Hoppar in här efter tips i träningstråden jag startade i Vuxen-forumet.
Nybörjarlöpare som utöver löpningen simmar samt tränar mycket styrka (hemma, inte på gym) och yoga. Mitt mål är utöver att bli stark att forma min kropp då jag tappat nästan halva min kroppsvikt (från 136kg till 73kg, arbetar på att komma ner till 68kg bara för att kunna säga att jag har halverat min vikt ) och har en del lös hud.
Jag fick en pilatesboll av min sambo i julklapp, och idag fick jag äntligen tummen ur och pumpade upp den. Jag är kär!! Har nu suttit "på" bollen och rullat upp och ner och fram och tillbaka under hela Criminal Minds och det suger gött i både ryggen och magen, utan någon som helst ansträngning
Kommer bli många timmar framför tvn med den här framöver
Är det någon som har tips på bra sida med övningar att göra med en sån här boll?
Välkommen! Den här tråden är den enda träningstråden som lyckas överleva år efter år, av någon anledning. Kanske för att vi inte håller oss strikt till träning och mat utan även livet i allmänhet. Fast mest träning förstås
Kul med bollen! Jag har en stor rosa boll som jag glömmer bort att jag har så den ligger mest och skräpar till min mans stora förtret Men det är ett kul träningsredskap, helt klart!