Beach 2017

Njae, det är fyra pass på rullande schema, tre pass per vecka. Det kan alltså vara t.ex. knäböj, pressar och marklyft ena veckan och drag, knäböj och pressar andra veckan och så rullar det på så.

Ah, okej. Är så fascinerad av hur otroligt många typer av träningsprogram det finns! :D Å så himla glad att jag började med PT så någon sa åt mig hur jag skulle göra, annars hade jag nog fortfarande suttit och googlat. :p

Ah, okej. Är så fascinerad av hur otroligt många typer av träningsprogram det finns! :D Å så himla glad att jag började med PT så någon sa åt mig hur jag skulle göra, annars hade jag nog fortfarande suttit och googlat. :p

Haha ja visst är det skönt att bara göra som man är tillsagd :D

Apropå knäböjen nu då så gillar jag verkligen den här artikeln: http://www.styrkelabbet.se/lar-dig-knaboj/ (och typ allt som han gör :D) Rörligheten har jag definitivt så nu är det "bara" att lägga ner jobbet med att bana in rörelsen riktigt ordentligt.

Haha ja visst är det skönt att bara göra som man är tillsagd :D

Apropå knäböjen nu då så gillar jag verkligen den här artikeln: http://www.styrkelabbet.se/lar-dig-knaboj/ (och typ allt som han gör :D) Rörligheten har jag definitivt så nu är det "bara" att lägga ner jobbet med att bana in rörelsen riktigt ordentligt.

Jag gillar också den artikeln! Utom biten om frontböj, jag ignorerar biten om frontböj. :angel: (Jag har lite problem med rörligheten i frontböj, tror det sitter i bröstryggen.)

Jag gillar också den artikeln! Utom biten om frontböj, jag ignorerar biten om frontböj. :angel: (Jag har lite problem med rörligheten i frontböj, tror det sitter i bröstryggen.)

Nä nä du vill väl bara köra goblin squats ;) :D

Jag gjorde lite frontböj idag, det går bättre än vanliga böj. 40 kg var inga problem. Så jag tror verkligen jag kan bli hjälpt av mååååånga repetitioner med vikten fram innan jag börjar öka vikterna i vanliga böjen :)

Hallej! Kul med knäböjsnack :D stronglift 5x5 som jag nu kört pass 2 av har ju knäböj tre dagar i veckan! Det tycker jag känns riktigt kul atm men får se hur kul det känns sen när vikterna börjar bli tunga, det tickar ändå uppåt ganska snabbt med knäböjen iom 2,5 kg/pass x 3 pass/vecka = 7,5 kg i veckan..
Idag var det iaf knäböj, militärpress och marklyft. Arbetsseten på knäböj på 25 kg så väldigt lätt än så länge :) Samma med marklyft med arbets-set på 40 kg. Stod dessutom jämte en kille som drog 170 kg hehe :D
Militärpressarna börjar jag väldigt lätt på då jag har en del teknik att arbeta med där känner jag, tror jag startade på 12,5 kg (ifall själva stängerna på de där små skivstängerna med fasta vikter väger 10 kg *gissning*?).
Ser redan fram emot nästa pass på fredag, knäböj, bänk och skivstångsrodd :up:

Just det, yogan i söndags var så himla kul!! Gjorde en ny armbalans som jag ville visa för er men får göra det på fredag kanske när jag är ledig o har tid att försöka ta ett kort. Sån där kul utmaning som verkar supersvår och man blir förvånad över att man faktiskt klarar :D
Hon har så himla nice flow med den här yogaläraren :love: långa sekvenser så man typ bara får hänga med och sen helt plötsligt är man tillbaka där man startade och gör hela alltet exakt samma på andra sidan. Fattar inte hur hon kan komma ihåg dem!
Något jag dock saknar liite är att hon är inte så mycket för att kommentera och korrigera hur man linjerar positionerna, jag hade gärna velat ha en instruktör som är lite petig med sånt så man inte lär in en massa fel. Hon kommenterar ju en del grejer så klart men inte så "petig" med det anatomiska känns det som!

Hehe, mkt text sorry :o:angel:

Och jag kör i princip aldrig goblin squats! Har hänt ibland om det inte finns någon skivstång men visste faktiskt inte ens att det hette så, trodde goblin squat var när man håller en kettlebell hängande framför kroppen och böjer så den går ner i golvet :p

Har någon förresten några tips på nice träningspoddar? Jag lyssnar just nu på Styrkelabbets podd och Träningspodden, gillar den första mer men nice o bryta av med Träningspodden ibland för omväxling :D
Finns det några andra bra? :bump:

(För er som inte lyssnat på någon av dem,
Styrkelabbet är två snubbar som snackar om styrketräning med fokus på att bli STOR och STARK och Träningspodden är Lofsan och Jessica Almenäs som pratar mer allmänt om vardagslivet, träning, hälsa, löpning, mode, mål etc.)

Har någon förresten några tips på nice träningspoddar? Jag lyssnar just nu på Styrkelabbets podd och Träningspodden, gillar den första mer men nice o bryta av med Träningspodden ibland för omväxling :D
Finns det några andra bra? :bump:

(För er som inte lyssnat på någon av dem,
Styrkelabbet är två snubbar som snackar om styrketräning med fokus på att bli STOR och STARK och Träningspodden är Lofsan och Jessica Almenäs som pratar mer allmänt om vardagslivet, träning, hälsa, löpning, mode, mål etc.)

De två är mina favoritpoddar :) Lyssnar även på varje avsnitt av Styrkebyrån, två coola kvinnor som snackar om styrketräning :up:

Var löjligt effektiv igår. Storstädade mitt hus (tack för 1,5 åring som älskar att städa), matade djur innan vi packade oss i bilen och for till gymmet där jag och syrran bestämt träff. Hon har aldrig tränat men ska äntligen börja. Vi körde ett i mitt tycke lätt benpass men jösses vad hon stönade och stånkade! Hoppas hon kan gå idag...:devil:

Hade lovat att hjälpa henne komma till rätta i nya lägenheten så efter lite kvällsmat satte vi igång och röjde, dammsugade och diskade. 21 var jag och W hemma och kastade oss nåågot trötta i soffan!:p

Idag har båda hästarna vilodag så jag tänkte ta med hunden på en skönt skogspromenad på lunchen. Maken är på kurs (igen) och åkte tidigt i morse och kommer sent i morgonkväll. Ungarna ville sova hos farmor och farfar igår så dom är där idag. Väldigt skönt med en morgon där jag bara har djuren och mig själv och jag inte behöver åka iväg till dagis utan kan göra frukost och sätta mig på kontoret i myskläder och håret på ända :D Ska äta middag hos svärföräldrarna sen och då får jag med mig ungarna hem. ska försöka städa undervåningen ihop med dom och efter dom lagt sig ska jag träna :) Tänkte mig ett helkroppspass.

Hur gör ni med vila? Vilodagar, vilohelger, viloveckor?

Innan har jag haft vilodagar men känner mer och mer att jag behöver införa längre viloperioder emellanåt.

Innan har jag haft vilodagar men känner mer och mer att jag behöver införa längre viloperioder emellanåt.

Tränar i regel 4-5 dagar i veckan och var femte-sjätte vecka kör jag bara ett pass (för att inte glömma vägen till gymmet). :)

Målet just nu är att styrketräna (lyfta vikter) 2 dagar, köra något högintensivt som löpintervaller 1 dag och träna core + några km löpning 1 dag. Enligt planen nu så blir det träning tis, ons, tors och sön. Så vilodagar blir isåfall mån, fre och lör. Men jag promenerar och rider ofta vilodagarna. Sällan eller aldrig jag är helt stilla en hel dag.

Tycker det är svårt att vila, lättare att ösa på i samma tempo! Men jag vet ju att det är viktigt för återhämtningen så jag försöker att inte träna mer än så här så får vi se. Jag provar mig fortfarande fram till vilket upplägg som passar mig bäst :)

Jag har hittills aldrig planerat in viloveckor eller liknande, har aldrig tränat så hårt att det har känts motiverat. Vilodagar har jag däremot, minst 2 per vecka. Försöker dock röra mig mycket vilodag eller ej, promenerar mycket och så.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3