Beach 2017

Blev gym igår istället för promenad. Blåste ngt för jäkligt igår! Packade ihop unge och grejer och for till gymmet. Han somnade snällt direkt i vagnen. Vaknade dock redan efter 45min så han fick komma med in och leka medan jag tränade det sista! :love:Idag var det då tänkt att promenaden ska bli av men nu spöregnar det istället:banghead:

Imorgon ska maken och jag träna ihop som på den gamla goda tiden :heart

Vilodag från träning idag. Dock blir det ridning av unghästen och en till promenad :)

Har nog fått tag i ett begagnat löpband för en billig peng. Jag springer helst ute men för att spara tid och bli mer effektiv saknar jag att kunna springa inne ibland.

Förresten så sa maken igår att han också ser att jag börjar få större synligare armmuskler :o:D Sorry för skryt men det är extra kul när resultatet även syns!

Yngsta dottern sov helt ostört i sin säng mellan 20 och 6.45 :banana: Såååå underbart att inte bli störd på natten för en gång skull!

Du har provat alltså? Ska bli riktigt kul! Är dock nervös över att det kan finnas hinder med el. Har lite fobi mot det och blir nästan illamående av tanken :nailbiting:

Ja, jag har sprungit både det och Toughest :)

Det är inte alltid elhindret är med, men gissar att det fortfarande är varianten av en ställning med eltrådar som hänger ner, halmbalar på marken så du inte har helt fri lejd, och så kan det ev stå några och spruta vatten också. Går impulser i trådarna så alla är inte stötgivande samtidigt.

Jag tyckte inte att det var särskilt farligt, medans vissa reagerade starkt. Personligen tror jag att det beror mycket på huruvida man har erfarenhet av strömstötar sedan tidigare eller inte. Jag har fått min beskärda del stötar av både häststängsel och kostängsel så min kropp är ju bekant med händelsen, så att säga.

Ja, jag har sprungit både det och Toughest :)

Det är inte alltid elhindret är med, men gissar att det fortfarande är varianten av en ställning med eltrådar som hänger ner, halmbalar på marken så du inte har helt fri lejd, och så kan det ev stå några och spruta vatten också. Går impulser i trådarna så alla är inte stötgivande samtidigt.

Jag tyckte inte att det var särskilt farligt, medans vissa reagerade starkt. Personligen tror jag att det beror mycket på huruvida man har erfarenhet av strömstötar sedan tidigare eller inte. Jag har fått min beskärda del stötar av både häststängsel och kostängsel så min kropp är ju bekant med händelsen, så att säga.

Jag är ju rädd för mig egen hästhage! Tar INTE i grindhandtagen utan att ha stängt av strömmen. Tycker det är fruktansvärt otrevligt.

40 min promenad innan frukost och så ska jag yoga innan lunch med tänkte jag, vet inte riktigt vad än dock. Var sugen på gymet idag egentligen men får inte riktigt ihop det så jag siktar på att ta det imorgon innan jobbet (får vara på gymet typ 06:00 för att hinna med) :crazy::angel:
Igår var det ju en timmes spinning, ganska bra musik men instruktören kändes inte så pepp direkt, men det var helt ok. Var trött i benen med av någon anledning, kanske för att jag inte hade ätit jättebra under dagen. Mja, inte mitt bästa spinningpass helt enkelt men det blev ju av iaf.

Om jag lyckas ta mig till gymet imorgon är jag riktigt sugen på att marklyfta :bump:

Jag är ju rädd för mig egen hästhage! Tar INTE i grindhandtagen utan att ha stängt av strömmen. Tycker det är fruktansvärt otrevligt.

Ja när det sitter mentalt så är det såklart svårare. När jag kommit så långt att jag såg mållinjen så sprang jag på som bara den, var i och ur isbadet på noll och ingenting och bara kastade mig igenom elhindret utan att tänka, jag var bara så jäkla nöjd över att jag inte behövde springa mer.

Det var nämligen det jag tyckte var det värsta på Viking, att det var så långt mellan hindren haha :D

Ja när det sitter mentalt så är det såklart svårare. När jag kommit så långt att jag såg mållinjen så sprang jag på som bara den, var i och ur isbadet på noll och ingenting och bara kastade mig igenom elhindret utan att tänka, jag var bara så jäkla nöjd över att jag inte behövde springa mer.

Det var nämligen det jag tyckte var det värsta på Viking, att det var så långt mellan hindren haha :D

Hoppas det blir så för mig också haha :D

Sån är jag med. HATAR att handtaget till den andra hagen är sönder, man kan inte stänga av strömmen och de som har sina hästar i den hagen vägrar byta det. Man får hålla precis i ena änden för att inte få stötar, sinnessjukt obehagligt. :arghh:

Igår var jag hos en kompis nästan hela dagen, köttbullar och makaroner och två cigg till lunch. Ta tag i hälsan vare ja! Sent på kvällen hamnade jag i ett nytt gräl med sambon och kastade mig ut på en halvtimmes promenad för att lufta huvudet. Nya friska tag idag, jag ska till en annan kompis (som tack och lov inte röker) och tänkte cykla, det blir drygt en mil totalt. Så sparar jag in på busspengarna också. :up:

Du som har lite koll, får man inte hoppa över hinder mot "straff"? Jag har vissa hinder jag tror är helt kört för mig...

Du som har lite koll, får man inte hoppa över hinder mot "straff"? Jag har vissa hinder jag tror är helt kört för mig...

Det brukar man få, antingen springa straffrundor eller köra armhävningar, lite beroende på vad det är för hinder. Nu har jag inte sprungit de senaste loppen så jag vet inte om de har någon form av "regel" att man måste testa i alla fall en gång, eller t ex att du måste gå över på straffaktiviteten om du inte klarar huvudhindret på två försök eller så. Men de brukar ha bra info på sina sidor :)

Kan förresten tipsa både dig och @FengurLaugar (och andra som ev ska springa!) är att välja en relativt tidig starttid - beroende på bansträckningen så blir vissa hinder/partier helt galet mycket jobbigare bara efter några startgrupper, lera som trampas upp och sånt. När vi sprang Toughest så var det ett ställe ganska tidigt på banan som man skulle ta sig uppför, det hade regnat och var sååååå lerigt och halt att det nästan inte gick och då var vi tidiga. De som startade i slutet måste haft det skittufft!

Jag fortsätter lite på hinderloppstemat... Jag är inte anmäld till Tough Mudder än och blev lite osäker igår när jag insåg att min sambo inte kommer att kunna hänga med då han har ett annat lopp den helgen. Skulle jag springa så skulle det alltså vara med en av mina bästa vänner, hennes pojkvän och eventuellt någon mer och jag vet inte riktigt vad jag känner inför det. Nog för att de andra känner mig väl, men det fanns alltid en stor trygghet i att veta att min sambo som känner mig bättre än någon annan i världen, skulle kunna vara med och stötta och peppa. Jag är ganska självständig och tuff i vanliga fall, men sådana här lopp är verkligen så långt utanför min comfort zone att jag känner mig lite ängslig och liten :p Jag får nog semestra på saken tror jag, och fatta beslut när jag kommer hem!

Lunchträning med unghästen och hunden avklarad i det fina vår(?)vädret :) Jag är så lyckligt lottad med så snälla och duktiga hästar! Unghästen ska tränas en månad till sen tänkte jag låta honom vila mars och april. Nästa mål är att starta en fyrgångsklass på vårt KM sista helgen i augusti. Min andra häst ska tävlas på båda våra tävlingar (maj och augusti) men jag tror vi inte bryr oss om grannklubbens tävlingar utan vi lägger tid och energi på träning istället :) Kan ändra mig men så känner jag nu och deras bana är inge rolig för en svårtöltad häst :down:

Nu blir det kaffe och några timmars jobb till innan promenad till svärföräldrarna och den obligatoriska torsdagsmiddagen :D

Vet inte riktigt vad som hände men jag ska tydligen vara med på Tough Viking i Oslo i juni :rofl: Var och lunchade med tre gamla kollegor (eller en är fortfarande min kollega) och en kom med förslaget. Tre av fyra sa ja med en gång haha. Gud alltså jag får sätta igång och hårdträna för att känna att jag har någon chans att genomföra utan att dö :p
Min kompis gjorde Thoughest i Köpenhamn förra året och är SÅ såld. :D Hon fick i princip med mig på Thoughest i år tills hon kom på att hon är bokad på annat det datumet. Så det sket sig. Vad synd. :angel:

Mycket nöjd med mig själv! Har gått lunchpromenader varje dag sen jag började med det förra veckan (?). Vet faktiskt inte när jag började. När bröllopsstressen var som störst iaf. :p Men det är ju jätteskönt att gå ut! Blir alldeles rastlös av att sitta i matsalen, bara äter och sen går jag. Idag passade jag på att köpa ett fint print och en ram så nu är det så himla fint på min plats med tvä växter och en fin tavla. :) Annars brukar jag lämna plånboken på kontoret, eftersom jag går i centrum skulle det kunna bli en mycket dyr runda. :D

Just det, jag sköter maten också. Helt otroligt. Men jag brukar ju äta macka till frukost och flingor/yoghurt/gröt/whatever, så jag slutade äta macka på jobbet också på fm-fikat. Tar frukt istället. Idag skippade jag macka hemma och tänkte ta macka på jobbet men det fick bli frukt pga enormt lång kö till mackorna. Känns finfint.

Det är marsväder i slutet av januari, +7 och soligt med klibbig snö. O_o Varit ute och gått med barnvagn i 40 min vår vanliga vardagsrunda, nu orkar jag hålla nog bra tempo för att bli svettig redan efter halva turen utan att sen sakta ner något. :up: Försöker jaga backar men det är svårt när man bor i en väldigt platt kommun, så det blir väldigt lite variation nu då jag inte bara vill gå på platten.

I helgen ska jag försöka hitta en trevlig YT-kanal med post natal yoga jag kan följa några veckor tills jag orkar ge mig på "vanlig" yoga igen. :)

Vad är det för skillnad på Tough Viking och Toughest? :)

Tar mig friheten att svara - det är egentligen ingen större skillnad, samma typ av hinderbanelopp och alla anser sig ha den "tuffaste och hårdaste banan" ;)

Skiljer sig lite på distans och utformning av hinder och hinderantal, men det gör det inom loppen också till viss del, beroende på vart de hålls.
Nu sprang jag de första åren de hölls och då tyckte jag att hanteringen kring allt skiljde sig mest - Tough Viking var ordentligt organiserat, tydlig information även under banan, bra funktionärer. Toughest var minst sagt lite rörigt och hade en del oengagerad personal och taskigt utmärkta straffrundor.
Det var fler hinder på Toughest än Viking, men många hinder var också likadana.

MEN det var ju där och då när jag sprang, behöver inte vara så överallt och nu har de ju dessutom fler lopp i bagaget, så att säga. Bör ju vara ganska välroddat oavsett vad man väljer idag.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar