Beach 2017

Jag har jobbat min lördag idag, och efter det inte gjort ett vettigt handtag mer än att mocka. Nu är väglaget katastrof, snömodd som frusit på på den lilla vägen vid stallet (dock inte precis vid stallet som tur är, men att ta sig ut med hästarna någon annanstans än i hagen är helt omöjligt). Ber till högre makter att det försvinner fort, vill igång nu! :arghh:

Jag har jobbat min lördag idag, och efter det inte gjort ett vettigt handtag mer än att mocka. Nu är väglaget katastrof, snömodd som frusit på på den lilla vägen vid stallet (dock inte precis vid stallet som tur är, men att ta sig ut med hästarna någon annanstans än i hagen är helt omöjligt). Ber till högre makter att det försvinner fort, vill igång nu! :arghh:
Vi ska få 8 plusgrader till veckan, säkert samma hos er! :)

Det blev vinst med 7-1 i första träningsmatchen för säsongen idag! :D
Jag lyckades kollidera med motståndarmålvakten så pass att jag slog upp ett jack på näsbenet.. :crazy: Blöder fortfarande lite till och från, är svullen och börjar bli blå.. förjävla snyggt med andra ord.. :rofl:

Pålle fick jogga lång och låg idag för att röra lite på sig efter träningen igår, frustande och nöjd pålle! :love:

@WS6 Ja jag har ju fattat att jag måste ha större muskler på höger sida, för jag orkar bära barnet längre på den sidan. Men det var verkligen skrattretande att se det så jäkla tydligt i spegeln! :D Hur har du gjort för att träna upp din svagare sida? Fler reps eller tyngre vikter, eller något annat? Jag minns inte att jag märkte av under passet att jag är svagare på vänster sida, iaf inte med de övningar jag gjorde. Men jag ska tänka på det nästa gång, om vänster sida känns svagare även när jag tränar. I dag försökte jag aktivt att bära ungen på vänster sida, men usch vad jobbigt det var. :p

-----
I dag har jag mest ätit tycker jag, men jag har iaf kommit upp i ca 1000 steg fler än en vanlig jobbdag (drygt 5000). Och så har jag spanat in mig själv i alla speglar som finns här hos mamma, och jag har fasiken snyggare kropp än jag någonsin har haft. :o :D Rumpan skulle behöva lite mer muskler, men annars har jag platt mage med skymtande rutor, tonade armar, skymtande bröstmuskler och ryggmuskler. Jag känner mig också starkare och i bättre form än vad jag kan minnas att jag gjort förut, trots att jag i perioder har tränat mycket mer än jag gör nu. Livet som 30+ och morsa rockar fett! :banana:

Bra kämpat @Tassetass ! :bow: Hur gick det för dig? Hann du kurera dig hyfsat? Vill du aldrig mer stå på skidor heller, eller vill du aldrig mer åka ett lopp?

1,5 timme promenad i skogen, yoga och nu på kvällen middag, mello och tv-spel hos några vänner. Mycket trevlig dag :) Lugnt imorgon också, om jag inte får för mig att åka skidor förstås. Men vi får se.

Blev ingen löpning för vi byggde längre än vi tänkte och sen åkte vi och köpte en varsin kebabtallrik :o När vi precis tänkte natta djuren och gå och lägga oss för att kolla serie på datorn så ringde svärföräldrarna och sa att yngsta dottern spyr som en gris...:meh: Bara att hämta henne det. Natten har gått bra som tur är så vi sov till kl 9.

Idag ska vi köra in ved, båda hästarna ska ridas, vi ska träna core och så ska jag se om jag hinner springa lite :) Får försöka jobba lite ikväll för att underlätta morgondagen då båda ungarna kommer få va hemma pga smittorisken. Vi får väl se när nästa man blir sjuk :wtf::turd:

Här kommer en kort redogörelse av våra sju sorger och åtta bedrövelser. :D

Det började lite smått katastrofalt eftersom min åkpartner hade fått med sig fel stavar, så hon hade sin 196 cm långa makes stavar. Det upptäcktes när vi precis kommit till Norberg och det var väl en sisådär 25 minuter till start. Gott om tid för det vi hade tänkt göra, t.ex. lägga på glid på mina skidor, men istället fick vi jaga ett par nya stavar till henne (jag fick följa med och betala eftersom hennes kort låg kvar på hotellet). När stavarna var inköpta försvann även en handske, men medan jag stod i kön för att betala för ett par nya handskar såg jag hennes försvunna handske på disken. Någon snäll själ hade lämnat in den och kompisen slapp lägga ut ännu mer pengar på utrustning. :p

Vi kom till start med ungefär 90 sekunder till godo, så jag kunde glömma att lägga på mer glid. Vi var bokstavligt talat bland de typ tio sista att passera startlinjen.

Mitt dåliga glid märktes inte så mycket i början pga att det var mycket folk och det gick svagt uppför. Sista fem kilometrarna på första varvet (vi körde 2 x 15 km) var dock plågsamma för jag kunde inte staka ALLS, det gled noll och ingenting så jag fick i princip kliva fram på skidorna. Jag var enormt, enormt nära att ge upp då. Vid varvning hittade vi ingen vallaservice utan det blev först vid sista vätskekontrollen, dvs ca 7-8 km från mål, som jag äntligen fick på lite glid. Den sista fjärdedelen på loppet blev vår tveklöst snabbaste, men hela loppet tog ändå enormt lång tid. Jag tog dessutom det säkra före det osäkra i några backar och gick ner eftersom jag tycker det är otäckt att ploga när det är konstsnö med typ is under. Annars stod jag på benen i princip hela tiden, tror jag ramlade två gånger.

I mål kom vi i alla fall till slut, efter typ 4.40. :p Var nog bland de tio sista från slutet också, så man kan säga att vi bevakade våra positioner från start. :D

Nä, det var verkligen inte roligt. Diagonala i 22 km var inget min kropp var förberedd på och idag protesterar mina höftböjare, framförallt den högra, mot allt som innebär att jag lyfter benet mer än en decimeter från backen. Det är mentalt knäckande att inte ha något glid, speciellt på en bana där många duktiga åkare körde helt utan fästvalla, för så platt var det.

Men nu är det gjort, och "aldrig mer" gäller främst att åka lopp. Att fjösa runt i skogen en solig dag är väl en sak, men det ska mycket till innan jag åker något lopp igen.

Så ÖM i näsan idag.. och svullen.. och lite blå.. :rofl: Kunde varit värre..
Pålle har vila idag, han står i solen och njuter med sitt lunchhö nu! :love:
Bonushästen får också vila idag då hon är en sån som gärna slänger med huvudet och just nu har väldigt mycket skit för sig vid ridningen, jag vill INTE bli knockad just nu (det vill jag inte annars heller, men ni fattar).. :p

Här kommer en kort redogörelse av våra sju sorger och åtta bedrövelser. :D

Det började lite smått katastrofalt eftersom min åkpartner hade fått med sig fel stavar, så hon hade sin 196 cm långa makes stavar. Det upptäcktes när vi precis kommit till Norberg och det var väl en sisådär 25 minuter till start. Gott om tid för det vi hade tänkt göra, t.ex. lägga på glid på mina skidor, men istället fick vi jaga ett par nya stavar till henne (jag fick följa med och betala eftersom hennes kort låg kvar på hotellet). När stavarna var inköpta försvann även en handske, men medan jag stod i kön för att betala för ett par nya handskar såg jag hennes försvunna handske på disken. Någon snäll själ hade lämnat in den och kompisen slapp lägga ut ännu mer pengar på utrustning. :p

Vi kom till start med ungefär 90 sekunder till godo, så jag kunde glömma att lägga på mer glid. Vi var bokstavligt talat bland de typ tio sista att passera startlinjen.

Mitt dåliga glid märktes inte så mycket i början pga att det var mycket folk och det gick svagt uppför. Sista fem kilometrarna på första varvet (vi körde 2 x 15 km) var dock plågsamma för jag kunde inte staka ALLS, det gled noll och ingenting så jag fick i princip kliva fram på skidorna. Jag var enormt, enormt nära att ge upp då. Vid varvning hittade vi ingen vallaservice utan det blev först vid sista vätskekontrollen, dvs ca 7-8 km från mål, som jag äntligen fick på lite glid. Den sista fjärdedelen på loppet blev vår tveklöst snabbaste, men hela loppet tog ändå enormt lång tid. Jag tog dessutom det säkra före det osäkra i några backar och gick ner eftersom jag tycker det är otäckt att ploga när det är konstsnö med typ is under. Annars stod jag på benen i princip hela tiden, tror jag ramlade två gånger.

I mål kom vi i alla fall till slut, efter typ 4.40. :p Var nog bland de tio sista från slutet också, så man kan säga att vi bevakade våra positioner från start. :D

Nä, det var verkligen inte roligt. Diagonala i 22 km var inget min kropp var förberedd på och idag protesterar mina höftböjare, framförallt den högra, mot allt som innebär att jag lyfter benet mer än en decimeter från backen. Det är mentalt knäckande att inte ha något glid, speciellt på en bana där många duktiga åkare körde helt utan fästvalla, för så platt var det.

Men nu är det gjort, och "aldrig mer" gäller främst att åka lopp. Att fjösa runt i skogen en solig dag är väl en sak, men det ska mycket till innan jag åker något lopp igen.

Vilken prövning! Och stressen vid starten, hu :crazy: Men riktigt bra kämpat att du tog dig igenom hela loppet :bow: Vilodag idag? ;)

Idag har vi sol igen och det gör mig så lycklig :love: Var ute och knatade i skogen i 1 h 40 min, jätteskönt. Vi ska köra lite snabbstädning här hemma men sen tänkte jag yoga. Imorgon är det gymmet igen efter nästan en veckas uppehåll. Jag tror det har varit bra för mig att ta en liten paus, nu är jag peppad att köra igång igen med period 3 på programmet.

Vilken prövning! Och stressen vid starten, hu :crazy: Men riktigt bra kämpat att du tog dig igenom hela loppet :bow: Vilodag idag? ;)

Vilodag från träning, JA. :D Önskar att jag kunde vila från Livet också, men maken är sjuk och lägenheten ser ut som ett sjujävla bombnedslag, så det är bara att gneta på med vardagen. :p

Vilodag från träning, JA. :D Önskar att jag kunde vila från Livet också, men maken är sjuk och lägenheten ser ut som ett sjujävla bombnedslag, så det är bara att gneta på med vardagen. :p

Lite bombnedslag kan det väl för all del få vara, med en ledbruten och en sjuk, plus småbarn :p Hoppas du kan unna dig lite "göra absolut ingenting" idag, även om jag förstår att du såklart måste ta hand om dottern.

Lite bombnedslag kan det väl för all del få vara, med en ledbruten och en sjuk, plus småbarn :p Hoppas du kan unna dig lite "göra absolut ingenting" idag, även om jag förstår att du såklart måste ta hand om dottern.

Ett litet bombnedslag hade jag kunnat stå ut med, men det var verkligen ett sjujävla bombnedslag och då kan jag inte slappna av hur gärna jag än skulle vilja. Nu är det mesta dock fixat, ska sortera lite tvätt och dammsuga (det lär den sovande maken uppskatta :angel: ) och sen kommer livet kännas mycket lättare. :D

(Och jag kompenserar städeländet med att äta choklad, så jag går inte lottlös ur det hela. :d )

Myyycket mat har det blivit denna helgen, våfflor med grädde och sylt till frukost i lördags sen helvegetarisk asiatisk buffé till sen lunch i Malmö och sen var vi ute och åt på en annan lite finare vegetarisk restaurang på kvällen (alltså Malmö är så jäkla vegovänligt :heart). Drack cava och vin o sen typ 3 öl sen tillsammans med lite vänner. Sen var det ju hotellövernattning med hotellfrukost i morse :D Åt dessutom ute i fredags på aw + drack kanske 4-5 öl..
Oh well, träningsmässigt körde jag mitt styrkeprogram fredag morgon, 30 min yoga innan vi drog i lördags och tog en 40 min rask promenad nu när vi kom hem + ska på 2 h yoga strax :up:

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar