Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Jo det är ju det vi gör, vi sitter här :angel:
:D

Jag till exempel påbörjar dag två i soffan. Hatar att vara sjuk! Mycket bättre idag, dock.


Och angående åldersgränserna så är det nog ungefär lika många som är över sträcket ÄU som under :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

W heter jag, är 23 år gammal, och har varit allmänt beachig sen januari ungefär. Innan dess gjorde jag något försök att springa förra året men hann inte särskilt långt innan det dog ut. Har som mest (typ 4 år sedan) vägt strax över 80 kg till mina 180 cm, förra julen vägde jag 75, i julas runt 72 och nu ligger jag hyfsat stadigt runt 69 kg.

Jag springer och tränar på jobbets gym. Har som mål varje vecka att träna 5 dagar i veckan men kan vara nöjd med 3 beroende på omständigheter. Försöker strama till kosten lite och inte äta massa skit men orkar inte räkna kalorier eller så. Vill inte rikta träningen mot maten utan mot träning! Har dock ett par tre fettkilon jag gärna blir av med men jag kommer inte ligga sömnlös på nätterna om jag inte lyckas. Koncentrerar mig på träningsbiten eftersom jag är en mycket mer harmonisk och lycklig person när jag tränar.

Mål:
- Springa en mil
- Springa milen under timmen
- Springa halvmara och därefter marathon
- Vara en sund och frisk person med god kondition
- Vara nöjd med min kropp och vad den kan göra
- Utvecklas inom styrketräningen och bli stark!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Det här är verkligen världens bästa tråd!

Vet ni hur tråkigt det är att gå runt i Örebro innan affärerna öppnar?
Zzzz kan inte åka hem heller eftersom bussen går kl 12, orka sitta på en busshållplats i två timmar.
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja, är uppe i 5973 steg nu enligt appen :D
Men då hade jag gått en del innan jag slog på den.
Stör mig på att jag inte tänkt på att slå på endo.

Vaknade halv sju och skulle åka sju, så fick hoppa frukosten idag.
Blev en baguette och en smoothie på espresso house istället, mackan var inte direkt god så åt bara halva.
Så min mat idag har hittills bestått av ett äpple, en mango/passionsmoothie:d en halv kycklingbaguette och en päronmer :p Får äta mat hemma sedan istället.

Det var sååå frestande att köpa nåt onyttigt på espresso house, men höll mig ifrån det. *nöjd*
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Hur tränar du styrka om du inte tränar på gym? :)

Jag gör helt enkelt såna där övningar man inte behöver ha maskiner till.
Ben/rumpa: bulgariska utfall, utfall, squats, knäböj på ett ben, tåresningar, leg curls med boll, rumplyft med boll tex
Mage: benlyft, crunches, sneda crunches, flutter kicks, sido höftlyft
Armar: Här använder jag dock hantlar, har för tillfället 3 olika vikter beroende på vilken övning jag ska göra.
Rygg: Följer en video av "FitnessBlender" på youtube. Men har plockat ur några favoriter från den videon som jag kör extra på.
Tycker för övrigt att FintessBlender har väldigt bra träningsprogram för alla delar av kroppen så blir jag uttråkad av det jag håller på och nöter så letar jag upp en sån istället.

I mitt "hemmagym" så har jag iaf en crosstrainer, pilatesboll, matta, hantlar, sånt där "maghjul". Har planer på att införskaffa ett gummiband så jag kan köra sidosteg :)
 
Sv: Beach 2013, del X

*KL*

Heter Linnea och är 22 år gammal. Väger 67.8kg och är 168cm lång.
Har sedan jag flyttade ihop med min sambo för 2 år sedan lagt på mig en hel del.. Främst runt rumpan och låren; en sisådär 10kg... Har levt på skräpmat, läsk, godis och chips.
Tog ett snack med en bekant häromdagen som är träningsfreak. Han tröttnade på mitt gnäll om att jag blivit så stor och erbjöd sig att hjälpa mig. Vad har jag gett mig in på?!?! Nu ska jag ta en bild på mig själv i underkläder varje morgon, väga mig, mäta olika delar av kroppen och inte ens titta på skräpmat :nailbiting:
Jag som levt på socker ska nu leva på grönsaker och andra hemska nyttigheter, motionera minst 4 dagar i veckan, skriva mat- och träningsdagbok och dricka vatten O_o
Är inne på dag tre och kämpar på. Är fruktansvärt att vara utan den konstanta sockerkicken min kropp är van vid.
Det enda som driver mig är hoppet om att kunna se mig själv i spegeln och vara nöjd för en gångs skull! Det är jobbigt och krävande men det är också nödvändigt. Beach 20...nånting? :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Heja! :)
Jag levde också mycket på socker förut, och att bara bestämma mig för att jag inte fick äta godis osv mera fungerade inte. Då sprack det direkt, nästan som att det triggade suget ännu mer. Men när jag ändrade tänket till att jag får äta vad jag vill, men är det värt det? Är det verkligen något jag i längden mår bra av och får jag ut nåt av det? Det fungerar för mig :)

Ooooh :love:
Sitter på bussen nu, vi stannade till lite och precis då kom en gräsandshona med 8 ungar. Så vansinnigt söta! Små ullbollar :love:
2 av dem fick syn på något intressant på vägen och vände, svårt och hålla reda på benen när de skulle skynda efter mamma sedan :D
Det gjorde min dag.

Blir inget träna för mig idag, skulle ha sprungit eg men sitter nu med huvudvärk och halsont. Har gått en massa idag ändå.
Såg att ni andra skrivit ålder vikt och så, tänkte jag skulle det också.
27 år, 173 lång ungefär och ligger nu på 78kg. Målet är 65 och när jag bestämde mig för förändring låg jag på 85.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

kl

Trollunge: 24 år gammal nyfärdig sjuksyrra som tränat sen 2008 typ, efter att ha lagt på mig några sambokilon i början av -08, haha. Har varierat min träning en hel del under dessa åren, just nu fokus på löpning och så går jag gärna på pass som grit (eller gröt då;)), Functional Moves och Core typ. Målet var eg att springa Göteborgsvarvet men fick hoppa det på grund av strulande vad-det-nu-var. Så målet med att springa en halvamar ligger kvar, är bara inte riktigt säker på när jag ska genomföra det, förhoppningsvis i höst någon gång!

Dagens träning: klev upp vid halv åtta, packade lilla löparryggan och stack ut på 7 km lugn löprunda. Drack sedan lite enrgidryck och käkade en halv banan på gymet och sedan ett Functional Moves-pass på 45 min:)
 
Sv: Beach 2013, del X

För ett år sedan bestämde jag mig för att bara äta godis på helgen. Det funkade faktiskt trots att jag var omringad av godis :3 Sen började jag igen för att ja.. jag märkte att jag kunde sluta om jag bara ville. Kör på samma metod nu. Jag FÅR INTE, för då sviker jag min kompis som tar sig tid att hjälpa mig. Skuldkänslor funkar alltid.. :P
Igår gick jag en sväng förbi alla nybakta fikabröd i affären bara för att verkligen sätta min vilja på prov. Jag har dock fuskat lite och ätit Risenta Sesamkakor...
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Börjat dagen med två knäckemackor och.... Ett glas vetegräs (fy fan vad vidrigt), en shot blutsaft (helt ok) och en shot magnesium (rätt gott). Just det, en tsk jordnötssmör också :love: Hade det inte varit för att min keso är slut och mackorna således blev ganska torra, så är det en riktigt bra start på dagen känner jag :banana:

Idag ska jag:

Gå massor
Cykla massor
Styrketräna lite grann

... Och sedan åka till McDreamy :D Kan inte bli en bättre dag :bump:
 
Sv: Beach 2013, del X

Äckligt... :angel:

Nä men det är något som mamma lurade på mig :rofl: Innehåller 28g protein per 100g och massor av andra nyttigheter, typ. Det är pulverform, så man blandar ut det med vatten :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Aha oki :)
Hehe det går inte att smaksätta med något då?

Nuu har jag ätit mitt första riktiga mål mat idag.
Det var gott och behövligt. (finns det ordet förresten?) :p
Värme på lite rester så blev chicken bits ris och tomatsås.
 
Sv: Beach 2013, del X

Det gör mig så glad att läsa dina inlägg, LV! Det är så skönt att du börjar komma ur det där svarta hålet du ramlade ner i efter att skolan slutade!

*kl*

Själv sitter jag och gör så lite som möjligt. Min mage har bestämt sig för att ha "en sån dag" idag så jag väntar bara snällt på att den ska skärpa sig så att jag kan komma mig ut. Planen är att cykla ~20-25 km och springa 5 km, dvs två korta men förhoppningsvis intensiva pass. Vågar inte fara längre hemifrån än så även om magen lugnar ner sig...
 
Sv: Beach 2013, del X

Aha oki :)
Hehe det går inte att smaksätta med något då?

Du kan blanda i pulvret i princip vad som helst, mat, smoothies, shakes, juice m.m.
Men om du är ute efter billigt protein så är rent proteinpulver mycket billigare, eller ägg :)

kl på mig själv

Köpte en köksvåg idag! Den verkar suverän då man kan nollställa den efter varje grej man lägger till :D Så behöver inte väga allt för sig. Har redan hunnit äta frukost dock men ska väga allt annat jag äter idag. Nu måste jag bara leta reda på den där appen jag hört talas om som enkelt räknar ut allt innehåll så man bara behöver lägga in vikten på varan.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Jag blandade ut med juice förut, men det var smakade värre än att blanda med vatten :angel: Men det är inte riktigt smaken som är det äckliga - det är konsistensen. På något vis är det som att dricka en vätska som är torr :confused:
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack, vad roligt! Det känns så himla bra att vara igång, motiverad och glad! Jag har ju inte varit hos någon läkare på flera månader men jag skulle helt klart vilja säga att jag är friskförklarad just nu :D Jag har lämnat det svarta hålet och klättrat upp på ett berg - och härifrån är det en hejdundrandes utsikt! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp