Beach 2017

Jag har hittills aldrig planerat in viloveckor eller liknande, har aldrig tränat så hårt att det har känts motiverat. Vilodagar har jag däremot, minst 2 per vecka. Försöker dock röra mig mycket vilodag eller ej, promenerar mycket och så.

Så jag också tänker. Tränar inte nog hårt för att behöva viloveckor, men som sagt någon dags vila varje vecka behövs ju ändå :)

Hur känner du att kroppen svarar efter den "vilo-veckan"? Är den lättstartad och känns lätt att komma igång igen?

Kroppen känns ungefär "HELL YEAH!"! :D Jag tycker det är lätt att komma igång, men jag har kört den typen av upplägg sen typ 2010 så jag är rätt van numer. I början var det rätt jobbigt efter alla typer av uppehåll, oavsett anledning (jobbigt för huvudet, inte kroppen).

Kroppen känns ungefär "HELL YEAH!"! :D Jag tycker det är lätt att komma igång, men jag har kört den typen av upplägg sen typ 2010 så jag är rätt van numer. I början var det rätt jobbigt efter alla typer av uppehåll, oavsett anledning (jobbigt för huvudet, inte kroppen).

Det är just DEN känslan jag vill åt. Jag lyckades hitta den efter ett längre uppehåll nu i december men sen försvann den :cautious:

Till er andra som också svarat, tack för era svar och tankar :) Vilodagar (och sjukdagar) för mig innefattar fortfarande ett aktivt liv med promenader, lämning på förskolan etc. Jag har aldrig en dag där jag är still, jag trivs helt enkelt inte med att vara still :o Men jag fick en tankeställare igår när jag lyfte upp en lastpall på verandan igår och kroppen ville knappt samarbeta trots att jag vet att den inte är tung egentligen :crazy: Idag är samma känsla kvar, och minstingen på sina 14 kg känns omöjlig att lyfta :down: Denna veckan har jag bara tränat 25 min styrketräning, 45 min yoga och 10 min stretch igår men kroppen är slut. Helt slut :down:

Helgen har trädgårdsarbete inplanerat från imorgon, ett garage ska tömmas på skräp för att eldas upp så jag lär som vanligt inte bli sysslolös även om jag hoppar träningen ikväll. Dessutom är det första passet på spinning på söndag :o

@Bexzor Du kanske är på väg att bli sjuk? Stressad?

Jag är väl egentligen skolexempel på när man inte ska träna för jag kämpar mot inre stress och sömnproblem. Jag sover dock som bäst efter att jag tränat inne på gymmet så jag håller kvar min träning eftersom det är den som ger mig en paus i en stressig vardagen. Oftast fungerar det bra men som nu så tar det bara stopp,:banghead:

Jag är väl egentligen skolexempel på när man inte ska träna för jag kämpar mot inre stress och sömnproblem. Jag sover dock som bäst efter att jag tränat inne på gymmet så jag håller kvar min träning eftersom det är den som ger mig en paus i en stressig vardagen. Oftast fungerar det bra men som nu så tar det bara stopp,:banghead:

Om träningen hjälper dig så behöver du väl inte ta bort den, däremot prestationsinriktade mål kanske inte är någon höjdare i det läget. Finns det något annat i vardagen du kan ändra på som minskar stressen? Bäst att dra i handbromsen innan det går för långt! :heart

Om träningen hjälper dig så behöver du väl inte ta bort den, däremot prestationsinriktade mål kanske inte är någon höjdare i det läget. Finns det något annat i vardagen du kan ändra på som minskar stressen? Bäst att dra i handbromsen innan det går för långt! :heart

Tack :heart

Nej jag har inga direkta mål mer än att gå ner alla graviditetskilon och försöka få tillbaka den kropp jag hade 2012, men har inget tidsmål dit :)

Jag har ju mer eller mindre haft vila hela tiden, men med hästen tänker jag att en gång i veckan (eller två) mår hon bra av att bara gå i hagen och vara häst, men längre viloperioder planerar jag inte in längre. Livet ser till att det blir vila ändå. Skolexemplet var när hon nyss var inriden, då satte jag henne på planerad vila hela sommaren. Red typ en gång, sen blev hon sparkad av en annan häst i hagen och stod en månad till. Red två månader, tog planerad vintervila, sen kom vintern. Hon är knappt riden alls som tre- och fyraåring för det.

Jag rör absolut inte på mig varje dag a la "nu ska jag verkligen motionera". Men med stall och sen ett jobb där man står och går hela tiden är jag ju inte helt stillasittande heller.

Ponny och jag har promenerat samma runda som igår i samband med utsläppet. Utan att gå vilse, men blev istället stående flera gånger med folk som ville prata, så det blev en och en halv timme ute ändå. Jag måste nog finurla ut en runda som går lite fortare (kanske 40-45 minuter) om jag ska rida innan jobbet, för ska jag mocka åt två hästar också blir det lite tajt med tid. Å andra sidan är det väl inte hela världen om jag måste mocka på kvällen någon enstaka gång heller. :p

Ponny är en helt annan häst nu, så lugn och harmonisk. :love: Ångrar lite att jag inte red idag, men det får det bli till helgen. Jobbar ett helvetespass på jobbet (8-18.15) imorgon, så då är det helt kört.

En härlig tur i skogen med hunden på lunchen :) Träffade på bror till vår granne som varit ute och sprungit i skogen här med sin husky. Hundarna lekte som bara den, första gången de träffas, och hade superkul :) De hade sprungit 20 km uppe i skogen...det syntes inte på varken husse eller hund. Båda är sjukt tränade! Han har tävlat i löpning och orientering och vunnit massa saker i många år. Vi ligger i lä där kan jag väl säga haha. Men det var roligt att träffas då vi egentligen aldrig pratats vid så innan :)

Har tyvärr inte hunnit montera ihop bänken än, blir väl troligen först till helgen, så styrketräningen har uteblivit. Har däremot fått in vana på att gå varje dag nu så det känns ändå bra. :)
Igår gick jag på plogade vägar i 55 min och hittade lite fler backar, den här gången blev det i några cm nysnö så vagnen gick lite tyngre.
Blev 4,3 km på 30 min ungefär så nu tankar jag upp med lite mackor till mellanmål. :D

45 minuter transportpromenad avklarad till och från stallet för att fodra lunch. :up:
Det var jäkligt bekvämt att ta bilen om jag ska rida (ridstövlar är väl ingen hit att gå i), men om jag åtminstone kan gå eller cykla så här när jag inte ska göra något speciellt i stallet är jag supernöjd.

När jag läser vad ni andra tränar blir jag verkligen sugen på att komma igång med styrketräning igen. Jag är dock jättepank, så köpa gymkort eller vikter är inte ens att tänka på nu. Har någon tips på sånt man kan göra med bara sin egen kropp? Typ squats, sit-ups, armhävningar, benlyft, ja allt som går att göra utan redskap?

När jag läser vad ni andra tränar blir jag verkligen sugen på att komma igång med styrketräning igen. Jag är dock jättepank, så köpa gymkort eller vikter är inte ens att tänka på nu. Har någon tips på sånt man kan göra med bara sin egen kropp? Typ squats, sit-ups, armhävningar, benlyft, ja allt som går att göra utan redskap?

Jag har för mig att jag skrev ett inlägg om det här för inte så längesen, ska se om jag kan hitta det!

@Tassetass sammanfattade väl vår julkalender någonstans. Jättebra övningar som man inte behöver vara jättevältränad för att klara eller behöver några redskap. Men minns inte om det var i den här tråden eller i slutet på den förra?

- All things yoga är förstås gångbart.
- Sök på "fitnessblender no equipment" på youtube, de har massor!
- På den här sidan finns flera träningspass som inte kräver redskap.
- Vill du köra cardio har du 70 övningar här.
- Corepass som vet var det tar.
- Ett annat corepass.
- 50 övningar med bara kroppsvikt.

:D

@parfymflaska Här har du!

Å här är julkalendern som frukten pratar om: https://www.dropbox.com/s/wmv7j5kekwzhnrb/Beachadventskalender.pdf?dl=0

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3