Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är verkligen ingen expert, men det ser ut som att du har samma problem som jag: rumpan hamnar för högt. För mig hjälpte det att sänka rumpan lite inför varje lyft så att jag kan ta kraft från benen. Och sen att tänka att jag ska pressa marken ifrån mig, istället för att lyfta stången.
Kolla om du hittar något användbart här:
http://www.styrkelabbet.se/marklyft/
Jag håller med zass, jag tror att du börjar med rumpan lite högt. Sänk rumpan lite och tänk att det är höften som ska fram snarare än ryggen som ska lyfta, det kan göra det vara lättare att hitta trycket i benen. Ett annat tips är att köra i bara strumplästen för att verkligen kunna känna att du trycker marken ifrån dig.
Okej, ja jag ska dra ner den lite! Hade du samma problem med ryggen? Jaa jag försöker tänka pressa med benen, bryt stången, spänn kroppen etc men det håller liksom ändå inte in ryggen. Hjälper väl inte direkt till att jag är rätt svag runt bålen. Tusen tack för input!
Åh ja, styrkelabbet är skitbra! Hittade en annan också jag tycker verkar rätt vettig, stronglifts.com!
Jaa jag brukar köra i bara strumpor annars men de där skorna är lika tunna som typ converse så de ger ingen instabilitet och knappt någon höjning från marken Tusen tack för input!
Går också att experimentera lite med hur du har fötterna. Lite smalare, lite bredare, tårna rakt fram eller tårna lite utåt. Nån centimeter hit eller dit kan göra skillnad.
Hehe känner igen det där... Jag städade köket i vårt blivande hus i lördags, det fungerar som verkstad/sopstation under renoveringen. Sorterade, brände vissa grejer, körde till åvc, sopade. Det kändes i kroppen igår! framförallt i händerna, sedan jag slutade rida har handmusklerna verkligen tynat bort. Nu får man väl hoppas det går att hålla lite städat då inflytt närmar sig!
Meeeen jag var inte klar där utan ställde mig på crosstrainern i 30 minuter. Ligger ju efter i icaklassikern så det är bara att köra på. Hittade på lite intervaller för att inte dö tråkighetsdöden Nästa gång får jag ta med hörlurar så jag kan lyssna på en podd eller nåt.
Åh ja, styrkelabbet är skitbra! Hittade en annan också jag tycker verkar rätt vettig, stronglifts.com!
Kör du enligt stronglifts 5x5 program? Har precis börjat med det så bara nyfiken
Kan tyvärr inte kommentera din teknik pga för okunnig, tyckte inte det såg ut som du böjde ryggen särskilt mycket
Nej, inten än. Jag har tänkt köra efter programmet någon gång när jag får till tekniken. Min knäböjsteknik är också kass så jag behöver bygga upp den med innan jag lastar på vikt Skulle nog egentligen behöva knäböja lätt alla gånger jag är på gymmet men jag blir så frustrerad när jag inte får till tekniken. Får ta tag i det! Hur tycker du programmet är?
Mitt främsta problem är att jag tappar ländryggen i lyften. De första två är sämre tycker jag, den tredje mer acceptabel. Det absolut största problemet egentligen är att jag inte själv känner att ryggen inte är med, jag tycker liksom det känns helt okey men sen ser jag ju på filmerna att det inte är det. Plus att jag får känningar i ryggen dagen efter, inte bra.
En baby freeze!
Träningsvärken i magen börjar komma sen corepasset igår. Vi kör det där mördarpasset som det tipsades om tidigare i tråden Känner även träningsvärk insida lår men det beror nog på ridningen igår
En baby freeze!
Nja, det är ett torp vi byggt ut så golvytan är väl 150 kvm idag, cirka, men då det är lågt snedtak på hela övervåningen är det egentligen bara bottenvåningen om 75 kvm som 'räknas'. Vi har ju ett uthus (som är breddfullt med virke/ärvda saker/skräp ) men inne i huset går det inte att samla allt för mycket, det är rätt svårt att planera fram förvaringsmöjligheter! Att röja tomten på byggvirke/skräp när vi är klara lär väl dock ta några veckor... Det blir mycket gratis motion på landet!Spännande med nytt boende. Är det stort hus? Har märkt att man lätt samlar på sig, så det tar evigheter när man väl ska röja