Beach 2017

Just stretch och andningsövningarna har jag längtat efter några gånger. :) Håller på att få ett allvarlig renoverings-psykbryt och behöver kanalisera lite sköna vibbar.

När jag läser vad ni andra tränar blir jag verkligen sugen på att komma igång med styrketräning igen. Jag är dock jättepank, så köpa gymkort eller vikter är inte ens att tänka på nu. Har någon tips på sånt man kan göra med bara sin egen kropp? Typ squats, sit-ups, armhävningar, benlyft, ja allt som går att göra utan redskap?
Nu kostar en bok också pengar så det kanske är ett dumt tips men Styrketräningen Med Kroppen Som Redskap har jag köpt hem. 100 övningar och sen några pass i slutet av den, tycker den förklarar väldigt bra hur man ska göra.
Sen finns sidan Styrkeprogrammet med hur mycket videos som helst! Du kan då välja att bara söka fram kroppsbelastande övningar och så tror jag det finns färdiga pass också.

Jag brukade köra lite av ett cirkelpass så varannan övning gav hög puls och varannan tränade specifika muskelgrupper, sen räknade jag ner från 10. Så 10 reps ett varv, sen 9 reps o.s.v. Vi har en trapp i lägenheten så den brukar användas då.
Exempelvis:
Jogga nedför tappen, gör en armhävning, jogga uppför trappen.
Gör pilates-situps.
Lägg dig ner på rygg och ställ dig upp igen.
Gör axelpress med hantlar.
Repetera.

När jag läser vad ni andra tränar blir jag verkligen sugen på att komma igång med styrketräning igen. Jag är dock jättepank, så köpa gymkort eller vikter är inte ens att tänka på nu. Har någon tips på sånt man kan göra med bara sin egen kropp? Typ squats, sit-ups, armhävningar, benlyft, ja allt som går att göra utan redskap?

Du har inte ett utegym i närheten? Frisk luft och gratis träning! :up:

Okej, en till uppdatering. Går ju bra mycket trögare än jag räknat med, men det kryper sakta men säkert nedåt. Väger 58,0 kg nu, så bara 2,0 kg kvar. Håller mig till den mängd mat jag tänker att jag ska äta, men jag är så fruktansvärt trött just nu. Är inne på sista terminen av sex års universitetsstudier. Jag börjar känna mig lätt utbränd i ärlighetens namn. Så just nu försöker jag vara snäll mot mig själv och försöker ta hand om min skadade häst så mycket jag kan, sova mycket och hämta energi från umgänge med vänner. Inte sätta för stora krav på mig själv, inte minst när det gäller motion. Jag orkar inte det just nu helt enkelt. Hur mycket jag än älskar att springa och rida, så tror jag faktiskt att det skulle orsaka mer stress än något annat för kroppen just nu.

Aja, det är bara en tidsfråga innan jag når 56 kg. Måste införskaffa ett par nya ridbyxor snart, alla jag har hänger som säckar på mig...

Senaste veckorna har jag kunnat hålla mig till att äta godis och andra tomma kalorier på helgerna - duktig tass! Idag trillade jag dock dit på både choklad och nu glass. Mens och huvudvärk blev mig övermäktig, helt enkelt. Jag är ändå duktig och imorgon är en ny dag. Så det så!

Mvh hon som ätit godis varje dag typ hela sitt vuxna liv :p

Okej, en till uppdatering. Går ju bra mycket trögare än jag räknat med, men det kryper sakta men säkert nedåt. Väger 58,0 kg nu, så bara 2,0 kg kvar. Håller mig till den mängd mat jag tänker att jag ska äta, men jag är så fruktansvärt trött just nu. Är inne på sista terminen av sex års universitetsstudier. Jag börjar känna mig lätt utbränd i ärlighetens namn. Så just nu försöker jag vara snäll mot mig själv och försöker ta hand om min skadade häst så mycket jag kan, sova mycket och hämta energi från umgänge med vänner. Inte sätta för stora krav på mig själv, inte minst när det gäller motion. Jag orkar inte det just nu helt enkelt. Hur mycket jag än älskar att springa och rida, så tror jag faktiskt att det skulle orsaka mer stress än något annat för kroppen just nu.

Aja, det är bara en tidsfråga innan jag når 56 kg. Måste införskaffa ett par nya ridbyxor snart, alla jag har hänger som säckar på mig...

Men du, är det inte läge att ta paus i viktminskningen? Är du såpass stressad ska du inte ligga på kaloriunderskott. De där sista två kilona kommer inte göra dig lyckligare, framför allt inte när du mår som du gör. Du nämner själv att du inte vill sätta för höga krav på dig själv, det måste gälla även för vikten. Sov mycket, umgås med hästen och vännerna, gör sånt som ger energi, det kommer göra mer för din hälsa än att gå ner till någon slags idealvikt.

Senaste veckorna har jag kunnat hålla mig till att äta godis och andra tomma kalorier på helgerna - duktig tass! Idag trillade jag dock dit på både choklad och nu glass. Mens och huvudvärk blev mig övermäktig, helt enkelt. Jag är ändå duktig och imorgon är en ny dag. Så det så!

Mvh hon som ätit godis varje dag typ hela sitt vuxna liv :p

Jag har också ätit godis idag, det var gott :D Inte ätit det på en vecka. Så jag bestämmer härmed att vi båda är awesome och att varje dag är en ny dag :D

Hej igen tråden! Nu återvänder jag efter en månad med mycket jobb, någon förkylning, en vinterkräksjuka och ingen träningsmotivation what so ever. Men i går kom jag äntligen iväg till nyckelgymmet som ligger nära jobbet och skaffade gymkort! Och i morgon bitti ska jag köra första passet! :bump: Tanken är att köra några km på löpbandet och sedan göra några styrkeövningar för framför allt överkroppen. Jag måste ju bl.a. kolla pull ups-statusen, för när jag testade i ett utegym för drygt en vecka sedan (jag och en kompis var ute och promenerade och passerade det) kunde jag göra två - utan uppvärmning och i vinterjacka och bara på skoj. Ska bli kul att se hur många jag orkar i morgon. :D

Och på lördag ska jag och barnet på familjejympa hos Friskis. :up:

För övrigt har jag iom magsjukan lyckats gå ner ytterligare (vet inte om jag nämnt tidigare i tråden att jag gått och blivit ofrivilligt mager pga diverse orsaker) och väger nu in på mellan 56,5-56,8. :arghh: Folk på jobbet har börjat reagera och jag får lova dyrt och heligt att jag faktiskt äter och försöker äta mer än vad aptiten egentligen mäktar med. :meh:

Fys i skogen va det ja!
Började med 10-20-30 (spurta 10sek, gå 20sek, jogga 30sek x25) :D efter det knäböj, knäböj på ett ben, utfall, burpees, armhävningar, välta traktordäck, lite mer löpintervaller och så avslutade vi med att "gå upp och ner för ett trappsteg snabbt" 20sek jobb 10sek vila x8.. cyklade dit och hem så ca 8km totalt :up:
Nu varm dusch, sen soffan! :)

Hallå peoplezz! Ny yogalärare på yogan ikväll, nyinflyttad till Sverige från Brasilien och heeelt underbar :love: Hon kommer att ha torsdagspassen framöver, och den "gamla" läraren har söndagarna, blir nog perfa :up: :bump:

Imorgon kör jag tredje passet på Stronglifts, knäböj, bänk och skivstångsrodd står på schemat! Snackade lite med en kompis till min kille om att jag börjat med detta programmet och han erbjöd sig att träna med mig någon gång o kolla teknik o så i övningarna (han har vunnit SM i styrkelyft för nåt år sen :D ) så det ska jag verkligen försöka få in någon dag!! :bump:

Idag blir det inte mycket aktivitet. Har ungarna hemma pga att ena åkt på feber igen och maken kommer hem från huvudstaden först sent ikväll. ska försöka jobba det som går under dagen.

Igår blev det en slö dag. Var in till stan och storhandlade och passade på att umgås med min mormor på samma gång. Blev pizza till lunch. Mormor och W nöjda iallafall efter dagen!

Idag blir det vagnpromenad med styrkelabbet i lurarna. Rygg och triceps imorgon med mannen:heart

Igår när jag tränade märkte jag att axelpressarna börjar bli "lätta" med den vikten jag använder nu, Tassens magövning går mycket enklare och sidoplankan med båda benen raka går också lättare än innan :) Roligt när man känner skillnad!

Idag kommer paketet med mina nya löparskor. Kanske måste provspringa lite ikväll :angel:

Hej igen tråden! Nu återvänder jag efter en månad med mycket jobb, någon förkylning, en vinterkräksjuka och ingen träningsmotivation what so ever. Men i går kom jag äntligen iväg till nyckelgymmet som ligger nära jobbet och skaffade gymkort! Och i morgon bitti ska jag köra första passet! :bump: Tanken är att köra några km på löpbandet och sedan göra några styrkeövningar för framför allt överkroppen. Jag måste ju bl.a. kolla pull ups-statusen, för när jag testade i ett utegym för drygt en vecka sedan (jag och en kompis var ute och promenerade och passerade det) kunde jag göra två - utan uppvärmning och i vinterjacka och bara på skoj. Ska bli kul att se hur många jag orkar i morgon. :D

Och på lördag ska jag och barnet på familjejympa hos Friskis. :up:

För övrigt har jag iom magsjukan lyckats gå ner ytterligare (vet inte om jag nämnt tidigare i tråden att jag gått och blivit ofrivilligt mager pga diverse orsaker) och väger nu in på mellan 56,5-56,8. :arghh: Folk på jobbet har börjat reagera och jag får lova dyrt och heligt att jag faktiskt äter och försöker äta mer än vad aptiten egentligen mäktar med. :meh:

Välkommen åter!

Om du behöver gå upp i vikt, borde det inte vara klokare att bara styrketräna och strunta i förhållandevis kaloriförbrukande träning så som löpning? Bara som en tanke. :)

Fredagsfysen gjord :D Upp tidigt men unnade mig att inte stressa på gymmet utan körde ett ordentligt pass i lugn och ro. Värmde upp med goblet squats enligt nya planen, resten av passet överkropp. Först militärpress och sen provade jag att bänkpressa lite, det gick förvånansvärt bra! Riktigt kul också :D Gjorde några femmor på 25 kg bara för att testa tekniken. Därefter armhävningar, push press, triceps pushdown och en magövning. Avslutningsvis knappt 20 minuter på crosstrainern, måste verkligen ösa på med Icaklassikern... Snart har två veckor gått och jag har bara kommit 15 km av 90 O_o

Hej beachisar!

Från solstolen kan jag rapportera att Beach 2017 hittills är mycket trevlig och jag känner mig nöjd såväl fysiskt som mentalt. Inte illa alls! Vi har varit här i en vecka nu och jag har fått till ett överkroppspass på gymmet i tisdags samt en kortare löptur med efterföljande benpass idag. Det är jag jättenöjd med!

I övermorgon åker vi hem och tills dess ska jag bara fortsätta njuta och fortsätta äta frozen yoghurt i parti och minut.

Slut på rapport! :D

Fredagsfysen avklarad här med! Ingen marklyftsfredag på schemat idag i Stronglifts tyvärr men knäböj på 27,5 kg, bänkpress 22,5 kg och skivstångsrodd 22,5 kg, allt 5x5 :) Nästa gång går knäböjen upp på 30 kg så då börjar det ju snart kännas lite :D

Nu mäktig o god frukost; dubbla portioner havregrynsgröt med massa mango och lite pecan- och valnötter :love:

För mig blir det ingen fredagsfys. Tränade onsdag och torsdag och ska träna i helgen, så idag blir det vilodag. Ska bjuda svärföräldrarna på middag och funderar på om man kanske ska göra en morotskakerulltårta, det är ju ändå Morotskakans Dag idag. :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar