Använder ni er av träningsklocka?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag svankar allt jag har, försöker verkligen hålla ut ryggen och det är typ det enda jag tänker på, ändå blir det så Och försöker pressa på med benen också, försöker tänka att pressa ner benen istället för lyfta upp stången.
Jädrans vilken övning, testade hemma nu med skurmoppen och hela bröstryggen knakade till! Nästan hela spänningen jag haft där i nån vecka försvann med en gång. Tack!!
Får använda den där skurmoppen mer och filma teknik hemma.
Använder ni er av träningsklocka?
Nej, borde kanske skaffa mig men anser att det är för dyrt för mig
Ni skriver så jag inte hinner med
I måndags varvade jag powerwalk med joggning i 15 min, absolut inget snabbt tempo för jag hann 1,6 km enligt maskinen. Men hellre starta lugnt eftersom jag inte sprungit på snart 2 år Någon löpare är jag inte utan jag får hålla mig till intervaller även i fortsättningen. Känns skönt att börja ha med mer-flås pass i träningen Efter springturen så körde jag lite armar/axlar i gymmet för att avsluta med 45 min yoga. Verkligen det som behövdes för jag sov som en klubbad hela natten, och fick tvinga mig upp igår morse
Igår och idag är det vilodag med fokus på appen mammamage, jag och yogainstruktören diskuterade mina delade magmuskler efter passet. Jag måste bli bättre på att träna dom mer specifikt, så jag ska hoppa över vissa övningar på gymmet/gruppassen samt fokusera på mammamage-appen för att se lite vad som händer. För att få bukplastik genom landstinget krävs 6 månaders viktstabilitet innan man ens kan skicka egen remiss. Känner att det är bättre att skicka egen remiss för då kan jag skicka mer fler papper om hur min mage växt under de sista två graviditeterna samt papper på hur stora barnen var vid födseln. För så illa är det, att antingen betalar landstinget eller så betalar jag själv när kroppen blivit mer stabil
Snart 1 år efter yngsta barnet föddes ,och folk tror att jag är gravid, senast innan yogan fick jag kommentaren - "hade inte heller tränat tabata i ditt tillstånd" - av en tjej när vi pratade om att träna tabata eller inte.
Lovade igår att komma tillbaka till tråden och presentera mig själv. Då jag har läst här anonymt för att hämta inspiration och motivation
Jag är 28 år och bor utanför Gävle och har styrketränat i lite mer än 1,5 år. Planen för i år är att träna inför tjejklassikern och tanken var att tjejvasan skulle vara först ut. Men så blir det inte av diverse olika anledningar utan kanske simningen beroende på hur det går för min kompis. Simningen är nog den biten som jag känner att blir jobbigast mentalt. Gillar inte att simma där jag når botten och i främmande vatten men min kära mor har lovat att träna mig, hon ska ro ekan medans jag simmar efter den sträckan som dom har triathlon där hon bor
Idag hade vi yoga på jobbet och vi körde med bollar. Det är uppvärmda bollar som är lite knottriga där den största är lite större än en tennisboll och den minsta är som en golfboll.
Dessa pass med bollarna är helt underbara eftersom det blir som en massage när man ligger och rullar på dom. Idag var det välbehövligt då jag har haft en ordentlig låsning bak mellan skuldrorna som jag lyckades få bort.
Imorgon blir det en sväng till gymmet igen Då står mark, skivstångsrodd och militärpress på schemat då jag lär träna mellan kl 05-06 så jag hinner inte så mycket mer.
Här är vinter på riktigt. Snöar kanske inte jättemycket egentligen, men blåsten gör att det yr som tusan. Tänk Emil i Lönneberga när han ska köra Alfred till doktorn. Kan säga att det var skapligt skönt att ha stallet så nära nu på morgonen, räcker mer än väl att veta att jag ska jobba i eftermiddag och sen hela tiden till stängning, så att jag ändå måste ut och sladda med bilen.
Hästarna är i alla fall ute, stallet är fixat och jag har gjort @Tassetass hemska magövning ett varv när jag ändå var uppvärmd efter stallet. Behövde trots allt bara fuska på en övning idag, annars kunde jag göra full tid på hela första varvet. Inspirerades av @FengurLaugar och tänkte försöka köra den en gång i veckan nu för att se om det ger resultat.
Det där alltså! Gud vad jag längtar efter att dra fram yogamattan framför öppna spisen. Det måste ju vara himmelskt.Så skönt, på kvällen drog jag fram yogamattan och släckte alla lampor, enda ljuset var från kaminen och några värmeljus. Lugn och stilla musik och så bara sträckte jag ut kroppen åt alla håll och kanter. Jag har slarvat med yogan de senaste veckorna och jag märker det, både på kroppen och på huvudet.
Men va tråkigt med magmuskeldelningen Det är så pass att du inte kommer kunna träna rätt det utan operation är nödvändig?