Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hittills aldrig planerat in viloveckor eller liknande, har aldrig tränat så hårt att det har känts motiverat. Vilodagar har jag däremot, minst 2 per vecka. Försöker dock röra mig mycket vilodag eller ej, promenerar mycket och så.
Hur känner du att kroppen svarar efter den "vilo-veckan"? Är den lättstartad och känns lätt att komma igång igen?
Kroppen känns ungefär "HELL YEAH!"! Jag tycker det är lätt att komma igång, men jag har kört den typen av upplägg sen typ 2010 så jag är rätt van numer. I början var det rätt jobbigt efter alla typer av uppehåll, oavsett anledning (jobbigt för huvudet, inte kroppen).
men kroppen är slut. Helt slut
@Bexzor Du kanske är på väg att bli sjuk? Stressad?
Hur sover du?
Jag är väl egentligen skolexempel på när man inte ska träna för jag kämpar mot inre stress och sömnproblem. Jag sover dock som bäst efter att jag tränat inne på gymmet så jag håller kvar min träning eftersom det är den som ger mig en paus i en stressig vardagen. Oftast fungerar det bra men som nu så tar det bara stopp,
Om träningen hjälper dig så behöver du väl inte ta bort den, däremot prestationsinriktade mål kanske inte är någon höjdare i det läget. Finns det något annat i vardagen du kan ändra på som minskar stressen? Bäst att dra i handbromsen innan det går för långt!
När jag läser vad ni andra tränar blir jag verkligen sugen på att komma igång med styrketräning igen. Jag är dock jättepank, så köpa gymkort eller vikter är inte ens att tänka på nu. Har någon tips på sånt man kan göra med bara sin egen kropp? Typ squats, sit-ups, armhävningar, benlyft, ja allt som går att göra utan redskap?
När jag läser vad ni andra tränar blir jag verkligen sugen på att komma igång med styrketräning igen. Jag är dock jättepank, så köpa gymkort eller vikter är inte ens att tänka på nu. Har någon tips på sånt man kan göra med bara sin egen kropp? Typ squats, sit-ups, armhävningar, benlyft, ja allt som går att göra utan redskap?
- All things yoga är förstås gångbart.
- Sök på "fitnessblender no equipment" på youtube, de har massor!
- På den här sidan finns flera träningspass som inte kräver redskap.
- Vill du köra cardio har du 70 övningar här.
- Corepass som vet var det tar.
- Ett annat corepass.
- 50 övningar med bara kroppsvikt.
Åh kan inte du lägga upp länken igen till dina decemberövningar? Självklart sparade jag inte den förra gången.Jag har för mig att jag skrev ett inlägg om det här för inte så längesen, ska se om jag kan hitta det!