Beach 2017

Har också lite svårt att hålla värmen hemma just nu då vi bara har (ganska ineffektiv) vedeldning. Härliga 15 grader inne idag. :meh:
Blir en ganska tidig dag idag och jag hoppas på att hinna med en promenad igen medan det är ljust. :) Det har snöat mer så det är riktigt vinterlandskap nu.

I morse åkte min bästa vän iväg med sin häst (som bott här några dagar) för att kolla honom en sista gång. Han är mer eller mindre redan utdömd och det är så himla sorgligt och orättvist! Hoppas väl fortfarande lite på att mirakel ska ske men det är stor risk att han inte är med hem sen eller att han bara har några veckor kvar :cry: Jag skulle ha följt med henne men jag och maken fick inte ihop det med våra jobb, dagis och sjuka barn så jag fick bli hemma....Kommer grina som en idiot när hon hör av sig sen oavsett vad prognosen/domen är.

Blev ingen morgonpromenad idag eftersom jag hjälpte henne lasta och greja. Blir ingen ridning på lunchen heller eftersom jag har ungarna hemma. Men jag ska longera hästen ikväll och så ska jag köra ett styrkepass med maken. Vi ska åka och köpa mera hantlar. Känns lite sådär att maken och jag köra samma vikter :p

Har också lite svårt att hålla värmen hemma just nu då vi bara har (ganska ineffektiv) vedeldning. Härliga 15 grader inne idag. :meh:
Blir en ganska tidig dag idag och jag hoppas på att hinna med en promenad igen medan det är ljust. :) Det har snöat mer så det är riktigt vinterlandskap nu.

Skulle dö om vi hade 15 grader inne :nailbiting: Här är det minst 23 grader och nu när det inte är vargavinter så eldar bara en gång om dagen. Ska ni byta värmesystem?

Skulle dö om vi hade 15 grader inne :nailbiting: Här är det minst 23 grader och nu när det inte är vargavinter så eldar bara en gång om dagen. Ska ni byta värmesystem?
Det är i föräldrarnas hus så det är upp till dem i så fall. :p Är uppvuxen med det så man vänjer sig men kan säga att lyxen med stabil värme kommer uppskattas stort i vårt eget hus... Och sen kan vi tilläggselda i tre eldstäder.

Det är i föräldrarnas hus så det är upp till dem i så fall. :p Är uppvuxen med det så man vänjer sig men kan säga att lyxen med stabil värme kommer uppskattas stort i vårt eget hus... Och sen kan vi tilläggselda i tre eldstäder.

Ah tänkte inte på att ni inte flyttat in riktigt i ert hus än :D Men jag hade inte klarat att ha det som dina föräldrar. Brrr!

Det var 15 grader igen när jag vaknade... :cry: Vi har direktverkande el och gammalt hus, dvs svindyrt, så elementen värmer bara upp till 15 grader och utöver det eldar vi i kaminen.

Vad mysigt med ordentligt med snö :) Här snöar det litegrann också men det är fortfarande halt och jäkligt. Jag önskar verkligen att solen ska komma fram snart, känner mig helt svältfödd på solljus och vill nästan gråta en skvätt när jag ser bilder på strålande solsken :crazy::p

Det var 15 grader igen när jag vaknade... :cry: Vi har direktverkande el och gammalt hus, dvs svindyrt, så elementen värmer bara upp till 15 grader och utöver det eldar vi i kaminen.

Vad mysigt med ordentligt med snö :) Här snöar det litegrann också men det är fortfarande halt och jäkligt. Jag önskar verkligen att solen ska komma fram snart, känner mig helt svältfödd på solljus och vill nästan gråta en skvätt när jag ser bilder på strålande solsken :crazy::p

Usch det är verkligen drygt! Jag trodde dock inte det var så kallt, igår var det 16 grader och det kändes kallare. :p Men jag eldar också ganska sparsamt nu då jag inte vill riskera att veden tar slut innan föräldrarna kommer hem (de hämtar egen ved i skogen).

Förstår vad du menar! Blev lite glad av snön fast jag helst bara vill ha vår nu. Men snö är finare än grått och is. Dessvärre åker jag in till stan varje dag där det inte är någon snö, klimatet är råare och det blåser isvindar från alla håll. Även om det är en minusgrad kallare hemma är det en mycket skönare kyla. Så jag blir deppig varje dag när jag kliver ur bilen i stan och det känns som hela märgen fryser till is. :p Lite solsken hade kunnat pigga upp.

I morse åkte min bästa vän iväg med sin häst (som bott här några dagar) för att kolla honom en sista gång. Han är mer eller mindre redan utdömd och det är så himla sorgligt och orättvist! Hoppas väl fortfarande lite på att mirakel ska ske men det är stor risk att han inte är med hem sen eller att han bara har några veckor kvar :cry: Jag skulle ha följt med henne men jag och maken fick inte ihop det med våra jobb, dagis och sjuka barn så jag fick bli hemma....Kommer grina som en idiot när hon hör av sig sen oavsett vad prognosen/domen är.

Blev ingen morgonpromenad idag eftersom jag hjälpte henne lasta och greja. Blir ingen ridning på lunchen heller eftersom jag har ungarna hemma. Men jag ska longera hästen ikväll och så ska jag köra ett styrkepass med maken. Vi ska åka och köpa mera hantlar. Känns lite sådär att maken och jag köra samma vikter :p

Usch vad tråkigt. :(

Det här har du säkert redan koll på, men det finns ju hantlar med viktskivor så man kan justera vikterna. :) Jag har ett set liknande det här hemma, har köpt till lite extra viktskivor.

Det är ett sånt set vi har fast ihop väger det 15 kg :) Men eftersom vi tränar tillsammans och behöver olika vikter till olika övningar så behöver vi fler hantlar för att inte behöva ändra vikter hela tiden. Tänkte prova dessa och köpa två uppsättningar https://www.jula.se/catalog/fritid/...kap/hantlar-och-skivstanger/hantelset-951150/

Blev ingen soffa igår utan åt, hoppade i bilen igen och for till gymmet. Måndagar är axel och biceps dag. Bra pump! :banana:
Nästa inplanerade gymdag är ben på torsdag. Nu har jag bra flyt på gymmet så jag hoppas på att alla sjukdomar håller sig långt borta så det håller i sig.

Nu har jag också laddat ner appen och fyllt i. :up: Men alltså.. ja det kommer kännas lite fånigt att köra träningspassen i början tror jag. Ska tydligen börja på 12.5 kg benböj, 15 kg bänk, 25 kilo mark, 7.5 kg militärpress och 10 kg barbell row. Vet inte ens om det finns så lätta stänger på gymmet :D Well well, får ta mig dit imorgon och se. Annars får jag väl börja på det näst högsta som går och föra in det i appen.

Jag kan tänka mig att kroppen behöver all återhämtning den kan få när det börjar bli tungt men såhär de första 3 veckorna när övningarna är förhållandevis lätta kan man väl lägga in ett eller två konditionspass per vecka? (Eller lägga in lite intervaller efter varje träningstillfälle?)

KUL! Känns det alldeles för lätt så ta o höj litegrann, går att justera alla vikter manuellt i appen med :) Jag sänkte ex militärpressen, appen tyckte jag skulle starta på 20 kg men det kändes alldeles för tungt :P
Böj kan du ju kanske köra med kettlebell eller liknande tills du kommer upp på tom stång, bänkpressen är kanske lite klurigare..

Jag tror säkert att du kan lägga in ett par konditionspass mellan/efter passen i början :) Tror man börjar så pass lågt för att verkligen nöta in övningarna innan man börjar lägga på tyngre så då borde det inte spela någon roll tycker jag :) Så länge det inte är väldigt hårda konditionspass dvs.

Startade dagen med 40 min ashtanga-yoga efter typ 45 min extra snooze :angel: Så precis ätit en snabb frukost och ska packa väskan för att åka till Halmstad och träna med min styrkelyftarvän som ska ge mig lite teknikhjälp :bump:
Liiite nervös (ex kanske gör jättemycket fel, är jättesvag etcetc) men ska bli väldigt kul :):)

I eftermiddag dags för jobb igen efter en fem dygns ledighet..:cautious::p

Tog en timmes sovmorgon och sen blev det gymmet. Chins idag, det går bättre och bättre! Sen lite roddvarianter, hantellyft och farmer's walk. 20 minuter på crosstrainern i lugnt tempo, naturligtvis glömde jag hörlurarna hemma :meh: Nu ska jag försöka jobba några timmar men det blir ingen heldag, rätt sliten efter gårdagen.

@Trollunge Okej så appen lägger själv på 2.5 kg på det jag lägger in första passet? 12.5 kg benböj känns ju lite fånigt, ska se om jag lyckas hitta en stång som väger 15 kg. Dock har jag inte kört benböj på flera månader så kommer få riktigt mycket träningsvärk bara av rörelsen tror jag. :D

@Trollunge Okej så appen lägger själv på 2.5 kg på det jag lägger in första passet? 12.5 kg benböj känns ju lite fånigt, ska se om jag lyckas hitta en stång som väger 15 kg. Dock har jag inte kört benböj på flera månader så kommer få riktigt mycket träningsvärk bara av rörelsen tror jag. :D

Ja precis! Eller, på mig lägger den på 2,5 kg på Knäböj, 1 kg på Bänk och 5 kg på mark hittills.. Men det har funkat bra!

Jag börjar så smått få ordning på mig själv igen efter 10 dagar helt utan tider att passa och måsten att klara av. Vi hade en alldeles fantastisk semester och det var underbart att få så mycket kvalitetstid med storebror min :love: Brunbrända, utvilade och x antal hekto tyngre har vi nu återvänt till Skottland där vädret är 25 grader kallare och betydligt gråare... En liten gnutta skönt är det att vara tillbaka i rutinerna och det hälsosammare livet, men det är en bra liten gnutta det!

På jobbet får jag i alla fall en mjukstart utan dess like då vi i princip inte har någonting alls att göra denna veckan. Fruktansvärt skönt och välförtjänt då det annars varit fullt ös medvetslös sedan början av november ungefär... Det blir dock en rätt flängig och märklig vecka i alla fall, då jag åker till Sverige imorgon kväll för begravning på fredag.

Jag hade någon slags pretention om att få till lite träning mellan de två resorna, men med diverse sociala evenemang som ska in i ekvationen tillsammans med allt annat inser jag att det blir stressigare än det är värt. Kanske att jag packar med mig träningskläderna och tar en sväng i Sverige, men om inte annat tar jag tag i allt på riktigt när jag kommer hem på måndag. En vecka utan träning har aldrig dödat någon (tror jag)! :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar