Beach 2017

Icaklassikerns skidmoment har ju börjat idag och jag tror att jag måste skarva lite med stakmaskin och/eller crosstrainer för att få ihop 90 km utan att det ska bli ett för stort projekt. Ska försöka åka skidor varje helg i alla fall, tur att konstsnöspåret finns. 6 min i stakmaskinen motsvarar 1 km.

Vad kul att du också kämpar på med Icaklassikern! Min träning har havererat de senaste månaderna men nu jäklar har jag kommit på benen igen. Jag har fasat för Vasaloppsmomentet mest av alla på klassikern, för 90 km är en respektingivande sträcka och chansen att det blir snöspår i nordvästra Skåne är tämligen liten. Fastän jag älskar att åka längdskidor, så är jag helst utan snö i alla andra sammanhang.

Så, min tanke har varit att försöka göra sträckan på rullskidor - vilket är ett skräckmoment i sig. Jag skaffade ett par rullskidor för kanske fem år sedan och har väl vågat åka två gånger på darrande ben och med något fall. Har inte så jättebra vägar att åka på utan måste ut lite grann i trafiken och även om man är jätteförsiktig när det kommer bilar och när det är nedförsbackar, så är asfalt så mycket hårdare och jobbigare att ramla på än snö.

I kväll tänkte jag i alla fall försöka känna om jag kunde avverka någon liten kilometer utan alltför stor ångest, liksom bara för att känna mig för - och det gick riktigt bra när det första bendarret stillnat. Kom upp i "hela" fyra långsamma och försiktiga km, så med lite regelbunden träning kan det kanske gå? Men jag kör också en del crosstrainer vid sidan av för säkerhets skull. Behövs det så får jag langa in den träningen med.

Har kommit in i en ond cirkel med sömnen just nu. Vaknar okristligt tidigt trots att jag inte alls behöver (mer än den morgonen jag släpper ut hästarna), sen är jag pisstrött på kvällen. Höll på att somna i soffan vid åtta igår, givetvis med den bieffekten att jag sen vaknar lika äckligt tidigt nästa dag för att jag somnade som en ordinär fyraåring. Jobbar jag till kvart över sex, som ikväll, och sen tar stallet plus hemresa minst en timme, då är det inte mycket tid kvar. Och imorgon ska jag släppa ut hästarna igen, så då kommer jag inte kunna vända på det. :mad: Jag vill ha tillbaka mina kvällar!

Riktigt roligt på badhuset med maken och ungarna igår :D Vi badade i 2 timmar sen gjorde vi en fusk och köpte middag där i form av hamburgare/korv och strips :o Men tänk vad trött man blir av att vara på badhuset. Hunden behövde röra på sig och effektivast när det är mörkt är att ta en ridtur så hon får springa med lös. Det bar emot faktiskt men hästen är ju fantastiskt så vi fick till ett bra pass :love:

Idag blir eventuellt lite styrka om inte klockan blir för mycket. Vi tänkte lägga oss tidigt idag. Yngsta dottern låg vaken och sparkade mellan oss i ett par timmar i natt :meh:

Ingen motion igår förrutom att springa efter en 1,5 åring. Skötte en massa ärenden igår så väl hemma efter var vi båda trötta. Idag blir det promenad med vagnen och storstäda hus. Imorgon däremot gym:love:

Vad kul att du också kämpar på med Icaklassikern! Min träning har havererat de senaste månaderna men nu jäklar har jag kommit på benen igen. Jag har fasat för Vasaloppsmomentet mest av alla på klassikern, för 90 km är en respektingivande sträcka och chansen att det blir snöspår i nordvästra Skåne är tämligen liten. Fastän jag älskar att åka längdskidor, så är jag helst utan snö i alla andra sammanhang.

Så, min tanke har varit att försöka göra sträckan på rullskidor - vilket är ett skräckmoment i sig. Jag skaffade ett par rullskidor för kanske fem år sedan och har väl vågat åka två gånger på darrande ben och med något fall. Har inte så jättebra vägar att åka på utan måste ut lite grann i trafiken och även om man är jätteförsiktig när det kommer bilar och när det är nedförsbackar, så är asfalt så mycket hårdare och jobbigare att ramla på än snö.

I kväll tänkte jag i alla fall försöka känna om jag kunde avverka någon liten kilometer utan alltför stor ångest, liksom bara för att känna mig för - och det gick riktigt bra när det första bendarret stillnat. Kom upp i "hela" fyra långsamma och försiktiga km, så med lite regelbunden träning kan det kanske gå? Men jag kör också en del crosstrainer vid sidan av för säkerhets skull. Behövs det så får jag langa in den träningen med.

Jag vete sjutton om jag skulle våga köra rullskidor! Jo, på platt mark kanske :p Starkt att köra på i 4 km tycker jag! Det är nog verkligen en vanesak, att man vågar lita på skidorna.

45 min lugn härlig morgonyoga, underbart <3 Stela ben efter knäböjandet i måndags så tog det väldigt lugn och mest stretchade och andades. Lite lugn musik på låg nivå och dagsljuset som sakta tar över efter nattens mörker, förlåt cheesy men :love:

Ha en härlig dag alla (krya på dig @Sleepan!), jag ska jobba en stund tänkte jag och sen ikväll har jag bokat in mig på ett spinningpass :bump:

Idag skulle jag upp tidigt, klockan stod på 05:10. Saken blev ju inte precis bättre av att katten väckte mig TRE gånger från 04:15... :arghh::arghh: Så fort man glömmer att plocka undan hennes leksaksmöss på kvällen så ska hon ha nattlig jakt där hon bär runt mössen i munnen samtidigt som hon låter jättehögt :meh:

Dessutom har jag fått mens så jag äter massor av choklad och hatar alla människor :angel: Ingen höjdardag med andra ord. Meeeen jag åkte i alla fall till gymmet och körde militärpress och annat. Det gick rätt bra och jag vågade mig på att pressa med stången på 20 kg, var inte så tungt som jag trodde att det skulle vara. Efter träning, dusch och en andra frukost känner jag mig lite bättre och ska fortsätta försöka få det till en bra dag.

Bra gjort :bump: Jag har kört i två (?) månader nu tror jag, morgnarna känns inte alls lika jobbiga längre

Hejja!

Ja alltså jag är född sjukligt morgontrött och jag har lust att snooza varje morgon trots att det gått 5 månader :rofl: Men det är en frihet att veta att jag faktiskt går upp den tiden klockan ringer. Men jag vågar inte ha telefonen bredvid mig utan den ligger på byrån så jag måste gå upp :)

Idag har jag varit en Klok Och Förnuftig Vuxen och fattat beslutet att jag skiter i träningen helt den här veckan och kör på lite extra när vi är på semester istället. Jag vaknade med huvudvärk och skrapig hals, och med de influensasymptom som cirkulerar på jobbet tänker jag inte ta några risker. Jag vägrar nämligen sitta på ett flyg i 7 timmar med förkylning på fredag, för att inte tala om att påbörja semestern med sjukdom!

Känner mig nöjd och nästan lite stolt, jag brukar annars ha svårt för att stoppa mig själv från att köra ända in i kaklet :)

Hejja!

Ja alltså jag är född sjukligt morgontrött och jag har lust att snooza varje morgon trots att det gått 5 månader :rofl: Men det är en frihet att veta att jag faktiskt går upp den tiden klockan ringer. Men jag vågar inte ha telefonen bredvid mig utan den ligger på byrån så jag måste gå upp :)
Jag är likadan egentligen och på helgerna när jag inte har någon klocka är det lite kaos, kan lätt somna om tre gånger och sova typ 13 timmar :angel: Jag började också att ha mobilen på andra sidan rummet, men nu står klockan ställd exakt när jag måste gå upp för att inte komma för sent. Funkar bra även om det är zombie mode vissa dagar :cautious: Det jag gillar mest är att man "vinner" tid, nu står min klocka på samma tid som när jag brukade börja en timma senare

Imorse blev det meeer ben :p hip thrusts, utfall i smith maskinen med ena benet upphöjt, hamstring curls på boll, kickbacks, back extensions, "musslor" med band runt knäna och lite vadlyft. Ikväll med det yoga med Adriene, någon annan som följer med i hennes "yoga revolution"-serie? Sjukt bra :)

Jag behöver tips på lite nya övningar, så ni kan väl inspirera mig med era favorit övningar för axlar och rygg!? :)

Jag är likadan egentligen och på helgerna när jag inte har någon klocka är det lite kaos, kan lätt somna om tre gånger och sova typ 13 timmar :angel: Jag började också att ha mobilen på andra sidan rummet, men nu står klockan ställd exakt när jag måste gå upp för att inte komma för sent. Funkar bra även om det är zombie mode vissa dagar :cautious: Det jag gillar mest är att man "vinner" tid, nu står min klocka på samma tid som när jag brukade börja en timma senare

Jag älskar att snooza så jag vågar inte chansa med att ha telefonen inom räckhåll :angel: Men som sagt känns det väldigt bra att det funkar nu. Jag var liksom tvungen att få in en bättre rutin på morgonen när jag helt plötsligt hade två barn som skulle på dagis och inte bara ett :p Plus att jag ville få in rutinen att gå 20 min med hunden varje morgon.

Kom på att idag är det 5 månader sen jag bestämde mig för att sluta snooza! :banana:

Imponerande! :) Jag försöker så gott jag kan, det går bäst när jag ska iväg supertidigt för då har jag inga marginaler. Som idag, klockan ringde 05:10 och jag skulle gå ut genom dörren 05:40, då finns det ingen tid att ligga och snooza. Har jag gott om tid kan jag snooza hur länge som helst :o

Idag har jag varit en Klok Och Förnuftig Vuxen och fattat beslutet att jag skiter i träningen helt den här veckan och kör på lite extra när vi är på semester istället. Jag vaknade med huvudvärk och skrapig hals, och med de influensasymptom som cirkulerar på jobbet tänker jag inte ta några risker. Jag vägrar nämligen sitta på ett flyg i 7 timmar med förkylning på fredag, för att inte tala om att påbörja semestern med sjukdom!

Känner mig nöjd och nästan lite stolt, jag brukar annars ha svårt för att stoppa mig själv från att köra ända in i kaklet :)

Klokt! :) Jag har säkert missat, men vad ska du göra på semestern?

Imorse blev det meeer ben :p hip thrusts, utfall i smith maskinen med ena benet upphöjt, hamstring curls på boll, kickbacks, back extensions, "musslor" med band runt knäna och lite vadlyft. Ikväll med det yoga med Adriene, någon annan som följer med i hennes "yoga revolution"-serie? Sjukt bra :)

Ja, jag kör också den men ligger inte alls i fas. Superbra som vanligt med Adriene :D

Jag kanske ska försöka haka på här denna gången då. Jag fyller 26 i år, är i slutskedet av min universitetsutbildning (har lite rester kvar och håller på med min kandidatuppsats, tanken är att vt -17 ska bli den sista terminen då jag gör klart allt och knyter ihop säcken) och vill jobba halvtid med något nu under våren när jag inte har så mycket plugg att göra. Bor i stan med sambo (än så länge iaf), har hästar på min mammas gård 3 mil bort.

För mig var 2016 ett jävla skitår och jag hade fullt upp med att ens ta mig upp ur sängen och få gjort det nödvändiga. Levde i princip på snabbmat, godsaker och pasta med ketchup, rörde inte mycket på mig då en av skitsakerna var att båda mina hästar var konvalecenter. Året avslutades med att min sambo släppte en bomb som lett till värsta krisen i förhållandet som jag inte vet om vi kommer kunna ta oss igenom. Nu är det med andra ord dags att jag börjar ta hand om mig själv igen för att över huvud taget orka leva typ. Ridhästen är igång igen men jag är väldigt omotiverad i ridningen nu, men försöker rida 3-4 gånger i veckan iaf. Jag började innan jul med att gå långa promenader några gånger i veckan, satsar på 3-4 per vecka där med. 5 km på en timme. Jag har börjat lägga in lite löpintervaller men har sjukt dålig kondis, men målet är att trappa upp långsamt och så småningom kunna springa hela 5 km-rundan. Jag är inte direkt tjock, men har lagt på mig betydligt mer än vad jag är bekväm med och känner mig tung och klumpig, så utöver att må bättre är ett mål att gå ner övervikten. En stor del i det är ju kosten, så jag äter nu lagom portioner och någorlunda regelbundet 3 gånger om dagen. Och bra saker då; kokt ägg, rågknäcke istället för mjukt bröd, mer grönsaker och mindre ris/pasta/potatis. För det själsliga välmåendet försöker jag att göra saker som jag tycker om, som att teckna och spela gitarr. Jag känner verkligen att jag behöver hitta tillbaka till den bästa versionen av mig själv, bygga upp lite självförtroende och hitta levnadsglädje igen.

Igår slängde jag upp tränaren på hästen, och kunde snabbt konstatera att våran svacka beror på mig. Hästen gick som en klocka, så jag får försöka lära mig rida. Idag är jag hästledig, ska försöka ta mig ut på en joggingtur.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar