Beach 2017

Wiii ikväll åker vi på semester! Gissa om det är svårt att hålla igång motivationen på jobbet?! Jag har packat ner både löparskor och gymkläder och hoppas på att det inte kommer att vara för varmt för att springa en liten sväng på stranden någon dag. Annars satsar jag på två gympass om löpningen inte blir av, ett gympass om jag får till ett löppass också. Det känns lagom! :bump:

Haha! Lite dödsångest kan vara nyttigt ibland tror jag... ;) Det påminner mig om när jag var och åkte skidor med familjen ungefär 10-12 år gammal. Min bror tyckte det var jätteroligt att lura med mig, som nyligen lärt mig åka på riktigt, till en av de svarta backarna utan att säga något. Jag tror att jag sittstrejkade och grät i typ 20 minuter tills mamma kom och räddade mig. Vi promenerade större delen av sträckan ner :p

Det där känns igen. Det var förvisso inte meningen, men jag hamnade som slalomrookie i en för svår backe i Österrike och jag fick på riktigt dödsångest. Benen låste sig och jag kunde inte röra mig, jag var som fastfrusen. Det rann många tårar och maken fick använda allt sitt tålamod och all sin pedagogiska förmåga för att få ner mig. Har inte stått på ett par slalomskidor sen dess.

Det där känns igen. Det var förvisso inte meningen, men jag hamnade som slalomrookie i en för svår backe i Österrike och jag fick på riktigt dödsångest. Benen låste sig och jag kunde inte röra mig, jag var som fastfrusen. Det rann många tårar och maken fick använda allt sitt tålamod och all sin pedagogiska förmåga för att få ner mig. Har inte stått på ett par slalomskidor sen dess.

Låter lite som när jag åkte slalom för första och hittills enda gången i mitt liv. Maken lurade med mig och jag kunde inte hantera skidorna alls när det gick för fort så jag var livrädd mest hela tiden och har inte gjort om det sen dess!

Å. Herre. Gud.

Vi åkte fel och hamnade på ett spår som var på tok för svårt för oss. Vi har haft dödsångest. Vi har saxat uppför säkert tre kilometer med långa backhelveten. Vi har plogat oss ner för långa backhelveten. Vi har ramlat. Till slut tog vi oss tillbaka och kunde plåga oss hem via ett spår vi faktiskt behärskar.

Vi tog oss 10 km på 1 h 45 min (!). Kristinaloppet kan fan inte vara värre än åkningen idag fast det är tre gånger så långt. :D

Hahaha förlåt men jag känner verkligen ångesten :rofl: :D Påminner mig om någon jag läste om ganska nyligen som råkade följa skylten "Elitspår" istället för "Elljusspår" :laugh:

Wiii ikväll åker vi på semester! Gissa om det är svårt att hålla igång motivationen på jobbet?! Jag har packat ner både löparskor och gymkläder och hoppas på att det inte kommer att vara för varmt för att springa en liten sväng på stranden någon dag. Annars satsar jag på två gympass om löpningen inte blir av, ett gympass om jag får till ett löppass också. Det känns lagom! :bump:

Njut lite av värmen åt mig också.

Är det förresten någon här som provat starting strength eller stronglifts 5x5 programmen? Sneglar på dem just nu, funderar på att styra upp min styrketräning lite och de har precis det som är roligast, mark, böj o bänk typ :D :idea:

Mycket dödsångest över skidor här idag :D Jag är kass på längdskidor, men det är kul! Slalomskidor däremot, det behärskar jag! Längtar till årets skidsemester!

Idag blev det ett sent pass med pålle, markarbete med småhinder. Jag tog "fel" bett med mening, så magen och armarna har fått jobba rätt hårt...

Gymmet 1,5h ca imorse efter jobb satt där det skulle! Träningsvärk i bröstmusklerna börjar smyga sig på nu.. :D När jag sen väl kom i säng (har en tendens att inte vara trött när jag väl kommer hem) somnade jag med en gång, vaknade och kände "vad bra jag sovit undra om jag ska upp snart?" tittar på klockan och.. har bara sovit 1h.. :rofl: wtf liksom? Somnade om och sov ett par timmar till..
Dressyrträning med pålle innan ikväll och han var så duktig! Fina pålle :love:
Ledig helg så det är pålle och löpning som gäller!

Är det förresten någon här som provat starting strength eller stronglifts 5x5 programmen? Sneglar på dem just nu, funderar på att styra upp min styrketräning lite och de har precis det som är roligast, mark, böj o bänk typ :D :idea:

Har inte testat själv men har hört styrkelabbet prata om programmen :idea: De tycker att starting Strength är bra för den som vill komma igång ordentligt med styrketräning men att det innehåller väldigt lite mark.

Jag har galet ont i ryggen. :arghh: Vaknade av det inatt, men ska jobba idag och måste kunna ta en Ipren innan så jag överlever jobbet = för sent för att kunna ta en när jag vaknade inatt = sovit som en påse skit.

Absolut noll och åter noll sugen på att jobba idag. Min chef klagade över en grej som till 110% beror på min kollega som jobbar när jag inte jobbar, och hen har själv valt att göra på det sättet utan att säga till mig, ändå fick jag skit för det, så min motivation åkte lite ner i avloppet. Hen är jättetrevlig annars, och samarbetet funkade hur bra som helst tills vi gjorde den där schemaändringen innan jul. Det blev lite hattigt när först jag jobbade två hela veckor, sen hen och när jag kom tillbaka var det den veckan med trettonhelgen och min lediga helg (vi jobbar varannan) så egentligen jobbade hen tre veckor för att jag enligt schema bara jobbade måndag-tisdag den veckan. Men det var ju också på hens initiativ, så jag vill inte riktigt ta skit för något som jag ställt upp på för att vara schysst in the first place.

Idag är det 1 årskalas för mitt syskonbarn så det blir fika där :D Så mycket mer än det vet jag inte om det blir idag. Eventuellt promenad/löptur med hunden och longera hästarna.

I morgon hämtar vi löpbandet och det måste ju provspringas och så ska jag rida lektion och köra ett corepass :)

Det var fruktansvärt jobbigt att cykla härom dagen, det känns att det var ett halvår sen sist. Men jag bet ihop och trampade på, det enda jag gav upp på var den sista backen upp till min kompis, det är typ 500 m med 45 graders lutning. Den var ju dock trevlig på hemvägen ;) Hemåt trampade jag på mer och var helt darrig i kroppen och svidig i lungorna. Får nog damma av cykeln lite oftare. Igår red jag bara ett 40-minuters dressyrpass, mer än så orkar varken jag eller Hästis i dagsläget. På tal om dödsångest gjorde hon ett protestskutt och slog över i galopp när hon började bli trött och jag bad om en ökning, hjärtat i halsgropen! (Jag är ridrädd efter en olycka för ett år sen, men det blir bättre sakta men säkert). Idag tänkte jag rida en av ponnyerna som ordinarie ryttare haft lite problem med. Kastar den av mig är det ju nära till marken iaf... :p

Idag åkte jag längdskidor! 6 km blev det till slut, men jag hade en liten inre kamp med mig själv. För idag tyckte jag att det var ganska läskigt faktiskt. De första 2 km var mycket ångest, gråten i halsen inför varje nedförsbacke. Tog av mig skidorna och gick ner för några backar. Ville mest sluta och åka hem istället :down: Men så tog jag några djupa andetag, googlade snabbt fram lite tips för nedförsbackar och bestämde mig för att inte ge upp. Jag åkte 4 km till och klarade till slut av alla backar! :bump: Med skidorna på och utan att ramla :D Känner mig stolt att jag löste situationen :) Det var såklart lite läskigt ändå, men jag upprepade hela tiden mitt mantra "tyngdpunkten, tyngdpunkten" (som syftar till att hålla tyngdpunkten på innerskidan så fort spåret inte går rakt fram, och att våga lägga tyngden på ena benet när jag måste lyfta den ena skidan för att hålla den på rätt kurs) och försökte tänka att "ramlar jag så ramlar jag". Blev rätt trött i ländryggen och kände mig nöjd när jag klarat till och med den läskigaste backen så då fick det räcka.

Nu tittar jag på Vinterstudion och äter SÅ god lunch - hemlagade köttbullar, potatismos, brunsås och rårörda lingon :love: Tänkte ta en promenad lite senare. Lämnar tvätt och sånt tills det är mörkt ;)

Nu har sambon börjat träna på gymmet också, något han verkligen behöver med sitt fysiskt ansträngande jobb :up: Just nu är det många vändor till gymmet med bilen; I torsdags var jag inne, i fredags var han inne, jag ska in i eftermiddag, han ska in imorgon eftermiddag och jag ska in på måndag kväll. Ibland är det skit att inte ha barnvakter, för då hade vi kunnat träna ihop eller iallafall samtidigt :rofl:

Som sagt, styrketräning idag och inplanerad dejt med brunch imorgon förmiddag med sambon. Vi har en anlitad professionell barnvakt drygt 1 gång per månad så vi kan få lite par-tid :love:

Stallet klart. Vi har sol, vindstilla och fyra plusgrader i Göteborg idag, så jag tänkte passa på att sticka ut på halvmilen så fort jag tryckt i mig min lunchfalafel.

Första yogapasset, så skönt att mentalt komma igång igen! Blev bara ett kort 15 minuters pass och oj som skillnad det var på höger och vänster, min högra skuldra och hela armen är betydligt stelare än vänster. Två månader utan yoga sätter sig på en gång i mina axlar och skuldror.
Ska försöka ta ett pass imorgon igen så jag kommer igång med att mjuka upp allting.

Rygg och tricepspasset gick kalas igår. Tog tag i marklyftsträningen. Fy va det är svårt! Men det ska gå! Maken hjälpte till och assisterade chins.
Idag har vi mockat 10 skottkärror skit ur hagen, det får duga som träning. Imorgon BEN :banana:

Vet ni vaaad? :angel::D

Idag har min häst flyttat! :bump: Jag har varit livrädd att det inte skulle gå i lås, så jag har inte vågat knysta om det. Men idag efter jobbet har vi först hämtat hennes nya lilla sällskap och sen henne. Så nu står hon i ett stall där det bara är jag, någon kilometer hemifrån där jag får bestämma ALLT själv. Kan liksom inte ens fatta att det är sant. Efter sexton år som hästägare får jag äntligen, äntligen, äntligen ta hand om mig själv. :banana:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar