Beach 2017

Gymmade efter jobb imorse sen raka vägen ut till stallet.. fodrade, släppte ut och mockade.. kraschade i säng halv 10 efter alldeles för många timmar vaken.. :p Sov sen ca 4,5h och sen till stallet för att rida, pålle pigg och glad! :D

Gymmade efter jobb imorse sen raka vägen ut till stallet.. fodrade, släppte ut och mockade.. kraschade i säng halv 10 efter alldeles för många timmar vaken.. :p Sov sen ca 4,5h och sen till stallet för att rida, pålle pigg och glad! :D

Jag inser hur gnällig jag är när jag klagar på att jag får sova för lite, och så håller du humöret uppe så bra som du gör på nästan inga sovtimmar alls. :o

Jag inser hur gnällig jag är när jag klagar på att jag får sova för lite, och så håller du humöret uppe så bra som du gör på nästan inga sovtimmar alls. :o

Haha, äh, alla är vi olika! :) Jag fixar ganska lätt att bara sova 5h, och det blir sällan mer än 6h.. sen var det absolut inte optimalt idag, men det fanns ingen annan lösning och jag jobbar inte i natt så det funkade.. :p

Hemma från stallet nu, tog tag i och verkade bakhovarna (välbehövligt för pålle och ett träningspass för mig). Tänk vad mycket lättare det går när pålle samarbetar och står stilla (det gjorde han minsann inte sist).

Orkar inte laga någon mat så tror det får bli en stor mugg fullkornsvälling och soffläge ett tag, har lite inspelade program att se så vi kan radera dem.

Maten idag blev verkligen inte som jag tänkt. Med undantag för lite ost och dressing (som säkert innehöll mjölkprodukter) i salladen, mackorna på mötet och vällingen nu så tycker jag ändå det blev rätt ok :)

Körde ett lätt pass med axelpress, rodd, höftlyft med vikt, en rumpövning till och två magövningar. Det var rätt jobbigt men gött. Men bra att ta det lugnt så får vi se om det bli mer träning denna veckan eller om det får räcka med ridning och promenader :)

Äldsta dottern sov hos farmor och farfar i natt och i morse gick jag dit med yngsta dottern så hon också får vara ledig från dagis :) Det är en promenad på 3 km fram och tillbaka så det blev min och vovvens morgonpromenad idag.

Idag måste jag sluta jobba lite tidigare så jag tar ingen lunchrast. Får se om det blir promenad ikväll eller inte. Annars lugn dag träningsmässigt :)

Så är det! Just nu är det ju fullt ös på jobbet, renovering i slutskede med mycket detaljer och beslut, bröllop som ska planeras och så allt annat, t.ex. hästträning, och så tar det mycket energi att vi bor hos mina föräldrar. Jag får inte tillräcklig tid ifred, det är alltid frågor och diskussioner om något. Så totalt sett blir jag väl ganska dränerad av hela situationen. Att man inte orkar laga bra mat eller motionera bidrar ju till måendet. Och viktuppgången.

Men nu har situationen varit såhär så länge att jag liksom inte kan sitta på hold längre.

Alltså jag förstår verkligen att det blir mycket för dig, det låter som att du har många stressande faktorer i livet just nu. Även om det är kul med hästträning, bröllop och annat så tar det energi! Och det ovanpå att ni inte har ert eget boende, det är mycket på jobbet och dessutom renovering - tro fasen att du inte orkar laga bra mat! Men du sover ordentligt i alla fall? Ta hand om dig :heart

Körde överkroppspass idag med en kompis. Bänkpress (jobbade mig upp till 3 x 3 på 40 kg), lite skivstångsrodd, militärpress, latsdrag och tricepsdips bestod dagens pass av.

Imorgon blir det ben. Till helgen var det ju tänkt att jag skulle köra Vasalopsspinning, men när jag skulle boka (hängde på låset) så var väl belastningen på bokningen rätt hög så det bara kraschade och härjade. Fick till slut en köplats, men jag tror det är rätt kört. :( Ska ändå ta det lugnt på lördag utifall att jag skulle ha tur och få en plats.

Igår föll det massor med tung snö så jag gick kanske 1/8 av min vanliga promenad och det tog ändå 40 min. Var faktiskt första gången jag fick ge upp och vända hemåt. :down: Fick kämpa som en dåre för att uppnå snigelfart, så träningsmässigt var det inget fel på rundan. :laugh:
Kändes som att jag knuffade min egen vikt framför mig i djup sand.

Träningsvärk i rumpa och lår idag :D Trots att pålle samarbetade igår så är han fortfarande stor och tung så gårdagens träning blev i stort sett squats med extra vikt ;)

Idag blir det tömkörning/longering av pålle när jag lyckats gräva loss honom från leran. Hade hellre haft snö och minusgrader än regn och lera :mad: Lång lockig päls + lera är inte en rolig kombination…

Ska snart fixa lunch :banana:-smoothie ;)

Jag och ponny har promenerat 55 minuter tillsammans idag på morgonen. Var i valet och kvalet om jag skulle testa och rida idag, men jag stannade på marken av två skäl. Det första att jag kommer jobba både fredag och lördag så att jag omöjligt hinner någonting annat de dagarna (jobbar 8-18.15 imorgon, slutar visserligen vid kvart i två på lördag men då är det hockey vid 16) och vill gärna att hon får två pass på raken uppsuttet och inte vilar två dagar istället. Störde mig rätt rejält på den här veckan, som fullständigt hackar sönder min möjlighet att rida (eftersom jag dessutom jobbade heldag i tisdags), men insåg att det faktiskt är sista veckan innan vi ställer om till sommartid som det kommer se ut så. Har inte fått schemat än för april, men då har vi en helt annan möjlighet att rida även om kvällarna, och de veckor som är kvar fram tills dess jobbar jag antingen heldag på tisdagen men är ledig fredag, eller så jobbar jag fredag men har kort dag på tisdag (de andra dagarna jobbar jag visserligen längre, men då börjar jag senare). Och lördag är det ju egentligen mest hockeyn som sätter käppar i hjulet.

Andra skälet var att foten mår fruktansvärt dåligt av mina ridstövlar, så gympaskor var nog ett bättre alternativ för den idag. Och hästen har ju trots allt fått röra på sig, så henne har det väl inte gått någon större nöd på. Mest jag som börjar bli riktigt ridsugen.

Idag har det inte blivit så mycket beach, men en himla bra dag har det varit än så länge. Jag hade förberett en svensk måltid för kollegorna på jobbet, med sill och snaps,vegetariska kroppkakor och lingonsylt, pepparkakor och havreflarn och annat gott. Jag har typ stått i köket varje kväll hela veckan, igår blev jag klar vid midnatt... Men det var väldigt uppskattat, alla var nöjda och nu är jag tröööööött. Så skönt att elen la av en halvtimme efter lunch, så vi tog teknisk paus och gick hem. Nu blire helg!

Helgen inleds med en stund på soffan, kanske en liten nap och sedan blir det nog lite yoga till kvällen. Imorgon ska jag tillbaka till gymmet, antingen innan eller efter stranden.

Det blev en aktiv dag ändå idag. Körde igenom corepasset hemma efter lunch, och även om jag slarvat och inte gjort det så ofta som jag egentligen hade tänkt, så nog fasen har det blivit bättre. Ni som själva kört det vet vilken övning jag menar, övning tre (situps där man ska röra benen samtidigt?) kunde jag inte göra en enda första gången, jag fick helt enkelt hoppa över den övningen. Jag kan fortfarande inte hålla på i 45 sekunder på den, men femton lyckades jag göra idag. :banana:

Sen gick jag fram och tillbaka till stallet och lunchfodrade. Det regnade hela tiden, så jag ångrade mig lite, men ändå himla skönt att komma ut och inte dra ut bilen en gång till bara för det.

Alltså herregud. Tränade i 2,5 timmar idag O_o Låter ju helt galet men såhär var det: Hade bestämt träff med syrran på gymmet ca 14:30-15. Men jag satt där på kontoret och fick liksom ingenting gjort så jag gick till gymmet redan vid 14, tänkte att jag har ju ändå 13 km kvar på Icaklassikern. Så jag stod där och trampade i nästan 45 minuter innan syrran kom. Sen körde vi igenom passet - chins, hantelrodd, sittande kabelrodd, hantellyft åt sidan och farmer's walk. Syrran gjorde lite pulshöjande övningar sen medan jag gjorde några set bicepscurls. Sen gick hon hem medan jag ställde mig på crosstrainern igen... Tänkte att det är lika bra att bränna av det sista på Icaklassikern, en halvtimme till så var det klart! :D

Så: Tadaaa, jag har gjort en hel Icaklassiker! :banana: 300 km cykling, 3 km simning, 30 km löpning/gång och 90 km längdskidor/crosstrainer. Jag är jättenöjd att jag fixade det, men som sagt: tips från coachen är att inte försöka lägga det ovanpå den andra träningen utan fokusera på varje moment de få veckor det handlar om.

Ugh, jag har suttit och småladdat lite hela dagen för en löptur efter jobbet då det har varit så soligt och fint på senaste. Tror ni inte att det börjar spöregna nu, en kvart innan jag ska gå från kontoret?! Motivationen bara rann ur mig, och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra... Känner att det kommer att bli väääldigt svårt att piska ut mig i det här vädret igen när jag väl kommit hem - oavsett om det är för löpning eller gymmet. Det finns ett kettlebell-pass imorgon 06.45 och ett spinningpass 07.30, så det kanske slutar med att jag går imorgon bitti istället. Får försöka att inte se det som ett nederlag. Hmmm...

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar