Styrka och löpning gjord Körde axlar, rygg och bröst. Avslutade med att springa 3,5 km på 20 min, vilket är bra tempo för att vara mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite halvt OT: Var för övrigt fett opepp idag också, är inne på åttonde (!) mensdagen och det märkt att hormonerna är helt ur fas. När semestern är slut ryker hormonspiralen och jag gör slut med hormonerna en gång för alla. Nu har jag provat ALLT (som jag får prova), men inget funkar. Nästa steg blir kopparspiral, men funkar inte det så kommer jag nog att sterilisera mig. Att lägga så här mycket krut på preventivmedel när jag inte ens vill ha fler barn känns som ett jäkla resursslöseri.
Lite halvt OT: Var för övrigt fett opepp idag också, är inne på åttonde (!) mensdagen och det märkt att hormonerna är helt ur fas. När semestern är slut ryker hormonspiralen och jag gör slut med hormonerna en gång för alla. Nu har jag provat ALLT (som jag får prova), men inget funkar. Nästa steg blir kopparspiral, men funkar inte det så kommer jag nog att sterilisera mig. Att lägga så här mycket krut på preventivmedel när jag inte ens vill ha fler barn känns som ett jäkla resursslöseri.
Åh vad duktiga ni är alla med träningen och så, jag är grymt imponerad av er som styrketränar. Hur får ni motivation till det egentligen? Jag har försökt lite grann men tycker inte det är så otroligt roligt. Cirkelträning i grupp i gymmet tyckte jag om men när jag för ett eller två år sedan skulle gymma för att jag hade patellatendinos i mina knän så gick jag på gymmet 3 gånger i veckan och tyckte det var sjukt tråkigt. Vänjer man sig eller tyckte ni det var kul från början?
Jag tyckte nog att det var ganska roligt från början faktiskt, men jag fick en rätt bra inkörsport till styrketräningen då jag råkade bli kompis med en som just hade tagit sitt PT-diplom och som jag fick massor av pepp och inspiration från. Jag motiveras av att känna mig stark, och av känslan att det alltid finns nya utmaningar att ta sig an och övervinna. Älskar att imponera på mig själv!Åh vad duktiga ni är alla med träningen och så, jag är grymt imponerad av er som styrketränar. Hur får ni motivation till det egentligen? Jag har försökt lite grann men tycker inte det är så otroligt roligt. Cirkelträning i grupp i gymmet tyckte jag om men när jag för ett eller två år sedan skulle gymma för att jag hade patellatendinos i mina knän så gick jag på gymmet 3 gånger i veckan och tyckte det var sjukt tråkigt. Vänjer man sig eller tyckte ni det var kul från början?
På tal om att imponera på sig själv så gjorde jag just det på gymmet i morse! Jag har länge haft en liten "hang up" när det gäller bänkpressen, är livrädd för att bli för trött och fastna under stången typ. Jag har sällan sällskap till gymmet tyvärr (slutar tidigare och tränar oftare än sambon), så jag har nästan aldrig någon "spotter" som kan hjälpa mig.
I alla fall, detta har inneburit att jag fastnat lite på typ 25-27.5 kg i pressen för att jag inte vågat lita på att jag klarade av mer. Men idag kände jag mig stark i 25, så jag gick upp till 27.5. Kände mig stark i det, så jag smög upp på 30 (skalade dock ner till 4 reps här, för säkerhets skull). Och innan jag visste ordet av så hade jag fixat två treor på 35! Alldeles själv!
Det var preciiis så att den kom upp den sista gången, men rent fysiskt tror jag att jag hade mycket kvar att ta av ändå. Det är mest den mentala spärren jag behöver jobba med. Nu ska jag fortsätta med få men tyngre reps ett tag, helt i enlighet med programmet jag fick av PT:n, och så är jag nog uppe på det initiala målet 40 kg bänkpress på nolltid tror jag!
Imorgon bitti blir det PT-pass, och jag längtar!
Har tränat från och till (styrka) i några år. Egentligen sen i januari jag fått köra på utan större pauser pga hälsan. Jag har en kompis som fungerar som min PT. Allt jag lärt mig har jag lärt mig av honom. Vi skickar videos åt varandra som vi ser på IG eller youtube, diskuterar övningar, dieter m.m.Åh vad duktiga ni är alla med träningen och så, jag är grymt imponerad av er som styrketränar. Hur får ni motivation till det egentligen? Jag har försökt lite grann men tycker inte det är så otroligt roligt. Cirkelträning i grupp i gymmet tyckte jag om men när jag för ett eller två år sedan skulle gymma för att jag hade patellatendinos i mina knän så gick jag på gymmet 3 gånger i veckan och tyckte det var sjukt tråkigt. Vänjer man sig eller tyckte ni det var kul från början?