Beach 2017

Så var oskulden tagen på att cykla till stallet också. :D Jag kan inte riktigt fatta att mina mornar kommer börja så här varje dag nu. Lika lycklig som en tolvåring som precis fått egen häst, SÅ SKÖNT när jag nästan tappat sugen sista månaderna innan flytten.

Hästarna har kommit ut, allt stalljobb är klart (förutom att lunchfodra och släppa in då), hästarna har blivit borstade och jag har cyklat fyra kilometer. Och klockan är inte ens elva. :eek:

Jag får nog kapitulera och ta bilen om jag ska rida också på mornarna innan jobbet, men tänkte definitivt cykla eller gå om det är vilodag eller om jag är ledig. :up: (Jag överlevde att cykla på stigen.)

+ @FengurLaugar @Chili m.fl.

Jag tycker att alla ni som har gård har en skyldighet att bygga egna chinsräcken, i solidaritet med oss stackare som bor i lägenhet och inte kan göra såna roliga saker. :D
Haha, när jag växte upp använde jag faktiskt gamla gungställningen till det. Eller balken över boxdörrarna som dörrarna rullar på. :p inte helt skönt för händerna kanske... Får fundera på att få in lite träningsredskap, bra idé! :D

Ja men fint blir det! Hade bara en sån sjukt gnällig dag igår. Idag har jag helt horribel träningsvärk i skuldrorna så kroppen fick nog sitt den med!
Nu är jag på väg till konferens så lär sitta, äta och sitta lite mer i två dagar. :p

Ska bli kul att se det när det är klart! (Bjuder in mig själv :D)

50 min rask promenad i -2, solsken och nysnö så det gick lite trögare här och var.
Jag märker att jag fortfarande klär mig som när jag var höggravid och därmed höll ett väldigt långsamt tempo. För nu blir jag plaskvåt efter 15 min i klädseln jag tror passar för temperaturen och får hänga av mig kläder eftersom på barnvagnen.
Får tänka om och kanske ta vindjacka, buff över öronen, fleece och täckbyxor istället för tung, lång läderjacka, vanlig tröja, mössa, halsduk och täckbyxor.
Men flåset börjar iallafall vara bra! :up: :D

Ännu en dag i sjuksängen för mig. Vi tror att jag kan ha blivit matförgiftad eller fått någon sorts bakterie via maten. Jag mår inte illa längre och magen har lugnat sig något, men jag har inte ätit en ordentlig måltid sedan lunch i fredags. Jag kan äta lite åt gången, men det lär ta ett par dagar innan energinivåerna är på det normala igen. Hoppas att orka ta mig iväg till universitetet imorgon eftersom jag ogärna missar föreläsningar, men träningen får vänta åtminstone till på onsdag.

Ännu en dag i sjuksängen för mig. Vi tror att jag kan ha blivit matförgiftad eller fått någon sorts bakterie via maten. Jag mår inte illa längre och magen har lugnat sig något, men jag har inte ätit en ordentlig måltid sedan lunch i fredags. Jag kan äta lite åt gången, men det lär ta ett par dagar innan energinivåerna är på det normala igen. Hoppas att orka ta mig iväg till universitetet imorgon eftersom jag ogärna missar föreläsningar, men träningen får vänta åtminstone till på onsdag.

Usch stackars dig :( Hoppas du piggar på dig fort!

Lunchridning avklarad :) Maken kom hem på lunchen så vi tog en varsin häst och så sprang hunden med. Han kunde sluta för dagen så ungarna får komma hem tidigt så resten av dagen blir väldigt lugn :) Ska ta en promenad ikväll bara.

Yoga ikväll, och liiite styrketräning. Vilken kroppsdel vet jag inte än utan troligtvis en blandning beroende på hur glad kroppen är efter yogan. Sambon arbetar i Örebro denna vecka, drygt 25 mil dit från oss men han åker dit och hem varje dag så han hoppas hinna hem till 18.30 när jag ska åka :nailbiting:

Gud nej, 100 tar du snart! :)

Inspiration med tränare, på Friskis. Så oklart vad det blir. Vet bara att det kommer bli jobbigt :p

Ja, det är helt klart ett drömresemål! Jag hade inte tackat nej till två veckor i valfritt svinvarmt land, men det är inte mannens favorit. Och Nya Zeeland är fantastiskt, så det tror jag att vi båda kommer uppskatta!

Glömde ju svara efter jag läst :p

Haha känns lite surrealistiskt att 100 ändå är nära :D Men du har nog rätt! Ska inte försöka stressa framåt nu bara när jag kör själv utan fortsätta lugnt och metodiskt att jobba mig upp.

Kul ändå att köra med tränare, även om det är jobbigare (svårt att maska :angel:) så tycker jag man ofta blir väldigt peppad efteråt!

Åh ja det förstår jag, är såklart mycket avis på er resa :D Vi funderar på nord-Norge som nästa resa, men det blir nog inte än på ett tag. Först blir det husköp hoppas vi!

Blä vad trist. Krya på dig!

Glömde ju svara efter jag läst :p

Haha känns lite surrealistiskt att 100 ändå är nära :D Men du har nog rätt! Ska inte försöka stressa framåt nu bara när jag kör själv utan fortsätta lugnt och metodiskt att jobba mig upp.

Kul ändå att köra med tränare, även om det är jobbigare (svårt att maska :angel:) så tycker jag man ofta blir väldigt peppad efteråt!

Åh ja det förstår jag, är såklart mycket avis på er resa :D Vi funderar på nord-Norge som nästa resa, men det blir nog inte än på ett tag. Först blir det husköp hoppas vi!

Ja, tar du 2 rep på 80 nu så har du lite till att hämta om du gör ett maxlyft ju :) låter som att du har en bra plan för din utveckling! :)

Blir vila idag med. Förkylningen inte helt okej ännu, plus att det kommer en snubbe och köper ett bord av oss när träningen börjar, så det får bli så istället idag.

Husköp låter inte helt fel! Vad kul!
Ligger det inom en snar framtid? :)

Blev så inspirerad av allt marklyftsnack här, så var tvungen att testa och 100 kg åkte upp enkelt! :o Sedan vågade jag inte fortsätta mer, dels för att "sluta när det går bra", dels så jag inte knasar mig före resan, dels för att en kollega ville komma åt racket.
Men jag får ju definitivt testa att maxa på riktigt när jag kommer hem igen!

Senast ändrad:
Blev så inspirerad av allt marklyftsnack här, så var tvungen att testa och 100 kg åkte upp enkelt! :o Sedan vågade jag inte fortsätta mer, dels för att "sluta när det går bra", dels så jag inte knasar mig före resan, dels för att en kollega ville komma åt racket.
Men jag får ju definitivt testa att maxa på riktigt när jag kommer hem igen!

Haha men vad roligt att du blev inspirerad :D :D Härligt! :banana:

JAG VILL OCKSÅ MARKLYFTA!! :arghh: Kommer dock inte testa 1/2RM förrän om några veckor och förväntar mig inga enorma framsteg med tanke på hur hattig träningen varit senaste 1,5 månaderna.

Här blev ett ganska lugnt pass med pålle idag, imorgon vilar han så då var planen att springa. MEN som vanligt ska något jäklas. Igår lyckades jag sträcka mig i höften när hästen fick spel i skogen och började bocka som en dåre :cool: Så jag går runt som halta Lotta istället och är glad att jag inte åkte av...

Hyfsat snart! Men det beror på om vi får lån, jag tar examen till sommaren och man vet aldrig vad bankerna säger.

Härligt!
Håller tummarna för att ni får ett vettigt lån, men vet också hur krångligt det kan va. E hade inte fast jobb när vi sökte lånelöfte, och då var det inte helt enkelt - men det gick :)

Galopparbete med fina pålle idag!
Sen körde jag till skogen och sprang. Sprang 2km till en trappa där jag körde slut på mig.. :p upp och ner jag vet inte hur många gånger, varvade in knäböj upp för också.. sen sprang jag 2km tillbaka till bilen - nöjd! Bra mat idag också.
Dock har jag gjort något så har ont i fel sida av nacken, hoppas på att det går över i natt när jag jobbar annars blir det inget gym imorn.. :down:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar