Beach 2017

Hrrm, det blev visst en helt ledig dag idag :o Svårt det där att jobba hemifrån med exjobbet... Tog en promenad i skogen också, kunde inte hålla mig borta när det var sol :love: Sen ringde en vän och ville ta en kvällspromenad så jag kom nyss hem från den. Min telefon har räknat till 20 000 steg idag :eek: Imorgon blir det fältjobb igen men på närmare ort denna gång så jag tror inte det blir en riktigt lika lång dag.

@WS6 Jag HADE ju packat! Och ställt påsen precis vid dörröppningen till hallen. Och tänkte när jag bar ut jobb- och handväskan: "vad lite grejer det känns som att jag har med mig", men ryckte uppenbarligen på axlarna åt det, slängde in sakerna i bilen och for iväg. :D Men att ha en särskild väska som jag packar grejerna i, helst en rygga, är absolut en bra idé. Att tro att hjärnan ska funka vid den tiden på morgonen när jag har nya rutiner är ju att ha smått övertro på mig själv. :rofl: (En tanke jag hade också är ju att lägga påsen/väskan med ombyte och duschgrejer i bilen redan kvällen innan, för så väl känner jag mig själv att jag packar (åtminstone det allra mesta) på kvällen och inte på morgonen.)

• Gilla
Reactions: WS6
Har sovit underbart gott i natt också :love: Yngsta dottern sov i sin säng utan att säga ett pip mellan 7.30 och 5.15. Då hämtade maken henne så hon somna om mellan oss och sov till kl 7 då jag väckte henne. Som småbarnsförälder är detta fantastiskt :D

Kylig morgonpromenad i morse efter att hästarna fått sitt hö. Ska rida unghästen på lunchen tänkte jag och i em blir det promenad till svärföräldrarna och den obligatoriska torsdagsmiddagen där. Ikväll ska jag köra ett helkroppsstyrkepass. Kör nog samma som jag gjorde förra torsdagen :)

Ikväll är det Power; det är svettigt, tungt och verkligen superjobbigt men jag har fått någon hatkärlek till det :love: :laugh: Lägger upp en film jag hittade på youtube om hur ett Power-pass kan se ut för er som inte vet :)

Okej, så i tisdags hade jag alltså instruktionspass med min styrkelyftar-vän! Värmde upp med lite rodd och sen gick vi på knäböjen. Jag kör ju barfota men lyckas ändå få till ett bra djup strax under 90 grader utan but-wink och annat :up: Men knäböjen hade han faktiskt inte så mycket att säga om sa han, det såg bra ut och jag hade koll på andningen och så.
Sen körde vi bänkpress, här fick jag en del tips gällande uppbryggning och andning, men det såg bra ut i lyftväg och grepp osv. Tog kanske max 30 kg eller så. Gjorde ganska mycket skillnad att ha koll på andningen, verkligen andas in och hålla andan och skapa ett buktryck och brygga upp ordentligt innan man påbörjar lyftet. Vi skrattade dock åt hur långa armar jag har :D Är ju ingenting jag tänker på ofta direkt men jag har ganska långa armar (ex kanske 5 cm längre än min syster som är ganska jämnlång) och detta är ju så klart en nackdel i bänkpress då man vill ha så kort lyftväg som möjligt :p Spelar ju såklart absolut ingen roll om man inte vill bli bäst i just bänk men kan ju vara en av förklaringarna till varför jag är så svag i den :angel:
Sist sen då marklyft. Fick ju ett tips på gymmet i måndags om att dra bak skuldrorna ordentligt vilket jag tänkte på även i tisdags då så han tyckte det såg bra ut! Fick testa att köra med bälte vilket var väldigt kul, vilket buktryck man kan bygga upp i ett sådant! Tog kanske 55-60 kg eller nåt sådant som max.

Så som helhet framförallt tips gällande andning och buktryck vilket ju är viktigt när det börjar bli tyngre. Annars såg allt väldigt bra ut verkar det som:bump: Han sa faktiskt att han brukar ha mer att säga och att han var imponerad att jag lyckats få till lyften så bra genom att träna själv *skryt* :o:p Det var jättekul att träna ihop iaf, han är svinduktig verkligen och allt han gjorde såg så jäkla kontrollerat och enkelt ut.

Lite träningsvärk i ländryggen och bröst igår bara men körde ändå på med mitt Stronglifts-program med tanke på att det inte är så tungt ännu :) Gick bra!

Ikväll 1,5 timme yoga :banana:

En extra banan med för att det är typ 3 minusgrader och vindstilla och snöööö :banana: Så jäkla fint :love::love:

Men åhh.. fysen i skogen är inställd ikväll pga den jävla snön som envisas med att trilla uppifrån..:( :rage:
Pga skaderisk då vi har årets första träningsmatch i helgen..
Blir träning hemma ist!

Pålle har motionerat i ridhuset idag! :)

orkar inte att dra igång viktminsknings historien igen, jag går och registrerar mig som pråm hos sjöfartsverket så får jag bada!

Betydligt trevligare temperatur idag med -11, så det blev 5 km på 55 min. :up:
Ungen var överlycklig när overallen togs på, hon verkar ha saknat att inte få komma ut och få kalluft på näsan igår. :)

Ska försöka lyfta stången ikväll också så jag kan höja vikten lite till helgen och kanske slänga in lite marklyft, press och drake också.

Vi hade personalaktivitet med jobbet i dag och hängde i ortens skidbacke. Många var ganska negativa, inklusive jag själv, inför altiviteten, men jösses vad kul vi hade när vi väl kom igång. :D Jag åkte några åk med skidor, men sen övergav jahg dem för att istället åka pulka. Jag fick rejäl träning när jag satt i pulkan och höll mig i repliften för att komma upp i backen; det tog bra i skulderpartiet. :up:

Trött zass igen. Fältjobb. Men skönt väder idag, sol och några minusgrader. Imorgon var planen gym men istället blir det sovmorgon och sen kanske långfärdsskridskor med maken :) Tror inte det är helt fel med några dagars vila från gymmet, ska trots allt börja en ny 6-veckors period nu på programmet.

Hoppar in här efter tips i träningstråden jag startade i Vuxen-forumet.

Nybörjarlöpare som utöver löpningen simmar samt tränar mycket styrka (hemma, inte på gym) och yoga. Mitt mål är utöver att bli stark att forma min kropp då jag tappat nästan halva min kroppsvikt (från 136kg till 73kg, arbetar på att komma ner till 68kg bara för att kunna säga att jag har halverat min vikt :)) och har en del lös hud.

Jag fick en pilatesboll av min sambo i julklapp, och idag fick jag äntligen tummen ur och pumpade upp den. Jag är kär!! Har nu suttit "på" bollen och rullat upp och ner och fram och tillbaka under hela Criminal Minds och det suger gött i både ryggen och magen, utan någon som helst ansträngning :banana:
Kommer bli många timmar framför tvn med den här framöver :up:
Är det någon som har tips på bra sida med övningar att göra med en sån här boll?

Hoppar in här efter tips i träningstråden jag startade i Vuxen-forumet.

Nybörjarlöpare som utöver löpningen simmar samt tränar mycket styrka (hemma, inte på gym) och yoga. Mitt mål är utöver att bli stark att forma min kropp då jag tappat nästan halva min kroppsvikt (från 136kg till 73kg, arbetar på att komma ner till 68kg bara för att kunna säga att jag har halverat min vikt :)) och har en del lös hud.

Jag fick en pilatesboll av min sambo i julklapp, och idag fick jag äntligen tummen ur och pumpade upp den. Jag är kär!! Har nu suttit "på" bollen och rullat upp och ner och fram och tillbaka under hela Criminal Minds och det suger gött i både ryggen och magen, utan någon som helst ansträngning :banana:
Kommer bli många timmar framför tvn med den här framöver :up:
Är det någon som har tips på bra sida med övningar att göra med en sån här boll?

Välkommen! :bump:

den här sidan finns en hel drös med övningar att göra på pilatesboll. :up:

Styrka igår. Mycket axlar blev det så hoppas på träningsvärk där snart :p Annars rygg, bröst och rumpa.

Idag ska hunden röntgas så det blir varken ridning eller promenad på lunchen. Morgonpromenad blev det som vanligt och ikväll ska dottern få rida så jag går/springer med :) Annars vila!

Benträning igår. Syrran och sonen var med på gymmet så vi hade riktigt roligt. Gym är iof alltid roligt men extra kul igår! Sen blev det en vagnpromenad på 1h i kylan. -12 men vinden var såå kall. Sonen var inte imponerad över vinden heller. Sen lyckades min kompis övertala mig att prova den nya lokala grillen:o blev en tallrik med pommes, korv, bacon och kebab. Underbar kombo:D

I morgon ska jag ta med min kompis (som förlorade sin häst i onsdags) på bio och sen ut och ta några öl. Vi ska se den där Fifty shades filmen och hon har inte sett första filmen så vi ska äta pizza, dricka vin och kolla på den innan vi åker till bion :p Kommer bli en väldigt onyttig lördag och ingen värre motion heller förutom lite ridning och pyssel ute på gården :D

Träningsvärken i axlarna börjar komma nu också :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila