Beach 2017

Hoppar in här efter tips i träningstråden jag startade i Vuxen-forumet.

Nybörjarlöpare som utöver löpningen simmar samt tränar mycket styrka (hemma, inte på gym) och yoga. Mitt mål är utöver att bli stark att forma min kropp då jag tappat nästan halva min kroppsvikt (från 136kg till 73kg, arbetar på att komma ner till 68kg bara för att kunna säga att jag har halverat min vikt :)) och har en del lös hud.

Jag fick en pilatesboll av min sambo i julklapp, och idag fick jag äntligen tummen ur och pumpade upp den. Jag är kär!! Har nu suttit "på" bollen och rullat upp och ner och fram och tillbaka under hela Criminal Minds och det suger gött i både ryggen och magen, utan någon som helst ansträngning :banana:
Kommer bli många timmar framför tvn med den här framöver :up:
Är det någon som har tips på bra sida med övningar att göra med en sån här boll?

Välkommen! :) Den här tråden är den enda träningstråden som lyckas överleva år efter år, av någon anledning. Kanske för att vi inte håller oss strikt till träning och mat utan även livet i allmänhet. Fast mest träning förstås :D

Kul med bollen! Jag har en stor rosa boll som jag glömmer bort att jag har så den ligger mest och skräpar till min mans stora förtret :angel: Men det är ett kul träningsredskap, helt klart!

Sitter på Espresso House i Lund och äter godis... Bra jobbat där :p
Inväntar tåget hem. Ska se om jag kan bli tillräckligt inspirerad och ta mig till gymmet. Lite knäböj och marklyft borde jag la kunna tvinga mig till :p

Träningsvärken blev inte så illa som jag var rädd för. Får nog testa att köra två varv nästa gång. Väntar otåligt på att snön ska smälta bort, åtminstone från asfalten, för nu är jag helt galet ridsugen.

Började dagen med en snöig promenad uppe på "mitt" berg, för att tanka energi. Försöker gå ut och gå i naturen minst en gång i veckan för sinnet. Då masar jag mig fram och njuter av mina omgivningar. Sinnet behöver också stimulans :)

Just nu ligger jag och rullar på min boll och tittar på reprisen av På Spåret. Har absolut ingenting planerat idag, sååå skönt!

Ska rida bonushäst i eftermiddag och sen dressyrträning med pålle ikväll! :)
Blir lite "rehab"träning för knäna, vristerna och stretching för rumpan nu bara, laddar för träningsmatch imorn! :D

Det blev långfärdsskridskor idag! Underbart väder med strålande solsken, någon enstaka minusgrad och näst intill vindstilla :love: Varken jag eller maken har åkt förut så det var lite vingligt till en början (alltså vi har ju åkt skridskor men inte långfärds). Jag fick svinont i fotleder och fötter i början, i ländryggen också så det var lite kämpigt, men efter att jag fick hjälp att snöra åt skorna riktigt ordentligt (kände mig som ett barn :p) och jag blev mer bekväm på skridskorna så gick det över och det blev till slut riktigt härligt! :) Vi åkte runt hela sjön, en slinga på 12 km. Vi tog det riktigt lugnt, stannade till ibland och bara mysåkte, så det tog 1,5 timme runt. Kommer ha träningsvärk från knäna och neråt imorgon tror jag :D

Gud vad mysigt det låter @zassoo! :love:

Det var det! Kom ju på att jag tänkte lägga ut en bild också, såhär härligt hade vi det:

:love::love:
16649021_10154316603006297_5003331596468315768_n.jpg

16708354_10154316603596297_6974951922600760197_n.jpg

Ser helt fantastiskt ut @zassoo ! :love:

I morse fick jag med mig alla grejerna till gymmet och kunde således ägna mig åt att träna ordentligt. Jag fokuserade mest på axlar och övre rygg, som vanligt, men la även in kabelflyers - det känns i bröstet kan jag lova. Lite triceps och biceps också. Och så körde jag militärpress med skivstång för första gången (vad jag minns iaf!) och jösses vilken fantastisk övning! :love:

När jag gjorde militärpressen såg jag verkligen supertydligt hur ojämnt musklad jag är: på höger sida har jag ju tjurnacke jämfört med på vänster sida. :D Även muskeln på axeln (sorry för dåliga anatomikunskaper :o) var större på höger sida. Det är ju tack vare allt bärande av barnet. Hädanefter ska jag bära henne på vänster sida. ;)

Galet vad tungt det är att gå i djup snö! :eek: Jag och syster gick upp till stallet för att ta in hästarna nu ikväll, två kilometer på (bar) asfalt och kanske 500 meter i orörd djupsnö. Den biten var hundra gånger värre än allt annat. Så pass att vi fuskade och åkte med pappa i bilen hem sen (han skulle alltså hämta en sak så han var redan där). :p

Efter maten förut gick hela familjen ut på promenad i mörkret nedan äldsta dottern red. Blev ett pat kilometer iallafall :) Även yngsta dottern fick rida lite.

Nu har barnen lagt sig så vi ska ta oss ett glas vin och slappa i soffan :)

Ser helt fantastiskt ut @zassoo ! :love:

I morse fick jag med mig alla grejerna till gymmet och kunde således ägna mig åt att träna ordentligt. Jag fokuserade mest på axlar och övre rygg, som vanligt, men la även in kabelflyers - det känns i bröstet kan jag lova. Lite triceps och biceps också. Och så körde jag militärpress med skivstång för första gången (vad jag minns iaf!) och jösses vilken fantastisk övning! :love:

När jag gjorde militärpressen såg jag verkligen supertydligt hur ojämnt musklad jag är: på höger sida har jag ju tjurnacke jämfört med på vänster sida. :D Även muskeln på axeln (sorry för dåliga anatomikunskaper :o) var större på höger sida. Det är ju tack vare allt bärande av barnet. Hädanefter ska jag bära henne på vänster sida. ;)

Ojämt musklad i nack-/axelmusklerna är jag också men är tvärtom, mer musklad i vänster sida efter 4,5år som brevbärare.. :meh: (skitjobb.. :p) lätt att vara efterklok.. har dock snart kommit ikapp med högersidan efter ett par år ordentlig träning! :)

-----
Bonushästen var en riktig surmärr idag.. :crazy:
Men pålle, fina pålle, så bra han gick på dressyrträningen! :love:

Planerna för ikväll med bio och några öl sprack då kompisens ena barn börjat spy :grin: Så det får bli vin, pizza och Skam med maken istället :p Våra ungar vill sova hos farmor och farfar så vi blir barnlösa. Ska snickra lite och så tänkte jag springa några kilometer innan vi slappar resten av kvällen. Ska rida ett dressyrpass på hästen och pyssla lite ute på fm. Maken ska rida unghästen :)

Ledig lördag, sol, några cm snö och jag o pojkvännen ska göra våfflor till frukost o sen ner till Malmö o ut o käka o bo på hotell ikväll :bump:
Tänker att jag ska yoga lite innan vi drar kanske, förhoppningsvis iaf.. :angel::D

God dagens! Efter gårdagens skridskoåkning har jag träningsvärk i fötter, fotleder och vader :D Idag tänkte jag gå ut på en långpromenad i skogen. Tyvärr inte lika fint väder idag men det är alltid skönt att komma ut :) Ikväll ska vi på middag hos några vänner. Borde egentligen städa också men det är så tråkigt så det blir nog inte så mycket med det :angel:

Morgonen/natten började med att minstingen kräks ner sig själv och sängen. Sen har det hållit i sig så japp, maginfluensan är här :yuck::yuck: Jag tog dock de två äldsta pojkarna och "flydde" till grannstadens sk äventyrsbad nu på morgonen/förmiddagen. Nu sitter jag med lite kaffe innan det är dags att röja lite mer hemma, vi får nämligen hoppa över det kalas som vi var bjudna på ikväll, så då kan vi fixa hemma istället :meh:

Igår var det vilodag, idag är det att röja hemma och imorn blir det spinning :D

Har haft trevliga två veckor i Europa, tänk vad mycket en går när det är en stor/större stad och inte är så varmt. Massa steg nästan varje dag. Vilket är skönt eftersom konferenser annars innebär stillasittande. Och på konferens blir en utfodrad, förmiddagskaffe, lunch eftermiddagskaffe. Med tilltugg såklart. Och hotellfrukost... mycket god mat blev det.

Nu är jag tillbaka i värmen, tillbringade dagen igår på båt/strand/i vattnet/solen. Idag var jag till gymmet igen och det är fascinerande att det alltid är så roligt att komma tillbaka efter ett uppehåll, men att jag ändå aldrig lyckas hålla i det (motivationen? rutinen? disciplinen?) ordentligt, för att det blir kaos på jobbet eller massa annat i livet kommer emellan. Men jag gör ett försök till att få lite rutiner och jag har bestämt mig för att försöka skapa lite mer distans till jobbet, vilket bör leda till några timmar färre på kontoret = mer tid att träna. Försöka skadar inte.

Idag blev det tömkörning med släpa, önskar dock jag hade hittat en passande kälke. Hon har inte jobbat sedan i måndags och var PIGG! :D Vi fick allt pinna på där bakom. I morgon ska jag försöka rota fram en kälke som passar de skaklar vi har. Har massor med skaklar och kälkar men inget passar! Nästa vecka vankas plusgrader så man får ju passa på medan snön ligger även om det inte är så mycket. :)

Har slappat resten av dagen, sovit på soffan. :love: Skulle ha kört möbler till torpet men gör det i morgon, har förberett med att skruva isär dem så de kommer in i huset. Men kylan gör ju att man helst stannar inne när man väl fått upp värmen... :p Njuter mest av att ha huset för oss själva för tillfället! Samlar energi till renoveringens sista ryck innan det är inflyttningsdags.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila