Beach 2017

Okej, ja jag ska dra ner den lite! Hade du samma problem med ryggen? Jaa jag försöker tänka pressa med benen, bryt stången, spänn kroppen etc men det håller liksom ändå inte in ryggen. Hjälper väl inte direkt till att jag är rätt svag runt bålen. Tusen tack för input!

Jag tycker det ser ut som du lyfter med längdryggen i filmen, prova att svanka lite lätt. Prova även att stå i "marklyftspositon" utan att dra upp stången. Det ska spännas på baksidan av låren och prova sen att lyfta.
Sen en kanonövning för att aktivera bålen är att ta ett kvastskaft, ha händerna axelbrett och pressa in kvastskaftet allt vad du kan i väggen. Se till att armarna är raka under hela tiden och ta i med hela kroppen. Jag brukar varva den här övningen och marklyften för att verkligen få igång bålen :)

Jag hade stora problem med marklyft när jag började och fick ont i ryggen. Men jag lyfte med ryggen och inte benen dessa övningar fick mig att hitta rätt teknik. Sen så lusläste jag allt jag fann på internet och provade hemma framför tvn utan stång :)

Kör väl en presentation av mig senare då det är dags att sluta smygläsa här :) Men först en sväng till stallet och sedan gymmet!

Jag tycker det ser ut som du lyfter med längdryggen i filmen, prova att svanka lite lätt. Prova även att stå i "marklyftspositon" utan att dra upp stången. Det ska spännas på baksidan av låren och prova sen att lyfta.
Sen en kanonövning för att aktivera bålen är att ta ett kvastskaft, ha händerna axelbrett och pressa in kvastskaftet allt vad du kan i väggen. Se till att armarna är raka under hela tiden och ta i med hela kroppen. Jag brukar varva den här övningen och marklyften för att verkligen få igång bålen :)

Jag hade stora problem med marklyft när jag började och fick ont i ryggen. Men jag lyfte med ryggen och inte benen dessa övningar fick mig att hitta rätt teknik. Sen så lusläste jag allt jag fann på internet och provade hemma framför tvn utan stång :)

Kör väl en presentation av mig senare då det är dags att sluta smygläsa här :) Men först en sväng till stallet och sedan gymmet!

Jag svankar allt jag har, försöker verkligen hålla ut ryggen och det är typ det enda jag tänker på, ändå blir det så :( Och försöker pressa på med benen också, försöker tänka att pressa ner benen istället för lyfta upp stången.

Jädrans vilken övning, testade hemma nu med skurmoppen och hela bröstryggen knakade till! Nästan hela spänningen jag haft där i nån vecka försvann med en gång. Tack!! :D

Får använda den där skurmoppen mer och filma teknik hemma.

Har kört den varje söndag i 4 veckor nu :D "Bara" två varv dock för den är jobbig! Men jag känner skillnad och har blivit liite starkare :)

Jag orkade bara ett varv. Ska nästan testa den på fredag när jag är ledig, och sen köra en gång i veckan. Det är ju kul när man märker skillnad! Och jag behöver verkligen träna upp just den delen för ridningen. :up:

Jag orkade bara ett varv. Ska nästan testa den på fredag när jag är ledig, och sen köra en gång i veckan. Det är ju kul när man märker skillnad! Och jag behöver verkligen träna upp just den delen för ridningen. :up:

Ja jag behöver ju också det för ridningens skull plus att jag fått två barn och magen och rygg behöver stärkas igen :)

Jag är lite rädd för spikmatta :nailbiting: Men det kanske är skönt? Svärföräldrarna har en. Kanske ska prova den :)

Gör det. Vissa tycker att det gör jätteont, jag tycker bara att det är skönt!

Jag får obehagskänslor i hela kroppen av spikmatta.. kryper i kroppen och jag har otroligt svårt att slappna av, har provat flera gånger men det funkar verkligen inte för mig.. så har lite svårt att se hur det kan vara skönt, men uppenbarligen funkar det för vissa.. :p

Alltså träningsvärken jag har i magen just nu är inte att leka med.. :rofl: Passet igår satt dr det skulle! Haha, det är liksom nästan jobbigt att ta sig ur sängen/hosta/skratta.. underbart!

@FengurLaugar vad är det för magövningar ni gör? jag måste ha missat.. Låter intressant så berätta gärna! :)

Ben idag. Körde bara två övningar eftersom det var knökafullt på gymmet.

Knäböj, uppvärmning och sedan 3 x 4 på 60 kg plus 24 kg kedjor. Lite för tungt visade det sig, hade behövt nöja mig med 50 kg på stången.

Marklyft, uppvärmning och sedan 4 x 4 på 80 kg. Gick förvånansvärt lätt.

Nu är min rygg trött. :p

Jag tyckte instruktionen för barbell row var ganska bra på hemsidan så jag hoppas jag får till det hyfsat! Jag laddade ned appen och fick då trycka in min vikt, kön samt vad jag tagit som max senaste tiden och sen sa den vad man skulle starta på. Jag tycker den startade väldigt lätt :)
Supersmidigt med appen också, så behöver man inte skriva ner nåt själv utan man bara trycker i det man gjort och så säger den typ "congrats! Nästa gång ska du lyfta xx kg" :D

Nu har jag också laddat ner appen och fyllt i. :up: Men alltså.. ja det kommer kännas lite fånigt att köra träningspassen i början tror jag. Ska tydligen börja på 12.5 kg benböj, 15 kg bänk, 25 kilo mark, 7.5 kg militärpress och 10 kg barbell row. Vet inte ens om det finns så lätta stänger på gymmet :D Well well, får ta mig dit imorgon och se. Annars får jag väl börja på det näst högsta som går och föra in det i appen.

Jag kan tänka mig att kroppen behöver all återhämtning den kan få när det börjar bli tungt men såhär de första 3 veckorna när övningarna är förhållandevis lätta kan man väl lägga in ett eller två konditionspass per vecka? (Eller lägga in lite intervaller efter varje träningstillfälle?)

Jag får obehagskänslor i hela kroppen av spikmatta.. kryper i kroppen och jag har otroligt svårt att slappna av, har provat flera gånger men det funkar verkligen inte för mig.. så har lite svårt att se hur det kan vara skönt, men uppenbarligen funkar det för vissa.. :p

Jag brukar somna på min :D Har kudde också, tycker det är superskönt!

Har övergått till helt absurd smärta i ländryggen, det är orimligt! Hur kan mina muskler vara så spända att det blir såhär av att ligga på en boll en kort stund. O_o Men kan ju ändå röra mig normalt och jag åkte hem relativt tidigt så det var fortfarande ljust ute! Snöade lätt och vi har fått några centimer snö de senaste dagarna så det fick bli en skogspromenad med fröken häst. :) Gick väl kanske 2,5 km eller så, mycket mysigt!

Har övergått till helt absurd smärta i ländryggen, det är orimligt! Hur kan mina muskler vara så spända att det blir såhär av att ligga på en boll en kort stund. O_o Men kan ju ändå röra mig normalt och jag åkte hem relativt tidigt så det var fortfarande ljust ute! Snöade lätt och vi har fått några centimer snö de senaste dagarna så det fick bli en skogspromenad med fröken häst. :) Gick väl kanske 2,5 km eller så, mycket mysigt!

Mysigt med snöpromenad! :)

Höften gör fortfarande ont, så enda träningen är ridningen. Pålle är lite halvknäpp i kylan, idag var han dessutom trött i musklerna efter ett rejält styrkepass igår. Då är enda lösningen att springa fort :D Imorgon kör vi hoppträning!

Okej, ja jag ska dra ner den lite! Hade du samma problem med ryggen? Jaa jag försöker tänka pressa med benen, bryt stången, spänn kroppen etc men det håller liksom ändå inte in ryggen. Hjälper väl inte direkt till att jag är rätt svag runt bålen. Tusen tack för input!

Nja jag vet inte riktigt, har aldrig fått ont i ryggen av marklyften men jag har fått ryggen och rumpan lite högt liksom. Men som sagt, jag är verkligen ingen expert utan håller på att lära mig själv :D

Hur du inte redan dött av tristess efter 30 min (!!) på en crosstrainer utan hörlurar är för mig helt obegripligt haha :D

Haha :D Nä crosstrainern är väl ingen favorit egentligen, men vad ska man göra när kilometrarna behöver avverkas :p

Igår när jag körde var det förresten en man bredvid som körde EN TIMME i stakmaskinen! :eek::eek: Min gissning är att det är vasaloppsträning... vilket jäkla pannben han måste ha! Kanske räknar med att staka i 9 mil förstås :laugh:

Trött och kall zass. Eller nu börjar jag få upp värmen, sitter supernära kaminen. Kom hem efter en dag då jag frusit konstant, och så var det 15 grader inomhus... :meh: Så jag har eldat en stund nu för att få upp värmen lite. Ska snart slänga mig i säng, det har varit en lång dag! Har ätit väldigt märkligt, inga riktiga måltider utan fika och mellanmål hela dagen i oregelbundna intervall. Men så är det väl att vara ute i fält som forskare, antar jag :p Jättemycket träningsvärk har jag också. Imorgon är tanken gym, överkropp. Och några timmars jobb på kontoret.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar