Beach 2017 del II

Jag trotsade känslan i kroppen och begav mig ut. Körde pass 2 (vecka 1) i löpprogrammet jag börjat med för att smyga mig tillbaka till någon sorts vettig kondition. Var ute i totalt en dryg timme och efter en tripp till lekparken med dottern gick stegräknaren snällt över den gyllene gränsen på 10 000 steg. Nu ska jag ge mig hän till slöheten. :p

@Mineur Har flera favoriter som hänger med i varje pass. Kör axlar/biceps i ett pass, rygg/tri i ett, ben/bröst i ett, endast ben i ett fjärde. T.ex sittande militärpress i smithen, hammercurls, triceps push down, rodd i maskin, legextension, sittande bänkpress i maskin, flyes i kabel samt flera ryggövningar i kabeln som jag inte kan namnen på:p

Jag har tagit tag lite grann i saker och minskat ner på promenaderna, från över 240 minuter per dag till 210, ibland 200. Jag vet att det fortfarande anses mycket men jag känner mig bekväm i den här aktiviteten och behöver inte tvinga mig till den här rörelsen. Det passar mig just nu. Prio nummer ett just nu är att hålla mig på den här nivån med maten, att inte dra bort mer. Det skulle bli för lite om jag minskade mer även om det känns som att jag äter för mycket som det är. Men där försöker jag vara noga med att skilja på vad jag tror och vad jag lärt mig i behandlingar. Enligt dom kunskaperna kan det jag äter nu inte vara för mycket oavsett hur det känns.

Som sagt är den förbaskade mensen här och hälsar på, jag har haft några år på mig att vänja mig men tydligen lär sig inte kroppen/hjärnan ändå. Jag är nog ändå rätt bortskämd, det är de tre första dagarna som är fruktansvärda, sen är det i princip nästan som vanligt resten av veckan, men de där första dagarna vill jag 1) helst bo i duschen och 2) absolut inte jobba. Tycker det är extra jobbigt när jag jobbar på det jobbet som inte är i butiken, jobbar enbart med killar där och även om den enda som förmodligen skulle bry sig är jag själv så känns det liksom bara... jobbigt med toalettspringandet. Plus att jag är livrädd för att det ska läcka (har seriöst hänt två gånger när jag har jobbat, så jag har fått åka hem och byta kläder :o). Butiken känns lättare, det är på något sätt större så folk märker inte om man springer på toa hela tiden. Hade hoppats att eländet inte skulle dyka upp förrän tidigast imorgon för att vara "som värst" de dagar jag då kommer jobba i butiken, men icke. Förlåt för det äckliga avsnittet, men jag ville bara kräkas ur mig. :wtf:

Förra veckan blev till slut ganska okej motionsmässigt.
Måndag - 90 minuter ridning.
Tisdag - 80 minuter ridning.
Onsdag - 70 minuter ridning.
Torsdag - planerad vila.
Fredag - vila halvt om halvt oplanerat.
Lördag - 70 minuter ridning.
Söndag - vila på grund av åskskurar hela eftermiddagen/kvällen.

Igår var jag iväg på ett möte efter jobbet, så då blev det inget. Och idag har mensen tagit livet av mig. Får se om jag pallrar mig ut imorgon kväll, men det lutar åt att det kommer vara förbaskat svårt att ställa klockan tidigare torsdag-fredag när jag ska butiksjobba och rida innan, är så förbaskat trött efter semestern om mornarna. Jobbar givetvis lördag både denna veckan och nästa, ingen mjukstart här inte.

Sitter på golvet på gymmet med total soppatorsk. Planen var 6 x 6 på 60 kg. Efter två set orkade jag bara tre reps, snart ska jag försöka orka en tvåa. Har krampkänning i baksida lår, något jag aldrig brukar ha. Kan vara gårdagens lilla löpstund som är boven, när jag tänker efter.

Aja, bara att grisa på! Snart är det över. :p

Nygymmad och glad! Som svar på mina böner ang. träningsupplägg fick jag igår mitt program från herr PT, som vi ska köra nu i fyra veckor. Det är fördelat på två pass i veckan, och så kör vi ett tredje tillsammans varje vecka. Utöver det ska jag lägga in någon slags konditionsträning om/när jag hinner.

Såhär ser passen ut:

Session 1- upper body push/lower body pull

A1- bench press 4x3
A2- single leg hip thrust 4x8 (per leg)

B1- seated dumbell shoulder press 3x6
B2- barbell glute bridge 3x10

C1- Bradford press 3x12-15
C2- Hamstring curl 3x12-15

D- 40kcal ski for time - go as fast as possible!

Session 2 - upper body pull/lower body push

A1- Bulgarian split squat 4x6 per leg w barbell
A2- lat pulldown 4x6

B1- goblet squat 3x8 4220 tempo (i.e 4 seconds down/pause 2secs/2seconds up/then straight back in again)
B2- low row 3x10

C1- walking lunges 3x12-15 w dumbbells
C2- face pull 3x12-15

D- 10min 10-12kcal row EMOM

Jag körde session 2 idag eftersom jag har redan har superont i bröst och axlar sedan gårdagens pass. Det var svettigt men lagom långt, det var precis så att jag började känna att jag ville lägga mig ner i en hög lagom till rodd omgång 8, så där blev det pannbensbygge de sista 3 varven.

Tänkte sedan köra session 1 antingen torsdag eller lördag morgon, och så blir det PT-pass på söndag :)

Woow vilka framsteg du har gjort, härligt! Ska bli kul att följa din träning här i tråden! :):bow:

Tackar! :) Det ska bli kul att ha en tråd att uppdatera i!

Härligt! Det låter som att vi skulle behöva byta lite du och jag - jag behöver bli mer fokuserad i min träning och utmana mig på det sättet, och du behöver kanske bredda dig lite och utmana dig på det sättet! :)

Precis så! :) Vi får peppa varandra! :D

Världshistoriens sämsta träningspass igår :p Kände mig trött och hängig, men brukar alltid piggna till när jag kommer till gymmet. Det gjorde jag inte. Skippade cardion, jag cyklade ändå dit så jag var redan uppvärmd. Sen satt jag och fifflade med mobilen på olika benmaskiner i en halvtimme :D Pressade lite här och lyfte lite där. Sen gäspade jag och trampade hem.

Nåväl, man är inte alltid på topp!

Välkommen @Singoalla! :bump: Låter som du har en riktigt bra träningsrutin, imponerad över 22 armhävningar och 5 chins alltså :up:

@Mineur: angående hur man tänker med återkommande övningar osv. Inom crossfit pratar man ju om sk "benchmarks" alltså wodar eller övningar som man ofta återkommer till och där man då lätt kan mäta sin utveckling om man är noga och skriver ner sina resultat. Jag har ett dokument i mobilen där jag antecknar PBn, just nu ffa på basövningarna men även ex 1000 m rodd, backen hemma, några wodar osv :) tycker det är ett kul sätt att se progression! Men jag har ingen plan för hur ofta jag gör något eller så utan det blir när det kommer på passen typ :)

Wod igår 8:30! Ett pass helt i min smak :up:
A. 5 rundor av
Hang snatch + snatch (ryck)
20 sek vila
5 höga boxhopp fokus teknik och att bygga upp en utmanande höjd
2 min vila

B. 3 rundor på tid av
400 m löpning
15 overhead squat

Maxade min snatch på 25 kg (:D) jobbar fortfarande på tekniken där och att lyckas hitta balans i den djupa böjen med vikten på raka armar.. Och oh-böjen 15x3 hade jag 20 kg, hade kanske kunnat ha lite mer för klarade alla tre seten obrutna men så sällan man gör oh-squat så hade inte riktigt koll och de känns lite ovana :p

Välkommen @Singoalla! :bump: Låter som du har en riktigt bra träningsrutin, imponerad över 22 armhävningar och 5 chins alltså :up:

Tackar! Armhävningsrekordet gjordes kl. 4 på natten med en hel del alkohol i kroppen :angel: Jag vet inte om det var till min för eller nackdel. Fyllestollar som fick för oss att tävla. Jag måste nog testa igen under mer normala omständigheter :D

@Mineur Glömde ju marklyft förståss! Det är nog den övning som jag fruktat mest. Tog jääättelänge innan tekniken var inövad och ännu sitten den inte 100. Men alla dagar blir det PB sgs eftersom jag varje gång vågar sätta på mer vikt och klarar mer:D

Aktiv vila idag i form av en liten promenad när båda barnen skulle rida varsin häst, städning och pyssel ute på gården :) I morgon blir det ridning och ett styrkepass. På fredag åker vi på en liten semestertripp:)

Fullt ös medvetslös idag! :D
Jobbade natten till idag sen 1h på gymmet fokus bröst och mage + sista 15min biceps för att jag tycker det är kul! ^^ Lite stel efter att ha kört triceps och axlar igår.. :p Körde sen direkt ut till pålle och skrittade ut 1h i härligt morgonväder! Fina pålle var så duktig och knallade över två järnvägar utan att jag behövde hoppa av! :) (resultat efter ca 1år av järnvägsträning, med en del uppehåll emellanåt)! Sen hem, duschade och kraschade i säng!
Klockan ringde kl 17, upp och käkade för att dra till fotbollen strax efter 18 :D
Cykel till/från fotbollen och 90min fotboll, rolig träning om än JOBBIG, regntung plan och så jävla kvavt att man badade i svett bara av att stå rakt upp och ner.. O_o konditionsövningar med boll, inläggsövningar med mycket ruscher/stopp/snabba vändningar, avslutade med spel på sjumannaplan och kuvertet över hela sjumannaplanen x1.. Efter sista 100% rycket kom "jag vill kräka känslan" :rofl: Men jag lät bli! haha.
Tunga ben som cyklade hem sen och nu är jag snart klar med jordens mest utdragna måltid, det går inte snabbt.. :p otroligt skön känsla i kroppen! Blir sängen inom en kvart!

Woop woop!

Började dagen idag med ett träningspass med hästen :love: Maken ska rida unghästen sen så får dom ledigt under helgen när vi är borta.

Ikväll ska jag träna. Tror det får bli axlar, rygg, bröst och sen avsluta med lite löpning :)

1 timmes wod idag med :up:

Idag team om 3 och 10 rundor var av:
3 tunga frontsquat (frivända upp vikten från marken, jag hade 40 kg)
6 burpees over bar
12 kb-svingar (16 kg)

Vila medan de andra kör så ordentlig sprint varje gång det var ens tur. Återigen ett pass i min smak, älskar tunga lyft kombinerat med burpees (eller typ löpning) :D

Sen som avslutning bara för vi hade tid över:
30 synkade air squat
30 synkade sit-ups
20 synkade burpees

Och förresten! Idag startar Crossfit Games (typ VM) :bump: Ska försöka kolla på de första grenarna idag men sen är jag bort hela helgen så får kolla ifatt nästa vecka, ska bli jättekul :up: Typ första gången i mitt liv jag frivilligt kollar på sport, haha!

Har just varit ute i 80 minuter. :bump: Gick i princip hela vägen men smög in totalt 10 minuters löpning. Tänker att om jag gör det väldigt försiktigt så kommer min kropp inte tänka på att den egentligen är alldeles för tung. :angel:

Lite halvt OT: Var för övrigt fett opepp idag också, är inne på åttonde (!) mensdagen och det märkt att hormonerna är helt ur fas. När semestern är slut ryker hormonspiralen och jag gör slut med hormonerna en gång för alla. Nu har jag provat ALLT (som jag får prova), men inget funkar. Nästa steg blir kopparspiral, men funkar inte det så kommer jag nog att sterilisera mig. Att lägga så här mycket krut på preventivmedel när jag inte ens vill ha fler barn känns som ett jäkla resursslöseri.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 851
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 855
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar