Hallej! Kul med knäböjsnack
stronglift 5x5 som jag nu kört pass 2 av har ju knäböj tre dagar i veckan! Det tycker jag känns riktigt kul atm men får se hur kul det känns sen när vikterna börjar bli tunga, det tickar ändå uppåt ganska snabbt med knäböjen iom 2,5 kg/pass x 3 pass/vecka = 7,5 kg i veckan..
Idag var det iaf knäböj, militärpress och marklyft. Arbetsseten på knäböj på 25 kg så väldigt lätt än så länge
Samma med marklyft med arbets-set på 40 kg. Stod dessutom jämte en kille som drog 170 kg hehe
Militärpressarna börjar jag väldigt lätt på då jag har en del teknik att arbeta med där känner jag, tror jag startade på 12,5 kg (ifall själva stängerna på de där små skivstängerna med fasta vikter väger 10 kg *gissning*?).
Ser redan fram emot nästa pass på fredag, knäböj, bänk och skivstångsrodd
Just det, yogan i söndags var så himla kul!! Gjorde en ny armbalans som jag ville visa för er men får göra det på fredag kanske när jag är ledig o har tid att försöka ta ett kort. Sån där kul utmaning som verkar supersvår och man blir förvånad över att man faktiskt klarar
Hon har så himla nice flow med den här yogaläraren
långa sekvenser så man typ bara får hänga med och sen helt plötsligt är man tillbaka där man startade och gör hela alltet exakt samma på andra sidan. Fattar inte hur hon kan komma ihåg dem!
Något jag dock saknar liite är att hon är inte så mycket för att kommentera och korrigera hur man linjerar positionerna, jag hade gärna velat ha en instruktör som är lite petig med sånt så man inte lär in en massa fel. Hon kommenterar ju en del grejer så klart men inte så "petig" med det anatomiska känns det som!
Hehe, mkt text sorry