Hade tänkt mig fyra träningspass den här veckan men det blev två. Har å andra sidan ridit tre pass, yogat och fått ganska många steg varje dag
Apropå ridningen, ni som har hängt här i tråden ett par år kanske kommer ihåg mina återkommande problem med ridningen? Grav prestationsångest bland annat. Well, det kom tillbaka med även denna häst Bara så sent som i veckan var jag på väg att vifta med den vita flaggan och helt sluta rida. Typ jag skiter i det här, det är för svårt, jag kan inte. Meeen, fick ett jättebra peppigt samtal av en stallkompis som hjälpte så sjukt mycket. Kontentan, och det jag har tagit med mig: Ha inte så jävla bråttom Andas, ta det lugnt. Börja i skritt och gå inte över till trav förrän det fungerar i skritt! Man får skritta hela passet om det är vad som behövs. Man behöver inte trava och galoppera av nån jäkla principsak. Och om det börjar gå dåligt, gå tillbaka till ett läge där det funkar. Så nu har jag ridit fredag, lördag, söndag och skrittat så mycket som jag nog aldrig har gjort. Men helt plötsligt har jag fattat hur jag ska använda mina sittben och hästen har gått så himla bra Så jag får väl erkänna att jag faktiskt KAN rida, jag måste bara ha lite tålamod och inte försöka stressa fram något. Känns bra! Nu ska jag bara försöka att inte få hybris och fortsätta med att börja om från början varje pass. Det ÄR ju kul att rida, men för min del har min inställning och mina hjärnspöken satt krokben.
Jag är lite sån med det mesta. Allt ska hända på en gång och med vissa saker funkar det ju inte alltid. En del saker tar tid, och man måste nog lära sig att det är så det är. Jättebra att du fick bra hjälp av stallkompisen.