Beach 2017

Igår slängde jag upp tränaren på hästen, och kunde snabbt konstatera att våran svacka beror på mig. Hästen gick som en klocka, så jag får försöka lära mig rida. Idag är jag hästledig, ska försöka ta mig ut på en joggingtur.

Våra problem beror på mig också. Har blivit stor skillnad sen jag tog tag i det på allvar. Men det är inte lätt!

Jag kanske ska försöka haka på här denna gången då. Jag fyller 26 i år, är i slutskedet av min universitetsutbildning (har lite rester kvar och håller på med min kandidatuppsats, tanken är att vt -17 ska bli den sista terminen då jag gör klart allt och knyter ihop säcken) och vill jobba halvtid med något nu under våren när jag inte har så mycket plugg att göra. Bor i stan med sambo (än så länge iaf), har hästar på min mammas gård 3 mil bort.

För mig var 2016 ett jävla skitår och jag hade fullt upp med att ens ta mig upp ur sängen och få gjort det nödvändiga. Levde i princip på snabbmat, godsaker och pasta med ketchup, rörde inte mycket på mig då en av skitsakerna var att båda mina hästar var konvalecenter. Året avslutades med att min sambo släppte en bomb som lett till värsta krisen i förhållandet som jag inte vet om vi kommer kunna ta oss igenom. Nu är det med andra ord dags att jag börjar ta hand om mig själv igen för att över huvud taget orka leva typ. Ridhästen är igång igen men jag är väldigt omotiverad i ridningen nu, men försöker rida 3-4 gånger i veckan iaf. Jag började innan jul med att gå långa promenader några gånger i veckan, satsar på 3-4 per vecka där med. 5 km på en timme. Jag har börjat lägga in lite löpintervaller men har sjukt dålig kondis, men målet är att trappa upp långsamt och så småningom kunna springa hela 5 km-rundan. Jag är inte direkt tjock, men har lagt på mig betydligt mer än vad jag är bekväm med och känner mig tung och klumpig, så utöver att må bättre är ett mål att gå ner övervikten. En stor del i det är ju kosten, så jag äter nu lagom portioner och någorlunda regelbundet 3 gånger om dagen. Och bra saker då; kokt ägg, rågknäcke istället för mjukt bröd, mer grönsaker och mindre ris/pasta/potatis. För det själsliga välmåendet försöker jag att göra saker som jag tycker om, som att teckna och spela gitarr. Jag känner verkligen att jag behöver hitta tillbaka till den bästa versionen av mig själv, bygga upp lite självförtroende och hitta levnadsglädje igen.
Usch, det låter verkligen tufft! Men du har hittat till helt rätt tråd, här kan du skriva av dig så mycket du vill och alltid räkna med att få stöd! Jag tycker att det låter som att du är mycket klok och har helt rätt inställning och "grund" för din motivation, så jag hoppas att du kan ta dig vidare i det här. Kom ihåg att skynda långsamt bara och försök inte att göra allt på en gång - "bara" de förändringar du redan gjort är ju fantastiskt bra och en enorm skillnad för din kropp jämfört med förra året!

När det kommer till löpningen så tipsar jag om appen C25K. Den hjälpte mig jättemycket när jag tränade för en 5km-lopp förra året och man kan skynda precis hur långsamt man vill med den!

Nooooo :down: Hoppas det går över snabbt!

Tack! :)

Och tack @Trollunge!

Håller på och försöker bestämma mig för om jag ska jobba inatt eller ej.
Mår liksom inte alldeles svindåligt(men nästan) , men vet också hur mycket jobbnätterna sliter, och det lär förmodligen ta längre tid att bli frisk om jag jobbar... Wääh.

Vet inte riktigt vad som hände men jag ska tydligen vara med på Tough Viking i Oslo i juni :rofl: Var och lunchade med tre gamla kollegor (eller en är fortfarande min kollega) och en kom med förslaget. Tre av fyra sa ja med en gång haha. Gud alltså jag får sätta igång och hårdträna för att känna att jag har någon chans att genomföra utan att dö :p

Gick in och läste mer om Tough Viking nu och jag börjar undra på vad fasen jag gett mig in på? :rofl::nailbiting:

Jag vet att jag behöver bli av med lite kilon, bli mycket starkare i överkroppen och börja löpträna igen :D Nu direkt...
Åh vad kul! Jag ska göra en halv Tough Mudder (OBS en halv!) i sommar är det tänkt, insåg förra sommaren att hinderlopp är min grej! Överkroppsstyrka och mental styrka är det viktigaste enligt mig, löpningen är mindre viktig (men fortfarande viktig, så klart!) då du sällan hinner springa några längre sträckor p.g.a hinder.

På tal om något helt annat... När jag försökte gilla @zassoo s inlägg här ovan kom jag till en sida där det stod "Är du säker på att du vill gilla detta inlägg?", och så fick jag klicka "gilla inlägg" för att bekräfta. Har det här hänt någon av er? Jag har aldrig sett det förut!

Åh vad kul! Jag ska göra en halv Tough Mudder (OBS en halv!) i sommar är det tänkt, insåg förra sommaren att hinderlopp är min grej! Överkroppsstyrka och mental styrka är det viktigaste enligt mig, löpningen är mindre viktig (men fortfarande viktig, så klart!) då du sällan hinner springa några längre sträckor p.g.a hinder.

Spännande! Jag har aldrig gjort något liknande förut. Det enda lopp jag sprungit är Vårruset i Karlstad :D

Ska köpa ett löpband så kan jag varva det med att springa ute nu innan det blir ljust på kvällarna. ska även köpa mera vikter och sätta igång att träna ordentligt :)

På tal om något helt annat... När jag försökte gilla @zassoo s inlägg här ovan kom jag till en sida där det stod "Är du säker på att du vill gilla detta inlägg?", och så fick jag klicka "gilla inlägg" för att bekräfta. Har det här hänt någon av er? Jag har aldrig sett det förut!

Ja, det har hänt mig några gånger. Oftast när uppkopplingen har segat lite :) Men det känns lite som att datorn försöker ifrågasätta mina sympatier :cautious: :rofl:

Vet inte riktigt vad som hände men jag ska tydligen vara med på Tough Viking i Oslo i juni :rofl: Var och lunchade med tre gamla kollegor (eller en är fortfarande min kollega) och en kom med förslaget. Tre av fyra sa ja med en gång haha. Gud alltså jag får sätta igång och hårdträna för att känna att jag har någon chans att genomföra utan att dö :p

Kul ju! Jag vill också göra det någon gång, men måste komma igång med träningen först, annars kommer jag inte orka hålla igång!

Riktigt nära att missa tåget pga glömt mobil o plånbok i jobb-bilen... Men snäll kollega susade tillbaka med bilen + körde mig till tåget :love: Så hinner jag till spinningen klockan 18 som planerat :up:

Och vad kul med lopp som motivering till träning! @FengurLaugar och @Mineur. Ja @Tassetass du har väl klassikern med men det känns ju lite överdrivet :angel:
Kanske borde bestämma nåt sånt med en vän för att komma igång med löpningen i vår!
Har en syster som ska cykla Vättern för femte gången o tycker jag ska följa med men jag har nog inte råd med racercykel i år tror jag. Vi får se :) men för springlopp behöver man ju inte utrustning för minst 10 k :p

Tough Viking är jättekul! De har ökat överkroppsmomenten rejält (massa olika typer av monkey bars... :yuck:) gentemot tidigare men brukar vara ett riktigt välorganiserat lopp och det är riktigt peppigt under tiden!

Fick överraskning när jag loggade in på min ACTIC sida, nu kör dom tydligen med olika nivåer på träningen. Det roliga är att jag själv kan se mina inloggningar på gymmet; 24 st gruppträningar och 26 st träning på ACTIC. Allt sedan september, och när jag såg allt jag loggat in så undrar jag hur jag hinner träna så mycket :rofl: O_o

För övrigt har det varit en träningslugn vecka men endast 1 pass räknat från i måndags, men imorgon blir det power :love:

Tough Viking är jättekul! De har ökat överkroppsmomenten rejält (massa olika typer av monkey bars... :yuck:) gentemot tidigare men brukar vara ett riktigt välorganiserat lopp och det är riktigt peppigt under tiden!

Du har provat alltså? Ska bli riktigt kul! Är dock nervös över att det kan finnas hinder med el. Har lite fobi mot det och blir nästan illamående av tanken :nailbiting:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar