Beach 2017

Galopparbete med fina pålle idag!
Sen körde jag till skogen och sprang. Sprang 2km till en trappa där jag körde slut på mig.. :p upp och ner jag vet inte hur många gånger, varvade in knäböj upp för också.. sen sprang jag 2km tillbaka till bilen - nöjd! Bra mat idag också.
Dock har jag gjort något så har ont i fel sida av nacken, hoppas på att det går över i natt när jag jobbar annars blir det inget gym imorn.. :down:

Hoppas nacken ger med sig!

Mina skrotiga fotleder gillade inte riktigt att jag sprang i söndags. Jag har ju lagt tid och fokus på att få igång styrketräningen istället för löpningen så jag har inte sprungit sen i somras. Men nu får dom vänja sig igen :p

Ikväll är det styrka som gäller. Maken ska få bestämma upplägget :)

Här blev ett ganska lugnt pass med pålle idag, imorgon vilar han så då var planen att springa. MEN som vanligt ska något jäklas. Igår lyckades jag sträcka mig i höften när hästen fick spel i skogen och började bocka som en dåre :cool: Så jag går runt som halta Lotta istället och är glad att jag inte åkte av...

Skönt att du satt kvar i alla fall!

Härligt!
Håller tummarna för att ni får ett vettigt lån, men vet också hur krångligt det kan va. E hade inte fast jobb när vi sökte lånelöfte, och då var det inte helt enkelt - men det gick :)

Kul att höra att det kan gå i alla fall! Men vågar inte riktigt hoppas ändå förrän det är klart :p

Vilodag idag. Hade dock lätt kunnat gå och träna idag igen för det är så kul, men ska vara förnuftig ;) Imorgon blir det knäböj i sällskap av syrran så jag får se fram emot det och låta kroppen ta igen sig lite idag. Ska däremot ta cellprov i eftermiddag, inte jättekul men viktigt.

Ben i söndags, tyvärr sträckte jag lårmuskleln redan under uppvärmingen så fick fokusera på rumpa i stället. Axel, biceps och mage igår. Så jäkla bra pump i axlarna, blir helt lyrisk:love: Nu ska jag vila från gymmet två dagar och hoppas att låret är okej till slutet av veckan.

Inget cellprov idag, barnmorskan är sjuk. Men fick tid nästa vecka istället :up: Känner mig trött och seg idag, tog i alla fall en lunchpromenad vilket var skönt. Kommer nog åka hem ganska tidigt idag och ta en lugn kväll hemma så hoppas jag på mer energi imorgon.

Snaaaart! Börjar skräpsjukan försvinna?

Jodå, det tar sig! Tack för omtanken. :love: Sov uselt inatt vilket sinkade återhämtningen lite och jag har fortfarande liksom ett tryck över magen och ryggen, men kan äta som vanligt vilket är skönt. Trycket lindras lite av Djungelvrål (?!), så maken var snäll och köpte ett par påsar till mig i förmiddags. (Jag äter normalt sett inte salta godisar, det är principiellt fel. :D)

När dottern ska hämtas på dagis ska vi gå en liten extra sväng och hämta ett paket, får se hur kroppen reagerar på några kilometers promenad.

20+40 min vagnpromenad men klädd för tempot den här gången. :up: Jag blev ändå svettig men på ett mycket behagligare sätt och kände mig sportig och pigg då jag hade min löparjacka ytterst. :D Bebisen blev :devil: besviken att första blev kortare än vanligt då vi hämtade upp karln från föreläsning som slutade tidigare än planerat. Den andra blev däremot godkänd. ;)

Och bänkpress-bänken dök upp med posten idag! :banana: Så ikväll blir det invigning med lite tyngder, om vår bebis tillåter det förstås. :angel:

Jodå, det tar sig! Tack för omtanken. :love: Sov uselt inatt vilket sinkade återhämtningen lite och jag har fortfarande liksom ett tryck över magen och ryggen, men kan äta som vanligt vilket är skönt. Trycket lindras lite av Djungelvrål (?!), så maken var snäll och köpte ett par påsar till mig i förmiddags. (Jag äter normalt sett inte salta godisar, det är principiellt fel. :D)

När dottern ska hämtas på dagis ska vi gå en liten extra sväng och hämta ett paket, får se hur kroppen reagerar på några kilometers promenad.

Skönt att du kan äta i alla fall, det gör stor skillnad :) Och angående djungelvrål så tja, whatever works :D

Detta är mycket skumt; jag körde lite styrketräning ben och mage före yogan igår. Yogan var mest ben och höfter, lite kobra och hunden men inte speciellt mycket. Men ändå har jag träningsvärk i mina armar att det pulserar när jag lyfter barnen, känns som armarna ska gå sönder.
Styrketränade iofs armarna i lördags rätt rejält men kan det verkligen vara träningsvärk därifrån nu?!

Idag har verkligen inte varit en bra dag, verkligen urtrött. Som en vriden disktrasa så dagen har bestått av choklad och kaffedrink med kanel/sockerblandning för att hålla igång. Just nu är äldsta sonen barnvakt åt mellanpojken så jag kan andas ut lite innan det drar igång med middag, kvällsmat och sedan läggning på 2 barn som oftast inte vill sova när jag ska natta dom. Sambon kommer troligtvis hem i natt, för de ska gjuta idag och sånt strular alltid :down:

Gymmet nu på morgonen efter jobb, nacken var lite stel men jag körde på som vanligt och kände inte av den alls, aningens spänd i musklerna på den sida just nu, men mycket bättre! Och ikväll ska jag bubbla bubbelbad och bara slappna av i kroppen! :D (funderar starkt på att boka en massage framöver också..)
Men först sova ett par timmar nu och sen motionera pålle! :)

Gymmet nu på morgonen efter jobb, nacken var lite stel men jag körde på som vanligt och kände inte av den alls, aningens spänd i musklerna på den sida just nu, men mycket bättre! Och ikväll ska jag bubbla bubbelbad och bara slappna av i kroppen! :D (funderar starkt på att boka en massage framöver också..)
Men först sova ett par timmar nu och sen motionera pålle! :)

Skönt att det går åt rätt håll med nacken. Om smärta/stelhet blir bättre - eller rent av förblir oförändrad - av träning tror jag det är bra att bara köra på. :)

• Gilla
Reactions: WS6
Fick sova rätt okej inatt och kunde äta helt normalt igår, så formen är på uppåtgående! Planen är att träna lite lätta ben idag, om det blir hemma eller på Friskis återstår att se (beror på hur bra det går att plugga :p ).

Igår satt jag i bilen med en kollega hela dagen (vi har varit ute och marknadsfört vår avdelning), hennes bil är jättevarm så jag kom hem med dunkande huvudvärk. Skönt att få prata av sig lite med henne, våra chefer spelar ut oss lite mot varandra så de där dagarna vi har samtidigt är värdefulla.

Idag är jag ledig. Funderar på att prova att ta ut hästen en sväng idag. Osäker på om den lille stannar i hagen om jag går iväg med den stora, men någon gång måste vi prova. Han har varit själv tidigare, men hos mig bara medan jag har sprungit tillbaka till stallet efter den andra.

Alltså den nya sängen är ju sååå underbar :love: Har sovit så himla skönt i natt!

Igår körde jag och maken axlar, lite rygg, triceps och biceps. Jag behöver snart mer vikter! I rodd skulle jag lätt ta bra mycket mer! Jag avslutade med knäböj med hantlarna på axlarna :) Förutom det så inventerade jag hö och flyttade runt 170 balar på 8 kg styck och var med dottern ut och gick när hon red.

Idag var det morgonpromenad som vanligt. På lunchen tror jag att jag ska ta unghästen på en tur, den andra har två vilodagar nu :) Ikväll ska jag springa intervaller på löpbandet tänkte jag.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar