Beach 2017

Morgonpromenad avklarad vid 6 i morse och nu har jag precis ätit upp den himmelskt goda gröten :love: Innan lunch idag kommer hovslagaren så min lunchrast blir att hjälpa honom hålla hästar. Ska sluta lite tidigare idag och hämta barnen för att sen möta upp maken på badhuset. Gissa om vi har uppspelta barn :D Det var så himla längesen vi var på badhuset. Ska bli roligt :) Vi packade väskan redan i morse och ungarna har väl inte haft sina badkläder sen i somras. Hoppas de passar :o:rofl:

Har träningsvärk sen träningen igår! Körde rätt hårt så jag får se hur det blir med träning ikväll. Eventuellt att jag kör lite mage och rumpa istället så får armar, bröst och rygg vila lite :p Vi tänkte satsa på en tidig kväll ikväll. Maken är väldigt trött och jag vill läsa lite :) Så träningen blir av om det finns tid, annars får det bli i morgon istället.

Fick kommentar igår att jag måste ha gått ner i vikt. Så kanske kanske! Finns en våg men tänkte att nu ska jag ine väga mig än, ska fortsätta med promenader osv ett tag och se om det verkligen ger utdelning.

Har grejat så mycket med bröllopet sista tiden, samtidigt som man ska jobba, åka på konferenser, planera och delta vid renovering (inkl förväntas ha tusen åsikter om allt), tänka på sin hälsa och hästen som ska ha sitt med omtanke och motion. Hu! Är så himla uppe i varv. Men det kommer liksom stötvis, vissa dagar är det ingenting med bröllop eller renovering och sen är det allt på en gång. Tack och lov har jag en lugn jobbperiod, lugnast sen jag började på detta jobb faktiskt.

Ska bli sååå skönt att beta av saker. Inflytt först och främst. Tänk att bara få sova i SIN EGEN SÄNG. Och ha tid/ork/motivation att träna. Ah!

När har ni beräknat att få flytta in? :) Förstår att ni längtar!

Jag kraschade i säng redan vid 21 igår.. inte sovit tillräckligt i helgen så jag var ganska slut.. vaknat lite under natten men i det stora hela sovit bra! Vaknade utan klocka vid 06 och gick upp då! Springer fortfarande runt i onepiece och ska börja ta tag i dagen nu! :)
Ganska lugn dag idag, ska städa undan lite här hemma nu sen blir det ett besök hos kiropraktorn, pålle ska motioneras och sen är det fotboll ikväll! :D :love:

När har ni beräknat att få flytta in? :) Förstår att ni längtar!
I januari.... :angel: Nä men nu är det kort kvar och mina föräldrar ska resa bort i februari. Så vi hoppas bli klara tills dess. Ska dock ha hand om djuren när de är borta så det är enklare att bo kvar hos dem då ändå, men då kan vi ju ändå börja flytta allting dit och komma i ordning, börja använda vattnet så det blir cirkulation på det, få upp värmen osv. Och städa!! :D Om vi tar med deras hund dit så kan vi bo där när de är borta ockå. :)

I januari.... :angel: Nä men nu är det kort kvar och mina föräldrar ska resa bort i februari. Så vi hoppas bli klara tills dess. Ska dock ha hand om djuren när de är borta så det är enklare att bo kvar hos dem då ändå, men då kan vi ju ändå börja flytta allting dit och komma i ordning, börja använda vattnet så det blir cirkulation på det, få upp värmen osv. Och städa!! :D Om vi tar med deras hund dit så kan vi bo där när de är borta ockå. :)

Roligt att det närmar sig! :)

Vårt hus är egentligen i rätt bra ordning men det är inte gjort något sen det byggdes 1965 så inne är det ytrenovering i form av golv, tapeter och färg. Vi har gjort 5 rum av 8 + hallen nere. Bytt taket, satt in nya fönster på undervåningen och sätt in ny vedpanna med tankar. Plus att vi grejat en hel del ute med att göra om backen så vi fick en gårdsplan, renoverat kostallet så det är ett fungerande stall och byggt lösdrift. Nu har vi snöat in oss på att byta kök :angel: Vi hade egentligen tänkt renovera det och höja bänkarna bara men nu har vi lust att riva ut skiten och sätta in helt nytt :D Eftersom vi kommer byta bank så kommer det nog finnas ekonomiskt utrymme för ett kök faktiskt. Vore en dröm med nytt kök :love:

Roligt att det närmar sig! :)

Vårt hus är egentligen i rätt bra ordning men det är inte gjort något sen det byggdes 1965 så inne är det ytrenovering i form av golv, tapeter och färg. Vi har gjort 5 rum av 8 + hallen nere. Bytt taket, satt in nya fönster på undervåningen och sätt in ny vedpanna med tankar. Plus att vi grejat en hel del ute med att göra om backen så vi fick en gårdsplan, renoverat kostallet så det är ett fungerande stall och byggt lösdrift. Nu har vi snöat in oss på att byta kök :angel: Vi hade egentligen tänkt renovera det och höja bänkarna bara men nu har vi lust att riva ut skiten och sätta in helt nytt :D Eftersom vi kommer byta bank så kommer det nog finnas ekonomiskt utrymme för ett kök faktiskt. Vore en dröm med nytt kök :love:

Ja nytt kök! Vi ska byta kök också, troligtvis under året. Inte mycket som är original i vårt hus utom stommen så att säga, men renoverar i gammal stil så det passar huset. Det var ju väldigt oisolerat, behov av nytt tak, nytt avlopp, ny brunn, fick bygga ut för att få plats med badrum och tvättstuga osv osv. Rätt häftigt att bygga till sig själv såhär, härlig känsla. Men härligare när det är klart. :D

Ja nytt kök! Vi ska byta kök också, troligtvis under året. Inte mycket som är original i vårt hus utom stommen så att säga, men renoverar i gammal stil så det passar huset. Det var ju väldigt oisolerat, behov av nytt tak, nytt avlopp, ny brunn, fick bygga ut för att få plats med badrum och tvättstuga osv osv. Rätt häftigt att bygga till sig själv såhär, härlig känsla. Men härligare när det är klart. :D

Ja det är väldigt roligt att få greja och fixa själv! Vi har som tur är inget behov av att bygga ut :D Men det finns massa annat vi vill göra. En ridbana till exempel :angel:

Ja det är väldigt roligt att få greja och fixa själv! Vi har som tur är inget behov av att bygga ut :D Men det finns massa annat vi vill göra. En ridbana till exempel :angel:
Jag har noll och inget slut på mina idéer och saker jag vill göra. De flesta måsten är ju uppfyllda iom att allt är nytt och fräscht. Fritt fram för personliga önskemål nu. :D Livsfarligt... Men kommer å andra sidan aldrig mer behöva oroa mig för tristess!

Jag har noll och inget slut på mina idéer och saker jag vill göra. De flesta måsten är ju uppfyllda iom att allt är nytt och fräscht. Fritt fram för personliga önskemål nu. :D Livsfarligt... Men kommer å andra sidan aldrig mer behöva oroa mig för tristess!

Exakt! Och vi har en tendens att få idéer om stora och dyra projekt :p Vi vill så mycket!

På temat frukostgröt vill jag tipsa om havregrynsgröt med naturell yoghurt och bär eller en klick sylt. Det låter lite tokigt, men min kroatiska kollega sa att det är så de äter havregrynsgröt i hennes del av världen. Jag provade i morse och kan bekräfta att det var både gott och (föga förvånande) betydligt mer mättande än när jag äter den med äpple, kanel och mjölk som vanligt!

Körde lite halvtunga knäböj idag. Inte kört knäböj med skivstång på den här sidan nyår utan bara fokuserat på goblin squat för att få mer djup i rörelsen. Jag tror att det gett resultat! Jag kom djupare än vad jag brukar och hade 40 kg + 24 kg kedjor på stången i mina arbetsset. Därutöver körde jag lite raka mark, kettlebellswing och militärpress. Kommer vara lagom mör imorgon när det är dags för skidåkning. :D

Jag har verkligen träningsvärk i hela armarna, bröstmusklerna och övre delen va ryggen efter gårdagens pass. Det visste var det tog :p

Jag får se lite hur jag gör ikväll, om jag rider istället för tränar så motionerar jag hunden samtidigt också :)

Idag är min korta dag på jobbet, slutade redan klockan ett. Har redan fixat stallet (ponny fick vila hela januari nu, hon höll igång ordentligt hela hösten så när allting ändå varit tråkigt kan hon vara värd en fri månad) och varit ute på en promenad på fem kilometer. Ändå är det massor av timmar kvar. :eek::D

Körde lite halvtunga knäböj idag. Inte kört knäböj med skivstång på den här sidan nyår utan bara fokuserat på goblin squat för att få mer djup i rörelsen. Jag tror att det gett resultat! Jag kom djupare än vad jag brukar och hade 40 kg + 24 kg kedjor på stången i mina arbetsset. Därutöver körde jag lite raka mark, kettlebellswing och militärpress. Kommer vara lagom mör imorgon när det är dags för skidåkning. :D

Gissar att du menar goblet squat? :D Goblin är typ ett litet troll :laugh:

Jag har börjat köra goblet squats innan vanliga knäböjen för att få känslan för tyngdpunkt och djup, verkar funka riktigt bra.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Tvättstugedrama
  • Valet i USA