Okej, så i tisdags hade jag alltså instruktionspass med min styrkelyftar-vän! Värmde upp med lite rodd och sen gick vi på knäböjen. Jag kör ju barfota men lyckas ändå få till ett bra djup strax under 90 grader utan but-wink och annat
Men knäböjen hade han faktiskt inte så mycket att säga om sa han, det såg bra ut och jag hade koll på andningen och så.
Sen körde vi bänkpress, här fick jag en del tips gällande uppbryggning och andning, men det såg bra ut i lyftväg och grepp osv. Tog kanske max 30 kg eller så. Gjorde ganska mycket skillnad att ha koll på andningen, verkligen andas in och hålla andan och skapa ett buktryck och brygga upp ordentligt innan man påbörjar lyftet. Vi skrattade dock åt hur långa armar jag har
Är ju ingenting jag tänker på ofta direkt men jag har ganska långa armar (ex kanske 5 cm längre än min syster som är ganska jämnlång) och detta är ju så klart en nackdel i bänkpress då man vill ha så kort lyftväg som möjligt
Spelar ju såklart absolut ingen roll om man inte vill bli bäst i just bänk men kan ju vara en av förklaringarna till varför jag är så svag i den
Sist sen då marklyft. Fick ju ett tips på gymmet i måndags om att dra bak skuldrorna ordentligt vilket jag tänkte på även i tisdags då så han tyckte det såg bra ut! Fick testa att köra med bälte vilket var väldigt kul, vilket buktryck man kan bygga upp i ett sådant! Tog kanske 55-60 kg eller nåt sådant som max.
Så som helhet framförallt tips gällande andning och buktryck vilket ju är viktigt när det börjar bli tyngre. Annars såg allt väldigt bra ut verkar det som
Han sa faktiskt att han brukar ha mer att säga och att han var imponerad att jag lyckats få till lyften så bra genom att träna själv *skryt*
Det var jättekul att träna ihop iaf, han är svinduktig verkligen och allt han gjorde såg så jäkla kontrollerat och enkelt ut.
Lite träningsvärk i ländryggen och bröst igår bara men körde ändå på med mitt Stronglifts-program med tanke på att det inte är så tungt ännu
Gick bra!
Ikväll 1,5 timme yoga
En extra banan med för att det är typ 3 minusgrader och vindstilla och snöööö
Så jäkla fint