Beach 2017

• Idag var jag på pass med instruktör på gymmet, liten grupp på bara tre personer och temat var tunga lyft. Och vet ni??

JAG TOG 80 KG I MARKLYFT!!! :banana::banana:

Haha så glad :D Jag berättade inte vad jag tagit innan, men vi började med 40 kg och tittade på tekniken. Sen 50, sen 60 (mitt tidigare pb) och sen sa han att "vi kör 70 för dig va?". Så jag körde 4 reps på 70 kg vilket inte var några problem. Nästa runda föreslog han 80 kg och jag tänkte varför inte. Det gick det med! Två reps, tungt var det men inga problem. Nästa varv samma sak, två reps på 80. Instruktören tyckte att det såg lätt ut :D

Därefter knäböj vilket är lite svårare med tekniken. Fick ändå höra att jag är väldigt rörlig så med bara stången var det nästan perfekt teknik. Sen körde jag på 40 kg och då fick jag jobba med att inte falla framåt i bottenläget, svårt! Avslutade med frontböj (klarade 40 kg där med) och någon enstaka frivändning.

Sammanfattningsvis: skitkul! :D
    Haha, shit vad bra du är!! :D Då klarar du mer än 80 om du bara lyfter ett lyft ju. Skitbra jobbat! :)

Imorn ska jag träna igen, äntligen. Vill verkligen komma igång nu!

På tal om något helt annat har jag bokat ännu en resa idag.
Fyra veckor i Nya Zeeland i nov-dec. Försenad bröllopsresa. Ska bli helt jävla Fantastiskt!! :D:D

Kul, vad ska du träna? :)

Wow vad kul med Nya Zeeland!! Sånt där drömland ju! Verkligen något att se fram emot :)

Åh, Nya Zealand :love: Vi var ju där i tre månader dec-feb för ett år sen, fantastiskt resmål!! Säg till om ni vill ha nåt tips haha :D
@Sleepan

Jag har varit där en månad faktiskt men det är 9 år sen, så jag tar gärna tips när det börjar närma sig :D
Insåg dock att det inte kommer va så varmt där vid den tiden, men vi vill ju åka i år, så det fick bli så :p

Sammanfattning av veckan. Ridningen har legat på is på grund av flytten (kände att det inte var någon större mening att försöka sätta igång innan med de förutsättningar vi hade då), men däremot blev det promenader på vardera fem kilometer både måndag och tisdag, samt dagens transportpromenad till och från stallet som kanske är fyra kilometer kanske. Och jag har skött maten hela veckan för andra veckan i rad! :banana:

Det kommer också så klart bli lättare nu. Nu kan jag åka direkt hem efter jobbet och äta inte alltför långt efter resten av familjen. Supernöjd.

Kul, vad ska du träna? :)

Wow vad kul med Nya Zeeland!! Sånt där drömland ju! Verkligen något att se fram emot :)

Inspiration med tränare, på Friskis. Så oklart vad det blir. Vet bara att det kommer bli jobbigt :p

Ja, det är helt klart ett drömresemål! Jag hade inte tackat nej till två veckor i valfritt svinvarmt land, men det är inte mannens favorit. Och Nya Zeeland är fantastiskt, så det tror jag att vi båda kommer uppskatta!

Första passet på Stronglifts avklarat :D Kort o lätt program idag men kommer ju bara bli jobbigare o jobbigare efterhand (och därmed ta längre tid iom uppvärmning o så kommer behöva mer tid). Bra känsla i samtliga övningar, läste på lite extra om teknik igår så försökte tänka lite extra idag :up:

Ingen morgonpromenad idag då jag råkade ställa klockan på 6.50 istället 5.50 :p Min fitbit vibrerar 5 min innan mobilen ringer så jag var ju vaken och tyckte det var konstigt att mobilen aldrig ringde. Men låg ändå kvar 15 min mer än vanligt pga det så promenaden hanns inte med :)

Idag ska jag nog ta med båda hästarna på en ridtur. Unghästen får vara handhäst. Kan vara skönt för den stora att gå en lugn tur efter gårdagens träning :) Sen eventuellt promenad med hunden ikväll.

Förra veckan var bra träningsmässigt!
Mån: Promenad + styrka
Tis: Promenad, styrka och äldsta hästen riden
Ons: Promenad + styrka och stora hästen riden av dottern och jag gick/sprang med
Tors: Morgonpromenad + em promenad totalt 5 km + unghästen riden
Fre: Promenad + styrka och äldsta hästen riden
Lör: Vila, massa fika, godis och köksplanering :p
Sön: Ridit 45 min lektion, coreträning + lite löpning. Unghästen tiden av maken.

Planen för den här veckan (om vi inte åker på magsjukan som går på dagis nu...:wtf:):
Mån: Riding + promenad
Tis: Promenad, styrka och så ska dottern få rida
Ons: Promenad och löpning
Tors: Promenad, ridning och styrka
Fre: Promenad, ridning
Lör: Ridning + promenad
Sön: Ridning, promenad, core och löpning

Tänk på resultatet, det kommer vara värt det!
Ja men fint blir det! Hade bara en sån sjukt gnällig dag igår. Idag har jag helt horribel träningsvärk i skuldrorna så kroppen fick nog sitt den med!
Nu är jag på väg till konferens så lär sitta, äta och sitta lite mer i två dagar. :p

Gym imorse. Trött i benen efter gårdagen men det var överkropp idag som tur var :p Chins, roddövningar, farmers walk. Eller alltså, jag kan ju inte göra chins (än!) men jag övar på det. Börjar få hyfsad kontroll på negativa chins (utan gummiband) och idag testade jag att dra mig upp från bottenläget vilket gick helt ok när jag hade tjockaste gummibandet. Så lite grejer händer även i överkroppen :) Gjorde lite bicepscurls också bara för att det är kul :D Sen 12 min på crosstrainern för icaklassikern. Iom att jag bara hinner åka skidor på helgen så kommer jag inte hinna med allt på skidor så jag kämpar på med crosstrainern.

Nu har jag tränat ganska hårt i 4 dagar så imorgon blir det definitivt vila! Förutom promenader såklart men det räknar jag i stort sett som vila, eller aktiv vila kanske :p

Gym imorse. Trött i benen efter gårdagen men det var överkropp idag som tur var :p Chins, roddövningar, farmers walk. Eller alltså, jag kan ju inte göra chins (än!) men jag övar på det. Börjar få hyfsad kontroll på negativa chins (utan gummiband) och idag testade jag att dra mig upp från bottenläget vilket gick helt ok när jag hade tjockaste gummibandet. Så lite grejer händer även i överkroppen :) Gjorde lite bicepscurls också bara för att det är kul :D Sen 12 min på crosstrainern för icaklassikern. Iom att jag bara hinner åka skidor på helgen så kommer jag inte hinna med allt på skidor så jag kämpar på med crosstrainern.

Nu har jag tränat ganska hårt i 4 dagar så imorgon blir det definitivt vila! Förutom promenader såklart men det räknar jag i stort sett som vila, eller aktiv vila kanske :p

Chins är något jag behöver träna på också. Funderar på att skaffa en sån stång att hänga i dörröppningen och gummiband, lär inte fixa utan det :p

Chins är något jag behöver träna på också. Funderar på att skaffa en sån stång att hänga i dörröppningen och gummiband, lär inte fixa utan det :p

Jag tror det är en skitkul övning när man väl kan :) Men det tar ju sin lilla tid att träna sig till att kunna göra det, speciellt för oss tjejer. Jag skulle också jättegärna ha ett räcke hemma att hänga i! Tror inte det funkar med våra dörröppningar, jag kanske får snickra ihop någonting att ha ute på gården :D

Jag tror det är en skitkul övning när man väl kan :) Men det tar ju sin lilla tid att träna sig till att kunna göra det, speciellt för oss tjejer. Jag skulle också jättegärna ha ett räcke hemma att hänga i! Tror inte det funkar med våra dörröppningar, jag kanske får snickra ihop någonting att ha ute på gården :D

+ @FengurLaugar @Chili m.fl.

Jag tycker att alla ni som har gård har en skyldighet att bygga egna chinsräcken, i solidaritet med oss stackare som bor i lägenhet och inte kan göra såna roliga saker. :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar