Beach 2017

Jag behöver hitta inspiration!

Renoveringen fortlöper men jag gör ju inte överdrivet mycket där, gör punktinsatser som igår när vi fogade på kvällen. Jag behöver komma till rätta med hästen framförallt, och verkligen komma igång där. Inser nu att jag tappat massor med muskler och bara går upp i vikt. :( Kan inte fortsätta maska! Jag har också mer balans på jobbet när jag tränar. För att inte nämna mycket mer ork i allmänhet, nu blir jag så trött så även om det bara tar några timmar är det liksom antingen städ, renovering eller häst på en ledig dag. Just nu är jag bara stressad igen men samtidigt med en väldigt varierad arbetssituation. Nästa vecka kan det vara hur lugnt som helst, vem vet.

I två dagar nu ska vi på spa med jobbet och jobba med grupputveckling. Tänkte nyttja deras gym till en kickstart och få lite träningsvärk. Det brukar vara hyfsat sporrande. :) Bubbla bubbelpool och visa sig i bikini är väl också en sporre. Hästen måste jag skärpa mig med och försöka ha en daglig rutin på arbete utom de vardagar vi renoverar. För mig innebär det promenader. Vädret och mörkret harj ag låtit ha ett allt för stort grepp om mig! Helgdagar borde jag hinna både häst och renovering om inget av det är ovanligt betungande. Steg två är träning utöver hästen. Nu är det så illa att det känns som om jag glömt hur det är att träna. Det känns som om jag kommer orka 10 % av det jag brukar, vilket antagligen inte är sant men samtidigt nedslående.

Om man skriver det här så måste det ske, eller hur?

Det är det den här tråden är bra till! Skriver man sina planer mm så blir man mer sporrad att faktiskt genomföra det så man kan skryta om det i tråden sen :D

Ja det är den betydelsen ordet har i det här sammanhanget i alla fall :D

Ett klägg är även en sån där grå avlång äcklig insekt som biter stenhårt på sommaren. Dom är hemska på hästarna. Tror man brukar säga typ blinning eller något sånt konstigt på svenska :p

Blinning tror jag man säger i södra Sverige? Här i Uppland säger vi broms :D

@Chili Att skriva här är en bra start! :bump: Börja smyga in mer rörelse och träning, själv prioriterar jag bort städning till förmån för träning :angel: Förstår att renoveringen tar mycket ork och tid så ställ inte för stora krav på dig själv. Lite träning är bättre än ingen :)

Det korrekta är regnbroms om den gråa, avlånga som oftast dyker upp efter regn och bits. :idea: Blinning är ett annat ord på blindbroms som är den enorma, hårt bitande och fläckiga flugan som låter som en liten helikopter (lite lik hästbroms).

/Hej från nörden

Haha tack för klargörandet! :D Då känner jag mig nöjd med att säga broms om båda :angel:

@Chili Att skriva här är en bra start! :bump: Börja smyga in mer rörelse och träning, själv prioriterar jag bort städning till förmån för träning :angel: Förstår att renoveringen tar mycket ork och tid så ställ inte för stora krav på dig själv. Lite träning är bättre än ingen :)
Så är det! Just nu är det ju fullt ös på jobbet, renovering i slutskede med mycket detaljer och beslut, bröllop som ska planeras och så allt annat, t.ex. hästträning, och så tar det mycket energi att vi bor hos mina föräldrar. Jag får inte tillräcklig tid ifred, det är alltid frågor och diskussioner om något. Så totalt sett blir jag väl ganska dränerad av hela situationen. Att man inte orkar laga bra mat eller motionera bidrar ju till måendet. Och viktuppgången.

Men nu har situationen varit såhär så länge att jag liksom inte kan sitta på hold längre.

Mysig skrittur i skogen på hästen på lunchrasten :) Inte ofta vi bara är ute och skrittar så det var skönt. Det blir hårdträning till helgen så vi tar det lugnt under veckan för jag vill inte riskera träningsvärk på honom inför helgen :D

Hade tänkt marklyfta idag. Det kommer inte att hända pga mensvärk (känslan är att om jag belastar ryggen kommer den att gå av, det finns liksom inget stöd där). Ska hitta på något annat att träna framför hockeyn ikväll, kanske något snällare yogapass skulle vara något.

Imorgon räknar jag kallt med att mensvärken är död och begraven. Då ska jag träna med en kompis, jag ska planera ett överkroppspass är det tänkt. :)

Jag vet inte om ni, likt mig, ibland har dagar då ni inte vill kräla på golvet för att träna magen, eller som ibland har händer/handleder som inte vill ställa upp på alltför många plankor eller mountain climbers? Det här passet är kanske inte det tyngsta i världshistorien, men med lite hantlar/bollar tar det ändå rätt bra.

http://greatist.com/move/abs-workout-best-abs-exercises-you-can-do-standing-up

Ja det är den betydelsen ordet har i det här sammanhanget i alla fall :D

Ett klägg är även en sån där grå avlång äcklig insekt som biter stenhårt på sommaren. Dom är hemska på hästarna. Tror man brukar säga typ blinning eller något sånt konstigt på svenska :p

Blinning tror jag man säger i södra Sverige? Här i Uppland säger vi broms :D

Gråpåg kallar vi dem här i nv Skåne :p

Jag börjar väl med att även jag sammanfatta februari. I jämförelse med er andra är jag pinsamt lat, men februari har dels varit en provmånad där de nya rutinerna skulle sätta sig med nytt stall, ny omgivning och ny hästkompis, dels försöka samköra mitt nya hästliv med jobbet som fortfarande inte riktigt satt sig eftersom ingen månad riktigt varit den andra lik hittills, och så kastades det in lite tråkigt vinterväglag på det. Men ja, here we go.

Core lyckades jag träna två gånger. Planen är en gång i veckan annars. Ponny och jag har varit ute och promenerat sex gånger, varav de flesta runt en timme. Ridit ut två gånger och ridit mer dressyrinspirerat i hagen tre gånger. Jag har rört mig utanför stallet/promenerat till och från stallet sju gånger, och det är definitivt mer på alla plan än vad januari (och alla andra månader innan dess sen typ förra året) har erbjudit.

Mars kickade vi igång med en ledig dag. Ponny och jag fortsätter att utforska vägar och se hur lång tid det tar att gå/rida dem. Jag har inte ridit här ute "på riktigt" eller vintertid sen nian, och då slutade jag skolan vid två varje dag, så jag har aldrig riktigt haft tidspressen när jag haft hästarna här. De var kvar här om somrarna ett par år till, men då var det ju just sommar och långa, ljusa kvällar. Dessutom ligger stallet en bit bort från hemma-hemma där jag utgick från sist, så det som förut var "snabbrundor" är kanske nu en extra lång runda istället.

Idag provade vi i alla fall en runda som i mitt huvud skulle vara ett alternativ under dagar med lite mer tidspress. Vet i tusan om det var det, för vi var ute 50 minuter ändå. Visst, om jag red istället för att gå skulle det gå att trava och galoppera vissa delar av vägen, men då ska jag sadla på och av och klä på mig väst och grejer också, så det är nog hugget som stucket vilket som tar längst tid. Var hos mormor på fika sen, så blev lite för lat och tog bilen till lunchfodringen när jag ändå redan satt i den, men foten som har den inåtväxande tånageln började krångla under morgonens promenad igen, så det kanske var lika bra. Jag ska jobba (och därmed stå/gå) tio timmar på fredag, så det är inte läge att halta runt då.

Heja @Chili! Vi är ju hur många som helst som har tappat bort oss lite och kommit igen, så självklart kan även du! Ett steg i taget bara :)

Jag önskar för övrigt att mitt jobb också skickade iväg mig på spa... Avis!

Kom upp i 14 gympass i februari. Känns helt ok då 2 av veckorna var lite sämre. Har blivit en rutin att planera veckorna efter träningen. Skönt att jag ska vara föräldraledig ännu 1,5år:) tänkte passa på att träna som jag gör då jag är nöjd och sonen är nöjd med upplägget. Han sover dagvila och jag tränar. Ibland hinner jag inte riktigt färdigt men då kommer han bara in på gymmet och ser på. Eller 'tränar'. Han lyfter en 1kg hantel och stånkar. Blir full i skratt:love: ska börjas i tid:p

Målmässigt för detta år var att få in rutinen och behålla motivationen. Sen vill jag bli stark och få snygga muskler:D

Cykling stod på schemat idag, det lär inte bli av… Fick reda på igår kväll att det blev några timmars jobb under dagen, samt att jag ska på ett möte ikväll. Enda anledningen till att jag fick info om mötet var för att min moster ska dit och hon ringde och frågade om vi skulle samåka. Tydligen hade de skrivit fel adress när de mejlade ut infon om mötet :mad:

Ska iaf ta tag i hästens bakhovar idag, det behövs och med denna leran lär de vara mjuka och fina = mindre slit för mig. Blir mao en sen kväll i stallet ikväll + lite träning :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar