Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har också lite svårt att hålla värmen hemma just nu då vi bara har (ganska ineffektiv) vedeldning. Härliga 15 grader inne idag.
Blir en ganska tidig dag idag och jag hoppas på att hinna med en promenad igen medan det är ljust. Det har snöat mer så det är riktigt vinterlandskap nu.
Det är i föräldrarnas hus så det är upp till dem i så fall. Är uppvuxen med det så man vänjer sig men kan säga att lyxen med stabil värme kommer uppskattas stort i vårt eget hus... Och sen kan vi tilläggselda i tre eldstäder.Skulle dö om vi hade 15 grader inne Här är det minst 23 grader och nu när det inte är vargavinter så eldar bara en gång om dagen. Ska ni byta värmesystem?
Det är i föräldrarnas hus så det är upp till dem i så fall. Är uppvuxen med det så man vänjer sig men kan säga att lyxen med stabil värme kommer uppskattas stort i vårt eget hus... Och sen kan vi tilläggselda i tre eldstäder.
Har också lite svårt att hålla värmen hemma just nu då vi bara har (ganska ineffektiv) vedeldning. Härliga 15 grader inne idag.
Blir en ganska tidig dag idag och jag hoppas på att hinna med en promenad igen medan det är ljust. Det har snöat mer så det är riktigt vinterlandskap nu.
Det var 15 grader igen när jag vaknade... Vi har direktverkande el och gammalt hus, dvs svindyrt, så elementen värmer bara upp till 15 grader och utöver det eldar vi i kaminen.
Vad mysigt med ordentligt med snö Här snöar det litegrann också men det är fortfarande halt och jäkligt. Jag önskar verkligen att solen ska komma fram snart, känner mig helt svältfödd på solljus och vill nästan gråta en skvätt när jag ser bilder på strålande solsken
I morse åkte min bästa vän iväg med sin häst (som bott här några dagar) för att kolla honom en sista gång. Han är mer eller mindre redan utdömd och det är så himla sorgligt och orättvist! Hoppas väl fortfarande lite på att mirakel ska ske men det är stor risk att han inte är med hem sen eller att han bara har några veckor kvar Jag skulle ha följt med henne men jag och maken fick inte ihop det med våra jobb, dagis och sjuka barn så jag fick bli hemma....Kommer grina som en idiot när hon hör av sig sen oavsett vad prognosen/domen är.
Blev ingen morgonpromenad idag eftersom jag hjälpte henne lasta och greja. Blir ingen ridning på lunchen heller eftersom jag har ungarna hemma. Men jag ska longera hästen ikväll och så ska jag köra ett styrkepass med maken. Vi ska åka och köpa mera hantlar. Känns lite sådär att maken och jag köra samma vikter
Det här har du säkert redan koll på, men det finns ju hantlar med viktskivor så man kan justera vikterna. Jag har ett set liknande det här hemma, har köpt till lite extra viktskivor.
Nu har jag också laddat ner appen och fyllt i. Men alltså.. ja det kommer kännas lite fånigt att köra träningspassen i början tror jag. Ska tydligen börja på 12.5 kg benböj, 15 kg bänk, 25 kilo mark, 7.5 kg militärpress och 10 kg barbell row. Vet inte ens om det finns så lätta stänger på gymmet Well well, får ta mig dit imorgon och se. Annars får jag väl börja på det näst högsta som går och föra in det i appen.
Jag kan tänka mig att kroppen behöver all återhämtning den kan få när det börjar bli tungt men såhär de första 3 veckorna när övningarna är förhållandevis lätta kan man väl lägga in ett eller två konditionspass per vecka? (Eller lägga in lite intervaller efter varje träningstillfälle?)
@Trollunge Okej så appen lägger själv på 2.5 kg på det jag lägger in första passet? 12.5 kg benböj känns ju lite fånigt, ska se om jag lyckas hitta en stång som väger 15 kg. Dock har jag inte kört benböj på flera månader så kommer få riktigt mycket träningsvärk bara av rörelsen tror jag.