Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Kötta! :D

kl
Jag tror, med tanke på min helt episka träningsvärk som dykt upp nu, att det inte blir någon styrka imorgon. Men tänkte mig en powerwalk på ca 6-7km.
Har en rätt tuff backe ganska nära, funderar på att köra den upp och ner 5ggr eller så, för att få igång kroppen i allmänhet och rumpan i synnerhet :p

Borde väl hjälpa till lite även om jag 'bara' går och inte springer?
 
Sv: Beach 2013, del X

Backträning biter bra även om man "bara" går. Se till att ha rätt teknik bara! Blicken högt, höften fram, arbeta med armarna och se till att hitta ett tempo och en steglängd du kan hålla alla omgångar.

//Jenny - som i lördags gick uppför i ungefär fem kilometer (med tolv kilos packning)...
 
Sv: Beach 2013, del X

Härligt! Ska lägga tekniken på minnet :)

Och niiice! Plötsligt sugen på att uppsöka Hammarbybacken någon dag, haha.
Men imorgon blir det nog lite lugnare än så.
 
Sv: Beach 2013, del X

Där är det fint :) Haft lite fältveckor förlagda där, delar av en kurs i faunistik och floristik bland annat.

Bilden är från Muddus nationalpark (dvs högt upp i norr, mellan Gällivare och Jokkmokk).

kl
Ruskigt nöjd med kvällens runda! 3 km, långsamt men jag orkade hela vägen och öka på slutet :banana: Långt för mig iaf.
Längtar dock efter lön och nya skor... Nästa gång blir det intervaller! Kommer bli (minst) 4 pass den här veckan trots allt, troligen 5.
1005903_10151437458706862_1406110066_n.jpg

Fin utsikt på rundan :) Mörkare än så här blir det inte heller.

Kom ner till receptionen och får ett "spring snabbt så du slipper myggen". Insåg då att jag glömt myggmedlet... Slapp dock myggen :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Härliga bilder Tassen :)

Nu har vi haft godis hemma sedan igår och jag har inte ätit något av det.
Känner mig duktig :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har funderat på vem du är, har du och Saeta lust att presentera en lite? Vad tränar ni, vad har ni för mål, sånt? Alltid roligt att veta. Eller kan inte alla skriva lite om sig själva igen, alltid kul att friska upp minnet? :)
Jag är en otrogen beachare som är 23 år gammal och bor i götet för det mesta! Sysselsättning är för närvarande jobb i :love: nordnorge samt plugg, plugg, plugg pga överjävlig släptenta om en dryg månad (med kuggningsrate på över 70 % vissa gånger) som jag MÅSTE klara, annars får jag inte fortsätta mitt program till hösten. En plan B skulle i så fall få hafsas fram. Så just nu tränar jag så gott som bara genom att cykla 8 km (enkel resa) till och från jobbet.

Sen ska jag börja springa mer för att kunna sova på nätterna och äta gott :D!! Jag har tidigare varit ganska flink med löpträningen och har sprungit några mil i veckan i perioder. Det vill jag fortsätta med, och jag har något vagt, knappt formulerat mål om att någon gång springa en marathon. Jag skulle gärna vilja träna mig stark nog för att springa en mara till sommaren under året som kommer, men vi får se hur livet utvecklar sig. Det kan mycket väl bli ogörbart. Har även börjat med att göra lite styrkeövningar som avbräck i pluggandet, annars rider jag lite och planerar inte att skaffa gymkort :p!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Jag köttade!

Måste erkänna att jag gick ett par varv runt innergården också för att få ihop de sista 300 metrarna till 9 km :angel:

Promenaden gick bra, om man bortser från att 1. Jag blev attackerad av en arg mås och 2. Jag råkade pausa endomondo och förlorade två km på det, innan jag upptäckte mitt misstag. Så egentligen har jag gått 11 km...

Men, det är ändå inte illa, för slutresultatet för dagens motion är:

22 km promenad, ca 20 km loggad
3 km löpning, ca 2.5 km loggad
50 reps av övning-jag-inte-vet-vad-den-heter med kettlebell (8kg)
50 Calf raises
 
Sv: Beach 2013, del X

Egentligen så är jag för gammal för att hänga på Ungdom men det kan vi väl se bort från :p

Jag har under många år tränat lite då och då, oftast har det väl blivit panikträning inför "Beach 20XX" på vårkanterna men det har inte varat länge och jag har aldrig uppnått några mål jag haft. Har haft gymkort på SATS men pallrade mig bara dit i början sedan slängdes pengarna i sjön och jag valde att avbryta mitt medlemskap där.

Mitt mål är just nu iaf att först och främst se träning som en del av vardagen, som en hobby. Jag vill ner i fettprocent men samtidigt bygga muskler. Vill få en starkare och friskare kropp helt enkelt. Jag har inga vikt eller mått mål för jag är rädd att om jag sätter sådana mål så kommer jag kanske ta mig dit, sen sluta.

Var nu för några veckor sedan som jag gav mig en rejäl spark i röven när det gäller träning och kost. Jag hade nyligen blivit insatt på nya antidepressiva och utan att ens lägga märke till det så var jag i kylskåp och skafferi och smååt titt som tätt. Var när jag lade märke till detta som jag blev förbannad på mig själv och fr.o.m dagen därpå så har jag kört på.
I början var det mest cardio jag satsade på, och lite styrka. Men det har mer och mer vänt nu till att bli mindre cardio och mer styrka. Tränar ca 1-2,5h/dag och har 1-3 vilodagar/vecka beroende på hur mycket träningsvärk jag har och hur mina arbetsdagar ser ut.

Utöver träningen så jobbar jag som vårdbiträde, så jag står och går mycket om dagarna. Planerar att till hösten kanske läsa lite vid sidan om jobbet så jag har möjlighet att söka in till sjuksköterskeprogrammet.


(jag gick faktiskt och la mig i tid men självklart vaknade jag nu och kunde inte somna om, har nu suttit och tryckt i mig morotskaka :d )
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha! Jag menade GRIT, så grötpass är väl rätt målande. :cool: ;) SÅ med flit, ingen felskrivning! :angel: ;)

Emth, du kan ju koka för en två dagar och sedan låta det stå i kylen bara?

Vad roligt det är att läsa om alla! //minne guldfisk :o

Säger btw som zass, älskar beachtrådarna! Var annars kan man nörda in sig om träning och allt runtomkring såhär? :D Tack alla för att ni bidrar till en så god stämning! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Äh, vi är många här på fel sida av ålderssträcket. :D kul med träning, och så mycket! Bra jobbat! För mig har det hittills funkat bra att träna mycket och ofta för att få det som hobby. Vet inte om jag skrev det, har tränat sedan oktober typ.

Hur tränar du styrka om du inte tränar på gym? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad vackert!

Mirre: Bra att stå emot!

Mammas: Jo jag ska nog försöka göra det. Jag är bara så impulsiv med maten, när jag vill ha nåt vill jag ha det nu och helst innan nu!:D Att då ställa mig och koka för att sen kyla ner finns inte på världskartan;) Så jag får göra det i förebyggande syfte, innan jag blir sugen :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Oj, här tar jag ledigt från datorn en kväll och har både slutet på förra tråden och fyra sidor ny tråd att läsa ikapp.
WTF, brudar - gör ni inget annat än att träna? :p

Jag är 27 år och jobbar på att skaka av mig ungefär 12 kilo daller och fluff, men har stått still i över en månad. Sedan starten i mars har jag gått ner 4,5 kilo och behöver egentligen jobba mer med kosten än med träningen nu, men det är ju så himla tråkigt.

Jag har aldrig tränat förut, aldrig i hela mitt liv. Bara ridit, och då blev liksom varken tid eller energi över till annat. Nu gör jag något varje dag, och det är väldigt, väldigt skönt. Jag fick springförbud i april pga mycket arga benhinnor på insidan av benen, och har precis börjat provjogga lite igen. Under springförbudet var jag tvungen att hitta en bra alternativ pulssport och köpte en mountainbike. Det kan mycket väl vara det bästa jag gjort på flera månader. I LOVE IT!
Jag strävar efter att träningscykla mtb minst 2 gånger i veckan, styrketräna 2 gånger i veckan och och gå några kilometer nästan varje dag. När andan faller på spelar jag gärna badminton och jag drömmer om att kunna ägna mig någon slags träningsdans. Kanske är det dags för mig att våga prova zumba snart?

Såhär ser jag ut när jag inte tränar:
4e31eae0cdb711e2ace922000a1f90f6_7_51af032fddf2b316e9dc1a21.jpg


Och när jag cyklar:
a71e9e16dcd811e2b1c722000a1fba7b_7_51c8a45be087c31fa4e63ee7.jpg


d7233698e1b111e2b3da22000aa804fa_7_51d08cf2e087c35cb0c1a27c.jpg


My darling Fiona:
7f4475f6d39511e28bc322000a9d0dcb_7_51b951d39606ee6cab3aedb0.jpg


Mina promenadkompisar:
5d763ab8e19111e28c1022000a9e08e0_7_51d08cf0e087c35c63c49891.jpg


Tjockis som gör plankan med hjälpreda:
plankaaaa_51c70f63e087c31fa4e6174f.jpg
 
Sv: Beach 2013, del X

kl*

Esswe heter jag, född 92. Har hängt i de senaste beach trådarna, för det mesta i det tysta dock. Något inlägg då och då bara.

Löpning och ridning pysslar jag med. Försöker även att göra lite styrkeövningar hemma. Vill ha gymkort, men den summa pengar som blir över varje månad läggs i en speciell spara burk för att så småningom kunna köpa mig den häst som ska bli mitt uppsving i ridningen igen.

Förra veckan var en dålig vecka för mig, den började bra med 16km löpning på 3 dagar. Slogs ut i någon förkylning och kunde inte röra på mig på en vecka. Tog första löpstegen igen i tisdags.

Jag har som mål att springa ungefär 4 gånger i veckan, rider mellan 4-6dagar i veckan. För att ta mig till stallet får jag cykla och det är 1mil tur och retur så där får jag lite träning på köpet.
 
Sv: Beach 2013, del X

Att träna på golvet/marken med hund är hopplöst.

Kl
Jag har träningsvärk! :p främst i magen, måste vara sen i onsdags.

Återkommer med presentationen, funderar lite...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp