Beach 2017

Jag tänkte gå på total training-pass (gruppträning som liknar crossfit) ikväll men känner att jag håller på att fega ur. Har varit ett par gånger med en kompis och det var jätteroligt och superbra träning men jag är så jädra feg med att gå själv! Känner mig superobekväm och är inte riktigt nog tränad för passet heller. Många som går på det är super-vältränade och jaaaa jag vet att ingen bryr sig om vad jag pysslar med eller hur jag ser ut men ja, jag känner mig så obekväm.

Jag behöver en spark i ändan och även jag inte hänger i tråden typ alls skulle det vara hemskt hyggligt av er om ni ville leverera en sådan.

Och @zassoo, fan vad grym du är! Bra jobbat :D

Jag tänkte gå på total training-pass (gruppträning som liknar crossfit) ikväll men känner att jag håller på att fega ur. Har varit ett par gånger med en kompis och det var jätteroligt och superbra träning men jag är så jädra feg med att gå själv! Känner mig superobekväm och är inte riktigt nog tränad för passet heller. Många som går på det är super-vältränade och jaaaa jag vet att ingen bryr sig om vad jag pysslar med eller hur jag ser ut men ja, jag känner mig så obekväm.

Jag behöver en spark i ändan och även jag inte hänger i tråden typ alls skulle det vara hemskt hyggligt av er om ni ville leverera en sådan.

Även om du känner dig fett obekväm och sämst av alla så kom ihåg att du, till skillnad från de allra flesta i detta land, faktiskt är där och tränar! Det gör dig coolare än de flesta. (Det är lite av mitt mantra när jag känner mig helt malplacerad och obekväm och sämst.)

Heja, hoppas du kommer iväg på passet! Håller med det du skriver att ingen egentligen har tid att kolla på hur det går för nån annan. Och du kommer varva alla som inte är där!

Ska läsa igenom tråden strax men först måste jag bara få kräkas lite på all sjukdomstid här hemma. :yuck::yuck:

I december hade vi sjukstuga i en hel månad, i februari på sportlovet kom magsjukan för 4 utav 5 familjemedlemmar. Förra veckan stupade den 5.e familjemedlemmen i magsjuka och lagom till att han blev friskförklarad så fick mellanpojken dunderförkylning i tisdags. I tisdags kväll var det feberkramper och hallucinationer, mycket orolig son på natten så jag fick avboka alla pass igår kväll eftersom kroppen inte fick vila på dagen heller med två livliga barn. Laddade för nya tag idag men nähä då vaknade minstingen upp dunderförkyld imorse. Så nu har jag två febriga barn att ta hand om på dagarna varav 3 åringen tar ut sin frustration på lillebror och även hittar på bus´a´la Emil i Lönneberga så fort jag inte ser honom. Så nej, jag avbokade min power ikväll. Tog mig dock ut på en löpning/pw på 4 km. 42 minuter hemifrån var väldigt skönt men jag vill till gymmet :mad: Men framför allt vill jag ha friska barn här :arghh:

*spark i ändan* ;) :D

Jag kände mig väldigt obekväm den allra första tiden som jag tränade på gymmet, alla rörde sig som balettdansöser på yogan och som bodybuilders på styrketräningen. Men sen intalade jag mig själv att alla är vi nybörjare i början, och man måste komma ur sin bekvämlighetszon. Så jag gör så att jag stoppar i mina hörlurar, lyssnar på min musik och bara försvinner in i min värld när jag kör inne på själva gymmet. Blundar t om emellanåt då det ger mig bättre fokus och koncentration på det jag gör :o

Tack :D

Här kommer en lyckospark! Det är bara en känsla som sitter i huvudet, tänk vad kul du kommer ha när du väl är där och det är klart du kan gå ändå fast du inte är mest vältränad av alla - man måste börja någonstans och alla har varit nya någon gång, även de som är bäst i världen :) Heja på! :banana:

Wow! Grymt jobbat @zassoo!! :banana:

Tack! :D

Ugh, jag har suttit och småladdat lite hela dagen för en löptur efter jobbet då det har varit så soligt och fint på senaste. Tror ni inte att det börjar spöregna nu, en kvart innan jag ska gå från kontoret?! Motivationen bara rann ur mig, och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra... Känner att det kommer att bli väääldigt svårt att piska ut mig i det här vädret igen när jag väl kommit hem - oavsett om det är för löpning eller gymmet. Det finns ett kettlebell-pass imorgon 06.45 och ett spinningpass 07.30, så det kanske slutar med att jag går imorgon bitti istället. Får försöka att inte se det som ett nederlag. Hmmm...

Äh det är inte hela världen med ett missat träningspass, du tränar ju på bra i vanliga fall. På't igen bara! :)

Läst ikapp några sidor nu efter lite frånvaro och det som stod ut mest: grymt jobbat @zassoo med ICA-klassikern!!
+ kul som vanligt att läsa vad alla har för sig :D

Jag har på några dagar haft lite "kris" och gjort en helomvändning i mitt eget träningsprogram... Har ju kört Stronglifts 5x5 må-ons-fre i någon dryg månad eller så, men fick tyvärr inse att tunga knäböj tre gånger/vecka inte funkade helt för mitt vänsterknä av någon anledning. Tyckte detta var jättetråkigt och kände mig väldigt oinspirerad till gymet i någon dag. Satte mig sedan och sökte lite på vad som fanns att göra i staden där jag jobbar och hittar ett Crossfit-ställe med jättebra betyg och omdömen. Skrev till dem direkt och gick sedan på ett prova-på-pass igår: Cardioblast 60 min. Suuuperjobbigt men också riktigt riktigt kul och jättesnälla människor. Jag var ju såklart jättesämst men det var väldigt kul ändå :bump:
Så.. idag sa jag upp mitt Friskis-abonnemang och imorgon köper jag 3 månaders kort på Crossfit-stället istället tänkte jag :D :D Så spännande!!

Passet igår:
Minut 1, 5 pull-ups + 10 smala armhävningar + 15 air squat (ingen vikt, below parallel)
Minut 2, 15 wall ball
Minut 3, 8 burpee + boxjump
Minut 4, vila
x 10 :eek: :eek:

Jag kan ju inte göra en enda pull-up typ så jag fick en låda att stå på så jag kunde hoppa upp. Var den enda som behövde det haha :p

Gud vad spännande @Trollunge! Jag har lovat en kompis att testa Crossfit nästa gång jag är i Sverige, hon är helt biten sedan ett par år tillbaka och jag är jättesugen på att testa!

Gud vad spännande @Trollunge! Jag har lovat en kompis att testa Crossfit nästa gång jag är i Sverige, hon är helt biten sedan ett par år tillbaka och jag är jättesugen på att testa!

Det känns som att typ alla som testar Crossfit älskar det :D Hade en kollega för att par-tre år sedan som bearbetade mig för att få mig att prova men jag ville inte av någon anledning (typ tyckte det verkade dyrt och jobbigt :p)
Du som gillar kräksjobbiga pass och burpees o sånt, känns som gjort för dig ;)

Det känns som att typ alla som testar Crossfit älskar det :D Hade en kollega för att par-tre år sedan som bearbetade mig för att få mig att prova men jag ville inte av någon anledning (typ tyckte det verkade dyrt och jobbigt :p)
Du som gillar kräksjobbiga pass och burpees o sånt, känns som gjort för dig ;)

Jag är ett av undantagen. :D Jag har provat några pass men jag diggar det inte riktigt, vilket är synd för i de boxar jag besökt (okej, det är bara två, men ändå) har det varit så förbannat go stämning!

Jag är ett av undantagen. :D Jag har provat några pass men jag diggar det inte riktigt, vilket är synd för i de boxar jag besökt (okej, det är bara två, men ändå) har det varit så förbannat go stämning!

Haha ok! Nåväl varje regel har väl ett undantag eller hur det nu är :p Ja men det med stämningen håller jag med om. Ingen som tar i hand o presenterar sig på grupp-passen på Friskis men här gjorde typ alla det och var väldigt trevliga :) Kändes som alla kände varann men också tyckte det var jättekul med nya (vi var två nya på det passet) :up:

Haha ok! Nåväl varje regel har väl ett undantag eller hur det nu är :p Ja men det med stämningen håller jag med om. Ingen som tar i hand o presenterar sig på grupp-passen på Friskis men här gjorde typ alla det och var väldigt trevliga :) Kändes som alla kände varann men också tyckte det var jättekul med nya (vi var två nya på det passet) :up:

Det är ju lite styrketräning i lagsportform över det hela. :)

@Tassetass @imrahil @Bexzor @zassoo

Tack för pepp! :D Det är ju bäst att tänka som ni säger, att alla är nybörjare i början och man i alla fall är bättre än majoriteten hemma i sofforna. Men jag har lite svårt för det där, vill kunna allt på en gång, helst utan övning. :p

Jag kom i alla fall iväg på passet! Dels tack vare er (:love:) men sen också för att jag trodde passet var senare än det var så jag kunde inte avboka. :angel: Detta ledde också till att jag åt middag lite för nära inpå..

Det var SÅ jobbigt, hade ordentlig puls redan efter uppvärmningen. Körde 4 stationer med helkroppsövningar och pulshöjare. Första varvet 3 minuter, andra varvet 2 minuter. Körde på utav tusan sista varvet trots att jag kände illamåendet men tänkte att "nu är det sista". Nä. Efter sista varvet så skulle det tydligen vara tabata. Icket det, sprang till omklädningsrummet och spydde istället.

Men nu är jag riktigt stolt över att jag vågade gå själv, kändes toppenbra! Ska fortsätta gå på de passen. :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar