Beach 2017

Igår var ju planen promenad och ridning men eftersom jag fick en sjuk dotter och maken var borta så blrv det inget av det. Sprang som sagt en halvtimme på bandet istället :)

Idag har jag ridit äldsta hästen och hade unghästen med som handhäst. Hunden sprang med lös. Fint att slå tre flugor i en smäll :)

Min bästas väns häst är skadad och till veckan ska vi åka och göra en sista koll. Stor risk att han döms ut. Hon ville låta honom ha det gött några dagar så vi hämtade hit honom idag så får han leka och gå på lösdrift ihop med mina två. Så himla sorgligt allt men han blev så glad av att vara tillbaka här :heart

Något mer gör inte jag idag utan det är en slapp dag med pizza och godis :)

Igår var ju planen promenad och ridning men eftersom jag fick en sjuk dotter och maken var borta så blrv det inget av det. Sprang som sagt en halvtimme på bandet istället :)

Idag har jag ridit äldsta hästen och hade unghästen med som handhäst. Hunden sprang med lös. Fint att slå tre flugor i en smäll :)

Min bästas väns häst är skadad och till veckan ska vi åka och göra en sista koll. Stor risk att han döms ut. Hon ville låta honom ha det gött några dagar så vi hämtade hit honom idag så får han leka och gå på lösdrift ihop med mina två. Så himla sorgligt allt men han blev så glad av att vara tillbaka här :heart

Något mer gör inte jag idag utan det är en slapp dag med pizza och godis :)

Hur funkar det att rida med handhäst? Nu är ju förvisso dina antagligen relativt lika stora medan jag har en shettis och en lite större, men hade gärna provat att ta med den lille någon gång ibland så han slipper vara själv i hagen. Hur gjorde du i början?

Hur funkar det att rida med handhäst? Nu är ju förvisso dina antagligen relativt lika stora medan jag har en shettis och en lite större, men hade gärna provat att ta med den lille någon gång ibland så han slipper vara själv i hagen. Hur gjorde du i början?

Jag provade första gången i hagen ifall jag skulle behöva släppa. Den äldsta hästen var med som handhäst när han var unghäst och nu är det nya unghästen som får hänga på ibland. Himla smidigt och det hat funkat bra med mina. Är inte handhästen följsam och sakar efter blir det jobbigt. Men min håller samma tempo och är nästan lite för långt fram ibland till och med. Vi både travar, töltar och galopperar :)

Jag provade första gången i hagen ifall jag skulle behöva släppa. Den äldsta hästen var med som handhäst när han var unghäst och nu är det nya unghästen som får hänga på ibland. Himla smidigt och det hat funkat bra med mina. Är inte handhästen följsam och sakar efter blir det jobbigt. Men min håller samma tempo och är nästan lite för långt fram ibland till och med. Vi både travar, töltar och galopperar :)

Jag ska testa i hagen också när de blivit lite mer samkörda. Det kanske inte går när det är så stor höjdskillnad och när den större är så dominant, men man kan ju alltid testa.

Det finns en tjej i nordsvensktråden som rider nsv och har liten ponny på släp. :) Om du behöver fler tips på hur man ska gå tillväga i början.

I natt har vi fått snö! Inte mycket men ett par tre cm iaf :D Blir bus ute med barnen sen. Men nu ska jag lasta hästen och åka till ridhuset och trimma lite. Ikväll står det core på schemat :)

Jamen vad jäkla bra det går! :arghh: Vinterkräksjuka förra helgen och nu har jag sedan i går så ont i magen till och från att jag knappt orkar röra mig. De kan ju ha med varandra att göra, även om jag tycker att magen hållt sig vettig sedan i måndags åtminstone. Har testat samarin och bikarbonat men det har inte hjälpt, nu har jag haft värmekudde konstant sedan i går kväll.

Motion ska ju vara bra för magen, så jag ska försöka bita ihop och ge mig ut på en promenad med dottern iaf. Egentligen hade jag tänkt springa, men sambon behövde åka iväg så det får isf vänta till i em/kväll.

Det blev mage/rygg på gymmet imorse efter jobb!
Och nu i eftermiddags har jag och pålle ridit ut! Travat och galopperat en massa! :) Lite snöblandat regn skit började trilla från himlen när vi var nästan hemma i stallet igen, det slutade lika fort som det kom men jag vill INTE ha sånt skit väder nu när vi inte haft det på hela "vintern".. :(

Ska kasta mig i duschen nu och sen dra till jobb, gym imorn bitti igen! :D

Idag har årets första ridtur klarats av. Min syster hängde med med den lille på släp, och det var en helt annan ponny kan vi säga än den som jag red ut på sista gångerna i gamla stallet. Vi tog samma runda som jag gick tidigare i veckan, det var nog med facit på hand lite för långt för Lilleman för han var riktigt trött på slutet. Ändå skrittade vi mest (jag och ponny travade/galopperade en liten bit i förväg för att hon skulle få röra lite extra på sig). Den lille gick först till en början, men eftersom han blev så trött så blev det att ponny fick gå först andra halvan och det gick bra. Konfererade min almanacka och kunde konstatera att sista gången jag verkligen red var 11 december, och det gick uselt. Men idag var det äntligen roligt igen. Så klart att ponny är stel och inte alls i form, men mentalt är det en fruktansvärd förbättring jämfört med tidigare. :love:

Nu är bänkpress-bänken invigd för både mig och karln! :up:
Förut när jag har börjat om att träna har jag alltid fått börja på 10-12 kg då mina armar fort blir svaga, nu kunde jag ta 17 kg 2x10 så det kändes i musklerna men jag hade klarat längre eller tyngre.
Det har tagit på mina armar att bära runt en bebis de senaste 9 veckorna. :D

Idag har jag hållit igång hela dagen och kommer sova gott i natt :D Började med att ta en timmes promenad, sen åkte jag till stallet för första gången på 3 veckor. Fick rida lite på hästen jag red när ägaren var bortrest, den stora som var lite vild på slutet. Nu är han fullt igång igen, har två kompisar i hagen och alltså betydligt mer rastad. Ägaren red en bra stund först och sen hoppade jag upp och red runt en stund i skritt och trav. Det kändes jättebra och tryggt :) Så förhoppningsvis kan jag fortsätta rida honom, men vi ska ta det lugnt och jag behöver inte rida själv på ett bra tag om jag inte vill. Så det känns bra!

Sen blev det gymmet på eftermiddagen, ett riktigt rejält pass! Marklyft på schemat, 3x5 på 70 kg vilket var tuuuungt :p Men det gick bra. Sen körde jag de andra övningarna som enkelset istället för superset eftersom det var en del folk på gymmet, ville inte ta upp fler än en station i onödan. Raka marklyft, 3x12 på 40 kg vilket var jäkligt tufft efter de inledande marklyften... Framför allt greppet började svaja i set 2 och 3 och underarmarna blev riktigt trötta. Därefter step-up, hip thrust och hängande benlyft. Svetten lackade :D Meeeen jag var inte klar där utan ställde mig på crosstrainern i 30 minuter. Ligger ju efter i icaklassikern så det är bara att köra på. Hittade på lite intervaller för att inte dö tråkighetsdöden :p Nästa gång får jag ta med hörlurar så jag kan lyssna på en podd eller nåt.

Fick maten serverad när jag kom hem, mycket uppskattat! Kommer som sagt sova gott i natt, vilket behövs för imorgon ska jag iväg på första datainsamlingen för exjobbet och det kommer bli en lång och intensiv dag.

Idag har jag hållit igång hela dagen och kommer sova gott i natt :D Började med att ta en timmes promenad, sen åkte jag till stallet för första gången på 3 veckor. Fick rida lite på hästen jag red när ägaren var bortrest, den stora som var lite vild på slutet. Nu är han fullt igång igen, har två kompisar i hagen och alltså betydligt mer rastad. Ägaren red en bra stund först och sen hoppade jag upp och red runt en stund i skritt och trav. Det kändes jättebra och tryggt :) Så förhoppningsvis kan jag fortsätta rida honom, men vi ska ta det lugnt och jag behöver inte rida själv på ett bra tag om jag inte vill. Så det känns bra!

Sen blev det gymmet på eftermiddagen, ett riktigt rejält pass! Marklyft på schemat, 3x5 på 70 kg vilket var tuuuungt :p Men det gick bra. Sen körde jag de andra övningarna som enkelset istället för superset eftersom det var en del folk på gymmet, ville inte ta upp fler än en station i onödan. Raka marklyft, 3x12 på 40 kg vilket var jäkligt tufft efter de inledande marklyften... Framför allt greppet började svaja i set 2 och 3 och underarmarna blev riktigt trötta. Därefter step-up, hip thrust och hängande benlyft. Svetten lackade :D Meeeen jag var inte klar där utan ställde mig på crosstrainern i 30 minuter. Ligger ju efter i icaklassikern så det är bara att köra på. Hittade på lite intervaller för att inte dö tråkighetsdöden :p Nästa gång får jag ta med hörlurar så jag kan lyssna på en podd eller nåt.

Fick maten serverad när jag kom hem, mycket uppskattat! Kommer som sagt sova gott i natt, vilket behövs för imorgon ska jag iväg på första datainsamlingen för exjobbet och det kommer bli en lång och intensiv dag.

Angående greppet, har'u magnesium? :)

Den där bollen visar verkligen vad fucked up mina rump- och ländryggsmuskler är. Fy tusan vad det gör ont, som öppna sår som jag frivilligt sticker en kniv i. Superhärligt. Men det märks att musklerna börjar släppa. :up: Också kul när jag hittar de ömma punkterna för de sitter inte där jag trodde de satt. Är väldigt sugen på en foamroller så jag kan rulla över musklerna, gör det med bollen men det vore gött att variera med bredare anläggningsyta. Helt sjukt egentligen att det hjälper att sitta på en boll! Tog en skogspromenad med hunden och en med hästen idag samt ett varmt bad. Gött sa musklerna.

Här har träningen gått rätt kasst, men det var blivit innebandy och ridning iaf :p

Helgen har bestått av för mycket öl och vin. Och fint sällskap, samt bad och god mat.
Imorn blir det crossfit med kollegorna i min gamla crossfitbox. Ska bli så jävla kul! (hoppas bihålorna håller sig i schack bara... Just nu känns de sådär, faktiskt :p)

Meh. Kasst. Hos oss får man det, om man städar efter sig (och gör man inte det kan man bli utkickad).

Ja det är lite trist faktiskt men vad ska man göra. Reglerna är rätt glasklara: "Magnesium (kalk) är inte tillåtet." Har däremot sett lite spår av att någon har använt flytande magnesium i smyg :p

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar