Beach 2017

Kolla in Sarah Beth, hon har ganska nyligen fått barn själv och jag tror hon har några videos för postgravida :) SarahBethYoga heter kanalen.
Tack för tipset! :)
Vilket sammanträffande! Det visade sig vara hennes morgon- och kvällspass för gravida som jag höll igång med under gravidmånaderna.

Vad äter ni innan och efter träningen?
Hur tättt inpå träningen äter ni?

Jag äter "som vanligt". Kör jag helt slut på mig kan jag ta en banan eller bar eller shake precis efter träningen, men det hör till undantagen. Huvudsaken är att man får i sig bra med mat under dygnet och att man äter i så pass god tid innan träningen så man inte känner sig däst och trög.

Det är marsväder i slutet av januari, +7 och soligt med klibbig snö. O_o Varit ute och gått med barnvagn i 40 min vår vanliga vardagsrunda, nu orkar jag hålla nog bra tempo för att bli svettig redan efter halva turen utan att sen sakta ner något. :up: Försöker jaga backar men det är svårt när man bor i en väldigt platt kommun, så det blir väldigt lite variation nu då jag inte bara vill gå på platten.

I helgen ska jag försöka hitta en trevlig YT-kanal med post natal yoga jag kan följa några veckor tills jag orkar ge mig på "vanlig" yoga igen. :)

Vi har ju inte ens haft vinter i Skåne om man ser till det meteorologiska (minusgrader i 5 dygn).. :D

Vad jag käkar beror på när jag tränar.. tränar jag gym kl 06 på morgonen efter jobb käkar jag gröt vid 4.30 tiden.. ska jag springa/spela fotboll måste jag käka absolut senast 1,5h innan för att undvika håll! :p

Jag åt middag. :D Donken visserligen, men bara att jag åkte inom donken mellan jobb och hockey, det är faktiskt stort för att vara mig. :up:

Det är inte många gånger till under hockeysäsongen som det kommer bli så här (typ en, och då kommer jag nog ändå inte kunna gå för att jag inte hinner med stallet på morgonen), men det är bra att veta att det funkar till hösten om inte annat.

Tränar oftast runt 14.30 tiden vilket innebär att jag ätit lunch runt 11.30. På vägen till gymmet dricker jag en smoothie och en preworkout. Efteråt ev en banan för att stilla värsta hungern om jag ska handla eller dyl. Väl hemma middag som vanligt.

Sen jag började äta gröt med chokladkräm så längtar jag till frukost varje dag :love:

Idag ska jag rida äldsta hästen på lunchen. Blir lite träning blandat med skogsridning tror jag. Ska rida lektion på söndag så vi behöver inte köra stenhårt idag. Ikväll tänkte jag få med maken på att köra rygg och sen något högintensivt typ den där jobbiga burpee-kettlebell/armhävningsövningen :p

Äldsta dottern beställde chips och dipp till fredagsmyset ikväll så det får vi fixa :)

Marklyftsfredag var det här! :banana: Har längtat :D Kände mig fokuserad och stark så jag slog till med 60 kg! :) 3x5 arbetsset. Det var inga större problem. Tekniken kändes jättebra idag, ändrade på några detaljer som @Tassetass och jag diskuterade, blev mycket bättre!

Körde också raka mark, step-up, hip trust och hängande benlyft. Avslutade med 12 minuter på crosstrainer för Icaklassikerns skull, det räknas om till 2 km skidåkning. Jag har haft lite svårt för crosstrainer men det kändes rätt najs faktiskt, bättre än löpband. Imorgon tänkte jag åka skidor på riktigt och på söndag blir det träning med instruktör på Friskis, tror vi blir 4 personer och temat är tunga lyft. Tänkte att jag kanske kan få lite input på tekniken :)

Närmar mig Smågan (10 km) nu, följer jag planen och kör både fredag - lördag - söndag så är jag i Mångsbodarna på söndag (24 km). :)Bättre rullskidteknik i går trots ett skonsamt fall ut i vägkanten. Inte alls så mycket bendarr och bättre tryck i stakningen. Borde vara nyttigt för mina obefintliga triceps!

Ska kolla lite youtube-klipp med tips för nybörjare, finns det någon rullskide-expert här så tas goda råd emot. Det är fortfarande jäkligt långt med nio mil men känns ändå som att det inte kommer att bli riktigt så plågsamt som jag förväntade mig, om det nu (som det ser ut) blir ett "Vasalopp" helt utan riktig längdåkning för min del.

Marklyftsfredag var det här! :banana: Har längtat :D Kände mig fokuserad och stark så jag slog till med 60 kg! :) 3x5 arbetsset. Det var inga större problem. Tekniken kändes jättebra idag, ändrade på några detaljer som @Tassetass och jag diskuterade, blev mycket bättre!

Marklyftsfredag alltså, it's a thing :D starkt jobbat med så många reps på 60 kg :up: 55 kg tog jag idag som max, men bara 5 reps, hehe

Å. Herre. Gud.

Vi åkte fel och hamnade på ett spår som var på tok för svårt för oss. Vi har haft dödsångest. Vi har saxat uppför säkert tre kilometer med långa backhelveten. Vi har plogat oss ner för långa backhelveten. Vi har ramlat. Till slut tog vi oss tillbaka och kunde plåga oss hem via ett spår vi faktiskt behärskar.

Vi tog oss 10 km på 1 h 45 min (!). Kristinaloppet kan fan inte vara värre än åkningen idag fast det är tre gånger så långt. :D

Å. Herre. Gud.

Vi åkte fel och hamnade på ett spår som var på tok för svårt för oss. Vi har haft dödsångest. Vi har saxat uppför säkert tre kilometer med långa backhelveten. Vi har plogat oss ner för långa backhelveten. Vi har ramlat. Till slut tog vi oss tillbaka och kunde plåga oss hem via ett spår vi faktiskt behärskar.

Vi tog oss 10 km på 1 h 45 min (!). Kristinaloppet kan fan inte vara värre än åkningen idag fast det är tre gånger så långt. :D
Haha! Lite dödsångest kan vara nyttigt ibland tror jag... ;) Det påminner mig om när jag var och åkte skidor med familjen ungefär 10-12 år gammal. Min bror tyckte det var jätteroligt att lura med mig, som nyligen lärt mig åka på riktigt, till en av de svarta backarna utan att säga något. Jag tror att jag sittstrejkade och grät i typ 20 minuter tills mamma kom och räddade mig. Vi promenerade större delen av sträckan ner :p

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Reklamera häst