Beach 2017

Vaknade utvilad med ingenting annat på schemat utom träning. Så borde varje söndag vara! (note to self: Det är värt det att stöka undan hussysslorna under veckan, de behöver inte vänta till veckans sista dag!)

Tanken med dagens träning var att det skulle vara kul och relativt lätt eftersom att mina muskler redan fått sig ett par rätt rejäla omgångar den här veckan. Sagt och gjort, jag gav mig ut på en löprunda och rullade på så länge det kändes skönt, och lite till. Irriterande nog fick jag dock håll efter ungefär 15 minuter, medan muskler och flås fortfarande kändes som att de skulle kunna fortsätta lika länge till. :arghh: Jag kämpade på med håll i ytterligare fem minuter men fick sedan ge upp då håll-h*lvetet inte gav sig. :down:

Avslutade med 12 omgångar Death by Burpee (gjorde alltså 78 burpees totalt, fick jag det till :eek:) och kände mig trots allt väldigt nöjd efter det. Hej gelében! Satsar på att hålla kvar i känslan jag hade i resten av kroppen och ska försöka glömma bort hela håll-historien, så blir det förhoppningsvis bättre lycka nästa gång! :)

Jag insåg att jag nu två veckor i rad har tränat 4 ordentliga pass, känns bra :) Planeringen för nästa vecka är gym måndag, onsdag och fredag morgon (knäböj, pressar, marklyft) och så fortsätta försöka få många steg varje dag. Övrigt träning i mån av inspiration, ork och tid :)

Jag har haft en ganska bra helg träningsmässigt men matmässigt en hel del att önska ;) Lördag hade jag en vän här o fikade hela em, hembakta kanel- och vaniljbullar, choklad mm, detta sedan åtföljt av hemgjord veg pizza (episk!) och lite mer godis och choklad på det.
Idag kom svärfamiljen på besök med bärpaj, glass och chokladmuffins. Herre gud ;p Detta + att jag fick mens igår gör att jag känner mig minst sagt lite svullen :angel:

Men träningsmässigt iaf en timmes cirkelgym igår morse på gymet + lång promenad. Idag 50 minuter ashtanga yoga här hemma efter eget huvud. Fick till ett riktigt fint och svettigt pass. Att jag hade varit lite väl frenetisk med eldningen vilket gav 28 grader här inne gjorde ju verkligen susen för smidigheten :D Annars brukar jag ha ganska långt till att känna mig sådär riktigt genomvarm den här tiden på året, så det var riktigt härligt :love:
Har också börjat öva lite på jump through/jump back vilket är riktigt utmanande. I ashtanga yoga förflyttar man sig mycket mellan sittande positioner och downward facing dog genom att då använda sig av jump back/jump through. Ser riktigt episkt ut när man behärskar det helt men det är en lååång väg dit. Men nån gång ska man ju börja!
Liten video om någon är nyfiken (spola fram till 2 min typ) :)

Och så här ser det ut sen när man kan det :angel:

Planering för nästa vecka borde jag kanske tänka på med.. Men jag kan inte riktigt bestämma mig om jag känner för gymet imorgon eller inte :p

Men ok så här kanske:
Måndag - yoga (ev gym)
Tisdag - gym, styrketräning
Onsdag - morgonyoga + spinning på kvällen
Torsdag - gym
Fredag - yoga
Lördag - ? Kanske långpromenad ? Gym ? Yoga ?
Söndag - 2 h Vinyasa Flow (terminen startar :love: )

Ah, vi får se, men spinning på onsdag och yoga på studion på söndag och sen vill jag styrketräna ett par dagar med iaf + yoga nästan varje dag + någon lång promenad :)

Alltså tycker den där grejen låter helt omänsklig O_o
Den är jäkligt lurig, för det är en sådan där övning där man lätt är jättekaxig i början och tänker "vad fan, det här är ju lätt ju!"... och sen framåt omgång 8 sådär står man där i en flåsande röra med svansen mellan benen :p

Vilket härligt flyt det känns som att det är här i tråden nu, vad grymma vi är! Hoppas för övrigt att din frånvaro @Qelina beror på att du helt enkelt har så roligt på permissionen att du inte har tid att snacka med oss just nu!

Själv förbereder jag mig på en lite oorganiserad träningsvecka då jag har många flytande planer där jag fortfarande väntar på att andra människor ska bestämma sig. Sedan smygstartar jag Beach 2017 med att flyga vi till Dubai på fredag för att hälsa på min bror, så träningsveckan blir liksom bara 4 dagar lång. Men förhoppningsvis kan jag få till följande...

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila
Tisdag: 6 km transportpromenad, gym med fokus överkropp
Onsdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Torsdag: Gym - benpass.
Fredag: Semester!

Jag förbereder mig dock mentalt för att det eventuellt kan knipa och bara bli ett pass, men då vi tänkt träna lite på semestern också så ska jag försöka att inte jaga upp mig för mycket över det :p

Nu har jag äntligen läst ikapp typ 10 sidor, haha.
Blir svinmotiverad av er, för åh vad ni är bra!
Själv ligger jag i soffan med förkylning. Och då blir jag så jävla sugen på att träna - för att jag inte kan. Haha.

Håller tummarna för att den inte blir värre än så här (rätt lindrig) utan att den går över istället. Inte minsta sugen på att sjukskriva mig, vilket annars är standard när jag är förkyld, eftersom jag gärna blir mansförkyld...

På temat jävligt roliga saker så anmälde min man mig till en träningsresa i maj! :D
Alicante 9-13 maj med min pt, min bröllopsfotograf och typ 18 tjejer till.
Så himla fin present! (och mannen slipper köpa något annat både i år och nästa år :p)
Det ser jag fram emot massor!

Jobbat natten till idag och så en timme på gymmet nu efteråt, bra pass det var liksom jobbigt att hålla knäckemackan nu när jag käkade.. :rofl:

Nu ska jag krascha i säng, sen ska pålle motioneras och så är jag ledig i natt! :)

På temat jävligt roliga saker så anmälde min man mig till en träningsresa i maj! :D
Så himla fin present! (och mannen slipper köpa något annat både i år och nästa år :p)

Shit vad kul! :bump:

Jag och maken körde ett corepass igår kväll. Det sög rejält i magen :p

Blev ingen ridning för hästen hade tappat en sko. Tur hovslagaren kommer i morgon :) Longerade unghästen lite bara.

Idag sitter jag på kontoret i stan också för kollegan skulle jobba. Så det får eventuellt bli promenad ikväll eller om vi sätter oss och ritar kök istället :D

Jag är fortfarande löjligt stolt för att jag klarade av att inte fuska med maten förra veckan. Den här veckan kommer det skita sig på torsdag för jag ska iväg direkt efter jobbet (så direkt att jag inte ens hinner hem emellan) och kommer sen inte hem förrän tio på kvällen. Eventuellt fuskar jag och tar donken på vägen. Men ska försöka hålla det alla andra dagar.

Bokade resa till Gran Canaria igår. 9.3 åker jag,mannen och W 1,5år iväg 1v:nailbiting: har redan resfeber..har aldrig varit bort längre än 3h bilresor med ungen. Hjälp!!

Får lägga in en högre växel i träningen nu och slipa bikiniformen:) benträning idag (första på 1mån) jeijjjj!!

Alltså tycker den där grejen låter helt omänsklig O_o

Lite :D Man måste nog vara lite knäpp för att gilla det :p

Den är jäkligt lurig, för det är en sådan där övning där man lätt är jättekaxig i början och tänker "vad fan, det här är ju lätt ju!"... och sen framåt omgång 8 sådär står man där i en flåsande röra med svansen mellan benen :p

Hahahaha ja verkligen! I början bara "gu va mycket vila det är" - sen önskar man att man fick i alla fall 10 sekunders vila :rofl:

Åååh avundsjuk! Jag har länge velat åka på en träningsresa av något slag, men jag kommer liksom aldrig riktigt till skott. Det finns ju så många ställen jag vill åka till, så många saker jag vill göra! Jag har liksom redan en plan för hur jag vill att de kommande tre åren ska se ut vad gäller resor och destinationer... Eventuellt får det bli till något alldeles speciellt tillfälle om några år eller så, typ möhippa eller 30-årsdag :p

Jobbat natten till idag och så en timme på gymmet nu efteråt, bra pass det var liksom jobbigt att hålla knäckemackan nu när jag käkade.. :rofl:

Nu ska jag krascha i säng, sen ska pålle motioneras och så är jag ledig i natt! :)
Jag har alltid sagt att hur pass effektivt ett överkroppspass varit, avgörs baserat på hur svårt det är att tvätta håret efteråt :D

• Gilla
Reactions: WS6

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
86 917
Senast: Praeterea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar