Beach 2017

Bussen var inställd idag så jag fick stå i 30 minuter och vänta på nästa :meh: Kul. Åkte i alla fall och tränade, ville göra mina marklyft. Arbetsseten på 60 kg, oklart om jag gjorde tre eller fyra set :p Kändes rätt jobbigt men det var ju två veckor sen jag tränade tungt sist. Fick ändå till tekniken hyfsat med bra driv från fötter och ben. Innan dess gjorde jag några goblet squats och några "typ chins" :D Efter marklyften 42 minuter på crosstrainern - snark... 23 km kvar på icaklassikern.

Hela dagen igår innan jag kom iväg till gymmet så kände jag verkligen nej, sova i 100 år istället. Sambon kom hem vid 16.15 så en kvart senare åkte jag till gymmet. Tänkte att det var lika bra annars kommer jag aldrig iväg. Segt att köra bilen, segt att dra kortet i terminalen och kände bara allmänt att jag skulle stannat hemma.

Men efter uppvärmningen så kom kroppen igång, och jag höjde vikter på nästan alla av mina stationer. Axlarna var inte riktigt med så chin up var 120 pound i 8 + 2 rep. Så lite som två har det aldrig varit men axlarna gav verkligen upp och jag höll på att ramla av. Så jag bröt där, inte värt att slå sig. Men annars låg jag på mellan 8 - 12 rep gånger 2. Så jäkla nöjd att kroppen kom igång och sa "JA nu kör vi"- Den känslan har jag längtat efter :love: Hemligheten är tydligen max 1 pass styrketräning i veckan, sen kör jag visserligen power oxå som nästan är som styrketräning men det har tydligen inte kroppen fattat för den ger järnet när jag kör rena styrketräningspass på gymmet :rofl: , sen är veckan mixad mellan längre vila, core, löpning, spinning, vanlig cykel osv. Allt beroende på vad jag hinner och orkar :p

Glad att förkylningen inte verkar bli något större. Är lite snuvig bara men känner inget annat :) Får nog bli lite styrketräning i morgon kväll när maken ändå är borta. Ungarna tycker det är roligt att vara med och träna så vi kan ha det som aktivitet innan läggdags :D

Ingen lunchpromenad idag då jag har en larminstallatör här i några timmar. Men det är bättre väder nu så det blir promenad med dottern, hästen och hunden sen efter middagen :)

Blåst, regn och huvudvärk = Blir ingen tomkörning eller verkning idag. Ska byta om och ta en snabb tur med vatten och mockning, eventuellt en kortare promenad.

Axlar och biceps som sagt idag. Sprang 10min på löpbandet före. Är överlycklig att kunna springa utan att det tar ont i knän eller skenben. Har i perioder provat springa men alltid fått sluta då det gjort för ont. Nu efter graviditeten har tydligen både knän och min plattfothet förbättrats:) hoppas jag kan börja springa hela pass sen,men skyndar lugnt!

När jag slutade vid halv fem idag var det fortfarande sol, och det var fortfarande riktigt ljust vid kvart i sex när jag körde från stallet. :love: Kan man annat än älska att det börjar bli vår? Första mars imorgon, och bara en månad kvar till sommartid.

När jag slutade vid halv fem idag var det fortfarande sol, och det var fortfarande riktigt ljust vid kvart i sex när jag körde från stallet. :love: Kan man annat än älska att det börjar bli vår? Första mars imorgon, och bara en månad kvar till sommartid.
Och jag har hört koltrast och sett krokusar, påskliljor och snödroppar. Guuud vad det gör mig lycklig, våren is da shit! :D

Gymmet blir bara mer och mer fullsmockat känns det som, mina förhoppningar att det skulle dö ut lite efter januari/februari känner sig lite överkörda... Av denna anledning blev det ett smått frustrerat men ändå helt okej pass i eftermiddags. Jag körde fokus rygg + triceps men klämde även in en omgång militärpress mest för att ha något att göra när jag väntade på kabelmaskinen. 25 kg militärpress, det har jag inte varit stark (eller modig?) nog för att klara sedan i höstas! :)

Idag har jag även skrivit upp mig på en ny omgång grupp-PT-pass, Ladies Lifting-programmet börjar igen nästa vecka. I åtta onsdagar framöver ska jag alltså få lite extra hjälp i styrkan, och även om det sved lite i plåboken vet jag att det kommer att vara värt det!

Då var det ny månad igen! I februari fick jag ihop 17 träningspass (löpning, intervaller och styrka) :) Plus en hög med ridpass och promenader. Bra månad och det märks som sagt på kroppen också.

Igår ösregnade det hela dagen mer eller mindre och i morse när jag vakna så snöar det....det snöar fortfarande och det rätt rejält. Vädret har verkligen beslutsångest.

Tänkte ta en skrittur på hästen på lunchen med hunden som sällskap. Ikväll blir det lite lätt styrketräning. Lite axlar, mage och rumpa bara :)

Då var det ny månad igen! I februari fick jag ihop 17 träningspass (löpning, intervaller och styrka) :) Plus en hög med ridpass och promenader. Bra månad och det märks som sagt på kroppen också.

Igår ösregnade det hela dagen mer eller mindre och i morse när jag vakna så snöar det....det snöar fortfarande och det rätt rejält. Vädret har verkligen beslutsångest.

Tänkte ta en skrittur på hästen på lunchen med hunden som sällskap. Ikväll blir det lite lätt styrketräning. Lite axlar, mage och rumpa bara :)

Grymt jobbat!

Jag hakar på månadssammanfattningen och får mitt till 14 träningsdagar (några dagar med flera pass). Är imponerad själv då vi är på 3.e sjukveckan här hemma.

För två veckors sen låg vi i magsjuka, förra veckan fick äldsta sonen magsjuka och igår slog förkylningen hårt på mellanbarnet. 39,5 i temp trots 2 omgångar alvedon ledde till både feberkramper och feberhallucinationer. Rådet vi fick av 1177 var att höja alvedonen då han är stor för åldern*, ge var 4 timme och tempa varje tillfälle. Vid temp över 41 skulle vi åka in akut. Nu är han piggare, men det ser ut som om jag får strunta i gymmet ikväll. Man är inte riktigt på topp när man har två förkylda barn hemma :meh:

*Vi har alltid fått rådet att gå efter ålder, och inte vikt just för levern och kroppens skull. Han väger 19-20 kg, och enligt Alvedonens dosering är det 5-7 år. Sonen är 3 år. Som undersköterska så är jag väldigt rädd för att överdosera då det kan ge allvarliga konsekvenser.

Grymt jobbat!

Jag hakar på månadssammanfattningen och får mitt till 14 träningsdagar (några dagar med flera pass). Är imponerad själv då vi är på 3.e sjukveckan här hemma.

För två veckors sen låg vi i magsjuka, förra veckan fick äldsta sonen magsjuka och igår slog förkylningen hårt på mellanbarnet. 39,5 i temp trots 2 omgångar alvedon ledde till både feberkramper och feberhallucinationer. Rådet vi fick av 1177 var att höja alvedonen då han är stor för åldern*, ge var 4 timme och tempa varje tillfälle. Vid temp över 41 skulle vi åka in akut. Nu är han piggare, men det ser ut som om jag får strunta i gymmet ikväll. Man är inte riktigt på topp när man har två förkylda barn hemma :meh:

*Vi har alltid fått rådet att gå efter ålder, och inte vikt just för levern och kroppens skull. Han väger 19-20 kg, och enligt Alvedonens dosering är det 5-7 år. Sonen är 3 år. Som undersköterska så är jag väldigt rädd för att överdosera då det kan ge allvarliga konsekvenser.

Bra jobbat själv!

Vi har haft en del sjukdom vi också då båda barnen åkte på magsjukan, men som tur var den lindriga varianten och den lilla åker på feber stup i kvarten. Jag har hemmakontor och styr mitt jobb mycket själv men vill helst inte behöva jobba kvällar och helger så jag kör ju dagtid ändå. Jag försöker ta mesta av "vabben" så kan jag jobba lite och ha ungarna hemma samtidigt utan att förlora inkomst. Men är dom hemma kan jag inte utnyttja lunchen till ridning, promenad eller träning som jag gör vissa dagar utan det får bli kvällstid och allt hinns ju inte samma kväll så det blir lite planering sådana perioder :)

Min februari var lite sisådär träningsmässigt, första halvan superbra och andra halvan knappt någonting :p 11 träningspass totalt vilket iofs inte är fy skam. Men har haft både mycket resor och sjukdom så jag får ändå vara nöjd :)

I morse var jag på gymmet igen och stod på den där jäkla crosstrainern i en timme... Snark! Med podd i öronen går det hyfsat men jag kommer vara så glad när jag slipper den och kan träna sånt jag egentligen vill. 13 km kvar på Icaklassikern.

Bra jobbat själv!

Vi har haft en del sjukdom vi också då båda barnen åkte på magsjukan, men som tur var den lindriga varianten och den lilla åker på feber stup i kvarten. Jag har hemmakontor och styr mitt jobb mycket själv men vill helst inte behöva jobba kvällar och helger så jag kör ju dagtid ändå. Jag försöker ta mesta av "vabben" så kan jag jobba lite och ha ungarna hemma samtidigt utan att förlora inkomst. Men är dom hemma kan jag inte utnyttja lunchen till ridning, promenad eller träning som jag gör vissa dagar utan det får bli kvällstid och allt hinns ju inte samma kväll så det blir lite planering sådana perioder :)

Jag är imponerad att du kan arbeta hemifrån med sjuka barn. Inga telefonsamtal då antar jag eller lugna barn? ;) Det är fördelen med ditt jobb att man kan ta en paus och träna. Verkligen få förunnat :p Själv tänkte jag göra så när jag börjar plugga i höst, förskolan kan knappast ha åsikt känner jag om jag offrar min lunchtid till att träna.

Jag är imponerad att du kan arbeta hemifrån med sjuka barn. Inga telefonsamtal då antar jag eller lugna barn? ;) Det är fördelen med ditt jobb att man kan ta en paus och träna. Verkligen få förunnat :p Själv tänkte jag göra så när jag börjar plugga i höst, förskolan kan knappast ha åsikt känner jag om jag offrar min lunchtid till att träna.

Det går inte att ha telefonmöte men vanliga korta samtal funkar :) Det är faktiskt enklast när båda är hemma för då leker dom ihop. Är bara den lilla hemma så blir hon lätt som ett klägg (värmländska?) så det blir jobbigare :p

Jag tänker som så att även fast jag inte tränade eller red på min lunchrast så skulle jag inte hämta hem barnen den timmen utan antingen jobba eller sitta och rulla tummarna så förskolan får säga vad dom vill :p

Jag behöver hitta inspiration!

Renoveringen fortlöper men jag gör ju inte överdrivet mycket där, gör punktinsatser som igår när vi fogade på kvällen. Jag behöver komma till rätta med hästen framförallt, och verkligen komma igång där. Inser nu att jag tappat massor med muskler och bara går upp i vikt. :( Kan inte fortsätta maska! Jag har också mer balans på jobbet när jag tränar. För att inte nämna mycket mer ork i allmänhet, nu blir jag så trött så även om det bara tar några timmar är det liksom antingen städ, renovering eller häst på en ledig dag. Just nu är jag bara stressad igen men samtidigt med en väldigt varierad arbetssituation. Nästa vecka kan det vara hur lugnt som helst, vem vet.

I två dagar nu ska vi på spa med jobbet och jobba med grupputveckling. Tänkte nyttja deras gym till en kickstart och få lite träningsvärk. Det brukar vara hyfsat sporrande. :) Bubbla bubbelpool och visa sig i bikini är väl också en sporre. Hästen måste jag skärpa mig med och försöka ha en daglig rutin på arbete utom de vardagar vi renoverar. För mig innebär det promenader. Vädret och mörkret harj ag låtit ha ett allt för stort grepp om mig! Helgdagar borde jag hinna både häst och renovering om inget av det är ovanligt betungande. Steg två är träning utöver hästen. Nu är det så illa att det känns som om jag glömt hur det är att träna. Det känns som om jag kommer orka 10 % av det jag brukar, vilket antagligen inte är sant men samtidigt nedslående.

Om man skriver det här så måste det ske, eller hur?

Ja :D:D

Jag skulle nog sagt "som ett plåster" eller "klängig", antar att det är typ så ordet används?

Ja det är den betydelsen ordet har i det här sammanhanget i alla fall :D

Ett klägg är även en sån där grå avlång äcklig insekt som biter stenhårt på sommaren. Dom är hemska på hästarna. Tror man brukar säga typ blinning eller något sånt konstigt på svenska :p

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar