Beach 2017 del II

Sammanfattar juli med 14 pass och det är bra för att ha varit semestermånad :) Vi har ju även kört in hö och jag har varit på ridläger.

Förra veckan blev det tre styrkepass + 20 min löpning efter det ena, två längre promenader, tre ridpass och lek på Leksands sommarland :)

På torsdag åker jag och maken till Polen med mitt jobb. Vet inte än hur agendan ser ut men verkar vi få tid så ska vi prova hotellets gym tänkte vi :) Annars så ska jag försöka träna iallafall två dagar nu i början av veckan innan vi åker. Idag gick jag upp innan kl 6 och red ett pass på hästen i otrolig morgonsol :love: Sitter på kontoret och äter frukost nu. Första arbetsdagen efter semestern är igång!

Saker som Mineur i dag inte kan göra normalt på grund av sin vanvettiga träningsvärk:

- Klä på sig
- Ta ner saker från platser högre upp än huvudhöjd
- Sträcka på sig
- Skratta
- Hosta
- Nysa
- Sätta upp håret
- Torka av diskbänken
- Kramas
- Ta sig upp från liggande ställning

Har beställt ryggmassage av sambon ikväll och hoppas att det hjälper :laugh:

Jag blir helt inspirerad av ert snack om ridning!! :) Gud va duktiga ni är!!!
Har en gammal kallblodstant hemma som bara skrotar i hagen eftersom jag inte vågat rida igång riktigt igen efter graviditeterna eftersom hon är så sabla nervig och klurig. Kanske ska testa att bara börja skritta, skritta, skritta under hösten och typ se vad som händer? :D:nailbiting::nailbiting:
Om inte annat är det grym träning:idea: en timme skritt på henne är typ som ett fem timmars stentufft dressyrpass på en normal häst :o

Haha ja testa vetja! :D

Lördag morgon efter jobb blev det ett bra och tungt rumpa/benpass på gymmet + dressyr med pålle i ridhuset på em..
Söndag morgon efter jobb gick jag och träningsvärken i rumpan :rofl: ner och körde ett pass axlar + armar på gymmet + dressyr med pålle på em..
Imorse efter jobb blev det bröst + mage på gymmet, sen direkt ut till pålle och så skrittade vi ut 45min, sen hem och sov och så fotboll innan ikväll! :D Cykel till/från träningen och en rolig träning! Lite lättare träning än föregående 2v då serien äntligen drar igång igen på fredag!!
Passningsövningar, inläggsövning med mycket ryck, snabba stopp och vändningar och så lite spel på liten plan med lag om 3pers..

Jag gillar dessa dagarna när jag verkligen får köra slut på hela kroppen!
Känslan jag har i kroppen just nu är så underbart avslappnad!
Snart sängen, upp tidigt imorn och iväg med pålle! :)

Woop woop!

5 km löpning på bandet blev det efter jobb och möte :)

Tror jag går upp och tar en promenad med hunden innan jobb i morgon så motionerar jag hästar på lunchen eller på kvällen :) Ska styrketräna i morgon också.

Hade tänkt mig upp och gå en längre promenad med hunden i morse innan jobb men yngsta dottern kom till oss innan och hade inte somnat om så jag låg kvar ett tag till tills hon somnat. Blev en promenad på 35 min iallafall :) Nu äter jag frukost och väntar på datorn som uppdaterar sig...tar en evighet!

Det blev en löprunda från 10K trainer igår kväll och passade på att inviga nya löparskorna som jag råkade köpa igår! :o Var ute ca 1 timme och en kvart, joggade 3x15 min med en minut promenad emellan och promenerade sedan hem. Det blev en mil totalt! Kändes riktigt kul för jag sprang delar av en runda jag brukade springa när jag va i tjugoårsåldern (då jag enligt mig själv hade hyfsat bra kondis) och det gick rätt bra! Det ska nog gå att komma upp i en vettig nivå igen!! :bump:

Saker som Mineur i dag inte kan göra normalt på grund av sin vanvettiga träningsvärk:

- Klä på sig
- Ta ner saker från platser högre upp än huvudhöjd
- Sträcka på sig
- Skratta
- Hosta
- Nysa
- Sätta upp håret
- Torka av diskbänken
- Kramas
- Ta sig upp från liggande ställning

Har beställt ryggmassage av sambon ikväll och hoppas att det hjälper :laugh:

Jag får inte träningsvärk längre :arghh: Saknar den känslan! Ja, inte att det blir helt handikappande då. Men att det åtminstone svider lite. Var länge sen sist!

Jag får inte träningsvärk längre :arghh: Saknar den känslan! Ja, inte att det blir helt handikappande då. Men att det åtminstone svider lite. Var länge sen sist!
Jaa du, varför man får träningsvärk och inte är ett av livets stora mysterium! Jag har ganska lätt att få träningsvärk, även av att göra övningar som jag är van vid att göra. Annars brukar ju den gående teorin vara att man får ont av att göra saker som kroppen är ovan vid, men det tycker jag inte riktigt stämmer in på mig alltid. Men om du vill kan du ju testa någon ny övning, lägga på lite extra vikter på någon "gammal" övning och se vad som händer helt enkelt? :)

Jaa du, varför man får träningsvärk och inte är ett av livets stora mysterium! Jag har ganska lätt att få träningsvärk, även av att göra övningar som jag är van vid att göra. Annars brukar ju den gående teorin vara att man får ont av att göra saker som kroppen är ovan vid, men det tycker jag inte riktigt stämmer in på mig alltid. Men om du vill kan du ju testa någon ny övning, lägga på lite extra vikter på någon "gammal" övning och se vad som händer helt enkelt? :)

Det verkar vara väldigt individuellt, har jag läst! Gissar att man drar en lottovinst eller i nitlott i det fallet rent genetiskt :D Jag försöker bli bättre på att köra nya saker på gymmet! Funderar på att ha en vecka där jag inte får göra mina favvo-övningar alls :) Bara för att komma ur mina mönster!

Försöker organisera packning inför jobbets jubileumsresa där både jag och maken ska med. Jag vill gärna ha med mycket kläder "i fall att" men vi har bara handbagage bokat så jag får försöka tänka smart :p Träningskläder ska med i alla fall och så har jag bestämt två outfits för middagen så jag kan välja beroende på väder. Vi har en del fri tid så vi ska kolla in hotellets gym och spaavdelning och promenera och kolla in den lilla byn. Ska bli riktigt roligt men konstigt att vara borta från barnen så länge :nailbiting:

Det verkar vara väldigt individuellt, har jag läst! Gissar att man drar en lottovinst eller i nitlott i det fallet rent genetiskt :D Jag försöker bli bättre på att köra nya saker på gymmet! Funderar på att ha en vecka där jag inte får göra mina favvo-övningar alls :) Bara för att komma ur mina mönster!
Nitlott här alltså! Nåja, värre kunde det väl vara antar jag...

Låter som en bra och kul grej att frångå dina favoriter lite grann :)

Försöker organisera packning inför jobbets jubileumsresa där både jag och maken ska med. Jag vill gärna ha med mycket kläder "i fall att" men vi har bara handbagage bokat så jag får försöka tänka smart :p Träningskläder ska med i alla fall och så har jag bestämt två outfits för middagen så jag kan välja beroende på väder. Vi har en del fri tid så vi ska kolla in hotellets gym och spaavdelning och promenera och kolla in den lilla byn. Ska bli riktigt roligt men konstigt att vara borta från barnen så länge :nailbiting:
Vad kul det låter! Hur länge blir ni borta?

Å hej och hå vilket pass! :bump:

Jag började med 5 * 5 på 85 kg i marklyft (reps-PB!), lite utfallsgång med pinne över huvudet för att skaka liv i benen igen inför avslutningen som var något som kallas för "Evil 55". Man kör 10 KB-swingar och 1 goblet squat, 9 swingar - 2 squats, 8 swingar - 3 squats osv och avslutar med 1 swing och 10 squats. Totalt 55 reps av vardera övning. Jag låg på golvet efteråt, och det gör jag väldigt sällan. Himla tur att svägerskan var med, hade varit hemskt att göra det där själv.

Så, @Singoalla, vill du ha träningsvärk? Jag skulle tro att en Evil 55 skulle ge dig det. :D

Min spaning på träningsvärksområdet är att dels är det lite individuellt, som ni säger, men sen tror jag också det beror på typ av träning.

Jag får i princip aldrig träningsvärk när jag kör riktigt tungt (mindre än fem reps per set, typ), men då kör jag aldrig till fail för det behövs helt enkelt inte för träningseffekten (plus att jag inte vill gå till fail med tunga vikter pga skaderisken).

Om jag däremot kör 10-12 reps med lättare vikter till fail, eller övningar jag aldrig testat förr eller är ovan vid, då kan det göra ont som satan sen.

Dagens marklyft kommer troligtvis inte kännas särskilt mycket alls imorgon, förutom lite trötthet i kroppen pga den stora volymen, men jag skulle tro att den onda femtiofemman kan göra just ont imorgon eftersom jag typ aldrig kört så mycket av de två övningarna i ett och samma pass.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 850
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 853
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar