Beach 2017

Min veckoplan:

Måndag: Morgonpromenad och eventuellt kvällspromenad
Tisdag: Morgonpromenad och styrketräning fokus överkropp
Onsdag: Morgonpromenad och på kvällen med och gå när dottern rider
Torsdag: Morgonpromenad, ridning och styrketräning. Säkert en eftermíddagspromenad också
Fredag: Morgonpromenad och ridning
Lördag: Ridning och promenad
Söndag: Ridlektion, corepass och promenad

På temat jävligt roliga saker så anmälde min man mig till en träningsresa i maj! :D
Alicante 9-13 maj med min pt, min bröllopsfotograf och typ 18 tjejer till.
Så himla fin present! (och mannen slipper köpa något annat både i år och nästa år :p)
Det ser jag fram emot massor!

Wow vad roligt! :)

Jag började veckan med knäböj :up: Var på gymmet strax efter 7 och det var en del folk faktiskt, men inte så mycket att det blev kö någonstans men ändå oväntat mycket så pass tidigt. Jag kände mig rätt stark men lite ofokuserad, höjde ändå till 50 kg på böjen. Sen alla dessa utfall, puh :D Dinglade i ett räcke en kort stund innan jag avslutade med 6 minuter i stakmaskinen, det var jobbigt! Icaklassikerns skidmoment har ju börjat idag och jag tror att jag måste skarva lite med stakmaskin och/eller crosstrainer för att få ihop 90 km utan att det ska bli ett för stort projekt. Ska försöka åka skidor varje helg i alla fall, tur att konstsnöspåret finns. 6 min i stakmaskinen motsvarar 1 km.

Jag har alltid sagt att hur pass effektivt ett överkroppspass varit, avgörs baserat på hur svårt det är att tvätta håret efteråt :D

Och jag vill kontra med att det beror ju på vad syftet med passet är. :D Vill man träna uthållighet så stämmer det nog, men är man ute efter att bygga muskelmassa eller öka sin styrka så kommer man inte alltid till samma känsla av utmattning. :)

Jag hoppar in här som ny beachare! Har läst den här tråden för inspiration men nu är det dags att bidra lite själv också.

Jag är en 28-årig student som tagit studiepaus sista året och är hemma med vår 7 veckor gamla dotter. Ska försöka kombinera föräldraledigheten med att ta några omtentor jag har liggande så jag kan börja mitt sista studieår så "rent"som möjligt.

Framtill nu har jag bara tagit promenader och gjort knipövningar, men nu när jag börjat få upp lite flås och min bäckenbotten inte blir slutkörd av en promenad är jag redo att smyga igång träningen igen.
Jag yogade hela graviditeten och tänker börja med det igen samt styrketräning hemma med sambon (vi har just beställt en bänk med stativ till vår stång).
Siktar på att kunna börja jogga till våren. :)
Har planerat att riktigt mjukstarta men jag är väldigt ivrig så det är svårt.

Och jag vill kontra med att det beror ju på vad syftet med passet är. :D Vill man träna uthållighet så stämmer det nog, men är man ute efter att bygga muskelmassa eller öka sin styrka så kommer man inte alltid till samma känsla av utmattning. :)
Det har du ju rätt i, förstås! Bra & nyttig kontring tycker jag! :up:

Har haft en skön helg med en rätt normal söndag, superskönt. :) Lördagen tränade vi inkörning med hästen men inte så länge, kanske 30 min. På söndagen gick jag och hästen i skogen i kanske max en timme. Stötte på grillande jägare ute i skogen, fin miljöträning med eld och skumma (:p) typer mitt inne i skogen sådär. Fick bekräftat att vi har enormt mycket vildsvin i skogen, mindre kul...

Idag fortsätter vardagen och jag har varit ute på min nya rutin, lunchpromenad. :) Tog en annan runda idag och spanade in alla nya butiker i centrum, känner ju inte igen mig längre. Kul utbud och mycket nytt!

Ikväll ska jag prova bröllopsklänning. :D :nailbiting: Om någon undrar var energin kommer till att gå på lunchpromenad när det är bitande Vätternvindar så det känns som om öronen ska trilla av efteråt så är det helt klart bröllopet. Planeringsångestdämpande och så vill jag gärna vara lite tightare tills dess. :cool:

Började veckan på gymmet. Fick tvinga mig ur sängen imorse men det är alltid lika skönt efteråt när man sitter och njuter av frukosten :p Körde knäböj, marklyft, hip thrusts, backextensions, "gynstolen" och två magövningar. Snart blir det en lunchpromenad i solen (?!!?!?!)

Och har tydligen varit medlem på buke i 9 år idag, damn!

Jag ska på ett möte efter jobbet (fasen vad mycket möte jag är på hela tiden...) och ungarna är troligen nattade när jag kommer hem. Maken ska ut och grejja lite och jag är träningssugen så jag kanske klämmer in ett sånt 40-30-20-10 pass innan vi tar kvällen. Längesen jag gjorde det och jag skulle vilja köra ett flåspass :)

Idag blir det hemmaträning. "Min" instruktör är sjuk, och jag känner inte att jag får så mycket i utbyte av de andra instruktörerna som ska ha passen ikväll.

Blev ingen ridning för hästen hade tappat en sko. Tur hovslagaren kommer i morgon :) Longerade unghästen lite bara.

Jag och pålle red ut med 4 skor och kom hem med 3 skor idag.. :cautious: :p Upptäckte det först hemma i stallet igen.. Men har också sån tur att hovslagaren kommer imorn!! :D

Jag och pålle red ut med 4 skor och kom hem med 3 skor idag.. :cautious: :p Upptäckte det först hemma i stallet igen.. Men har också sån tur att hovslagaren kommer imorn!! :D

Den där skon har varit lite glapp ett tag så det var väntat. Att den rök två dagar innan planerat hovslagarbesök var perfekt tajming :D

• Gilla
Reactions: WS6
Blev gymet idag innan jobbet för kom på att jag inte kan imorgon!
Gött pass med knäböj, raka mark, sittande rodd, latsdrag, bröstflyes i cablecrossen (längesen!) o crunches på boll :)
Imorgon jobbar jag till 16 o sen föreläsning i en annan stad klockan 18-21 så det blir tight med träning imorgon, kanske lite morgonyoga men då måste jag gå upp 05-nånting och jag är inte hemma idag förrän vid 22:45.. :p så vi får se..

Fick kommentar igår att jag måste ha gått ner i vikt. Så kanske kanske! Finns en våg men tänkte att nu ska jag ine väga mig än, ska fortsätta med promenader osv ett tag och se om det verkligen ger utdelning.

Har grejat så mycket med bröllopet sista tiden, samtidigt som man ska jobba, åka på konferenser, planera och delta vid renovering (inkl förväntas ha tusen åsikter om allt), tänka på sin hälsa och hästen som ska ha sitt med omtanke och motion. Hu! Är så himla uppe i varv. Men det kommer liksom stötvis, vissa dagar är det ingenting med bröllop eller renovering och sen är det allt på en gång. Tack och lov har jag en lugn jobbperiod, lugnast sen jag började på detta jobb faktiskt.

Ska bli sååå skönt att beta av saker. Inflytt först och främst. Tänk att bara få sova i SIN EGEN SÄNG. Och ha tid/ork/motivation att träna. Ah!

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar