Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu kostar en bok också pengar så det kanske är ett dumt tips men Styrketräningen Med Kroppen Som Redskap har jag köpt hem. 100 övningar och sen några pass i slutet av den, tycker den förklarar väldigt bra hur man ska göra.När jag läser vad ni andra tränar blir jag verkligen sugen på att komma igång med styrketräning igen. Jag är dock jättepank, så köpa gymkort eller vikter är inte ens att tänka på nu. Har någon tips på sånt man kan göra med bara sin egen kropp? Typ squats, sit-ups, armhävningar, benlyft, ja allt som går att göra utan redskap?
När jag läser vad ni andra tränar blir jag verkligen sugen på att komma igång med styrketräning igen. Jag är dock jättepank, så köpa gymkort eller vikter är inte ens att tänka på nu. Har någon tips på sånt man kan göra med bara sin egen kropp? Typ squats, sit-ups, armhävningar, benlyft, ja allt som går att göra utan redskap?
Okej, en till uppdatering. Går ju bra mycket trögare än jag räknat med, men det kryper sakta men säkert nedåt. Väger 58,0 kg nu, så bara 2,0 kg kvar. Håller mig till den mängd mat jag tänker att jag ska äta, men jag är så fruktansvärt trött just nu. Är inne på sista terminen av sex års universitetsstudier. Jag börjar känna mig lätt utbränd i ärlighetens namn. Så just nu försöker jag vara snäll mot mig själv och försöker ta hand om min skadade häst så mycket jag kan, sova mycket och hämta energi från umgänge med vänner. Inte sätta för stora krav på mig själv, inte minst när det gäller motion. Jag orkar inte det just nu helt enkelt. Hur mycket jag än älskar att springa och rida, så tror jag faktiskt att det skulle orsaka mer stress än något annat för kroppen just nu.
Aja, det är bara en tidsfråga innan jag når 56 kg. Måste införskaffa ett par nya ridbyxor snart, alla jag har hänger som säckar på mig...
Senaste veckorna har jag kunnat hålla mig till att äta godis och andra tomma kalorier på helgerna - duktig tass! Idag trillade jag dock dit på både choklad och nu glass. Mens och huvudvärk blev mig övermäktig, helt enkelt. Jag är ändå duktig och imorgon är en ny dag. Så det så!
Mvh hon som ätit godis varje dag typ hela sitt vuxna liv
Hej igen tråden! Nu återvänder jag efter en månad med mycket jobb, någon förkylning, en vinterkräksjuka och ingen träningsmotivation what so ever. Men i går kom jag äntligen iväg till nyckelgymmet som ligger nära jobbet och skaffade gymkort! Och i morgon bitti ska jag köra första passet! Tanken är att köra några km på löpbandet och sedan göra några styrkeövningar för framför allt överkroppen. Jag måste ju bl.a. kolla pull ups-statusen, för när jag testade i ett utegym för drygt en vecka sedan (jag och en kompis var ute och promenerade och passerade det) kunde jag göra två - utan uppvärmning och i vinterjacka och bara på skoj. Ska bli kul att se hur många jag orkar i morgon.
Och på lördag ska jag och barnet på familjejympa hos Friskis.
För övrigt har jag iom magsjukan lyckats gå ner ytterligare (vet inte om jag nämnt tidigare i tråden att jag gått och blivit ofrivilligt mager pga diverse orsaker) och väger nu in på mellan 56,5-56,8. Folk på jobbet har börjat reagera och jag får lova dyrt och heligt att jag faktiskt äter och försöker äta mer än vad aptiten egentligen mäktar med.