär till lunch, men nu de senaste veckorna har det tagit tvärstopp och jag äter ingenting innan middagen för jag har verkligen ingen aptit. Det är väl ingen katastrof, jag ser till att jag äter ikapp det sedan under kvällen så jag får i mig allt jag behöver, men det skulle ju ändå vara bättre att sprida ut det. Jag jobbar vidare!

Vi har fått 10-15 cm snö på två dagar. :p Det var den våren det... Ska ligga i några dagar i alla fall. Önskar nu jag bara kunde spänna för släden lite lätt och ledigt!

Har kaos på jobbet så jag ska nog bara unna mig lite stalltid ikväll. Vet inte vad vi ska göra. Promenad i 15 cm nysnö med djupa drivor och blåst? Vi får se.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar