Beach 2017

Och för mig blev det en fredagspromenad på 5 km och ungefär en timme. Perfekt väder med -2 och avtagande snöfall. Skaljackan var helt blöt på insidan när jag tagit mig hem. :D

Här har blivit en ganska lugn vecka med höftont efter pålles rodeo. Red ett dressyrpass igår, gick superbra! I helgen var tanken att springa en dag, men höften gör fortfarande ont, så får väl se om det går över först.

Här har blivit en ganska lugn vecka med höftont efter pålles rodeo. Red ett dressyrpass igår, gick superbra! I helgen var tanken att springa en dag, men höften gör fortfarande ont, så får väl se om det går över först.

Vad jobbigt med höften! Hur var det, slog du dig eller var det bara en sträckning?

Meh. Jag hade tänkt åka skidor imorgon men nu är spåren avstängda hela lördag, och söndag fram till 16, pga en tävling. Det får kanske bli en extra tur till gymmet och köra crosstrainer/stakmaskin, eller åka skidor på söndag kväll men det är jag inte så sugen på.

Välkommen åter!

Om du behöver gå upp i vikt, borde det inte vara klokare att bara styrketräna och strunta i förhållandevis kaloriförbrukande träning så som löpning? Bara som en tanke. :)
Tack! :D

Jo, jag håller med dig. Och hade jag inte haft ett ultramaraton att träna inför hade jag absolut gjort så. Men problemet är att jag på ca ett halvår ska lyckas komma upp i att kunna springa 45 km, så jag MÅSTE träna löpning.

Men bara mitt lilla lätta pass i morse gjorde att jag hade ordentlig aptit vid lunchen och jag åt 5,5 (iofs små) pannbiffar, två portioner klyftpotatis och en hög med rivna morötter. Dessutom petade jag i mig en Pigalle innan lunch, något jag inte lyckats med på flera veckor (äta mer än en smakbit av chokladstycksaker alltså). Så jag tror att träningen kommer att bidra till att jag äter mer vilket förhoppningsvis leder till några kg upp på vågen. :)

Fasen, skulle träna idag och åker glad i hågen till gymmet, bara för att upptäcka att jag har nyckeln kvar hemma. I byxorna som jag tvättade igår :banghead: Hoppas verkligen att nyckeln funkar fortfarande (det är alltså inte en vanlig nyckel utan en bricka som man drar mot en avläsare) vill inte behöva kvittera ut en ny. Så kom inte in på gymmet idag, får träna hemma istället.

Fasen, skulle träna idag och åker glad i hågen till gymmet, bara för att upptäcka att jag har nyckeln kvar hemma. I byxorna som jag tvättade igår :banghead: Hoppas verkligen att nyckeln funkar fortfarande (det är alltså inte en vanlig nyckel utan en bricka som man drar mot en avläsare) vill inte behöva kvittera ut en ny. Så kom inte in på gymmet idag, får träna hemma istället.

Nä fy vad drygt :down:

Jag har ont i rumpan! :p Kände att jag överansträngde mig när vi flyttade och höger skinka har varit sisådär sen dess. Nu är det värst hittills. Om jag tar i på fel sätt hugger det till av bara fasen rätt i muskeln och jag kan inte aktivera muskeln där alls. Är jag beroende av den i den situationen ramlar jag nästan. Sjukt drygt. Så stretcha, stretcha, stretcha verkar vara min grej just nu. Sitta på en boll kanske inte vore helt fel heller.

Utöver det så lagar jag just nu pannkakor, bra för humöret tror jag. :D

Lyckades få 30 min löpning på bandet förut. Ungarna fick kolla på ipaden under tiden :angel:
Nu äter vi grönsaker, dipp och choklad och väntar på pappan i huset :)

Hittade en tennisboll och konstaterar att sitta på boll är som en resa till helvetet! :devil: Fast samtidigt gött. På ett hemskt sätt. :laugh: Hur mycket kan man använda en boll på såna ömma punkter egentligen? Känner just nu för att starkt missbruka den på den flesta muskler men ska först se hur det känns i rumpan i morgon efter misshandeln. :up:

Hittade en tennisboll och konstaterar att sitta på boll är som en resa till helvetet! :devil: Fast samtidigt gött. På ett hemskt sätt. :laugh: Hur mycket kan man använda en boll på såna ömma punkter egentligen? Känner just nu för att starkt missbruka den på den flesta muskler men ska först se hur det känns i rumpan i morgon efter misshandeln. :up:

Jag ligger på en tennisboll var- varannan dag + stretchövning på rekommendation från min kiropraktor! Det är en sån gillahata känsla.. man gillar det för att det hjälper men det är fan inte skönt :p
Edit; enkelt förklarat har mindre muskler i häcken aktiverats istället för stora (man vet inte varför) och jag har fått ont i vissa rörelser tex när jag ridit i dressyrsadeln.. men det är mycket bättre tack vare tennisboll och stretch :up:

Jobbat i natt och gymmat nu på morgonen, nu sova!! Sen pålle, förhoppningsvis hinna vila lite och sen börjar vi om igen med jobb.. :D

Igår var det en heldag på jobbet, tio timmar, så det blev inget gjort mer än att mocka och ta in hästarna. Kan inte nog beskriva hur skönt det var att ha eget stall nära hemma igår efter det jobbpasset. :bow:

Försöker samla ihop någon form av självbehärskning och ta mig iväg till stallet utan bilen. Mitt tilltänkta ridsällskap smet och det regnar, så bilen är väldigt frestande. :o

Ingen skidåkning idag som sagt, istället var jag ute och promenerade i skogen i nästan två timmar. Skönt :) Utöver det är det väldigt lugnt idag, mest soffläge och så kollar jag på SM i styrkelyft, intressant att se och sjukt hur mycket vissa lyfter :p

Förresten! Om det är någon som ska gå på mässan på Göteborg horse show så måste ni komma förbi och säga hej, jag kommer stå i SLU:s monter under torsdagen och fredagen :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar